Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

niedziela, 22 listopada 2015

Szkarłatna wdowa - Graham Masterton

Źródło: Wydawnictwo Literackie
Tytuł: Szkarłatna wdowa
Tytuł oryginału: Scarlet widow
Autor: Graham Masterton
Data premiery: 28 października 2015 r.
Wydawca: Wydawnictwo Albatros
Format: E-BOOK w formie EPUB
Liczba stron: 1132

   " XVIII-wieczne CSI w klimacie Szkarłatnej litery.
 Dickensowski Londyn, Ameryka z czasów polowania na czarownice i młoda alchemiczka, która zamierza pokonać szatana.
 Beatrice Bannister dorasta w szczęśliwej londyńskiej rodzinie. Ojciec, ceniony aptekarz, przekazuje jej wiedzę na temat tworzenia lekarstw i trucizn. Ale spokój kończy się wraz ze śmiercią matki...
 Osierocona Beatrice mieszka w ponurym domostwie ciotki, a potem wraz z mężem pastorem płynie do Ameryki. przytłoczona obowiązkami, musi porzucić nauki ojca. Aż do chwili, kiedy w miasteczku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Padają zwierzęta, giną ludzie, bez przyczyny wybuchają pożary. Mieszkańcy są przekonani, że to dzieło szatana. Tylko Beatrice widzi w nieszczęściach, jakie spadają na parafię jej męża, działania człowieka. W wyjaśnianiu kolejnych zagadek pomagają jej notatniki ojca. A każda następna zbrodnia coraz bardziej przypomina prowadzone przez niego eksperymenty.
 Co wspólnego z nimi ma tajemniczy jegomość, który zjawia się w miasteczku w czarnej karocy i głosi, że wie, jak pokonać szatana jego własną bronią? I czy aby na pewno do kolejnych morderstw nie przyczyniły się siły nadprzyrodzone?"

- od wydawcy

   Dzięki Virtualo.pl odkryłam czytanie na nowo. Nigdy nie myślałam, że kiedyś będę posiadać czytnik e-booków i czytać książki w formie elektronicznej, bo fizyczny kontakt z książką jest dla mnie tak samo ważny, jak to, co znajduje się w środku. Faktura papieru, piękna okładka, no i ten zapach!

   Ale już po zaledwie kilkudziesięciu minutach spędzonych na lekturze e-booka, wiedziałam, że od teraz będę częściej korzystać z książek w formie elektronicznej. Jestem osobą, która dość wolno czyta, a teraz z czytnikiem, szast prast i książka skończona. Ciekawe dlaczego? Napiszę jeszcze tylko, że kupiłam sobie PocketBook - jeśli chcielibyście dowiedzieć się jakie są moje wrażenia to dajcie znać, a sporządzę odpowiedni post.

   Jeśli macie czytnik, a nie wiecie, gdzie zaopatrzyć się w e-booki, lub szukacie jakiegoś konkretnego to z czystym sumieniem mogę Wam polecić Virtualo.pl - mają bardzo duży wybór książek (znalazłam tam nawet takie, których szukałam bardzo długo), ceny są bardzo fajne, a dodatkowo książki są w dwóch formatach - epub, mobi.

   Bardzo się cieszę, że przekonano mnie, aby zamiast Carrie Stephena Kinga wziąć nową powieść Grahama Mastertona. Jest to moje pierwsze spotkanie z tym autorem, ale na pewno nie ostatnie.

   Jak dla mnie bardzo nietypowym zabiegiem było ustanowienie głównej bohaterki, bardzo silnej kobiety, która nie podporządkowuje się mężczyznom, samodzielnie myśli i ma inne pasje niż prace domowe. Oczywiście jest dobrą żoną, matką, gospodynią, ale rozwiązanie zagadki było dla niej równie ważne. A trzeba dodać, że w XVIII wieku kobiety były na przegranej pozycji, kury domowe, maszynki do rodzenia dzieci, zależne od mężów. Beatrice bardzo odstawała od tego schematu. My dziś możemy nazwać ją kobięta, która po za domem zajmowała się medycyną sądową.

   Mała Beatrice mieszka w Londynie wraz z rodzicami. Oprócz nauk, jakie powinna pobierać każda dziewczynka z dobrego domu, pobiera nauki u swojego ojca, który jest aptekarzem. Uczy się od niego wiedzy na temat roślin, ich zastosowania, przepisów na leki, ale również podstaw chemii i eksperymentów z nią związanych. Po śmierci ukochanych rodziców przenosi się do ciotki. Tam wyrasta na piękną kobietę, która wkrótce wychodzi za mąż za Francisa Scarleta i razem wyruszają do Ameryki.

   Tam po kilku latach mąż jej zajmuje stanowisko lokalnego pastora. Życie toczy się spokojnie, powoli, codzienność zapełniają domowe obowiązki. Do czasu, gdy miasteczko nawiedzają dziwne wydarzenia. Najpierw padają świnie pastorstwa - w ich pyskach Beatrice znajduje odłamki lustra - wszystko wygląda jakby sam diabeł podał im komunię. Później chorować zaczyna bydło lokalnego farmera. W okolicy farmy znajdują się odciski przypominające koźle kopyta, tylko że to stworzenie chodziło na dwóch łapach. Po zwierzętach przychodzi kolej dzieci. Później w bestialski sposób zostają zabici niewolnicy jednego właściciela ziemskiego. Całość ucharakteryzowana jest jak egzekucja Jezusa.

   Młoda kobieta nie widzi w tych wydarzeniach ręki diabła, ale bardzo wykształconego człowieka, który chce zastraszyć miejscową ludność. postanawia rozwikłać tę zagadkę za wszelką cenę. Czy jej się uda? Czy człowiek, który pojawił się niedawno w miasteczku i twierdzi, że wie jak odgonić diabła ma coś wspólnego z tymi wydarzeniami? Czy rodzina Beatrice jest bezpieczna? Pomoc przyjdzie z nieoczekiwanej strony.

   Styl autora jest niezwykle plastyczny. Do tego stopnia, że naprawdę miałam wrażenie, że jestem w czasach osadników w Ameryce. Czuć było mroczny klimat, podszyty strachem przed diabłem. Mimo że akcja nie pędzi na złamanie karku, to nie można się oderwać od książki. Koniecznie chciałam dowiedzieć się, jak skończy się ta historia. Miałam pewne podejrzenia, co do zakończenia, i po części się nie myliłam. Jednak i tak samo zakończenie było naprawdę zaskakujące. Książka trzymała w napięciu do ostatniej strony - i tu naprawdę nie żartuję. Już po wyjaśnieniu zagadki zdarzyły się takie rzeczy, że łoł. Nie znajduje słów, aby opisać stan w jakim byłam. Czytałam ją do późna - zwykle tego nie robię, bo cenię sobie sen i wypoczynek, ale nie mogłam się oderwać i musiałam dowiedzieć się, jak to się wszystko skończy.

   Co do samej okładki to napiszę tylko tyle, że jak dla mnie jest za jasna. W ogóle nie oddaje klimatu panującego w książce.

   Jeżeli lubicie książki sensacyjne, trochę religijne, kryminały lub po prostu dobrą literaturę to koniecznie musicie sięgnąć po Szkarłatną wdowę. Gwarantuję Wam, że nie będziecie zawiedzeni. Ten utwór posiada wszystkie cechy, które powinna mieć książka na wysokim poziomie - świetnie skonstruowaną fabułę, lekki styl i nie boicie się przerażających wydarzeń, to ta książka jest zdecydowanie dla Was. :)

★★★★★★★★★

Za książkę serdecznie dziękuję Virtualo.pl!



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka