Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 10 listopada 2016

Gotuj zdrowo dla całej rodziny // Jamie Oliver


"Tworząc tę książkę, chciałem sprawić, żeby zdrowe posiłki stały się proste i rzecz jasna przepyszne. Wziąłem na warsztat przepisy na znane i lubiane potrawy, stare szlagiery i rodzinne przysmaki, które zmodyfikowałem, przetestowałem i zaadaptowałem w zgodzie ze swoją filozofią zdrowego jedzenia.

Znajdziesz tu przepisy na smaczne śniadania oraz wspaniałe obiady i kolacje - błyskawiczne dania, zdrową klasykę, sałatki, curry i potrawki, zapiekanki, makaron i risotta oraz zupy. Książka zawiera też bonusowy rozdział o moich kuchennych trikach, a na końcu poradnik Zdrowie i zadowolenie pełen przydatnych rad i wskazówek. Smacznego!"

- Jamie Oliver

   Jamie Oliver już od dawna propaguje zdrowe odżywianie. Zaczęło się od szkolnych stołówek i tego co dzieciaki dostają na lunch od rodziców. Potem zwiększał swoją wiedzę dotyczącą zbilansowanego odżywiania, czego efektem są dwie książki. Jedną z nich jest właśnie ta książka.

   Na pierwszy rzut pójdzie oprawa graficzna. Po pierwsze: zdjęcia są autorstwa samego Jamiego i muszę przyznać, że są niesamowite. Po drugie: okładka jest solidna, co przyda się w kuchni. Po trzecie, i chyba moje ulubione, co już jest zasługą wydawnictwa: papier, na którym wydrukowano książkę jest śliski. Jak zachlapałam ją przez przypadek książkę wodą to tak się cieszyłam, jak woda została w kropelkach a się nie wchłonęła. To naprawdę bardzo duży plus. :)

   Jednak muszę przyznać, że jestem trochę zawiedziona tą książką. Oczywiście przepisy są super, oprawa graficzna również, ale tak jak w przypadku poprzednich książek Jamiego Olivera tego nie czułam, tak przy tej pozycji miałam straszny mętlik w głowie. Mam wrażenie, że przepisy pomimo swojego uporządkowania tematycznego (makarony, zapiekanki, śniadania) są strasznie pomieszane. Jest osobny rozdział o zapiekankach, a te znajdziemy też w innych rozdziałach. 

   Wypróbowałam już kilka przepisów z tej książki i na pewno będę dalej testować. W przepisach autor wykorzystuje łatwo dostępne składniki, a samo wykonanie jest szybkie i proste. Każdy danie jest opatrzone tabelką z wartościami odżywczymi. Warto ją mieć na półce, zwłaszcza jeśli posiadacie dzieci. Znajdziecie w niej informacje jak zachęcić dzieci do próbowania nowych rzeczy, gotowania, ale również cenne rady, m.in. ile wody pić dziennie, jak ważne podczas jedzenia jest przeżuwanie, jak istotny jest błonnik i wiele więcej.

Ziołowo-łososiowe jajko w koszulce na grzance z kremowym serkiem i szpinakiem gotowanym na parze.
Za możliwość przeczytania Gotuj zdrowo dla całej rodziny serdecznie dziękuję Wydawnictwu Insignis.


P.S. Dajcie znać czy interesuje Was więcej recenzji książek kucharskich, bo mam ich trochę. :P

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka