Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 12 listopada 2015

Coaching tajemniczy dar kosmitów dla ludzkości - Maciej Bennewicz

Tytuł: Coaching tajemniczy dar kosmitów dla ludzkości
Autor: Maciej Bennewicz
Data wydania: 26 sierpnia 2014 r.
Wydawca: Coach&Couch Autobus i Kanapa
Liczba stron: 176

   "Coaching? Co to jest ten "coaching"? Czego to ludzie nie wymyślą... i jeszcze ta obca nazwa, że niby amerykańskie?
Tymczasem coach to przecież trener. Trening jest naturalny, prosty, ludzki, choć także kosmiczny, nowatorski jak NASA albo CERN.
Czasem mówisz: "to trudne", "nie uda się"... no właśnie to najlepszy moment, żeby zajrzeć do środka tej książki. Dzięki rysunkom i poczuciu humoru autora, znanego coacha, odkryjesz łatwy i przyjemny sposób na codzienne troski. Pierwszy z nich to dystans, drugi to humor, trzeci to rzecz jasna coaching!"

- od wydawcy


   Czuliście kiedyś, że stoicie w miejscu? Że trwacie w zawieszeniu, nie macie planu na przyszłość? Pomimo że mam zaledwie 23 lata mam wrażenie, że moje plany kończą się na napisaniu licencjatu w czerwcu. W ogóle nie mam pomysłu na siebie. Nie wiem, co chce w życiu robić, gdzie pracować, co dalej studiować. W efekcie chodzę na różne kursy i szkolenia, żeby w połowie przekonać się, że to nie to. Wiem, że jestem młoda, i niezdecydowanie to cecha młodości, ale przyznam szczerze, że trochę mnie to przeraża.

   Dlatego, gdy odezwało się do nas wydawnictwo, które zajmuje się publikowaniem książek dotyczących samorozwoju, stwierdziłam, że może właśnie przyszedł moment, aby coś ze sobą zrobić. Absolutnie nie chodzi mi o zmianę trybu życia, ale raczej o spróbowaniu dojść do porozumienia ze sobą samą. Przyszedł czas, aby zadać sobie pytanie czego ja tak właściwie chce.

   Tekst napisany jest stylem naukowym, dlatego trzeba ją czytać w ciszy i skupieniu. Bez bicia przyznaję, że czytałam książkę dwa razy. Za pierwszym razem czytałam ja w komunikacji miejskiej, i pomimo że autor nie zanudza i czyta się to dobrze i sprawnie, nic z tego wywodu do mnie nie dotarło. Czytałam, ale nie rozumiałam co czytam. Dlatego za drugim razem zaparzyłam sobie kubek herbaty i spokojnie w domu, bez żadnych rozpraszaczy przeczytałam ją drugi raz. I chyba będę musiała jeszcze raz. Nie to, że za drugim razem nic nie zrozumiałam. Chodzi raczej o to, że jest tam tyle informacji, że trudno za jednym razem, tak hop siup, wprowadzić w życie.

   Książka w większości składa się z ilustracji, które dopełniają tekst. Są zabawne, ale nie trafiają w mój gust estetyczny. oglądaliście kiedyś takie seriale animowane jak Blok ekipa czy kapitan Bomba? No to właśnie te ilustracje, w moim odczuciu, są w podobnym schemacie. pomiędzy ilustracjami znajdujemy pytania, na które powinniśmy szczerze sobie odpowiedzieć, co na pewno pomoże w dojściu nam do zamierzonego celu. Czyli zmiany swojego życia.

   Bardzo ciężko mi jest ocenić tę książkę, dlatego pozostawię ją bez oceny. Nie oznacza to, że była słaba. Była naprawdę czymś wartościowym, czymś, co pozwoliło mi spojrzeć na swoje życie zupełnie z innej strony. Pozycja dla osób, które są znudzone swoim życiem, mają już jakieś przemyślenia odnośnie własnej osoby i chcą coś zmienić.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Coach&Couch Autobus i Kanapa!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka