Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 14 lipca 2016

how to bookstagram: czego używamy + jak przerabiamy zdjęcia // z TotallBookNerd 7


Cześć i czołem, kluski z rosołem! Jako że poprzedni post z tej serii był prawie najchętniej oglądanym postem w historii tego bloga, to dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym, ale żeby nie było tak nudno, to poprosiłam o pomoc Klaudię (Nic nie zabija czasu tak jak książka) i to nie tylko ja, ale i właśnie ona opowiemy Wam trochę o technicznej sprawie naszych zdjęć na Instagramie!

CZYM ROBIMY ZDJĘCIA?
Alicja: Tak więc jak wszyscy wiecie, albo też może i nie, zdjęcia robię iPhonem 5s i jestem z niego bardzo, ale to bardzo zadowolona. Jednak tak jak do nagrywania filmików używam aparatu Sony Alpha A5000, to do zdjęć również mi się zdarza. Aparat polecała mi Klaudia i jak najbardziej ja go również Wam mogę polecić. Ale wierzcie mi, że nie potrzebujecie takiego sprzętu, by robić ładne zdjęcia na Instagram. Klaudia: Praktycznie wszystkie zdjęcia robię telefonem (iPhone 5s) i według mnie na Instagrama naprawdę dużo nie potrzeba. Oczywiście zdjęcia robione aparatem mają lepszą jakość na ekranach komputera etc., ale w aplikacji ta różnica nie jest aż tak zauważalna. Dlatego żeby zacząć jedyne czego potrzebujesz to telefon z w miarę dobrym aparatem.



Z JAKICH APLIKACJI KORZYSTAMY?
Alicja: Do przycinania zdjęć używam po prostu edytora w moim telefonie, czasami tego w Instagramie, ale to raczej rzadko, no i przede wszystkim VSCO, gdzie przerabiam wszystkie swoje zdjęcia. Nie jest żadną tajemnicą, że zdjęcia na moim instagramie potraktowane są filtrem HB1. Klaudia: Tylko i wyłącznie z VSCO CAM. I tak jakoś wyszło, że tylko filtrów HB, najczęściej HB1. Uwierzcie mi, że ze swoim zboczeniem na punkcie robienia zdjęć przejrzałam wiele darmowych aplikacji z filtrami i żadna nie dorównywała VSCO w chociaż najmniejszym stopniu.


SKĄD BIERZEMY POMYSŁY NA POSTY?
Alicja: Raczej z głowy. Chociaż nie ukrywam i przed Wami też tego nie taję, że niektóre zdjęcia na moim instagramie były inspirowane innymi, oczywiście dodaję adnotację, że kimś się zainspirowałam. Polecam przeglądać tumblera, innych książkowych twórców na instagramie, na Pintereście, czy Bóg jeden wie gdzie, ale pamiętajcie, inspiracja jest okej, ale z umiarem. Nie można mieć całego bookstagrama inspirowanego kimś innym.    Co bardzo ważne: nie robię zdjęć na siłę! Takie zdjęcia mi się nie podobają i po pewnym czasie bym je z instagrama usunęła, więc po prostu nie robię wtedy, kiedy nie mam ochoty, a jak zrobię, to nie dodaję po prostu zdjęcia, które mi się nie podoba. Nie musicie zadowalać wszystkich swoimi zdjęciami, najważniejsze, żeby Wam się podobała i to Was ma cieszyć umieszczenie go na swoim profilu.  Klaudia: Najczęściej z otoczenia. Jako książkoholik czytam wszędzie gdzie mogę i kiedy mam czas, więc często się zdarza, że po prostu wyłapuję fajny kadr i robię zdjęcie bez planowania. Ale inspirację przychodzą zewsząd - z innym bookstagramowych kont, z tumblra, z tego, że przechodzę obok wyjątkowo ładnego ogródka pełnego kwiatów, albo jadę na wycieczkę i mam okazję poprosić kogoś o zrobienie mi zdjęcia z książką. Ale zwykle to wychodzi spontanicznie - wiem na przykład, że chcę zrobić zdjęcie, ale praktycznie nigdy nie wiem jak ma wyglądać dopóki nie wezmę telefonu do ręki albo nie zobaczę fajnego obiektu, na którego tle można to zdjęcie zrobić.
 ~*~

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie innych rzeczy, to możecie je zadawać tutaj w komentarzach. Będą jeszcze chyba 3 posty z serii how to bookstagram, także śmiało piszcie, co Wam tylko przyjdzie do głowy, a ja i Klaudia postaramy się zaspokoić Waszą ciekawość. Trzymajcie się i do następnego! :*

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka