Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 29 marca 2016

Ekspozycja - Remigiusz Mróz


"Termin ekspozycja ma przynajmniej pięć znaczeń. Podobnie wieloznaczny jest każdy krok mordercy.Pewnego ranka turyści odkrywają na Giewoncie makabryczny widok – na ramionach krzyża powieszono nagiego mężczyznę. Wszystko wskazuje na to, że zabójca nie zostawił żadnych śladów.
Sprawę prowadzi niecieszący się dobrą opinią komisarz Wiktor Forst. Zanim tamtego ranka stanął na Giewoncie, wydawało mu się, że widział w życiu wszystko. Tropy, jakie odkryje wraz z dziennikarką Olgą Szrebską, doprowadzą go do dawno zapomnianych tajemnic… Winy z przeszłości nie dadzą o sobie zapomnieć. Okrutne zbrodnie muszą zostać odkupione."
- lubimyczytac.pl

   Wiecie, kiedy czytelnikowi najgorzej pisze się recenzje książki? Kiedy została ona napisana przez ulubionego autora, a wcale nie jest taka dobra, jak się nam wydawało, albo jak chcielibyśmy, żeby była. Taką sytuację mam z Ekspozycją Remigiusza Mroza, bo autora uwielbiam za to co napisał - za Kasację, Zaginięcie i pewnie inne książki, które kiedyś przeczytam. Jednak Ekspozycja... cóż, nie wiem, co poszło nie tak, ale to troszkę nie moje klimaty, chociaż to nie jest koniecznie główny powód, dla którego uważam pierwszy tom trylogii o Forście za przeciętny. Nie jest to zła powieść, ale na pewno nie należy do moich ulubionych, dlatego szybciutko przebrnę przez tę recenzję i mam nadzieje, że Przewieszenie mnie nie zawiedzie.

   Wiktor Forst ma za zadanie rozwiązać tajemnicę nagiego ciała wiszącego na krzyżu na Giewoncie. Jednak w pewnym momencie zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Komisarz zostaje odsunięty od śledztwa, co więcej, zostaje oskarżony sam nie wie o co. Razem z dziennikarką, Olgą Szrebską ucieka i na własną rękę postanawia rozwikłać zagadkę tego morderstwa, a może samobójstwa? Czy mu się uda? Cóż, ja już wiem, teraz Wasza kolej.

   Zacznę może od tego, że historia sama w sobie nie jest jakoś super zła. Ona jest po prostu trochę... nieprawdopodobna, naciągana, niepasująca do realiów? Ciężko nawet nazwać to kryminałem. Bardziej jakąś sensacją albo powieścią przygodową. I takie jest nie tylko moje zdanie, ale z tego, co czytałam na portalu lubimyczytac.pl dużo osób tak sądzi. Remigiusz Mróz poszedł w wielowątkowość i to troszkę go zgubiło, bo tego jest po prostu za dużo! Ciężko ogarnąć te wszystkie napoczęte historie, które może się zakończą w kolejnej części, ale pewności nie ma.

   Pomijając chorobę, podczas której Ekspozycję czytałam, to nie miałam problemów z przebrnięciem przez tę książkę. Jest napisana bardzo przyjemnym piórem, które wręcz uwielbiam, tak jak to pisałam podczas recenzowania Kasacji. Naprawdę historie Mroza czyta się z zapartym tchem, mają w sobie to coś i nawet jak nie do końca pasuje nam to, co czytamy, to z wielką przyjemnością czytamy dalej. To jest dziwne, ale naprawdę fajne z drugiej strony, bo z tym rzadko się spotykam.

   Remigiusz Mróz to wspaniały pisarz, tylko w pisaniu Ekspozycji nieco się pogubił i sam chyba nie wiedział, co chciał czytelnikowi przekazać. Nie mówię, że jest to zła pozycja, bo nie jest, ale trzeba przyznać, że jest specyficzna i nie każdy może ją polubić i zrozumieć jej fenomen. Ja na pewno dam szansę drugiej części, czyli Przewieszeniu, ale jestem pewna, że moimi faworytkami będą te powieści, w których pojawia się duet Chyłka-Zordon.

   Jeśli jednak macie ochotę na zawiłą akcję, która pędzi na łeb na szyje, jeśli macie ochotę na ciekawych bohaterów, bo nie można powiedzieć, że Wiktor i Olga są nijacy, co to, to nie, to serdecznie polecam Wam przeczytanie Ekspozycji. Może Wam przypadnie do gustu bardziej niż mi? 
★★★★★★☆☆☆☆

Ekspozycja, Remigiusz Mróz; Wydawnictwo Filia, 2015

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka