Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 7 listopada 2015

Oczy wlepione w ekran #12


Oczy wlepione w ekran
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12
   Dzisiaj przyszedł czas na kolejny post filmowy, także zapraszamy gorąco. Mamy nadzieję, że coś dla siebie tutaj znajdziecie :D 
   I standardowo - zapraszamy do podawania propozycji swoich filmów w komentarzach, kto wie, może w następnym takim poście pojawi się nasza opinia właśnie na temat filmu, który nam poleciliście?





Cudowne tu i teraz | 2013 | Dramat, Komedia, Romans | Miles Teller, Shailene Woodley, Brie Larson | ★★★★★★☆☆☆☆

   Powiem szczerze, że spodziewałam się po tym wiele o wiele, wiele więcej po wspaniałej historii książkowej. Jednak nie dostałam tego, czego oczekiwałam i jestem ciekawa, czy to wszystko za sprawą Milesa Tellera, którego po prostu nie potrafię ścierpieć, czy ten film jest do bani.

   Były jednak chwile wzruszenia, śmiechu i radości. Bardzo podobało mi to, jak Shailene zagrała w tym filmie, dzięki niej uśmiałam się jak nigdy. 

   Ciężko jest mi jednak ten film polecać, dlatego polecę Wam książkę, bo jest CU-DO-WNA! A potem jak chcecie, to sobie obejrzyjcie ekranizację, ale mi się nie podobała.

Whiplash | 2014 | Dramat, Muzyczny | Miles Teller, J.K. Simmons, Melissa Benoist | ★★★★★★★★☆☆

   Ten film polecało mi kilka osób, podobno dzięki niemu miałam przekonać się do Milesa, którego nie cierpię, o czym możecie przeczytać wyżej. Aż dziwne, że skoro go nie lubię, obejrzałam z nim tyle filmów, ale nieważne. 

   Generalnie takich rzeczy nie oglądam, nie interesują mnie, jednak stwierdziłam, no dobra, skoro polubię Milesa to obejrzę. Milesa jak nie lubiłam, tak nie lubię, ale film bardzo, ale to bardzo mi się podobał. Teller odwalił kawał dobrej roboty, zagrał naprawdę dobrze, ale nie na tyle, by przekonać mnie do siebie. Jednak chyba tak musi być - ja go nie lubię, a on się z tym pogodził i więcej niż już nie zrobi. 

   Polecam Wam jednak obejrzeć Whiplash. To miażdży system, momentami jest obrzydliwe i szokuje, ale jest to szokująca obrzydliwość warta uwagi.

Dracula. Historia nieznana | 2014 | Fantasy, Horror | Luke Evans, Sarah Gadon, Dominic Cooper, Charles Dance | ★★★★★★★★

   Mam już po dziurki w nosie filmów z serii 'prawdziwa historia', 'historia nieznana', dlatego od razu wiedziałam, że raczej nie będę oglądać tego filmu. Ale los chciał, że z M. któregoś wieczoru nie mogliśmy dojść do porozumienia, co obejrzeć i to był film, na który oboje przystaliśmy. 

   Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że film ma ręce i nogi - fajny pomysł na fabułę, świetna realizacja i obsady i ekipy technicznej.  O fabule chyba nie muszę długo pisać, bo każdy kojarzy imię Drakuli. Napiszę tylko tyle, że jest to film o poświęceniu, miłości i odpowiedzialności, jaką niesie za sobą władza.

   Polecam film każdemu, kto lubi dobre kino akcji.


Batman - Początek | 2005 | Akcja, Sci-Fi | Christian Bale, Michael Caine, Liam Neeson, Gary Oldman, Katie Holmes, Morgan Freeman | ★★★★★★★★

   Nie przepadam za ekranizacjami komiksów. Oglądałam kilka części Batmana, ale jakoś mnie nie zachwycały. Ostatnio w telewizji nie było nic lepszego niż pierwsza część Batmana z Christianem Balem i odpadłam totalnie. Chodziłam podjarana przez kilka dni czekając na kolejną część. 

   Według mnie ta trylogia jest najlepsza. Świetna gra aktorska, świetne efekty, po prostu świetne filmy. Klasyka, więc mam nadzieję, że nie muszę nikogo namawiać do obejrzenia.
Ostatni władca wiatru | 2010 | Fantasy, Przygodowy | Noah Ringer, Dev Patel, Nicola Peltz, Jackson Rathbone, Shaun Toub | ★★★★★★★★

   Uwielbiam bajkę o AAngu i jego przygodach. Do filmu podchodziłam bardzo sceptycznie, ale nie jestem w stanie sprecyzować dlaczego. Dopiero jak obejrzałam film to zaczęłam szukać informacji. I jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że wśród krytyków ten film nie jest kunsztem. Widział inne filmy tego reżysera i uważam, że ten wcale nie odbiega od tego, co pokazywał wcześniej. No ale co ja tam wiem?

   Film opowiada historię państwa, w którym w harmonii żyją plemiona czterech żywiołów: powietrze, ziemi, wody oraz ognia. porządek ten zostaje zaburzony w momencie zniknięciu awatara, jedynej osoby, która panuje nad każdym żywiołem i ma dostęp do świata duchów. Tą nieobecność wykorzystuje plemię ognia, aby przejąć władzę w państwie. Po 100 latach terroru dwójka rodzeństwa znajduje dziwną bryłę lodu, w której zahibernowany jest młody chłopak. Nowy awatar. I rozpoczyna się na niego polowanie. To tak w skrócie jeżeli chodzi o fabułę.

   W filmie są bardzo fajne efekty specjalne, a przy takiej fabule to duży plus.

We are your friends | 2015 | Dramat, Romans, Muzyczny | Zac Efron, Wes Bentley, Emily Ratajkowski, Jonny Weston, Shiloh Fernandez, Alex Shaffer | ★★★★★★★★

    Co mogę powiedzieć? Genialny, genialny i jeszcze raz genialny! Naprawdę. Jestem po ogromnym wrażeniem tego filmu i nie chodzi już o sam fakt, że grał w nim Zac Efron, który jest idealny, no bo jak to mogłoby być inaczej. Sam film opowiada o o losach Cole'a, głównego bohatera, który tworzy muzykę i tak naprawdę  to tyle mogę Wam o tym filmie opowiedzieć, bo wszystko inne mogłoby być uznane za spoilery. 

   Jeśli jesteście wielkimi fanami muzyki, to ten film jest dla Was, ale jeśli nimi nie jesteście, to i tak warto obejrzeć ten film. Poza samymi losami Cole'a możemy zobaczyć prawdziwą rzeczywistość każdego z nas - wzloty i upadki, chwile zwątpienia i szczęścia itp. Nie zmieni może on Waszego życia aż tak, ale na pewno spędzicie miło czas, bo film naprawdę jest fantastyczny, a muzyka w nim zawarta - cudowna!

Księga życia | 2014 | Animacja, Fantasy, Przygodowy | Diego Luna, Zoe Saldana, Channing Tatum, Ron Perlman, Christina Applegate, Ice Cube | 

   Ten film chciałam obejrzeć jeszcze zanim był polski tytuł! Wszelkie wytwory twórcze, które nawiązują do meksykańskiego Święta Zmarłych są na mojej liście obejrzenia/odsłuchania/ czy cokolwiek tam jeszcze! Moim wielkim marzeniem jest pojechać do Meksyku i na własne oczy zobaczyć jak Meksykanie świętują jedno z najbardziej kolorowych świąt.

   Historia banalna. Dwóch przyjaciół, Manolo i Joachim, zakochani są w przyjaciółce Marii już od dzieciństwa. Gdy dorastają Maria wraca z Hiszpanii i rozpoczyna się pomiędzy nimi walka o jej serce. Dodatkowo na płaszczyźnie zaświatów władczyni Krainy Pamiętanych, La Muerta, i władca Krainy Zapomnianych, Xibalba, zakładają się, który z chłopców wygra. Historia miłosna, o potędze tego uczucia wydana w przepiękny sposób. 


   Spodoba się dzieciom i dorosłym, zwłaszcza estetom.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka