Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

niedziela, 15 listopada 2015

Krzywe 10 - Ewa Nowak

Tytuł oryginału (polski): Krzywe 10
Autorka: Ewa Nowak
Data premiery: 2003
Wydawca: Egmont
Liczba stron: 222
Czas czytania: 2 dni

"Krzywe 10 to trzecia powieść Ewy Nowak. Tym razem autorka zabiera nas na Mazury, gdzie grupa nastolatków spędza wakacje. Ta mądra i pogodna książka pozwala nam podpatrzyć, jak współczesna młodzież radzi sobie z miłością, prawdą, przyjaciółmi oraz własnymi rodzicami."
- lubimyczytac.pl

Seria Miętowa
Wszystko, tylko nie mięta | Diupa | Krzywe 10 | Lawenda w chodakach | Drugi | Michał Jakiśtam | Ogon Kisi | Kiedyś na pewno | Rezerwat niebieskich ptaków | Bardzo biała wrona | Niewzruszenie | Dane wrażliwe | Drzazga | Mój Adam | Dwie Marysie | Niebieskie migdały

   Z książkami Ewy Nowak jest tak, że albo się podobają, albo się nie podobają. Niestety, należy ona do bardzo specyficznych autorek, która na 100% spodoba się dziewczynom z gimnazjum, ale później... no właśnie, to zależy. U mnie okazało się, że panią Nowak po prostu pokochałam. Za wszystko, za humor, za prawdziwość, za nie papierowych bohaterów. Uwielbiam czytać jej książki, choć Krzywe 10 to dopiero moja trzecia przeczytana z serii Miętowej powieść. Jestem jednak tak zachwycona, że nie ma możliwości, żebym nie sięgnęła po kolejne. To byłoby niemożliwe!

   W tej części poznajemy Alicję i Dominikę - dwie przyjaciółki, które wybierają się na wakacje wraz ze znajomymi - Witkiem, Michałem i Hadrianem do miejscowości Krzywe, niemal na całe wakacje. W międzyczasie pojawiają się też inni bohaterowie, między innymi Sylwek i Darek, którzy na stałe zamieszkują tamtejszą miejscowość. W miarę czytania jesteśmy wdrażani w historie naszych postaci, ich problemy, pierwsze miłości i inne sytuacje z ich życia. Nie ma tu jakiejś konkretnej akcji, jest to po prostu zwyczajna obyczajówka, która trwa ledwie wakacje, pewnie w dodatku nie całe, jest to jednak na pewno przyjemna odskocznia od książek, gdzie ciągle coś się dzieje i czasem od natłoku informacji boli nas głowa.

   Krzywe 10 to nic nadzwyczajnego, jednak urzekła mnie ta książka. Jest naprawdę przyjemnie napisana, szybko się ją czyta, czasem rozbawia do łez, a czasem wprowadza nas w melancholijny stan. Jest przepełniona różnymi emocjami - smutkiem, radością, strachem, niepewnością. W niej poznajmy problemy nastolatków, jedne większe, inne mniejsze. To wszystko przecież może przydarzyć się nam, czytelnikom. Dlatego lubię książki pani Nowak - są po prostu prawdziwe!

    Wydaje mi się, że choć historia w różnych tomach z Serii Miętowej jest zawsze inna (choć niektóre łączą różnych bohaterów z różnych książek) to większość opowiada o tym samym i to może niektórych zmartwić. Ale w sumie o czym pisać, jak nie o problemach młodzieży? Może niekoniecznie już współczesnej, tylko tej, która była młodzieżą dziesięć lat wcześniej. Jednak niektóre rzeczy są niezmienne - wartości, jakie musimy mieć idąc przez życie nigdy się nie zmienią. I tego właśnie uczy nas autorka w swoich powieściach. Nie jesteśmy jedynymi osobami na ziemi, trzeba sobie pomagać, znaleźć w sobie ciepło i chęć pomocy innym, a na pewno dobre rzeczy nas nie ominą.

   Podsumowując Krzywe 10 to ciekawa historia, jednak nie najlepsza pani Nowak (oczywiście z tych, które miałam okazję czytać), ale tak czy siak i tak mi się podobała. Jest prawdziwa i urocza, w dodatku idealna na wakacje, kiedy ją czytałam. Nie jest to nic innowacyjnego, jak już pisałam, ale jednak bardzo prawdziwego, a o to w tego typu książkach chodzi. Polecam gorąco młodszej młodzieży, ale jak ta starsza ma ochotę - niech spróbuje. A nóż widelec i Wam się spodoba.

★★★★★★☆☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach: 
"Przeczytam tyle, ile mam wzrostu" (1,6 cm)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka