Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 17 października 2015

Pretty Little Liars. Uwikłane - Sara Shepard

Tytuł oryginału: Pretty Little Liars. Twisted
Tytuł polski: Pretty Little Liars. Uwikłane
Autorka: Sara Shepard
Data premiery: 15 października 2012
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte/Moondrive
Liczba stron: 328
Czas czytania: 2 dni

"Dziewiąty tom serii Preety Little Liars.

WYDAJE WAM SIĘ, ŻE TO WSZYSTKO, CO WIEM? TO TYLKO WIERZCHOŁEK GÓRY LODOWEJ, A JA DOPIERO SIĘ ROZKRĘCAM...
A.

Po pamiętnych wakacjach na Jamajce Emily, Aria, Spencer i Hanna próbują rozpocząć nowe życie. Niestety przeszłość upomina się o nie w najmniej oczekiwanym momencie,a tajemniczy nadawca SMS-ów znów wkracza do akcji. Czy dziewczyny przyznają w końcu, że w starciu z A. nie mają szans?"
- lubimyczytac.pl

Seria „Pretty Little Liars”
Kłamczuchy | Bez skazy | Doskonałe | Niewiarygodne | Zepsute | Zabójcze | Bez serca | Pożądane | Uwikłane | Bezlitosne | Olśniewające | Rozpalone | Skruszone| Zatrute | Toksyczne | Vicious

   Zauważyłam, że między czytaniem jednego, a drugiego tomu mija bardzo dużo czasu, a ja potem siedzę i się zastanawiam, co się stało. I w sumie to dalej nie wiem. Jednak gdy rozpoczynam czytanie kolejnego tomu, to wszystko znów się wyjaśnia w miarę brnięcia w dalsze rozdziały. Tutaj było tak samo. Sięgnięcie po Uwikłane było w sumie spontaniczne, jak byłam u Klaudii i miałam chwilę wolnego to nie chciałam czytać Dotyku Julii, który ze sobą zabrałam, a na jej stoliczku zauważyłam właśnie 9 tom z serii Pretty Little Liars. Na szczęście, u siebie miałam go na półce również, bo pożyczyłam go od kuzynki. Ale ten wyjazd przyczynił się do szybkiego sięgnięcia i jeszcze szybszego przeczytania kolejnych przygód Kłamczuch. Czy mi się podobały? Zaraz się przekonacie! 

   Tym razem nasze dziewczyny wracają z wakacji, które spędziły na Jamajce. To, co się tam wydarzyło, tam powinno zostać, jednak nawet gdy Kłamczuchy chciały zapomnieć o tym wszystkim po powrocie do Rosewood, to może wyjść na jaw. Domyślacie się zapewne, dlaczego, prawda? Wszystko za sprawą tajemniczego A. Aria, Spencer, Emily i Hannah muszą się mieć na baczności, bo nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś wyciągnie ich brudy pod społeczną lupę. Czy wreszcie uda im się rozwiązać całą masę zagadek, jakie pojawiły się w ich życiu?

   Szczerze powiedziawszy to ten tom nieco mnie zawiódł, choć czytało się go przyjemnie i szybko. Nie jest on tak dobry, jak poprzednie. Sama nie wiem czemu, w sumie to tylko jedna gwiazdka mniej, ale jednak nie podobało mi się to, że autorka tak jakby po kolei ujawniała te wydarzenia z Jamajki, ewidentnie mnie to drażniło.Wiadomo, zrobiła to dla zbudowania napięcia, ale jednak nie za bardzo trafił do mnie ten sposób przekazywania informacji. Niemniej jednak jestem ciekawa tego, co wydarzy się w kolejnych tomach i jak Sara Shepard poprowadzi dalsze śledztwo nad tym wszystkim.

   Przede mną jeszcze 7 tomów, w których może wydarzyć się dosłownie wszystko, a ja i tak jestem ciekawa tego, choć zdecydowanie bardziej jestem fanką serialu, niż wersji papierowej tej historii. Autorka naprawdę nieźle sobie to wszystko wymyśliła, chociaż jej książki nie są jakoś super grube i długie, to seria wydaje się ciągnąć w nieskończoność (to pewnie przez ilość tomów). Wiem, że wiele osób zrezygnowało z czytania, właśnie przez taką dużą ilość, ale te kolejne części są już znacznie bardziej straszne i mające taki niepowtarzalny klimacik. Tutaj jest tego mniej, ale jednak jest.

   Nie wiem, czy Wam polecać tę serię, mimo że ja jestem zachwycona i na pewno w końcu ją skończę. Problem w tym, że jeśli nie czyta się tych książek od razu po sobie, to wiele szczegółów umyka i ta całą konspiracja i te detale, jakie zostały wprowadzone nie są takie efektowne. Niemniej jednak ja lubię wielotomowe serie, choć ostatnio czytam ich aż nadto i tęskno mi do jednotomówek.

   Jestem ciekawa, co Sara Shepard przygotowała dla nas w kolejny, dziesiątym już tomie, czyli w Bezlitosnych, które muszę dorwać w bibliotece. Zbliżamy się już do końca, a ja na pewno tego nie przegapię! Dla przeciwników takich okropnie długich serii polecam serial, choć też ma już te swoje sześć sezonów. Jest to nieco inaczej poprowadzona akcja niż w książce, ale tak czy siak jest to serial warty uwagi. A potem zawsze można sięgnąć po książki!

★★★★★★☆☆☆☆  

Książka bierze udział w wyzwaniach:

Nikogo chyba nie zdziwi, że tę książkę dopasowałam do istnieje serial na jej podstawie, prawda?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka