Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

poniedziałek, 19 października 2015

Liebster Blog Award


Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Po przyjęciu LBA należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. Obowiązkiem jest też wklejenie znaku LBA do wpisu.

Zostałyśmy nominowane do kolejnego Liebster Blog Award przez Julkę z Czytelnicka, za co oczywiście serdecznie dziękujemy! 


PYTANIA OD JULKI:
Czy masz jakieś dziwne nawyki dotyczące czytania? 

ALICJA: Sprawdzam ostatnie zdanie/akapit/stronę, nim zacznę czytać książkę, naczytałam się przez to oczywiście już dużo spoilerów, ale oj tam. Zaginam grzbiety (wiem, karygodne!, powiecie, ale to moje książki, nie Wasze). Muszę dobierać zakładkę kolorystycznie pod okładkę akurat czytanej książki.

ASIA:  Zawsze czytanie zaczynam od podziękowań.

Jeśli mogłabyś spotkać jedną postać z wybranej książki, kto by to był? Dlaczego?


ALICJA: Sama nie wiem. Chyba ktoś z Harry'ego Pottera i chyba byłaby to Hermiona. Tak, zdecydowanie. Kiedyś nawet miałyśmy takie same włosy - normalnie przyjaciółki! Mi niestety takie zostały... Ale Hermiona to tak ciekawa i intrygująca postać, że na pewno bym się z nią dogadała!

ASIA: Chciałabym spotkać Tyriona Lannistera z Gry o tron. Uwielbiam jego cięty język i trafne spostrzeżenia.

Czy znasz jakiś film, który według Ciebie jest lepszy od książki? 

ALICJA: Tak. I są to, póki co, dwa filmy - Niezgodna oraz Zbuntowana. Chociaż książki nie są takie złe, to ja jednak zdecydowanie bardziej wolę filmy. Sama nie wiem czemu, w nich Tris mnie nie wkurza (w książkach tak), lubię razem Cztery i Tris (w książce nienawidzę Cztery), w ogóle filmy są jakieś bardziej klimatyczne i fajniejsze.

ASIA: Do tej pory chyba nie trafiłam na ekranizację lepszą niż książka.

Dlaczego akurat ta nazwa bloga? 


ALICJA I ASIA: A dlaczego nie? Skoro siostry i lubimy czytać, to nazwa idealna. Siostry w księgarni nie brzmiałyby tak klimatycznie i w ogóle brzmi to jakoś źle. A biblioteki są fajne.

Jakie miejsce na świecie najbardziej chciałabyś odwiedzić? Dlaczego? 

ALICJA: Jedno z takich miejsc już odwiedziłam, a jest nim Sztokholm, ale zamierzam tam wrócić, bo jest pięknie. W ogóle Szwecja jest piękna. A drugim miejscem jest Kanada (ewentualnie przeżyję USA), żeby zobaczyć prawdziwy mecz lacrosse. Wiem, w Polsce, jak się uprę, też jakiś znajdę. Ale to jednak nie jest to samo.

ASIA: Chciałabym zobaczyć Meksyk i obchody Święta Zmarłych. wprawdzie kuchnia pewnie by mnie zabiła, bo niezbyt dobrze toleruję pikantne potrawy, ale kultura bardzo mnie fascynuje.

 Jaki jest Twój ulubiony cytat? 

ALICJA: Mam dużo cytatów ulubionych i chciałabym powiedzieć, że możecie zajrzeć na lubimyczytać.pl, żeby je zobaczyć, ale to byłoby kłamstwo. Już dawno temu nie aktualizowałam swoich ulubionych cytatów, więc to byłoby bez sensu... Ale wstawię tutaj kilka swoich ulubionych, a co tam.

Pamiętaj, że czasami nasze wyobrażenie drugiej osoby niewiele ma wspólnego z tym, kim ona naprawdę jest.
John Green, Papierowe miasta

Nic nigdy nie zdarza się tak, jak to sobie wyobrażamy. [...] Z drugiej strony, jeśli sobie niczego nie wyobrażasz, nigdy nic się nie wydarza.  
John Green, Papierowe miasta

To nie takie proste, gdy rany próbuje wyleczyć ta sama osoba, która je zadała.  
Cecelia Ahern, Love, Rosie

Każdy powinien umierać w czyiś ramionach. 
Cassandra Clare, Miasto Niebiańskiego Ognia

Wszyscy jesteśmy tym, co pamiętamy. Składamy się z nadziei i lęków tych, którzy nas kochają. Póki istnieje miłość i pamięć, nie ma prawdziwej straty. 
Cassandra Clare, Miasto Niebiańskiego Ognia

Nic na świecie nie jest warte, żeby człowiek odwrócił się od tego, co kocha. A jednak ja także się odwracam, sam nie wiedząc dlaczego. 
Albert Camus, Dżuma 

Służymy swobodnie, bowiem swobodnie kochamy,
Mogąc wybierać: kochać lub nie kochać;
I tym stoimy albo upadamy.
 
John Milton, Raj utracony

Things change. And friends leave. And life doesn't stop for anybody. 
Stephen Chbosky, The Perks of Being a Wallflower

Nie można zapełnić pustki tym, co się straciło.
John Green, 19 razy Katherine 

  Moje idee to gwiazdy, których nie potrafię ułożyć w konstelacje.
John Green, Gwiazd Naszych Wina

Nie masz wpływu na to, że ktoś cię zrani na tym świecie, staruszku, ale masz coś do powiedzenia na temat tego, kim ta osoba będzie. Podoba mi się mój wybór.
John Green, Gwiazd Naszych Wina

Wydawało się, że to było całe wieki temu, jakbyśmy przeżyli krótką, ale mimo to nieskończoną wieczność. Niektóre wieczności są większe niż inne.
John Green, Gwiazd Naszych Wina

To byłby dla mnie zaszczyt, gdybyś złamała mi serce.   
John Green, Gwiazd Naszych Wina


ASIA: Nie przywiązuję dużej wagi do cytatów.

 Masz coś co Cię uszczęśliwia? 

ALICJA: Jeśli chodzi o coś, poza czytaniem, to zdecydowanie mam. Pasję do gotowania. Taka prosta rzecz, a jak się już spróbuje, to tak się człowiek cieszy, że nie da się tego porównać z niczym innym. Szczególnie jak się gotuje/piecze dla kogoś - wtedy jest jeszcze sto razy lepiej. No i lubię dawać ludziom prezenty.

ASIA: Dobre jedzenie to coś, co mnie uszczęśliwia. 

 Jakie jest Twoje najwcześniejsze wspomnienie, które pamiętasz? 

ALICJA: Jak rzuciłam w mamę drewnianymi (chyba) koralami. Ale nie wiem, czy to dlatego, że rzeczywiście to pamiętam, czy dlatego, że kiedyś bardzo często oglądałam to na kasecie (tak, mój tata to nagrał, kicha).

ASIA: Najwcześniejsze wspomnienie? Hmm... Chyba jak z siostrą szukałyśmy prezentów świątecznych po domu. Nie pamiętam dokładnie kiedy to było, ale wiem, że siostrą jeszcze wtedy raczkowała.

 Fantastyka, horror, romans czy obyczajówka?

ALICJA: Ciężki wybór. Zdecydowanie najbardziej fantastyka - tam jest wszystko, elementy romansu, jakaś akcja, przygoda i w ogóle. Ale zauważyłam, że niektóre książki fantastyczne mnie zaczęły męczyć i zdecydowanie chętniej sięgam po obyczajówki.

ASIA: Każdego po trochu, chociaż fantastyki najmniej.

Ile pieniędzy dałabyś za spotkanie z ulubionym autorem? Kto to jest? 

ALICJA: Gdzieś już pisałam, że chociaż kocham niektórych autorów, to nie chciałabym się z nimi spotkać, bo to mogłoby zepsuć moje wyobrażenie o tej osobie. Jednak jeśli już miałabym wybrać i zostać zmuszona do pójścia na takie spotkanie to byłby to albo John Green albo Rick Riordan.

ASIA: Wolę czytać książki ulubionych autorów niż się z nimi spotykać. Także to mi musieliby zapłacić. :P

 Wolisz trylogie czy powieści jednotomowe?

ALICJA: Też już gdzieś pisałam i to się często zmienia. Raz to, raz to. Jak mam dość serii/trylogii, to sięgam po powieści jednotomowe i odwrotnie. Jednak uważam, że w trylogii łatwiej zamieścić to, co się planowało, niż w jednym tomie, dlatego tak często pojedyncza książka pozostawia u mnie pewien niedosyt.

ASIA: Zdecydowanie powieści jednotomowe. Zwykle po drugiej części jestem zmęczona i nie mam ochoty kontynuować serii.

Jakiego rodzaju książki lubisz czytać najbardziej?


ALICJA: Młodzieżówki, to raczej nie jest dla was żadne zaskoczenie.

ASIA: Kryminały to mój ulubiony gatunek literacki, ale ostatnio przekonuję się też do innych gatunków.

Kawa czy herbata? 


ALICJA: Kawa! Mogę pić ją bez końca. Co z tego, że po niej mam tyle energii, że nie sposób mi wysiedzieć w miejscu, a moje serce ma ochotę wyskoczyć z piersi.

ASIA: Oczywiście herbata, a jeśli kawa to tylko zbożowa. Niestety mój układ pokarmowy nie toleruje kofeiny zawartej w kawie, a w połączeniu z laktozą z mleka to już totalnie mnie rozwala.

Czytanie książek w ciszy czy w zgiełku? 


ALICJA: Bez różnicy. Mogę czytać w domowym zaciszu, jak i w metrze, gdzie ludzie drą ryje na cały regulator.

ASIA: W ciszy. W zgiełku za bardzo się rozpraszam i czytam to samo zdanie po 10 razy.

Ulubiona część biżuterii? 


ALICJA: Zdecydowanie kolczyki, które noszę cały czas - urocze złote śnieżynki z kryształkami oraz bransoletka z Lilou, która towarzyszy mi już dobre 5 lat, zawieszka jest w kształcie kotka.

ASIA: Kolczyki i złoty zegarek.

Ulubiona piosenka?


ALICJA: Póki co muzyka z Teen Wolfa, nie jedna piosenka. Choć jakbym miała wybrać jedną... Chyba Ghosts - BANNERS, której niestety nie ma na tej plejliście, gdyż sama piosenka jest niedostępna na Spotify.


ASIA: Aktualnie: Empire of the Sun - Celebrate.


Jaka książka najbardziej zapadła ci w pamięć?


ALICJA: Chyba Oddam ci słońce oraz Cień wiatru.

ASIA: Black out Marca Elsberga to jedna z nielicznych ksiażek, która zmroziła mi krew w żyłach.

Ustawiasz książki na półce seriami czy kolorami?


ALICJA: Zdecydowanie seriami. Chociaż kolorami wygląda ładnie, to potem w tym bałaganie nie idzie nic znaleźć.

ASIA: Staram się seriami, ale w praktyce wygląda to tak, że każda książka stoi jak popadnie.

Ile książek miesięcznie zazwyczaj udaje ci się przeczytać?


ALICJA: Zależy od miesiąca. W lipcu udało mi się przeczytać 21 i 1/3 (życiowy rekord), między majem a sierpniem (bez lipca) koło 10-11, ale zwykle, tak jak miałam rok szkolny, to koło 6-7.

ASIA: Bardzo mało. Czytam wolno i nie zawsze udaje mi się znaleźć czas. Jedną albo dwie książki miesięcznie.

Ulubiona potrawa?


ALICJA: Pizza, spaghetti, burger z frytkami.

ASIA: Nie ma nic lepszego niż dobry burger!

Jaki był ostatni film obejrzany przez ciebie?


ALICJA: Zdecydowanie bardziej ostatnio wolę seriale od filmów :D

ASIA: Ostatnio widziałam Dar w reżyserii Joela Edgertona. Smutny film o tym jak plotka może zniszczyć niejedno życie. Film wpędził mnie w straszny dołek emocjonalny.

Po jaki rodzaj książki sięgasz najrzadziej? 


ALICJA: Sama nie wiem, czytam dużo różnych książek. Ale chyba historycznych najmniej.

ASIA: Książki młodzieżowe. Nie ma nic gorszego niż (nie)szczęśliwa miłość i rozterki.

~*~
 
Skończyły nam się pomysły na pytania. I na nominacje. Wybaczcie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka