Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 1 sierpnia 2015

Podsumowanie miesiąca (Lipcowy WRAP UP + TBR na sierpień)


Kolejny miesiąc dobiega końca, a mi już minęła połowa wakacji, zostały tylko dwa miesiące! Nawet nie wiem, jakim cudem to tak szybko minęło. Lipiec zaliczam do udanych miesięcy, jestem szczęśliwa, że mimo wszystko, mimo zajęć, spotkań ze znajomymi i załatwiania innych spraw, udało mi się przeczytać aż tyle książek. Sama nie wiem, jak mi się to udało, ale to naprawdę dla mnie fantastyczny wynik i oby był taki w sierpniu! Chociaż wtedy będę mieć sporo nauki. Ale wszystko wyjdzie w praniu. Zobaczymy po prostu, jak to wszystko wyjdzie. Oby na plus! A tymczasem zapraszam Was na podsumowanie lipca, a następnie na moje plany czytelnicze na sierpień (które oczywiście jak zwykle będą się pewnie zmieniać z dnia na dzień).

LIPCOWY WRAP UP


Wielki Gatsby - F. Scott Fitzgerald -> 198 stron; 1,2 cm                       ★★★★★☆☆☆☆☆
Ja, diablica - Katarzyna Berenika Miszczuk -> 415 stron; 2,8 cm          ★★★★★★★★☆☆
Łza - Lauren Kate -> 409 stron; 3 cm                                                  ★★★★★★★☆☆☆
Utrata - Rachel Van Dyken -> 304 strony; 2,1 cm                                 ★★★★★★★★★☆
Zacznijmy od nowa - Abbi Glines -> 320 stron; 1,9 cm                          ★★★★★★★★☆☆
Spróbujmy jeszcze raz - Abbi Glines -> 331 stron; 2 cm                       ★★★★★★★★☆☆
Ene, due, śmierć - M.J. Arlidge -> 419 stron; 3,2 cm                            ★★★★★★☆☆☆☆
Aż po horyzont - Morgan Matson -> 453 stron; 3 cm                             ★★★★★★★★★☆
Oddychając z trudem - Rebecca Donovan -> 537 stron; 3,8 cm              ★★★★★★★★☆☆
Biorąc oddech - Rebecca Donovan -> 484 strony; 3,1 cm                      ★★★★★★★★☆☆


Krzywe 10 - Ewa Nowak -> 222 strony; 1,6 cm                                     ★★★★★★☆☆☆☆
Pretty Little Liars. Uwikłane - Sara Shepard -> 328 stron; 2,2 cm           ★★★★★★☆☆☆☆
Dotyk Julii - Taheren Mafi -> 332 strony; 2,5 cm                                   ★★★★★★★★☆☆
Mara Dyer. Przemiana - Michelle Hodkin -> 478 stron; 3,4 cm               ★★★★★★★★★☆
Złodzieje snów - Maggie Stiefvater -> 479 stron; 3,4 cm                         ★★★★★★★★☆☆
Osobliwy dom Pani Peregrine - Ransom Riggs -> 398 stron; 3 cm         ★★★☆☆☆☆☆☆☆
Co wylądowało w lesie Rendlesham? - M. Kudrański -> 405 str.; 2,7 cm  ★★★★★★★★★☆


Ja, anielica - Katarzyna Berenika Miszczuk -> 380 stron; 2,5 cm          ★★★★★★★★☆☆
Magiczna gondola - Eva Völler -> 464 strony; 3,1 cm                            ★★★★★★★★☆☆
Rywalki - Kiera Cass -> 333 strony; 2,4 cm  PRZECZYTANE 132 STRONY
Prawie jak gwiazda rocka - Matthew Quick -> 380 stron; 2,8 cm            ★★★★★★★★☆☆
Do wszystkich chłopców, których kochałam - J. Han -> 447 str.; 3,3 cm ★★★★★★★★★☆

Udało mi się więc przeczytać 21 i 1/3 książki oraz 8315 stron.
Średnio czytałam 268 strony dziennie, a grzbiety przeczytanych przeze mnie powieści mają 55,6 cm, co przyczyniło się do ukończenia wyzwania Przeczytam tyle, ile mam wzrostu. Dalej jednak zamierzam mierzyć grzbiety czytanych przeze mnie książek, po prostu, z ciekawości, ile jeszcze uda mi się przeczytać.

Sama nie wiem, jakim cudem udało mi się przeczytać aż tyle książek, szczególnie że pierwsza połowa lipca była bardzo aktywna i prawie nie było mnie w domu, a czytałam tylko podczas jazdy na zajęcia. Jednak w drugiej, kiedy zaczęłam się źle czuć i chorować, nie było w ogóle możliwości wyjść z domu, musiałam się doleczyć i chyba tak oto - z domowej nudny, której nie mogłam od siebie odrzucić po prostu czytałam i czytałam. W sierpniu obiecałam sobie, że nie zamierzam tyle czytać, bo to zdecydowanie przesada i będę się ograniczać przy czytaniu książek. I nie zamierzam już spędzić reszty wakacji leżąc chora w łóżku, co to to nie!

Najlepsza książka: Utrata | Aż po horyzont | Mara Dyer. Przemiana | Co wylądowało w lesie Rendlesham? | Do wszystkich chłopców, których kochałam
Najgorsza książka: Osobliwy dom Pani Peregrine | na dzień dzisiejszy - Rywalki
Miłe zaskoczenie: Krzywe 10 | Ja, diablica + Ja, anielica | Co wylądowało w lesie Rendlesham?
Największy zawód: Wielki Gatsby | Ene, due, śmierć


TBR NA SIERPIEŃ


Cień wiatru zamierzam przeczytać w ramach projektu Zaksiążkowani stworzonego przez Darię z Więcej książków. Mam nadzieję, że podołam! Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona czekają na mnie już od zeszłej Gwiazdki, tak mi się wydaje, więc cieszę się, że wreszcie będę mogła zabrać się za tę książkę. Jestem ciekawa, czy przypadnie mi do gustu, bo przeglądałam ją pobieżnie i ilustracje są po prostu fenomenalne! Troje to jeden z zakupów z WTK i jednocześnie książka, na którą polowałam już od premiery. Słyszałam różne opinie, ale mam nadzieję, że ja będę należała do tej grupy, której się podoba ta historia. Dwie kolejne książki to piąty i szósty tom z serii Ulysses Moore i już je czytałam, ale wiadomo, do recenzji zrobię to jeszcze raz, a są one cienkie i czyta się bardzo szybko, więc czemu by nie! Syreni śpiew to drugi tom z serii Kroniki Kronosa, niestety, trzeci tom nie zostanie wydany po polsku, więc muszę znaleźć angielski e-book. Książę Kaspian to lektura z dzieciństwa, ale również chcę ją sobie odnowić i dla Was ją zrecenzować. Ostatnią książką wylosowaną na sierpień jest Starter, który wygrałam w konkursie i również jestem ciekawa tej powieści. Marę Dyer: Zemstę pożyczyłam od Mrówy, za co serdecznie i cieplutko jej dziękuję, bo nie wiem, co bym zrobiła, jakbym szybko nie mogła sięgnąć po tę powieść! A Papierowe miasta pożyczyłam od Blanki, bo mój egzemplarz gdzieś zaginął. Po ekranizacji postanowiłam przeczytać jeszcze raz!

Dodam na koniec, że w moich lipcowych planów udało mi się zrealizować tylko 2. Więc słabiutko, ale no trudno. Oby w sierpniu z realizacją tego poszło mi lepiej. Trzymajcie kciuki!

CO SIĘ DZIAŁO W LIPCU? 

To, co robiłam w ubiegłym miesiącu możecie zobaczyć w formie zdjęciowej w poprzednim poście, ale jednak chciałam tutaj zebrać kilka rzeczy. A więc po raz pierwszy udało mi się odwiedzić Mrówę i był to bardzo przyjemny trzy-dniowy wypadzik poza Warszawę. Poza tym dużo rysowałam (głównie w pierwszej połowie, potem się pochorowałam), ale i tak jestem zadowolona. Wygrałam udział w konkursie i obejrzałam przedpremierowo Papierowe miasta i jestem zachwycona. Koniec lipca przeleciał spokojnie, bez większych sensacji. Ale, ale! Założyłam jeszcze książkowego instagrama, bo ze swojego usunęłam wszystkie zdjęcia i nie będę już tam dodawać książek, przykro mi za zaistniałe zamieszanie, ale chcieliście moje książkowe posty a IG, więc teraz musicie mnie tam obserwować xD 

Zostawiam Was jeszcze z soundtrackiem do Paper Towns, który jest wspaniały! Moje ulubione piosenki to chyba Lost it to trying, Look Outside oraz To the top. Jeszcze Falling jest świetne. Zresztą, każda jest fajna! Ale powiem Wam, że brakuje mi w tym albumie piosenki Mikky Ekko Smile, która też pasuje i która chyba była wykorzystana w zwiastunie, o ile się nie mylę.




A jak Wam poszło w lipcu? I jakie macie plany na sierpień? Jestem ciekawa, więc piszcie!

42 komentarze :

  1. Wspaniały lipcowy wynik! Gratuluję! Ja zamierzam ostro zabrać się za czytanie w sierpniu, mam nadzieję, że nie skończy się tylko na planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, imponujący wynik ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny wynik z książkami przeczytanymi w lipcu! Ja koniecznie muszę przeczytać "Ja, diablica" i "Osobliwy dom pani Paregrine", którego jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie "Osobliwy dom..." jest strasznie słaby, no ale są osoby, którym się podoba, więc może akurat Ty będziesz do nich należeć :)

      Usuń
    2. Aż się zdziwiłam, że tak nisko oceniłaś tę książkę. Szkoda, ale każdy lubi przecież co innego :) Gratuluję wyniku!

      Usuń
    3. Dokładnie, jednym się może spodobać, innym nie :) Ale więcej będzie w recenzji!
      + Dziękuję :)

      Usuń
  4. Wow, świetny wynik! Mnie udało się przeczytać 13 książek, co i tak uważam za sukces :)
    Bardzo bym chciała przeczytać "Co wylądowało w lesie Rendlesham?", ale ciężko gdziekolwiek tę pozycję znaleźć.
    Życzę równie dobrych wyników w sierpniu!
    Pozdrawiam.
    ilmiogattonero.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to też sukces, gratulacje i Tobie :D
      Ja znalazłam e-booka w Internecie :)
      Dziękuję i Tobie też życzę powodzenia w sierpniu :D

      Usuń
  5. Przepiękne wyniki!
    Żeby tak każdy mógł się podobnymi pochwalić ;)
    Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! U mnie to chyba tak tylko w wakacje będzie teraz, bo potem to cienko z czytaniem...

      Usuń
  6. Niesamowity wynik, gratuluję! Mi w lipcu udało się przeczytać tylko 8 książek. Planowałam dużo więcej ale niestety się nie udało.
    Jeśli chodzi o soundtrack do "Papierowych miast" to jestem w nim absolutnie zakochana. Jeszcze tylko muszę obejrzeć film ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :*
      Oby w sierpniu poszło Ci tak, jak sobie zaplanujesz :3
      Film jest przepiękny, tak samo jak soundtrack! Jestem pod wrażeniem, jak wspaniale go zrobili.

      Usuń
  7. Piękny wynik! ;) Morgan Matson i Jenny Han to idealny wybór na wakacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojojoj... Gratuluję ;) Oby tak dalej, to książki przerosną Cię dwa razy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie będzie z tym niedługo problemu :D
      Dziękuję!

      Usuń
  9. Prawie jak gwiazda rocka bardzo mi sie podobało :D Ja w lipcu przeczytałam tylko ją, Eweline I Czarnego Ptaka i dokończyłam Czare ognia. Teraz męczę Złodziejkę książek, i jak na razie bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sierpniu chyba zabiorę się też za "Zakon feniksa" ale nie jestem jeszcze pewna, jak mi się uda, to będzie sukces! :D

      Usuń
  10. Ja nie wiem jak ty to robisz, że tak szybko czytasz, chociaż w sumie, w wakacje też tak często bywało, że z nudów czytałam książkę za książką haha Ale u ciebie problem taki, że się i nie nudziłaś i czytałaś, no magia, normalnie magia ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. O matko, ile przeczytałaś! Świetny wynik. :)
    Akurat wczoraj wieczorem słuchałam piosenek z Papierowych Miast, wciągnęły mnie mimo że ani ich nie czytałam, ani nie oglądałam. Ot tak. ;)

    _______________
    WSZEDZIEKSIAZKI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej kilka znałam i wiedziałam, że wszystkie bardzo mi się spodobają.
      A jakoś tak się nazbierało, nawet nie wiem kiedy :)

      Usuń
  12. Gratuluję naprawdę niezłego wyniku :) Ja również planuję przeczytać w tym miesiącu "Papierowe miasta", które właśnie zaczęłam. Wcześniej nie mogłam się do nich przekonać, ale teraz postanowiłam dać im szansę :)

    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Papierowe miasta" są wspaniałe! Oby Ci się spodobały :)

      Usuń
  13. Gratuluję wyniku! Mam nadzieję, że nowy miesiąc będzie równie owocny :) Ja właśnie kończę trzeci tom serii "Lato" Han, więc chętnie sięgnę również po "Do wszystkich chłopców..." :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa bardzo innych książek Han, więc na pewno sięgnę :)
      I dziękuję, obyś miała rację! :D

      Usuń
  14. Cudowny wynik! :D
    Współczuję chorowania - zwłaszcza na wakacjach ;v

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje to chyba najgorszy czas na chorowanie :c Ale tak już mam - dużo wolnego, to ja muszę sobie dużo pochorować, bo po co mam spędzać miło czas :D

      Usuń
  15. Ooo! Cieszę się, że książki Abbi Glines nadal ci się podobają, cieszę się, że "Dotyk Julii" przypadł ci do gustu i że Mara ci się podobała! :D Szkoda, że Ransom Riggs cię zawiódł, ale jego książki są specyficzne i rozumiem, że nie wszystkim mogą się podobać. :)
    Gratuluję wspaniałego wyniku!
    I życzę udanego sierpnia! :D
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa kolejnych książek pani Glines, szczególnie tych, w których to Grant będzie głównym bohaterem! *.*
      Dziękuję bardzo! :*

      Usuń
  16. Ok, ok... W ogóle nie jestem w szoku... Nieeeeee... :D Je z 17 książkami się chowam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak to! 17 książek to też bardzo dobry wynik :D

      Usuń
  17. Rewelacyjny wynik. Gratuluję i oby tak dalej. U mnie w lipcu też było istne szaleństwo, ale nie narzekam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D
      Mam nadzieję, że w sierpniu będzie równie owocnie, i Tobie też tego życzę :D

      Usuń
  18. Uwielbiam oglądać Twoje podsumowania *.* I po raz kolejny zazdroszczę tak dobrze wyposażonej w nowości biblioteki ;) "Krzywe 10" swego czasu bardzo mi się podobało, nie wiem jak odebrałabym je teraz ;)
    "Dotyk Julii" czeka na półce na swoją kolej :) Nie wiem czy coś przeoczyłam, czy po prostu jeszcze nie pisałaś o "Aż po horyzont", ale chętnie bym zobaczyła co o niej sądzisz, bo pamiętam, jak "Lato drugiej szansy" Ci się podobało :))
    Książkowego instagrama już obserwuję, a papierowe miasta są REWELACYJNE <3 Wymieniłaś piosenki, które i mnie się bardzo podobają :)
    Czytelniczego sierpnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, to takie miłe :)
      Ja sama sobie też zazdroszczę, ale czasami to mnie tak przytłacza, bo jest tyle fajnych książek, a ja nie mogę ich pożyczyć, bo nie mam już miejsca na koncie (moja siostra też nie ma, zabrałam jej kartę, to teraz mam 2x więcej książek do pożyczenia a to i tak za mało!).
      Recenzja "Aż po horyzont" pojawi się 14 sierpnia, ale też się w niej zachwycam Morgan Matson! :D
      Również życzę czytelniczego sierpnia!

      Usuń
  19. Tak dawno mnie tu nie było ! :o Ale i tak wciąż świetnie się czyta posty ! Jedyne, co mnie smuci, to, że nie podobają Ci się na razie "Rywalki ". :c Mam nadzieję, że jednak się przełamiesz, bo moim skromnym zdaniem bardzo fajna książka . :)
    http://pogadanki-plepleple.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się w takim razie, że dalej miło Ci się czyta posty! :)
      "Rywalki" już skończyłam i dałam im ocenę 5/10, niestety, to nie są książki chyba dla mnie, no cóż :c

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka