Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 8 sierpnia 2015

O krok za daleko - Abbi Glines

Tytuł oryginału: Fallen To Far
Tytuł polski: O krok za daleko
Autorka: Abbi Glines
Data premiery: 17 lipca 2013
Wydawca: Wydawnictwo Pascal
Liczba stron: 299
Czas czytania: 2 dni

"Od miłości do nienawiści. Od pożądania po namiętność.

Blair ma dziewiętnaście lat, jest niedoświadczona i delikatna. Może polegać wyłącznie na sobie. Tak się złożyło, że zostało jej tylko kilka rzeczy osobistych, stary pikap i broń w schowku – tak na wszelki wypadek. Jej ostatnią deską ratunku jest ojciec, którego nie widziała od lat.
Rush ma wszystko. Jest młody, przystojny, bogaty i ma boskie ciało! W dodatku to syn znanego muzyka. Za takim chłopakiem jak on dziewczyny pójdą w ogień.

Kiedy Rush i Blair spotykają się, wybucha między nimi pożądanie, które sprawia, że wszystko inne przestaje się liczyć. Uczucie, o którym każdy marzy, by przytrafiło się choć raz w życiu. Wiedzą, że jednak nie powinni być razem. Że ich miłość to tabu i nie wolno im wkraczać na zakazane dla nich obszary namiętności. Czy posuną się o krok za daleko?"
- lubimyczytac.pl

Cykl "Rosemary Beach. Za daleko"
O krok za daleko | Spróbujmy jeszcze raz | Zacznijmy od nowa

   Gdy pierwszy raz widziałam tę książkę w Internecie, nie spodziewałam się, że może ona okazać się hitem. Powiem Wam nawet szczerze, że nawet sądziłam, że to taka durna książka, która na pewno mi się nie spodoba. Jakże się myliłam! Może O krok za daleko nie okazało się być arcydziełem, które należy wychwalać pod niebiosa, ale nie jest to bubel, jaki sądziłam spotkać i się z tego cieszę, bo to chyba będzie największe zaskoczenie (póki co) tego roku! 

   Zacznę trochę od fabuły i powiem Wam, że ja spodziewałam się (nie czytałam opisu za bardzo) historii o dziewczynie, mającej dwadzieścia kilka lat, która zachodzi w ciąże, a chłopak postanawia ją zostawić. Na tym mniej więcej się skupiałam i tego oczekiwałam. Dlatego ci, którzy z Was czytali tę książkę, na pewno domyślacie się, jakie było moje zdziwienie, kiedy czytałam tę książkę. Ogromne, dokładnie! Nie wiem, czy ja byłam jakaś nieprzytomna, gdy czytałam o tej książce na blogach, czy co, ale naprawdę, to nie było to, czego się spodziewałam. Ale przejdźmy już rzeczywiście do fabuły. Blaire ma dziewiętnaście lat, starego pick upa, broń oraz dwadzieścia dolarów w portfelu. Jej mama zmarła, a ojciec odszedł kilka lat temu do innej kobiety. Dziewczyna postanowiła jednak przełamać lody i zadzwonić do znienawidzonego rodziciela, aby ten udzielił jej schronienia na kilka dni. Jednak to, co spotyka na miejscu, bardzo ją zaskakuje - dwudziestokilkuletni mężczyzna, Rush, mieszka zupełnie sam w wielkim domu, urządza imprezy, a ojca jak nie było, tak nie ma. Zdziwiona nastolatka postanawia jednak zostać przez chwilę, zarobić na siebie i uciec stamtąd czym prędzej (wspominałam, że ten mężczyzna wcale nie jest dla niej miły?), czy jej się to uda? Ha, musicie przeczytać, żeby się tego dowiedzieć!

   Kiedy pominiemy już moje zdziwienie tym, co się tam działo, przejdę może do tego, że książkę czytało się naprawdę szybko! Skończyłam ją zaledwie w ciągu kilku godzin, jednak wydaje mi się, że mogłabym zdecydowanie milej spędzić przy niej czas, gdybym nie pędziła tak na łeb na szyję, ale uwierzcie mi, nie dało się inaczej! Rozdziały kończyły się w takich momentach, że myślałam, że zwariuje z niepewności i musiałam czytać dalej i dalej. Dlatego też siedziałabym pewnie do nocy, aby O krok za daleko skończyć, ale niestety, rano musiałam wstać i moje plany spaliły na panewce. No ale następnego dnia rano udało mi się doczytać ostatnie trzydzieści stron! 

   Również zaskoczyło mnie dużo scen erotycznych, co już zakrawa o literaturę erotyczną. I ja nie lubię pchać się w ten gatunek, nie lubię czytać takich rzeczy, ale powiem szczerze, że tu nie było aż tak źle, choć mogło być lepiej. Momentami byłam zgorszona tym, co bohaterowie wyprawiają w tej książce, ale już trudno. Zaczęłam, muszę skończyć. Nie chcę skreślać tej książki przez ten aspekt, bo to, co działo się między Rushem a Blaire mnie interesowało, choć liczyłam, że ich relacja pójdzie w nieco innym kierunku. 

   Teraz będę szczera i niech wszystkie fanki Rusha skończą na tym zdaniu i przejdą do następnego akapitu, ale ten chłopak... Nie, to nie dla mnie. Owszem, super przystojny, mega wysportowany, no i przede wszystkim (o matko!) bogaty. Ale jednak... Chyba wolałabym umówić się z Woodsem lub Grantem - innymi męskimi bohaterami tej książki, ale niestety, drugoplanowymi, a może nawet i trzecioplanowymi... No cóż, nie wszyscy mogą być idealni, tak jak Blaire, której blond włosy opadają kaskadą na ramię, oczy wwiercają się w przeciwnika, którym jest drugi człowiek, a determinacja i siła, jaką ta dziewczyna posiada, daje mi motywację do walki o swoje. Owszem, ona też ma wady, ale nie mówmy o nich, poudajemy, że one nie istnieją!

    Samo zakończenie złamało mi serce i nie wiedziałam, co mam o tym wszystkim myśleć. Po przeczytaniu tej książki miałam pewne opory z czytaniem czegoś innego i chyba przeżywałam wtedy kaca książkowego, choć O krok za daleko nie należy do tych książek, po których kac książkowy jest ze względu wysokiej oceny. Tu głównie chodziło o zakończenie, bo książka nie zasługuje na dziesięć gwiazdek, co to to nie. Ale może trzeci tom? Zobaczymy! Od razu chciałabym sięgnąć po drugi tom, ale niestety, musi poczekać jeszcze na swoją kolej.

   Jest jedna rzecz, która bardzo mnie zastanawia, bo opis z tyłu mówi, że dziewczyna ma na imię Blair, a jednak w książce ta forma nie pada ani razu, zawsze jest dodane e na końcu. Nie wiem, czy to błąd w opisie, czy niedopatrzenie kogoś czy tak miało być, ale to mnie bardzo denerwuje i jednocześnie zastanawia, może kiedyś rozwikłam tę zagadkę. Jednakże sama oprawa graficzna jest cudowna! Może to dlatego skusiłam się na tę serię, chyba tak. Okładki tak bardzo mi się podobają i przede wszystkim - są matowe, a nie śliskie, a autor i tytuł są wypukłe - marzenie! 

   Podsumowując, O krok za daleko to wspaniałe rozpoczęcie kolejnej serii, która na pewno z czasem podbije moje serce jeszcze bardziej. Pełna miłości, pasji i namiętności książka, która może nauczyć radzenia sobie z samotnością, ale i spotkania miłości swojego życia, to książka, w której należy pewnym rzeczom kiedyś powiedzieć "Żegnaj". Blaire pokazuje, że trzeba walczyć o swoje, ale czasem naprawdę warto znaleźć kogoś, kto będzie przy nas, bez względu na wszystko. Słowem zakończenia: podobało mi się i chcę jeszcze więcej! Polecam gorąco.

★★★★★★★☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (2,1 cm)
  W sumie, to sama nie wiem dlaczego chciałam mieć tę serię u siebie na półce, bo nawet nie wiedziałam o czym jest. Dlatego chyba wybrana ze względu na okładkę pasuje, bo czyż nie jest ona śliczna?

32 komentarze :

  1. Gdzieś ją już chyba widziałam, ale nie jestem pewna czy to na pewno pozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, a może kiedyś Ci wpadnie w ręce i wtedy stwierdzisz, że warto zaryzykować :)

      Usuń
  2. Kolejna seria do czytania... :) matko, kiedy ja zdążę przeczytać te wszystkie wspaniałości? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nigdy, dokładnie tak jak ja :D

      Usuń
  3. Czytałam dwa tomy tej serii i zawiodłam się. Twórczość Abbi Glines zdecydowanie do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ja jestem zachwycona i już nie mogę się doczekać aż sięgnę po te książki, gdzie głównymi bohaterami są Woods i Grant :D

      Usuń
  4. Podoba mi się opis, okładka również. Sięgnę po nią gdy tylko znajdę trochę czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Początek nawet mi się podobał, ale im dalej tym częściej szlochałam nad głupotą głównej bohaterki. Niestety, nie dla mnie takie książki ;)
    Pozdrawiam!
    ilmiogattonero.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, rozumiem, że nie każdemu może się spodobać :)

      Usuń
  6. Raczej nie moje klimaty, ale może jak znajdę ją w bibliotece, to wypożyczę i przeczytam :D Lepszy taki błąd w opisie na okładce niż ogromny spojler. Okładka "Miasta kości" i "Kwiatów na poddaszu" zaspojlerowały mi następne tomy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś znalazła i spróbowała. Ja też myślałam, że nie moje klimaty a jednak bardzo mi się seria spodobała :D

      Usuń
  7. Mnie też ogromnie książka ciekawi, ale nie potrafię podać konkretnego powodu dlaczego. Prędzej czy później na pewno przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby prędzej, bo jest naprawdę godna uwagi :D

      Usuń
  8. Nigdy się w sumie nie zastanawiałam nad nią, ale może być ciekawa...
    Blog został nominowany do Podróż Marzeń Book Tag. Zapraszam:
    http://drugastronaksiazek.blogspot.com/2015/08/podroz-marzen-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo za nominację, na pewno niedługo na nią odpowiemy.
      A książką naprawdę jest ciekawa! :D

      Usuń
  9. A widzisz, mnie okładka pierwszej części na początku niezbyt się podobała, ale teraz jednak wydaje się naprawdę ładna :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że w końcu Ci się spodobała :)

      Usuń
  10. A ja bardzo bym chciała zapoznać się z tą autorką :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I prawidłowo, bo uważam, że naprawdę warto! :D

      Usuń
  11. Po przeczytaniu tej książki też wolałabym umówić się z Woodsem lub Grantem, ale właśnie czytam "Przypadkowe szczęście" gdzie głównym bohaterem jest Woods i... jakoś stracił w moich oczach.
    Moja opinia o "O krok za daleko" również na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale mam nadzieję, że to i tak interesująca lektura. Chociaż obu lubię, to chyba bardziej urzekł mnie Grant, więc to na książki z nim będę najpierw polować :)

      Usuń
  12. Jestem bardzo ciekawa historii Rusha i Blair, tym bardziej, że widziałam o tej książce naprawdę dużo pozytywnych opinii. Koniecznie muszę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! I daj znać, jak już to zrobisz :D

      Usuń
  13. W ogóle umknęła mi gdzieś ta książka, nie kojarzę jej wcale :P Nie wiem też czy chcę czytać, bo za erotykami też nie przepadam, a i sama fabuła wydaje się średnio interesująca. Pomyślę o tym jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, ale się zdziwiłam, bo wszędzie o niej pełno, tak mi się wydaje.
      Pomyśl, pomyśl, bo ja myślałam, że to nie mój klimat, a książki bardzo mi się spodobały :)

      Usuń
  14. Słyszałam o tej książce nie mało!
    Chętnie bym przygarnęła :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, swojego egzemplarza nie oddam :D

      Usuń
  15. Póki co czytałam pierwsze 2 części. Bardzo lekkie, przyjemne książki, no i szalenie wciągające :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Raczej nie mój gatunek, ale nie powiem, zainteresowałaś mnie :D Mam nadzieję, że kiedyś przeczytam, ale musi chwilę poczekać ^^

    Pozdrawiam, Lucy :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się przekonasz, bo historia jest całkiem ciekawa :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka