Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 18 sierpnia 2015

Mara Dyer: Tajemnica - Michelle Hodkin

Tytuł oryginału: The Unbecoming of Mara Dyer
Tytuł polski: Mara Dyer: Tajemnica
Autorka: Michelle Hodkin
Data premiery: 10 września 2014
Wydawca: YA!
Liczba stron: 408
Czas czytania: 10 dni

"Światowy bestseller czytany przez miliony czytelniczek zakochanych w parze bohaterów.
Każdy kryje w sobie tajemnicę, wystarczy ją obudzić.
Kim jest Mara Dyer?
W tajemniczych okolicznościach giną dwie dziewczyny, przyjaciółki głównej bohaterki. Wygląda na to, że ich śmierć została przepowiedziana, ktoś wiedział co si się wydarzy.
Powieść z paranormalnym twistem i przesłaniem: pozory mylą. Spodoba się nastolatkom płci żeńskiej, szczególnie, że główna bohaterka – wbrew przestrogom - zakochuje się w najbardziej nieodpowiednim i intrygującym chłopaku ze szkoły."
- lubimyczytac.pl

Trylogia "Mara Dyer"
Tajemnica | Przemiana | Zemsta

    Po pierwszy tom z trylogii Mara Dyer sięgnęłam zupełnie spontanicznie, gdy poszłam do biblioteki i znalazłam ją na półce. Byłam ciekawa, co też jest takiego w tej książce, że wszyscy ją uwielbiają i zachwalają. Pierwsze co rzuca się w oczy, to zdecydowanie okładka, która jest prześliczna i naprawdę przykuwa wzrok. Jednocześnie delikatna, ale i mroczna, niby nic specjalnego, a jednak coś naprawdę genialnego. Inna sprawa - treść, która również wydaje się być zachęcająca. Ale czy na pewno? Zaraz się przekonacie! 

   Mara Dyer to nie jest prawdziwe imię i nazwisko tej dziewczyny. Ma szesnaście lat, wypadek na karku i kilku zmarłych znajomych w kieszeni. Coś jest z nią nie tak. Ale co? W wyniku feralnego wypadku dziewczyna wraz z rodzicami i dwójką braci (starszym i młodszym) przeprowadza się na Florydę, gdzie ma zacząć nowe życie w  Croyden - prywatnej szkole dla snobów. Wszystko wydaje się być normalne, ale tylko do czasu. Jaką tajemnicę skrywa Noah Shaw, przed którym ostrzega ją jej nowy (i jedyny!) przyjaciel Jamie, który jest w szkole wyrzutkiem? Co też kryje się za tym szelmowskim uśmiechem, rozczochraną czupryną i przenikliwymi oczami? Ja już wiem, a Wy?

   Przyznam się szczerze, że nie wiem, co powinnam o tej książce napisać. W głowie mam tyle sprzecznych myśli, jeden wielki chaos, którego nie potrafię od kilku godzin ogarnąć. Jestem taka podekscytowana tym, co będzie dalej, ale niestety, na drugi tom muszę jeszcze trochę poczekać. Ale może zacznę od początku, czyli pierwsze strony powieści bardzo przypadły mi do gustu, ale gdzieś tak po 60-70, do 100-120 mniej więcej, jakoś nie miałam ochoty czytać, ale bardzo możliwe, że było to spowodowane wyjazdem, na który jechałam, gdzie nie miałam za bardzo czasu na czytanie. Jednak w drodze powrotnej tak się wkręciłam w akcję, że to głowa mała! Czytałam z zapartym tchem, a jak wróciłam do domu, to rzuciłam torbę w kąt pokoju i zaczęłam kończyć tę historię. 

   Autorka ma bardzo przyjemny styl pisania, przez co książkę czyta się naprawdę w zastraszającym tempie. Czytelnik nie wie, kiedy przebrnął przez te kolejne pięćdziesiąt stron, a gdy książka dobiega do końca, to nie wie, co ze sobą zrobić, bo ma taki mętlik w głowie. Lubię książki przy których muszę dużo myśleć i uważnie śledzić akcję, bo to niezwykle rozwija. Tutaj Michelle Hodkin zapewnia nam masę atrakcji, ale nie podaje ich nam zupełnie na tacy, musimy czekać, sami rozwiązywać pewne sprawy i domyślać się jeszcze innych rzeczy, których rozwikłanie może zająć nieco więcej czasu. 

   Wydaje mi się, że wcześniej nie było tego typu książki, ale mogę się mylić. Według mnie autorka odwaliła kawał dobrej roboty, chociaż wątek miłosny zadział się nieco za szybko. Jednakże równie dobrze może to być spowodowane zastraszającym tempem czytania, więc nie przywiązuje do tego minusa zbyt dużej wagi, bo to jedynie marginalna sprawa i nie ona jest tutaj najważniejsza.

   Rzadko kiedy w moim przypadku jest tak, aby żaden bohater mnie nie denerwował, a tutaj proszę, choć pani Hodkin nie wprowadza bardzo dużej ilości postaci, to każda odgrywa jakąś rolę, ma sens i przede wszystkim: mnie nie drażni. Nawet Anna, o której przekonacie się, jak sami przeczytacie tę powieść, ale ona również ma bardzo małą rolę, liczę jednak, że autorka rozwinie jej postać w kolejnych tomach, jestem bardzo jej ciekawa.

   Tajemnica Mary Dyer jest przerażająca, ale i niezwykle intrygująca. Nie możemy oderwać się od tej książki i trzeba brnąć dalej, mimo że im dalej, tym ciemniej i mroczniej. Po przeczytaniu tej książki było mi tak zimno i miałam gęsią skórkę, dawno nie czytałam takiej książki i sama się sobie dziwie, że jest nawet lepsza niż Czas Żniw, którym się zachwycałam. Chciałabym jednak zwrócić uwagę, że nie każdemu może się ta powieść spodobać. Wiadomo, że ludzie mają różne gusta, ale jest to tak specyficzna książka, że nawet jeśli lubicie to, co ja i chętnie korzystacie z moich rekomendacji, to Mara Dyer: Tajemnica akurat może się Wam nie spodobać, a wręcz odrzucać. Jednak jestem w stanie zaryzykować i gorąco polecić ten pierwszy tom, bo ja się po prostu zakochałam i już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po drugą część i rozwikłam dalszą część tajemnicy Mary i Noaha, który również nie jest tym, kim by się mogło wydawać.

 ★★★★★★★★★☆


Książka bierze udział w wyzwaniach: 



Przerażająca to idealny przymiotnik dla tej książki, ci, co czytali, na pewno się ze mną zgodzą!

20 komentarzy :

  1. Przeczytam kiedyś z pewnością serię o Marze ;) Jestem ciekawa tego dreszczyku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako że jestem po lekturze 3 już tomu, czyli ostatniego, to oceniając całą trylogię, jest ona warta uwagi, ale zakończenie może nieco zawieść. Jednak niemniej jest ona straszna i trzymająca w napięciu.
      Mam nadzieję, że Ci się spodoba :D

      Usuń
  2. Czytałam dużo negatywnych recenzji całej serii, więc mam pewne obawy, bo to jednak nie mój klimat :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro nie Twój klimat, nie ma po co się za tę książkę zabierać, szczególnie, że również zaczęłam zauważać dużo negatywnych opinii o tej książce.

      Usuń
  3. Mi również bardzo się ta książka podobała, ale nie miałam jeszcze okazji czytać drugiej części ;( I mam nadzieję, że jak najszybciej to nadrobię, bo to zakończenie kompletnie wbiło mnie w fotel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie drugiego tomu jest równie... niespodziewane, jednak trzeciego już nieco mniej i ja się zawiodłam. Ale i tak polecam przeczytać kolejne tomy, bo naprawdę mogą Cię zaskoczyć.

      Usuń
  4. Po pierwsze, bardzo przepraszam za to, że tak chamsko wytykam błędy, ale:
    - w zdaniu "przeprowadza się na Florydę..." dwa razy powtórzone jest słowo "szkole", myślę, że wystarczyłoby napisać "w Croyden - prywatnej szkole dla snobów". To tylko moje zdanie ;)
    - chyba był Noah Shaw, a nie Shawn, ale głowy nie dam...
    Czuję się jak jedyna osoba, która dała temu 6/10... po prostu zdenerwowało mnie to, że autorka wykorzystała schemat: "dziewczyna idzie do nowej szkoły, a cudownym trafem najlepszy chłopak w szkole zaczyna zwracać na nią uwagi". No i za dużo wątku licealnego, jeśli wiesz o co mi chodzi.
    Jeśli chcesz, możesz zerknąć na moją recenzję ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, nie chamsko, dziękuję bardzo za zwrócenie uwagi, nie każdy jest nieomylny, ja też popełniam błędy i robię powtórzenia w zdaniach :) Co do nazwiska - masz rację, nie wiem skąd wzięłam tą enkę na końcu.
      Ja za to lubię akcję, która dzieje się w liceum, ale to może dlatego, że sama już je skończyłam i nigdy więcej tam nie wrócę :D

      Usuń
  5. Ostatnio coraz częściej czytam o tej książce i przez to mam na nią coraz większą ochotę! Brak irytujących bohaterów? Aż trudno uwierzyć! :) Też lubię trochę pogłówkować nad tym co czytam, chyba "Tajemnica" będzie dla mnie idealną książką :)

    http://w-swiecie-fikcji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tom, tak jak i drugi są bardzo dobre, jednak trzeci nieco mnie zawiódł. Jednak dalej jest to warta uwagi historia :D

      Usuń
  6. Aaaa jak ja chcę przeczytać tą trylogię !!!
    Miałam po nią sięgnąć w lipcu, ale jakoś nie wyszło, a teraz jestem zawalona książkami, noooo ;/
    Może na jesień uda mi się przeczytać wszystkie 3 książki :D
    dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, co o niej będziesz sądzić, jak już przeczytasz. Ja jestem po wszystkich trzech tomach i 3 był najgorszy, ale to nie znaczy, że zły. Jednak sprawa została dziwnie rozwiązana. Bardzo dziwnie.

      Usuń
  7. Czytałam już Marę i również bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie mój gatunek, ale ciągnie mnie do tej serii. Bardzo chętnie przeczytam :)

    http://przy-goracej-herbacie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. W tym tomie i ja się zakochałam *.* Gorzej z kolejnymi, no ale tragedii też nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie drugi trzyma jeszcze poziom, ale trzeci jest z nich wszystkich najsłabszy.

      Usuń
  10. Jestem bardzo ciekawa tej serii. Ciekawe czy doczekam czasu, gdy również będzie dostępna w mojej bibliotece :)
    Pozdrawiam!
    ilmiogattonero.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka