Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

piątek, 14 sierpnia 2015

Jak być szczęśliwym (albo chociaż mniej smutnym) - Lee Crutchley

Tytuł: Jak być szczęśliwym (albo chociaż mniej smutnym)
Tytuł oryginału: How to Be Happy (Or at Least Less Sad)
Autor: Lee Crutchley
Data premiery: 12 sierpnia 2015
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte/Moondrive
Liczba stron: 160

"Ćwiczenia ze szczęścia - dla każdego, kto bywa smutny albo ma po prostu zły dzień.
Ta książka nie dostarcza gotowych rozwiązań. Nie daje prostego przepisu na nieustanne szczęście i spełnienie. Nie zawiera banalnych złotych myśli.
TA KSIĄŻKA NIE OSĄDZA - TA KSIĄŻKA ROZUMIE.
Jest jak przyjaciel, który będzie przy Tobie w chwilach smutku. Przed którym nie musisz niczego udawać. Który nie moralizuje i nie ocenia. Który wskaże inną perspektywę i nieraz wywoła uśmiech na Twojej twarzy. Ta książka pozwoli Ci się wygadać i... pisać, bazgrać oraz rysować. Sprawdzi się w chwilach chandry, gdy jesteś w dołku albo gdy po prostu chciałbyś być mniej smutny. :)"
- otwarte.eu

   Książka jest jedną z książek typu 'tych do bazgrania'. Aby wykonać wszystkie zadania w niej zawarte trzeba by poświęcić dłuższy okres czasu. Jednak już po kilku dniach zabawy możemy podzielić się z Wami opinią na jej temat.

   Uważam się za osobę raczej rzadko smutną. Oczywiście jak każdy mam spadki samopoczucia, ale kto ich nie ma? Jak tylko wzięłam do rak tę książkę stwierdziłam, że warto zajrzeć wgłąb siebie i może odkryć coś, czego jeszcze nie wiedziałam, o sobie, o otaczającym świecie.
Po przejrzeniu niektórych zadań, wiedziałam, że nie będzie to wcale takie proste, jak się spodziewałam. Tutaj naprawdę trzeba się zastanowić nad niektórymi odpowiedziami. i jeżeli mają one coś zdziałać, musimy być w 100% ze sobą szczerzy. Są również polecenia bardzo zabawne.
Kończąc niektóre, trudne, zadania, byłam bardzo podniesiona na duchu. Niektóre wydarzenia, myślenie, które ciążyły mi na sercu i w głowie przez bardzo długi czas, nagle uleciały i przestały mieć znaczenie. Bo tak naprawdę wszystko siedzi w głowie, i czy nas to zje od środka, zależy tylko i wyłącznie od nas samych.
Nie jest to koniec mojej przygody z tą książką, bo w kilka dni zrobiłam tylko kilka zadań, ale już zauważam ogromną poprawę. przede wszystkim zaczęłam być ze sobą szczera i robić to na co mam ochotę i nie przejmować się tym, co pomyślą inni.
- Asia, ★★★★★★★★☆☆



   Od razu jak zobaczyłam tę książkę, to wiedziałam, że muszę ją mieć! Wprawdzie nie jestem ostatnio jakoś super smutna, ba, prawie wcale, mimo że mam kilka powodów, to stwierdziłam, że takie coś pomoże mi jako tako uporządkować swoje życie, myśli itp, itd. Jestem pewna, że wielu z Was również ma problemy ze smutkiem, co powoduje ogólny brak energii oraz szczęścia. Ja na szczęście ostatnio tak nie mam (wręcz przeciwnie), ale pokażę Wam, że nawet szczęśliwe osoby mogą znaleźć dużo fajnych rzeczy w tej książeczce i być szczęśliwymi jeszcze bardziej!

   Przy większości zadań, które robiłam cieszyłam się jak głupia, jednak niektóre były dla mnie prawdziwą zagwozdką. Nie umiem być smutna na siłę, dlatego też czasami musiałam włączać depresyjne nutki, ale wcale mi to nie przeszkadzało. I tak się świetnie bawiłam! Dużo rzeczy mi się ułożyło w pewną całość, a jutro zamierzam wykonać zadanie z wypuszczeniem w świat (na balonie z helem) swojego największego zmartwienia spisanego na kartce! 

   Jak być szczęśliwym (albo chociaż mniej smutnym) to dobra pozycja dla tych, którzy mają gorszy okres w swoim życiu i chcą je uporządkować, ale dla wesołków też coś się znajdzie. A w nagrodę na koniec możecie wręczyć sobie kilka pucharów i medali, tak po prostu, za to, że się uśmiechnęliście, zrobiliście coś dobrego, albo postanowiliście zburzyć swój mur obronny, który postawiliście przed innymi. Polecam bardzo, bo to naprawdę fajna sprawa!  
- Alicja,  ★★★★★★★★☆☆



Serdecznie dziękujemy za książkę od Wydawnictwa!

30 komentarzy :

  1. Ostatnio jest moda na tego typu książki. Ta jednak wydaje mi się jedyną interesującą z nich wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprowadza do życia coś wartościowego, a nie polega tylko na zniszczeniu papieru ;p

      Usuń
  2. Trochę za bardzo przypomina mi te wszystkie książki typu "Zniszcz ten dziennik" albo "To nie książka", a tym bardziej znienawidzoną przeze mnie książkę, której imienia nie pamiętam... Książka pod tytułem? :P Nie wiem jeszcze, czy kupię, ale nęci mnie, nie powiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ta książka odbiega treścią od wymienionych przez Ciebie. Chodzi o to, aby wniosła do życia coś wartościowego. Mam nadzieję, że się przełamiesz i chociaż do niej zajrzysz, bo warto. :)

      Usuń
  3. Ten tytuł znajduje się na mojej chciejce odkąd go tylko zobaczyłam. Cudowna niebieska, minimalistyczna okładka mnie po prostu urzekła, a jak oglądam zdjęcia to już w ogóle ;D
    PS "Honey I'm Good" jest świetne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piosenka jest genialna, nigdy bym nie przypuszczała, że coś takiego mi się spodoba!
      W takim razie oby szybko trafiła w Twoje ręce, choć może na jesień jest to bardziej odpowiednia pozycja, bo wtedy ludziom gorzej i smutniej.

      Usuń
  4. Tak jak bardzo nie podobał mi się pomysł na "Zniszcz tę książkę" (brak poszanowania dla książek w najgorszym wykonaniu!), tak "Jak byś szczęśliwym" jestem ciekawa. Czasami jestem w takim nastroju, że może zadania z takiego "poradnika" by mi pomogły.
    Pozdrawiam!
    ilmiogattonero.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Od początku ta książka przykuła moją uwagę śliczną okładką, ale nie sądziłam, że będzie to pozycja w stylu Zniszcz ten dziennik. Teraz tylko bardziej chcę ją dostać w swoje ręce.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej nie jest w stylu "Zniszcz ten dziennik", bo nie ma podobnych zadań. To jest pomoc do przelania na kartki złych emocji i uporania sobie z nimi niż bezsensowne "zamróź tę stronę" albo "sprzedaj tę stronę" :)

      Usuń
  6. Myślałam, że to coś w rodzaju poradnika, ale książka do bazgrania też może się u mnie sprawdzić :)

    Weronika z lubieduzoczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest taki poradnik, tylko bardziej interaktywny z odbiorcą. Ja polecam, naprawdę!

      Usuń
  7. Sama nie wiem.Chyba taka forma nie mnie jednak nie przemawia w tym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie odpuść, a może z czasem się przekonasz :)

      Usuń
  8. Propsuję ogólny zamysł tej książki, bo jest o wiele lepszy od innych książek tego typu, ale raczej nie jest to dla mnie. Znając siebie pewnie wypełniłabym pierwszego dnia kilka zadań, odłożyła na półkę i już nigdy po to później nie sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz rację, nie jest to książka dla Ciebie :p Ja zamierzam wypełnić ją całą! :D

      Usuń
  9. Ostatnio książki tego typu stały się bardzo popularne, jednak ta wydaje się być zupełnie inna. Chyba nawet skuszę się na kupno ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam i "Zniszcz ten dziennik" i właśnie to, i zdecydowanie bardziej wolę to. Mimo że ZTD to bardzo kreatwne, to nie daje jednak większego "spokoju ducha" i "Jak być szczęśliwym" jest zdecydowanie pomocniejsze :)

      Usuń
  10. Na początku myślałam, że to będzie jakiś poradnik i strasznie się nastawiłam na jego zakup. Niestety, kiedy okazało się, że to kolejna książka na bazgroły, dałam sobie spokój - może i niektóre pomysły są fajne, ale chyba mam ich nieco dość. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, wysyp tego typu książek jest niesamowicie duży, jednak ta książka to jedna z niewielu pozycji, które naprawdę przynoszą jakieś korzyści. :)

      Usuń
  11. Och, wręcz marzy mi się ta książka! Muszę na nią zapolować, wydaje się naprawdę niesamowita :D
    http://nawiasem-o-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest niesamowita! Nigdy nie spodziewałabym się po książce takiej mocy sprawczej pozytywnej energii! :)

      Usuń
  12. Muszę koniecznie mieć tę książkę !!!!
    Lubie takie kreatywno motywujące rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem smutasem, a wręcz nazywam siebie optymistką, ale tak jak pisałyście, każdy ma swój zły dzień, więc podejrzewam, że na takie dni to pozycja idealna :D Będę się rozglądać za tą książką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dalej jak w piątek miałam gorszy dzień i ta książka naprawdę pomogła mi nie myśleć o najgorszych rzeczach. :)

      Usuń
  14. Bardzo by mi się przydała taka książka. Moje samopoczucie ostatnio sięga dna i właściwie bardzo często postrzegam się jako człowieka -"malkontenta". W zasadzie nie wiem, czy ta książka mogłaby coś zmienić, ale czasem warto się zwyczajnie oderwać od rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre zadania są takie, że jeszcze celowo musisz się posmucić, ale potem ulga jest niesamowita! :D

      Usuń
  15. Mam wrażenie, że ta pozycja przyda mi się bardziej niż innym, bo przez 70% dni w roku, jestem zdołowana. Obawiam się, że taki już mój los. :D Ale chętnie powalczę ze smutkami, także postaram się zdobyć swój egzemplarz już wkrótce. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się chociaż na trochę poprawić nastrój, a to naprawdę pomaga :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka