Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 8 lipca 2015

Łza - Lauren Kate

Tytuł oryginału: Teardrop
Tytuł polski: Łza
Autorka: Lauren Kate
Data premiery: 22 października 2013
Wydawca: Galeria Książki
Liczba stron: 409
Czas czytania: 5 godzin
"Początek nowej serii Lauren Kate, autorki bestsellerowych Upadłych, to epicka opowieść pełna zapierających dech w piersi uczuć, wstrząsających tajemnic i mrocznej magii… Świat, w którym można utracić wszystko, co się kocha.

„Nigdy, przenigdy nie płacz” – tego przed laty nauczyła Eurekę Boudreaux jej mama. Ale teraz nie żyje, a dziewczyna na każdym kroku natyka się na Andera – wysokiego, bladego, jasnowłosego chłopca, który wydaje się wiedzieć rzeczy, jakich wiedzieć nie ma prawa, i który ostrzega Eurekę, że jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie, i prawie doprowadza ją do łez.

Ander nie zna jednak najmroczniejszej tajemnicy Eureki – od kiedy jej matka zginęła w tajemniczym wypadku, dziewczyna również pragnie umrzeć. Niewiele jej w życiu pozostało, jedynie stary przyjaciel Brooks i dziwny spadek: medalion, list, tajemny kamień i starożytna księga, której nikt nie rozumie. Księga opisuje niepokojącą historię dziewczyny o złamanym sercu, której łzy zatopiły cały kontynent. Eureka wkrótce odkryje, że starożytna opowieść nie jest czystą fantazją i Ander może mówić prawdę, a w jej życiu kryją się mroczniejsze tajemnice, niż się kiedykolwiek spodziewała…"
- lubimyczytac.pl

Trylogia "Łza"
Łza | Wodospad | 3 tom*
*dopiero w planach, nie znam jeszcze tytułu nawet po angielsku

    Sama nie wiem czemu, ale gdy pożyczałam tę książkę byłam do niej lepiej nastawiona, niż w momencie, gdy miałam po nią sięgnąć. Długo się opierałam i wybierałam coś innego do poczytania, byleby tylko nie zabierać się za Łzę. Nie wiem czemu, po prostu. Jednak jak już przemogłam pierwsze niechęci, to historia tak mnie wciągnęła, że książkę przeczytałam jednym tchem, w ciągu jednego dnia, a nawet mniej niż 1/4 dnia. To było coś naprawdę fajnego, tak siedzieć i od razu poznać całą historię. To ma również swoje minusy, ale nie o tym dzisiaj. Jeśli jesteście ciekawi mojej opinii o Łzie autorstwa Lauren Kate, to zapraszam gorąco!

   Eureka to zwyczajna nastolatka z problemami rodzinnymi, dwójką młodszego rodzeństwa oraz z najlepszym przyjacielem, Brooksem. W dodatku nigdy nie płacze. W takim razie, czy na pewno jest taka normalna? Jej matka skrywała ogromną tajemnicę, z którą podzieliła się (w dodatku w małym stopniu) z ojcem Eureki, Trentonem. Dziewczyna została rzucona w wir tajemnic, zagadek i niewyjaśnionych spraw. Ma wiele pytań, a na nie odpowiedzi ma tylko Ander, dziwny blondwłosy chłopak, który wie o Eurece wszystko i pojawia się w najmniej spodziewanych momentach. Jakie znaczenie ma Reka i co się stanie, gdy zacznie śledztwo dotyczące historii pewnej księgi, kamienia i medalionu, które dostała w spadku po zmarłej w tragicznych okolicznościach matce? 

   Książkę czyta się naprawdę przyjemnie i bardzo, ale to bardzo szybko! Lauren Kate odwaliła kawał dobrej roboty, jeśli chodzi o płynność swojego tekstu i zaciekawienie czytelnika, bo to również spowodowało, że Łza to taka sympatyczna lektura. Pióro autorki nie jest jednak jakieś szczególnie wybitne, nie jestem w stanie stwierdzić, czy typowe dla niej, bo to pierwsza książka, z jaką mam do czynienia, ale nie można narzekać. Widać, że pani Kate potrafi pisać, nawet jeśli nie jakieś genialne książki, to takie przyjemne, dla młodzieży, na pewno. 

   Minusem tej powieści jest główna bohaterka. Szczerze? Wcale jej nie polubiłam, drażniła mnie wręcz swoją arogancją i wyobrażeniem, że wszystko musi być tak jak ona chce. Rozumiem, że przeżyła ciężką traumę i w ogóle, ale bez przesady! Eureka, w ogóle co to za imię?! Nie wiem sama w sumie, co ona takiego złego zrobiła, pewnie nic. Po prostu jej nie polubiłam. Andera tak samo, jednak Brooks... Brooks to inna sprawa. Autorka z niego mogła zrobić głównego bohatera, nie pogniewałabym się. 

   Powiem Wam, że jest to kolejna trylogia z główną bohaterką, która jest kluczem do wszystkiego, która musi rozwikłać tajemnicę, kręci z nią niesamowicie przystojny chłopak, który kiedyś był jej wrogiem... Niemniej jednak jest to bardzo dobrze napisana powieść przez którą się po prostu mknie! Nie ma ona w sobie nic nadzwyczajnego, chyba, że ktoś bardzo, ale to bardzo lubi mitologię, niekoniecznie tylko grecką i rzymską. Będzie to na pewno ciekawa lektura i z chęcią sięgniecie po Wodospad.

    Łza to książka warta uwagi, jednak ma swoje minusy. Niemniej jednak polecam Wam zapoznać się z historią Eureki, Andera i Brooksa, bo jest i akcja, i romans, i tajemnica. No i przede wszystkim: nowy świat, w którym to Tragarze Ziarna odpowiadają za losy ludzkości. Ciekawa konstrukcja historia i to, że szybko się czyta twórczość Lauren Kate to zdecydowane atuty tej książki. Wiem, że dużo osób negatywnie ocenia serię Upadli tej autorki, ale po Łzie jestem ciekawa, więc na pewno przeczytam. A Was zostawiam z tą powieścią i oby i Wam spodobała się tak, jak mi, żeby sięgnąć jak najszybciej po drugi tom. 

★★★★★★★☆☆☆
 
Książka bierze udział w wyzwaniach:

18 komentarzy :

  1. Jestem właśnie w trakcie czytania "Upadłych" tej autorki i książka jest... bardzo słaba. Mam nadzieję, że "Łza" spodoba mi się bardziej, bo zapewne po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Upadłych" nie czytałam, ale na pewno sprawdzę, bo "Łza" tej autorki właśnie trzyma poziom :)

      Usuń
  2. Czytałam ją w tamtym roku i bardzo mi się podobała.Pamiętam,że stwierdziłam wtedy,że nareszcie pojawiło się coś nowego z fantastyki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ciekawa, jak autorka pociągnęła dalej tę historię. Czytałaś może "Wodospad"? :)

      Usuń
    2. Ja też.Nie,nie czytałam jeszcze.Muszę wybrać się do biblioteki.Może już będzie,bo "Łzę"znalazłam już miesiąc po premierze :)

      Usuń
    3. Ja szukałam ale u mnie niestety nie ma :( daj znać, jak przeczytasz!

      Usuń
  3. Nie lubię takich denerwujących bohaterów w książkach. Poza tym jakoś fabuła mi nie odpowiada, więc póki co nie sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to wybitna książka, więc nie stracisz nic genialnego :D

      Usuń
  4. Czytałam "Upadłych" autorki, ale tylko pierwszy tom, po resztę części serii nie sięgałam. I wciągnęła mnie tak bardzo, że przeczytałam w kilka godzin. Tak, jak Ty miałaś z "Łzą". Widać, że to pozycja typowo młodzieżowa, której zadaniem jest umilenie czasu, a nie wniesienie jakichś refleksji w życie czytelnika. Jednak w upały, które co jakiś czas nam towarzyszą, taka pozycja wydaje się być idealna. Zapiszę sobie tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak w końcu po nią sięgniesz, to się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  5. Upadli byli słabi i zniechęcili mnie do twórczości Kate. Na razie się nie zanosi, bym miała po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam właśnie, że Upadli to słaba seria, ale z chęcią sprawdzę, czy i mi się nie spodoba ;)

      Usuń
  6. Jak dla mnie autorka nadal wypada słabo - Upadli byli słabi, a chwilami wręcz irytujący, tutaj nie ma szału.

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopóki nie przeczytam Upadłych, nie będę się na ich temat wypowiadać, ale jestem ich ciekawa.

      Usuń
  7. Słyszałam o tej książce bardzo dużo i prawdopodobnie ją przeczytam. Będę musiała przymknąć oko na denerwującą bohaterkę ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem Twojej opinii :) No i może według Ciebie akurat Eureka nie będzie irytująca :D

      Usuń
  8. Nie czytałam "Upadłych", więc nie jestem uprzedzona do autorki, ale opis fabuły jakoś nieszczególnie mnie zaciekawił. Może kiedyś jeszcze natknę się na tę powieść, ale póki co nie będę jej szukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie na "Łzę" natknęłam się przypadkowo w bibliotece, wcześniej niewiele o tej książce słyszałam, a teraz jestem zaintrygowana 2 częścią :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka