Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 3 czerwca 2015

Niepokorna - S.C. Stephens

Tytuł oryginału: Reckless
Tytuł polski: Niepokorna
Autorka: S.C. Stephens
Data premiery: 22 kwietnia 2015
Wydawca: Wydawnictwo AKURAT
Liczba stron: 653

"Ogromny, całkowicie niespodziewany sukces, jaki odniósł Kellan ze swoim zespołem, wbrew pozorom sprawia nie tylko radość, lecz także problemy. Kiera i Kellan muszą odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ich miłość przetrwa trudną próbę, jaką jest życie w blasku fleszy i w centrum zainteresowania fanów, a zwłaszcza fanek. W dążeniu do szczęścia przyjdzie im zmierzyć się z ludzką podłością, chciwością i nieuczciwością. Światem rozrywki rządzi tylko jedno prawo – prawo zysku. Czy oznacza to konieczność rezygnacji z ideałów i szlachetnych celów? Czy dwoje młodych ludzi będzie musiało złożyć łączące ich uczucie na ołtarzu bezwzględnego show-businessu?

Sława zawsze kosztuje.
Miłość jest bezcenna.
Rachunek wydaje się prosty, ale czy aby na pewno?

Miliony czytelniczek na całym świecie, które z zapartym tchem śledziły uczuciowe perypetie Kiery i Kellana, mogą się poczuć całkowicie usatysfakcjonowane; trudno sobie wyobrazić ciekawsze i bardziej poruszające zakończenie historii o wielkiej, choć niełatwej miłości."

Seria "Bezmyślna"
Bezmyślna | Swobodna | Niepokorna  | Thoughtful* | Untamed*

Na stronie autorki znalazłam informację o kolejnych książkach, ale nie wiem, czy wchodzą one w tę serię, czy już będzie to nowa opowieść (bohaterami, z tego co wyczytałam, będą Anna i Griffin)

   Bo bardzo ciekawej drugiej części tej serii byłam bardzo ciekawa, co przygotowała dla nas autorka w Niepokornej. Dzięki uprzejmości Pani Patrycji z Wydawnictwa AKURAT udało mi się dostać egzemplarz recenzencki, z czego bardzo się cieszę, bo gdy tylko się dowiedziałam o premierze, wiedziałam, że muszę ją mieć!

   Choć Kiera i Kellan uważają się już za małżeństwo, ciągle coś staje im na przeszkodzie do szczęśliwego i spokojnego życia. Trasa koncertowa, w którą wyruszają Blagierzy, a wraz z nimi Kiera, jest wielką próbą dla ich związku. Młodzi ludzie w tym tomie napotykają na swojej drodze wiele przeciwności, które mogą doprowadzić do rozpadu ich szczęśliwej relacji. Czy tak się stanie? Tego dowiecie się tylko, gdy przeczycie Niepokorną.

    Przez pierwsze kilkadziesiąt stron miałam problem z wkręceniem się w akcję, a Kiera nieco mnie irytowała. Jednak gdy sprawa przeszła do meritum, to przepadłam. Może nie jest to literatura górnych lotów, ale jest ciekawą i przyjemną lekturą, która sprawia, że chce się więcej historii, nie tylko Kiery i Kellana, ale i pozostałych członków zespołu i bohaterów występujących w tych książkach. I chociaż zdarzały się momenty, w których nie byłam w stanie pojąć zachowania głównej bohaterki, to nie przeważały one w książce i dało się je jakoś znieść. Ale przyznam się, że były i takie chwile, gdy myślałam, że rzucę tę powieść w kąt i już nigdy do niej nie wrócę. Jednak widać znaczną zmianę, jaką przeszła Kiera, wydoroślała, jej decyzje stają się coraz bardziej dojrzałe, jak na kobietę dorosłą przystało i bardzo się z tego cieszę, bo miałam dość Kiery-użalam-się-nad-sobą-bo-moje-życie-jest-beznadziejne.

   Niepokorna wywołuje wiele emocji, czasem dobrych, czasem tych złych, wiele razy odczuwamy irytację, ale i smutek, że nie zawsze wszystko idzie tak dobrze, jakby mogło być. Były chwile, w których również sceny łóżkowe bardzo mnie drażniły, wydawały mi się one nienaturalne i przede wszystkim było ich za dużo, ale co poradzę. Po prostu taki typ historii i tyle. Mówię o tym, bo zdaję sobie sprawę (mój przykład), że może to komuś przeszkadzać.

   Oprawa graficzna tej części jest według mnie najładniejsza, choć pozostałe dwie nie są takie złe. Zastanawiam się tylko, dlaczego graficy nagle zdecydowali się na zmianę modelki (nie jestem pewna, czy na 1 i 2 tomie jest ta sama, ale są do siebie bardzo podobne), zdziwiło mnie to, przyznam szczerze, ale jestem zadowolona, bo okładka jest według mnie prześliczna. 

   W zakończeniu spodziewałam się czegoś innego, niż tego, co dostałam, ale jestem naprawdę pod wrażeniem, bo autorce wyszło ono wspaniale. Było mega urocze i rozczulające i było mi smutno, gdy dobrnęłam do samego końca z myślami, że to już wszystko, więcej pewnie nie będę miała do czynienia z tymi bohaterami.

   Wiem, że to nie jest literatura górnolotna, wiem, że to typowy romans, bardziej dla dorosłych kobiet z małymi dziećmi, ale co poradzę, że mi się Niepokorna podobała? Przepadłam w tym tomie i wiem, że, może nie będę sięgać do całości, ale do ulubionych fragmentów, a i owszem. To książka o ciężkiej miłości i tym, jak należy o nią walczyć do samego końca, bo nigdy nie wiemy, co czeka na nas za rogiem, może kolejne kłody rzucone przez kogoś pod nogi, a może wreszcie upragniony spokój? To historia o poznawaniu samych siebie, o zmienianiu się, dorastaniu i samodzielnym życiu, bez rodziców, o których jednak należy pamiętać, bo oni na pewno pomogą nam w tych trudnych chwilach. To naprawdę piękna i lekka książka, która niesie za sobą wiele życiowych prawd, ale żeby je znaleźć, trzeba się nad tym głębiej zastanowić i zadać sobie pytanie, czy jesteśmy gotowi, aby wreszcie znaleźć szczęście, przyjaźń, miłość. Kiera zakończyła swoją opowieść słowami: Pasja, przyjaźń, miłość, lojalność, zaufanie... Kiedy człowiek znajdzie tę właściwą osobę, może osiągnąć wszystko. Po części się z tym zgadzam, a po części nie, bo uważam, że człowiek, który naprawdę chce coś osiągnąć, da rade nawet sam, ale to nie zmienia faktu, że wsparcie drugiej osoby, jest bardzo ważne. Trasa koncertowa, związek z Kellanem i to, co ją spotkało, wiele ją nauczyło. Wątpię, że my będziemy miały kiedyś okazję do takiego obrotu sprawy, pojechania z rockowym zespołem na koncerty, ale zawsze to wszystko można zamienić na swoje warunki mieszkaniowe i życiowe. Na pewno znajdziecie jakiś punkt odniesienia w tej historii, który również możecie dostrzec w swoim życiu. Wystarczy jedynie dobrze poszukać.
★★★★★★★★☆☆

Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję Pani Patrycji z Wydawnictwa AKURAT!

Książka bierze udział w wyzwaniach:
 Chociaż tej książki nie mam jakoś super długo na półce, to za jej czytanie zabrałam się zdecydowanie zbyt późno, niż powinnam. Zatem Posiadam, ale jeszcze nie przeczytałam wydaje mi się być odpowiednim punktem z tego wyzwania dla Niepokornej.

10 komentarzy :

  1. Jakoś nie ciągnie mnie specjalnie do czytania tej trylogii, może kiedyś przeczytam, ale teraz raczej nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jednak nadzieję, że w końcu się skusisz i Ci się spodoba :)

      Usuń
  2. Słyszałam całą masę mieszanych opinii nt. tej serii, więc chyba tylko na własnej skórze mogę się przekonać, czy przypadnie mi do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko tak właśnie się przekonasz, czy Ci się spodoba, ale trzymam kciuki, żeby się tak stało! :)

      Usuń
  3. Jestem ciekawa tej serii.Zastanawiam się nad przeczytaniem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, mam nadzieję, że Ci się spodoba jak już dorwiesz 1 tom :)

      Usuń
  4. Czytałam i bardzo mi się podobała, dlatego mam w planie nadrobienie zaległości czyli przeczytanie dwóch wcześniejszych tomów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w takim razie przypadną Ci do gustu, tak samo jak mi, choć są nieco gorsze od "Niepokornej" :)

      Usuń
  5. Ciągle nie mogę się zabrać za pierwszy tom. Przeczytałam mnóstwo negatywnych opinii i to mnie trochę wstrzymuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto spróbować i się samemu przekonać :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka