Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

poniedziałek, 1 czerwca 2015

Majowy WRAP UP + TBR na czerwiec


 A więc przyszedł ten czas na koniec maja i kolejny, drugi już, wrap up + TBR w mojej blogowej karierze. Zapraszam Was na moje podsumowanie miesiąca, mam nadzieję, że spodoba się Wam tak samo, jak poprzedni :)

Na początek krótkie przypomnienie z kwietnia i moje plany majowe. Po lewej stosik grzbietami, a po prawej - stronami. Wprawdzie na lewym stosiku brakuje jednej książki (zapomniałam jej dodać) to na drugim już jest i jest to Pani Bovary, którą rozpoczęłam czytać jeszcze w kwietniu. 

Stosik z prawego zdjęcia od góry: 

Pani Bovary  - Gustave Flaubert
Pan Lodowego Ogrodu. Tom 4 - Jarosław Grzędowicz
Black Ice - Becca Fitzpatrick
Próba Ognia - Josephine Angelini
Felix, Net i Nika oraz Świat Zero - Rafał Kosik
Jutro 7. Po drugiej stronie świtu* - John Marsden
Kroniki Ellie. Wojna się nie skończyła, walka wciąż trwa* - John Marsden
Wierna* - Veronica Roth
Niepokorna - S.C. Stephens
Klucz - Mats Strandberg + Sara B. Elfgren

* Nie jestem pewna co do ułożenia tych książek w takiej kolejności, ale są to na pewno one, więc jakie większe znaczenie ma ten fakt?


+ udało mi się przeczytać nadprogramowego Króla Kruków oraz Eleonorę i Parka. Aż sama się sobie dziwię!



   Pierwszą książką, jaką przeczytałam w maju był Klucz, który jest tak wielkim rozczarowaniem, że ciężko mi o tym mówić. Liczyłam na coś naprawdę genialnego, a dostałam coś beznadziejnego. Nie wiem w ogóle, jak wydawnictwo mogło dopuścić do wypuszczenia książki z tyloma błędami na rynek, jestem oburzona, zgorszona i rozczarowana.

   Kolejne było Jutro 7, które okazało się być najgorszą książką z całej serii, a może i na całym świecie. No i ta okładka. A fe, zabierzcie to ode mnie. Nie wiem, czy to ze mną jest coś nie tak, czy z tą serią, no trudno. Życie. Każdemu podoba się coś innego.

  Następnie pochłonęłam Próbę ognia, która zrekompensowała mi niski poziom obu wcześniej czytanych książek. Nie wiem, kiedy pojawi się recenzja, ale wyczekujcie jej z niecierpliwością! Musicie przeczytać tę książkę, jest naprawdę fantastyczna!

  Black Ice zaczęłam z pewną dozą ekscytacji, której nie potrafiłam w żaden sposób stłumić. Z recenzji, jakie czytałam, wnioskowałam, że to będzie coś zupełnie innego, coś, z czym nigdy nie miałam jeszcze do czynienia. Czy właśnie taką książką okazało się Black Ice? Tak się stało i jestem naprawdę szczęśliwa, że wreszcie udało mi się przeczytać tę powieść!

   Kolejną książką wziętą pod ostrzał była Niepokorna, którą dostałam od Wydawnictwa Akurat. Bardzo się cieszyłam, że mam możliwość przeczytania tej książki, bo byłam ciekawa losów Kiery i Kellana, na które czekałam długi czas. I nie zawiodłam się, a wręcz miło zaskoczyłam, ponieważ spodziewałam się czegoś znacznie gorszego, a książka naprawdę trzyma poziom i jest najlepszą częścią w serii.

   Zaraz po Niepokornej, jeszcze tego samego dnia rozpoczęłam swoją kolejną przygodę z Johnem Marsdenem i jego Kronikami Ellie. Już po pierwszym rozdziale wiedziałam, że ta książka mi się nie spodoba. Miałam rację? Oczywiście, że miałam. Książka była słaba, ale z czystej ciekawości sięgnę po kontynuacje. 

   Kolejną książką do przeczytania był dziewiąty tom z serii Felix, Net i Nika, czyli Świat Zero. Dłuższy czas czekałam, aż wreszcie znów znajdę czas na książkę tego autora i wreszcie się doczekałam. Przeczytałam ją bardzo szybko i aż nie wierzę, że pewnie będę czekać kolejne kilka miesięcy, aby sięgnąć po kontynuację!

   Również przez cały maj, między jedną a drugą książką, a czasami w trakcie czytania jednej, zagłębiałam się mozolnie i powoli w ostatni tom Pana Lodowego Ogrodu, który szedł mi jak krew z nosa, ale jestem bardzo zadowolona, że jednak udało mi się go przemóc przez ten miesiąc. Niestety, nie spodobała mi się ta książka tak bardzo, jakby mogła mi się spodobać.

   Od 21 maja również wydzieliłam sobie odpowiednie ilości stron do przeczytania, aby skończyć przed czerwcem Panią Bovary, po której spodziewałam się czegoś więcej. Była nudna i wolno się czytało, a liczyłam na fajny klasyk z górnej półki. Recenzji nie będzie, a ja po tę książkę nigdy więcej sięgać nie zamierzam.

   Ostatnią książką, taką jakby bonusową, w maju była Wierna, którą, jak zapewne wiecie, już czytałam. Postanowiłam ją wziąć z biblioteki od razu po filmie Zbuntowana i przypomnieć sobie co nieco. Miała ona iść na sam koniec, właśnie z racji, że już ją czytałam. Ale jednak udało mi się przez nią przebrnąć jeszcze raz, nim maj się skończył. Była okej, ale szału nie ma, zupełnie jak za pierwszym razem.


   Króla Kruków czytałam z polecenia mojej przyjaciółki Klaudii z bloga Nic nie zabija czasu tak jak książka, za co serdecznie dziękuję, bo sama pewnie nie sięgnęłabym po tę powieść. A była ona naprawdę fantastyczna. Może nie 10 na 10 gwiazdek, ale liczę, że drugi tom taki właśnie będzie! Już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po Złodziei snów! 

   Natomiast Eleonorę i Parka przeczytałam chyba tylko po to, żeby się dowiedzieć, co w tej książce jest takiego specjalnego, że wszyscy się nią zachwycają. Według mnie jest urocza, ale nic poza tym. Nie podobała mi się ta książka i pewnie szybko o niej zapomnę.

   Nie wiem, co ja sobie myślałam wyznaczając taki cel na maj, wprawdzie miałam sporo czasu wolnego, ale chyba nie aż tyle. Jestem zaskoczona, że podołałam, ale na czerwiec chyba wyznaczę sobie nieco mniejszy stosik TBR.

12 książek to chyba niezły wynik :)

   Zatem łącznie w tym miesiącu udało mi się przeczytać 5938  stron. Co daje 191 strony dziennie.
   Natomiast wyzwanie Przeczytam tyle, ile mam wzrostu prezentuje się tak: 38,5 cm.

   Zatem do przeczytania do końca roku pozostało mi: 162 - (76,3 + (38,5 - 2,6)) = 49,8 cm. Chyba szybko się z tym uporam.


   A poniżej możecie zobaczyć mój TBR na czerwiec. Siedem książek. Mam nadzieję, że uda mi się przez nie przebrnąć :)

Od góry:

Pamiętniki półbogów - Rick Riordan -> dostałam dwa lata temu na Święta od mojego byłego chłopaka; jestem bardzo ciekawa, czy te opowiadania mnie zaciekawią. 

Boy 7 - Mirjam Mous -> kupiona na Targach w Warszawie za 10 zł; wydaje się być interesująca, ale nie spodziewam się wiele. 

O krok za daleko - Abbi Glines -> kupiona na 19 urodziny; wychwalana i zjeżdżana, postanowiłam sama się przekonać, czy mi się spodoba i po której stronie stanę.

Niezbędnik obserwatorów gwiazd - Matthew Quick -> kupiona z okazji którejś tam dobrze zdanej matury (na pewno nie ustny polski x.x); to będzie moje pierwsze spotkanie z tym autorem i mam nadzieję, że bardzo sympatyczne.

Dziewczyna z porcelany - Agnieszka Olejnik -> kupiona na Targach w Warszawie; opis mnie zaintrygował, mam nadzieję, że się będę zachwycać tą książką. 

Futu.re - Dimitry Glukhovsky -> kupiona w kwietniu, chyba o tym jeszcze nie mówiłam; okładka przerażająca, ale liczę na dobrą dawkę sci-fi, tak mi się wydaje. Ciekawe, czy spodoba mi się tak samo jak Metro 2033. 

Jej wszystkie życia - Kate Atkinson -> kupiona w ramach matur (ustny angielski i 90%); gdyby nie Daria z Więcej Książków, pewnie bym się nie zainteresowała tą książką. Jestem jej bardzo ciekawa. 

   Jeśli uda mi się przeczytać te książki przed końcem czerwca, to wylosuję sobie kolejne (2-3), zależy ile czasu zostanie. Ale chyba nie uda mi się przeczytać więcej. Ale zobaczymy! 

 Od góry:

Królowa Tearlingu - Erika Johansen -> Bardzo spodobała mi się okładka i opis z tyłu w sumie też mnie zainteresował, więc... skoro była dostępna w bibliotece, aż było żal nie brać! 
Eleonora i Park - Rainbow Rowell -> przyjaciółka napisała mi, że ta książka jest w bibliotece, więc jak stałam, tak wyszłam z domu i tylko tę pozycję miałam pożyczyć, ale się nie udało. Coś czuję jednak, że ta książka mnie nie zachwyci. 

Utrata - Rachel Van Dyken -> zachwycona pochlebnymi recenzjami nie mogłam się oprzeć, gdy zobaczyłam ją na bibliotecznej półce. 

Piąta fala. Bezkresne morze - Rick Yancey -> pierwszy tom mi się bardzo podobał, ale nie chciałam kupować drugiej części z dwóch powodów. 1. Słyszałam o niej słabe opinie. 2. Mam egzemplarz recenzencki i by nie pasowała, a tego nie lubię. Dlatego jestem szczęśliwa, że znalazłam ją w bibliotece.

W otchłani - Beth Revis -> jestem chyba ostatnią osobą, która przeczyta tę książkę, ale jakoś nigdy nie było mi z nią po drodze. Teraz mam wakacje, to na pewno się to szybko zmieni! 

Łza - Lauren Kate -> gdzieś o niej słyszałam, ale gdzie, nie pamiętam. Ładna okładka i coś, co mi się obijało o uszy poskutkowały tak, że musiałam książkę wziąć. 

Opal - Jennifer L. Armentrout -> nie mogłam się powstrzymać widząc tę książkę na półce. W dodatku jestem pierwszą czytelniczką, haha.

Król Kruków - Maggie Stiefvater -> bardzo lubię tę autorkę, ale nigdy nie było mi po drodze, żeby przeczytać tę książkę. Ale Klaudia skutecznie mnie do niej przekonała i jak tylko ją dorwałam, to nie było możliwości, żebym po nią nie sięgnęła.  

   Wiem, że nie uda mi się przeczytać tych wszystkich książek i część tych bibliotecznych przejdzie na lipiec, ale mam je do 29 lipca właśnie w bibliotece, więc dam radę!


Napiszcie jak Wam poszło w maju i jakie macie plany na czerwiec!

34 komentarze :

  1. Gratuluję wyniku! :) Ja tam byłam zadowolona z "Eleonory i Parka". Czytałam, była urocza, taka... inna. Strasznie spodobał mi się sposób, w jaki Rainbow R. przedstawiła miłość. Jako coś... absolutnie, niesamowicie pięknego. :) W każdym razie, polecam "Fangirl" bo to moja ulubienica z książek tej autorki i kocham ją całym serduszkiem <3 Sięgnij po nią zwłaszcza, jeśli lubisz Pottera. :)
    Co do TBR... Błagam, jak przeczytasz "O krok za daleko" i ci się nie spodoba, uprzedź, bo kocham Abbi Glines i strasznie nie lubię czytać niepochlebnych opinii na jej temat ^^ To jedna z tych autorek, które totalnie wbiły się do mojego serca i mimo że wiem, że jej książki są nieperfekcyjne, to fakt, jak Glines manipuluje moimi uczuciami, jest po prostu... niesamowity. :)
    Miłego czytania!
    I czerwca.
    I w ogóle! :D
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co chcę się trzymać z daleka od twórczości pani Rowell, ale kiedyś na pewno sięgnę!
      Zdradzę Ci, że książka jest już skończona, mówię o "O krok za daleko" i jestem zachwycona! Masz rację, to nie jest arcydziełem, ale pokochałam Blaire i Rusha i nie mogę się doczekać kolejnego tomu (stoi na półce, ale długa droga, bym po niego sięgnęła).

      I dziękuję bardzo! I również pozdrawiam :3

      Usuń
  2. Gratuluję wyniku w tym miesiącu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahaha, udane czytanie E&P <3
    Widzę, że maj był pełen książek, aż zazdroszczę!
    http://biblioteczka-blanki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przynajmniej obie wyrobiłyśmy się tego samego dnia! :D

      Usuń
  4. Gratuluję wyniku, jest super. :) "Black Ice" zamierzam przeczytać w tym miesiącu, więc cieszę się, że przypadła Ci do gustu. "Król kruków" też mi się podobał, ale szkoda, że "Klucz" słaby. Za kolejne części FNiN muszę się w końcu zabrać, bo mam ogromne zaległości z tą serią. ;) No i gratuluję wyniku z ustnego angielskiego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że to super wynik, szczególnie przez te matury, które miałam i niechęć do niczego po ustnym polskim...
      "Black Ice" gorąco polecam, szczególnie na te upalne dni! "Klucz" niestety nie spełnił moich oczekiwań, ale może Tobie przypadnie do gustu :) A co do FNiN to jestem zachwycona i chcę już kolejne tomy mieć na swojej nocnej półce!

      Usuń
  5. Gratulacje wyników, u mnie kiepsko w Maju ale postaram sobie odbić w Czerwcu.
    Wiele z tych książek chciałabym przeczytać o Król Kruków to wręcz marzę, mam nadzieję że uda mi się chociaż w wakacje po nią sięgnąć.
    Powodzenia w Czerwcu.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się sięgnąć w końcu po Króla Kruków, bo to naprawdę fantastyczna książka!
      Dziękuję bardzo i Tobie również życzę powodzenia :)

      Usuń
  6. Cudowny wynik! 12 książek to naprawdę coś :)
    Bardzo polecam "Jej wszystkie życia" i "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" - obie są wspaniałe, chociaż każda w inny sposób.
    Pięknego czerwca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mi również się spodobają! :)
      Tobie również życzę dobrego czytelniczego czerwca :)

      Usuń
  7. Ciekawe podsumowanie i plany na czerwiec "Łza" i Opal są bardzo szybkie i lekkie w czytaniu :) Widzę, że stosy biblioteczne duże nosisz - tak jak ja :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to piątka! Ja nie umiem wyjść z biblioteki tylko z jedną książką (albo bez niczego!).
      Jestem ciekawa, czy mi Łza i Opal też się spodobają :D

      Usuń
  8. Gratuluję wyniku! Mi niestety udało się przeczytać tylko 4 książki ;) Bardzo mi się podoba Twój TBR szczególnie ciekawi mnie "Dziewczyna z porcelany" oraz "O krok za daleko" :) "Utratę" czytałam i może specjalnie mnie nie zachwyciła, ale była fajna ;)
    Udanego czerwca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam w takim razie za Ciebie kciuki w czerwcu, żebyś poprawiła swój wynik, na taki, jaki Cię zadowala :D
      Mnie również ciekawi "Dziewczyna z porcelany", a jestem już po lekturze "O krok za daleko" i bardzo, ale to bardzo polubiłam tę serię i chcę już przeczytać drugi tom!

      Usuń
  9. Podzielam twoje zdanie na temat "Eleonory i Parka". Nie była zła, ale szału też u mnie nie wywołała . Mam nadzieję, że w końcu uda mi się zdobyć gdzieś "Króla kruków" i "Próbę ognia". Czekam też na recenzję "Niezbędnik obserwatorów gwiazd", bo mam zamiar się zabrać za tego autora, a nie wiem czy warto. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje pierwsze spotkanie z tym autorem będzie i sama jestem ciekawa, czy warto kupować jego książki. Póki co mam tylko jedną i zobaczymy jak to będzie :)

      Usuń
  10. Szalejesz!
    Niesamowity wynik! Brawo!
    Teraz już mamy wakacje, więc odpoczywajmy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D
      No wakacje wakacje, ja zaraz wyjeżdżam nad morze, ale chyba nie odpocznę tam z książką, niestety, ale potem kolejne 3 miesiące :D Nadrobimy wszystkie książkowe zaległości!

      Usuń
  11. Cudowne zdjęcia, cudowne książki, cudowna muzyka !

    Niestety u mnie maj był bardzo intensywnym miesiącem, przez co udało mi się tylko 9 książkę.
    Gratuluję wyniku i trzymam kciuki, by czerwiec był jeszcze lepszy! :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 9 książek to też dużo! Gratulację :) I dziękuję za miłe słowa. Ja również trzymam za Ciebie kciuki! W końcu zaraz wakacje :D

      Usuń
  12. Świetny wynik ! ;) Sama dzisiaj byłam zaskoczona jak wstąpiłam do biblioteki po książkę dla koleżanki, patrzę a tam "Black Ice" na półce ! Musiałam, po prostu musiałam wziąć, nie było innej opcji ;D Także będę czytać ;) "Opal" jest miażdżący i na szczęście do lipca nie pozostało dużo czasu. Ale radzę Ci czytaj go jakoś pod koniec czerwca, tak żeby w razie czego nie czekać długo na tom czwarty :P "Łza" była dość nijaka, a "Eleonora & Park" faktycznie urocze... ale chyba nic więcej. Miło i szybko się czytało, ale książka nie była szczególnie porywająca. Za to "O krok za daleko" jest świetne i czytaj, bo serio warto ;)
    Udanego czerwca !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, tak czy siak na 4 tom będę musiała czekać, bo tę serię pożyczam z biblioteki i zapewne sobie nie kupię :c
      Czekam w takim razie na twoją opinię o "Black Ice", bo według mnie jest świetne!
      "O krok za daleko" już za mną, haha, strasznie szybko się to czyta!

      Tobie również życzę udanego czerwca :*

      Usuń
  13. Zazdroszczę wyniku. I zbiorów biblioteki!
    U mnie również stosik :)

    http://bookocholic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ja sobie też zazdroszczę haha jestem taka szczęśliwa, że mam wreszcie te książki u siebie :)

      Usuń
  14. Widzę, że całkiem niezła ilość przeczytanych książek! Gratuluję takiego wyniku! :)
    Zapraszam:
    http://fandomowe-zycie-prim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ja sama jestem zdziwiona takim wynikiem :D

      Usuń
  15. Zasmuciłaś mnie trochę tym "Kluczem", ale może nie jest aż tak źle? ;)
    Świetny wynik! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za 10 dni pojawi się recenzja, więc tam będzie więcej o "Kluczu", ale to że nie spodobał się mi, to nie znaczy, że Tobie nie przypadnie do gustu :)

      Usuń
  16. Gratuluję świetnych wyników i cudownego stosiku na kolejny miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) oby wynik w czerwcu był jeszcze lepszy!

      Usuń
  17. Wspaniały wynik! :) Planuję kupić Futu.re, ale to pod koniec miesiąca. Wpadłam na taki pomysł, że jak dostanę wyniki maturalne i nie zdam, to na pocieszenie kupię sobie dużo książek, a jak zdam, to w nagrodę kupię sobie dużo książek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry pomysł! Jestem ciekawa, co interesującego sobie w takim razie kupisz :D

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka