Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

poniedziałek, 8 czerwca 2015

Felix, Net i Nika oraz Świat Zero - Rafał Kosik

Tytuł oryginału (polski): Felix, Net i Nika oraz Świat Zero 
Autor: Rafał Kosik
Premiera: 9 listopada 2011
Wydawca: Powergraph
Liczba stron:480

" Co, jeśli dzisiejsza rzeczywistość różni się od tej, którą pamiętasz z wczoraj? Zawodzi cię pamięć, czy cały świat próbuje cię oszukać? Jeśli tak jak Felix, Net i Nika przeszedłeś przez Pierścień – po drugiej stronie czeka cię wiele niespodzianek.

Przygody, humor, gimnazjalne miłości – tego, jak zwykle w książkach serii Felix, Net i Nika, nie zabraknie!"
- lubimyczytac.pl

Seria "Felix, Net i Nika"
Gang Niewidzialnych Ludzi | Teoretycznie Możliwa Katastrofa | Pałac Snów | Pułapka Nieśmiertelności | Orbitalny Spisek | Orbitalny Spisek 2. Mała Armia | Trzecia Kuzynka | Bunt Maszyn | Świat Zero | Świat Zero 2. Alternauci | Sekret Czerwonej Hańczy | Klątwa Domu McKillianów

   To jest już moje dziewiąte spotkanie z Felixem, Netem i Niką, ale na pewno nie ostatnie! Tak dawno nie czytałam książek Rafała Kosika z tej serii, że zdążyłam zapomnieć, jak miło można spędzić przy nich czas. Ta część, a raczej dopiero połowa (reszta opowiedziana w tomie dziesiątym) była fantastycznym przeżyciem, ale przyznam szczerze, że miałam ciężki orzech do zgryzienia, bo były momenty, kiedy przestawałam ogarniać, gdzie oni są, kim są i jak w ogóle im się to udało. Ale o tym nieco później. Jeśli jesteście ciekawi mojej opinii o książce Felix, Net i Nika oraz Świat Zero, to zapraszam do dalszej części recenzji!

   Zacznę może od początku, czyli co tak naprawdę jest tym tajemniczym Światem Zero. A otóż jest nim właśnie dzień dzisiejszy, świat, który znamy z naszego codziennego życia. Pytanie - po co tak głupio nazywać ten świat? Otóż Net Bielecki wymyślił Współczynnik Bieleckiego, który określa jak daleko w przyszłość, albo jak dawno w przeszłości się jest. Skąd ten pomysł? Pamiętacie Pierścień z Teoretycznie Możliwej Katastrofy? Została zbudowana replika, podobno, a nasi bohaterowie przez nią przeszli. Skutki? Wędrują między światami, alternatywnymi możliwościami ich życia, ale nie będę Wam tu zbyt wiele zdradzała, bo po co w takim razie mielibyście czytać tę książkę? No właśnie! Tyle Wam wystarczy, ale jeśli to nie zachęciło nikogo do przeczytania tej powieści, to dalsza część recenzji na pewno to zrobi.

   Wspominałam to we wszystkich swoich recenzjach książek z tej serii, ale muszę się powtórzyć. Rafał Kosik pisze tak wspaniale, że nie sposób odłożyć jego książek na później. Trzeba doczytać rozdział, a potem kolejny i kolejny, bo każdy wcześniejszy kończył się w takim momencie, że to karygodne zostawiać w sobie taką niepewność, co będzie dalej. Ja zdaję sobie sprawę, że to książki dla nieco młodszych czytelników i dla nich taka objętość może się wydawać ogromna, ale to naprawdę nikomu nie sprawi większego kłopotu, te książki się po prostu pożera. A w moim przypadku ze Światem Zero pobiłam chyba rekord bo skończyłam tę książkę w jeden pochmurny dzień! Chyba ustanowiła, swój malutki rekord.

   Co jest charakterystyczne dla książek Rafała Kosika to jeszcze poczucie humoru, które niektórym może wydać się specyficzne, ale zapewniam Was, że jak tylko wkręcicie się w historię trójki naszych polskich gimnazjalistów, to od razu pokocha ten humor. Nie byłoby chwili, gdybym nie śmiała się pod nosem, czytając przygody Felixa, Neta i Niki albo nie wracała do niektórych ich żartów. To naprawdę fantastyczne! Przy bardzo małej ilości książek udaje mi się wybuchnąć autentycznym śmiechem!

   Chciałabym powiedzieć, że jestem zaskoczona zakończeniem tej części, ale niestety... Niektórzy z Was może wiedza, niektórzy nie, ale mam tendencję do zaglądania na ostatnią stronę książki nim ją jeszcze w ogóle zacznę. Wiem, niektórzy tego nie potrafią zrozumieć, ale tak już mam i nic na to nie poradzę. Dlatego też zepsułam sobie zakończenie, które, gdy już do niego dobrnęłam nie było szokujące. Ale to tylko i wyłącznie moja wina, bo gdybym tego nie zrobiła, na pewno byłabym bardzo zdziwiona takim, a nie innym obrotem sprawy.

   Jestem bardzo ciekawa drugiej części tej historii, czy naszym bohaterom uda się wrócić do domu? A może będą zmuszeni zostać, w którymś ze światów, oddalonym od Świata Zero o setki jednostek Współczynnika Bieleckiego? Tego dowiem się tylko sięgając po Felix, Net i Nika oraz Świat Zero. Alternauci. Widziałam, że jest w bibliotece, ale póki co chyba sobie odpuszczę. Muszę nagonić własne zbiory, które w ostatnim czasie się namnożyły, jak grzyby po deszczu. Ale mam nadzieję, że Felix, Net i Nika oraz Rafał Kosik mi to wybaczą.

   Podsumowując, ta książka jest warta uwagi, szczególnie, jeśli podobały się Wam poprzednie części, można jednak czytać ją pierwszą, bo to zupełnie inna przygoda (jedynie kilka wątków jest poruszonych z poprzednich tomów, ale w przypisach zawsze wszystko jest wytłumaczone i nikt się nie zgubi). Jeśli szukacie czegoś lekkiego, to trafiliście idealnie, jeśli szukacie dobrej fantastycznej książki dla młodszego rodzeństwa, również dobrze trafiliście. Pełna akcji, humoru i tajemnic historia, która nie nudzi się do ostatniej strony, a po skończonej lekturze chce się tylko więcej i więcej! 

★★★★★★★★☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach: 

Do tego punktu nie mogłam po prostu dać nic innego jak zabawna książka. Ona pasuje tu idealnie! Na każdej niemal stronie było coś, przy czym musiałam zachichotać, uśmiechnąć się albo głośno się zaśmiać. Nie wiem, jak pan Kosik to robi, ale humor w tej książce jest fantastyczny!

12 komentarzy :

  1. A ja niestety wciąż nie jestem zaznajomiona z żadnym tomem serii ;) Wszyscy tak polecają, że chyba w końcu będę to musiała nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam gorąco, to naprawdę przyjemna seria, przy której można odpocząć i świetnie się bawić :D

      Usuń
  2. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam! I tak, też pamiętam, że czasami nie ogarniałam, co gdzie jak kiedy, ale humor i żarty Neta nadrabiają wszystko! :D Dawno nie sięgałam po kolejną książkę Kosika, ale przypomniałaś mi, że muszę to nadrobić, bo seria jest naprawdę fajna i warta doczytania do końca (chociaż tego końca wciąż nie widać...)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki z tej serii to chyba najzabawniejsze książki, jakie kiedykolwiek udało mi się przeczytać! Ja również muszę zabrać się za kolejne tomy i to jak najszybciej! :)

      Usuń
  3. Niestety wyrosłam już z tego typu książek, więc raczej się nie skuszę na ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trudno, ale zawsze możesz sięgnąć po jakąś inną książkę tego autora :) z tego co wiem, pisze książki nie tylko dla młodzieży.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ja za parę lat też będę ją miło wspominać, ale póki co muszę ją wreszcie dokończyć! :D

      Usuń
  5. Serię polecę młodszej siostrze. Zresztą sama chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i Tobie i młodszej siostrze się spodoba ta seria :)

      Usuń
  6. Przeczytałam już chyba trzy części. Ta trzecia mi się niezbyt spodobała i chyba nie mam zamiaru czytać dalszych :) Poza tym, to masz bardzo ładną bransoletkę! Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam, właśnie 3 tom, czyli Pałac Snów jest bardzo słaby, ale pozostałe są naprawdę fajne, polecam do nich zajrzeć :)

      + Dziękuję:)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka