Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 18 czerwca 2015

Dary Anioła. Miasto Zagubionych Dusz - Cassandra Clare


Tytuł oryginału: City of Lost Souls. The Mortal Instruments – Book Five
Tytuł polski: Seria Dary Anioła Tom 5: Miasto zagubionych dusz
Autorka: Cassandra Clare
Data premiery: 28 listopada 2012
Wydawca: Wydawnictwo Mag
Liczba stron: 556

„Jace jest teraz sługą zła, związanym na wieczność z Sebastianem. Tylko mała grupka Nocnych Łowców wierzy, że można go uratować. Żeby to zrobić, muszą zbuntować się przeciwko Clave. I muszą działać bez Clary. Bo Clary rozgrywa niebezpieczną grę zupełnie sama. Ceną przegranej jest nie tylko jej własne życie, ale również dusza Jace’a. Clary jest gotowa zrobić dla niego wszystko, ale czy nadal może mu ufać? I czy on jest naprawdę stracony? Jaka cena jest zbyt wysoka, nawet za miłość?”
- lubimyczytac.pl

Seria „Dary Anioła”
Miasto Kości | Miasto Popiołów | Miasto Szkła | Miasto Upadłych Aniołów | Miasto Zagubionych Dusz | Miasto Niebiańskiego Ognia

Po lekturze czwartego tomu Darów Anioła, czyli po Mieście Upadłych Aniołów nie wahałam się ani chwili, od razu sięgnęłam po kolejną część, wiedząc, że dostarczy mi ona niesamowitych emocji i spędzę przy niej miło czas. Wcale nie przerażała mnie zbliżająca się wielkimi krokami matura, a każdy potrzebuję odrobiny wytchnienia, więc postanowiłam spędzić przy tej książce kilka chwil. Czy się rozczarowałam? Raczej nie, może tylko jednym bohaterem, ale o tym za chwilkę. Czy od razu zamierzałam sięgnąć po Miasto Niebiańskiego Ognia? Nie. Dlaczego? Po pierwsze byłyby to zbyt duże emocje przed ogromnym stresem, który za niedługo miał na mnie spłynąć. A po drugie chciałam trochę odpocząć i ochłonąć. Nocni Łowcy mogli wtedy troszkę poczekać. 

Zacznijmy od delikatnego zarysu fabuły. Jace znika, a Clary zrobi wszystko, żeby go odnaleźć. Tajemnice, jakie ta dwójka skrywała od trzeciego tomu wreszcie wyszły na jaw, a rudowłosa nastolatka ma być za to sądzona przez Clave. Jest jej jednak wszystko obojętne, nie ma Jace’a, nie ma miłości jej życia, nie ma nic. Co jednak jest gotowa poświęcić zakochana dziewczyna, której nie pozostało już zupełnie nic? Bardzo dużo, wierzcie mi. 

Jace. Jace. Jace. Naturalny blondynek, który podbił serca setek tysięcy czytelniczek, w tym moje. Nienawidzę go! Po prostu nienawidzę! Nie rozumiem, jak on może się zachowywać, jak jakiś… Kurczę, nawet nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniego słowa! Naprawdę. Autorka uwielbia grać nam wszystkim na nerwach, ale teraz to już przesadziła. Czyżby w Mieście Niebiańskiego Ognia również był bohater, który doprowadzi mnie do białej gorączki i będę przez niego chciała rzucić książką o ścianę albo wywalić ją przez okno? Jeśli tak, to ja bardzo dziękuję, ale nie zamierzam tykać szóstego tomu Darów Anioła. [EDIT] To co jest napisane przed tym kwadratowym nawiasem, zostało napisane na sto pięćdziesiąt stron przed zakończeniem Miasta Zagubionych Dusz. Teraz zmieniłam zdanie. Kocham Jace’a cały czas. Czemu? Sami się przekonajcie!

W moim sercu dzieje się właśnie tyle rzeczy, że sama nie mam pojęcia, co czuję i co myślę. Jestem naprawdę rozdarta, bladego pojęcia nie mam, czy powinnam od razu sięgać po Miasto Niebiańskiego Ognia, czy może póki co trzymać się od tego z daleka? Musicie mi poradzić, bo nie wiem, co mam zrobić. 

Jestem jednak nieco zawiedziona zakończeniem. Myślałam, że wydarzy się coś zupełnie innego. To, co przeczytałam, nie było złe, oczywiście, tylko chodzi o to, że myślałam o Cassandrze Clare inaczej, a teraz wszystko się zmieniło. Ta autorka jednocześnie zniszczyła mi życie książkowe i nadała jemu sens! Wiem, że to brzmi, jakbym była jakaś obłąkana, ale naprawdę… Raz zacznijcie czytać książkę napisaną przez tę autorkę i sami zrozumiecie. 

Co mi się podoba w Mieście Zagubionych Dusz to głównie jest przemiana Clary, jaką możemy ujrzeć. Ona zmieniła się już dawno temu, w poprzednich tomach. Ale dopiero teraz zostaje to tak uwydatnione, że czytelnik nie umie przejść obok tego obojętny. To już nie jest ta nie posiadająca wiedzy Nocnego Łowcy nastolatka, którą zaintrygował Jace. To jest niemal wyszkolona Nocna Łowczyni, która jest gotowa umrzeć za to, co kocha, lub za kogoś, kogo kocha. I ja wiem, że ona już wcześniej tak się zachowywał, ba, chyba nawet deklarowała to komuś, ale teraz, bez słów, jedynie czytając o jej decyzjach lub tym, co robi, widzimy w niej prawdziwego Nefilim, który wie, czego chce, wie co jest ważne i jak należy bądź nie należy, zachować się w danej sytuacji. 

Jest jedna rzecz, która mi się nie spodobała i zaznaczam spoiler pierwszy raz od bardzo długiego czasu, ale nie mogę po prostu się powstrzymać, muszę wyrazić swoją dezaprobatę wobec takiego obrotu sprawy. [SPOILER] Magnus rzucił Aleca! Wcale, a wcale mi się to nie podoba. Jestem oburzona. Ja wiem, że Nefilim nie zrobił dobrze, wiem, że popełnił kilka błędów, ale chyba zasługuje na drugą szansę, no nie!? Naprawdę, Cassandra Clare złamała mi serce tym wydarzeniem i jestem po prostu nieszczęśliwa z takiego obrotu sprawy. 

W tym tomie autorka na nowo mnie do siebie przekonała, mimo tych niefortunnych zdarzeń zawartych na kartach powieści. Jestem jednak pozytywnie nastawiona do ostatniego tomu, choć mam gdzieś głęboko pod skórą wrażenie, że to może się okazać jedną wielką farsą. Dalej twierdzę, że książki są napisane jedynie od pieniądze i nikt mi tego nie wyrzuci z głowy, ale przynajmniej nie są to gnioty. Wzbudzają w czytelnikach mnóstwo emocji, czasem sprzecznych, tutaj zawsze coś się dzieję, zawsze musimy przerzucić kolejną kartkę i czytać, czytać i czytać. Nie oderwiecie się od serii Dary Anioła, choćbyście bardzo chcieli. Mam nadzieję, że w Mieście Niebiańskiego Ognia znajdę to, czego od dawna szukam, bo już dawno nie czułam takich emocji przy czytaniu jakiejkolwiek książki. 

★★★★★★★★★☆
 


Kolejny tom Darów Anioła już nie miałam do czego dopasować i po prostu dałam do prostego punktu autorem jest kobieta. Ważne, że pasuje!

 



Książka bierze udział w wyzwaniach: 

16 komentarzy :

  1. Bardzo bym chciała znaleźć czas na całą tę serię! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Chociaż zdania są podzielone.

      Usuń
  2. Nie czytałam ale widzę że warto.. Może wkońcu pierwszy tomik pojawi się w moich rękach i też przyszaleję :D
    Chciałabym natomiast zaprosić Cię do konkursu, gdzie masz szansę wygrać książkę Starcraft Punkt Krytyczny, co byłoby świetne na recenzję :) Może Tobie się poszczęści
    http://drunkpriest.blogspot.com/2015/06/konkurs-do-wygrania-ksiazka-starcraft.html
    zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie, namyślę się jeszcze, co do udziału :)
      + mam nadzieję, że jak już 1 tom trafi do Ciebie, to przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  3. Miasto zagubionych dusz bardzo mi się podobało.Taki udany powrót autorki po ciut gorszym Mieście upadłych aniołów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, popieram! A "Miasto niebiańskiego ognia" jeszcze lepsze! :D

      Usuń
  4. Jak już wspominałam - mnie kompletnie nie wciągnęła ta seria ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :c Ale ważne, że dałaś jej szansę.

      Usuń
  5. Też kocham tę serię ! <3 Jace jest taki boski ! Uwielbiam go !
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jace to jedna z moich ulubionych postaci, ale czasami mnie drażnił :)

      Usuń
  6. Całe "Dary Anioła" jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam to uczucie, kiedy w jednym momencie kocham Jace'a, a w drugim mam ochotę go udusić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nominowałam Cie do courtship book tag, więc jeśli masz ochotę, to zrób go u siebie :) http://czytac-to-zyc-podwojnie.blogspot.com/2015/06/courtship-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za nominację, jak znajdę chwilkę czasu to na pewno zrobię ten tag :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka