Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 12 maja 2015

Oczy wlepione w ekran #9

 Oczy wlepione w ekran
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

I znów przyszedł czas na filmowy post! Dzisiaj zaprezentujemy Wam kilka filmów, które mogą się Wam spodobać. W kwietniu nie było dużo czasu na oglądanie filmów, miałyśmy szkołę, pracę, naukę, czy też inne obowiązki, ale udało nam się uciułać te kilka godzin i wybrać się do kina, czy też pożyczyć film w domu i obejrzeć - samemu lub z rodziną.

Mamy nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie i dzięki nam, obejrzycie jakiś ciekawy film. Piszcie również swoje propozycje, a nóż i nam się coś spodoba?


Zbuntowana | 2015 | Akcja, Romans, Sci-Fi | Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet

Zdaję sobie sprawę, że prawdopodobnie zostanę przez wszystkich zlinczowana, ale... Filmy są lepsze od książek. Sto razy, o ile nie milion. Wiem, że ten film jako ekranizacja, i pewnie jako sam twór filmowy, arcydziełem nie jest, ale w porównaniu do książki wypada naprawdę fajnie. 

Nie wiem, czemu wolę filmy z tej serii, bardziej mnie interesują, budują większe napięcie, no i świetnie się przy nich bawię. Uwielbiam Shai i chętnie obejrzę z nią inne filmy. 

Efekty specjalne (na których nie za bardzo się znam) były naprawdę fantastyczne. Nie pasuje mi jednak zestawienie Shai i Theo razem, jako Tris i Cztery, nie wiem, ona wygląda przy nim jeszcze młodziej (a może to on po prostu wygląda na starucha?). Nie wiem. Nie pasuje mi to. 

Boję się zakończenia filmowego, bo tak, jak w książce zostałam zaskoczona i się w sumie cieszyłam, to tutaj wiem, co się stanie. I książkowej Tris nie lubiłam, ale tę filmową kocham. Ci co czytali, wiedzą pewnie, co mam na myśli.

Nie będę tego filmu ani polecać, ani odradzać. Chcecie to sięgnijcie, obejrzyjcie i polubcie albo znienawidźcie. Fanom książek się nie spodoba - tyle mogę stwierdzić. 

Annie | 2014 | Dramat, Komedia, Musical | Jamie Foxx, Quevenzhane Wallis, Rose Byrne

Ten film widziałam już stosunkowo dawno, ale nie udało mi się wcześniej napisać recenzji.

Jest to bardzo uroczy, ale i smutny film. Nie wiem, czy odpowiedni na okres wiosenny, więc polecam go bardziej na jesienne popołudnie lub zimowy wieczór.

Piosenki głęboko zapadły mi  pamięci i często do nich powracam, choć filmu raczej kolejny raz oglądać nie zamierzam.









Wielka Szóstka | 2014 | Animacja, Komedia, Akcja, Sci-Fi | Scott Adsit, Ryan Potter

Właściwie zdecydowałam się na ten film tylko ze względu na postać kota o imieniu Mochi. Uwielbiam jak bohaterowie kreskówek mają imiona wzięte od jedzenia. A ten kot naprawdę przypomina ten japoński przysmak. A do tego jest naprawdę uroczy.

Aż wstyd przyznać, ale sam film średnio mi się podobał. Oczywiście niesie za sobą bardzo dobre przesłanie dla dzieci i momentami jest zabawny, zwłaszcza Baymax i jego zachowanie/teksty. Ale po za tym byłam bardzo zawiedziona tą bajką. Odniosłam wrażenie, że to taka słaba wersja Avengers dla dzieci, tylko trochę mniej nadprzyrodzona.

Raczej tylko dla dzieci.




Constantine | 2005 | Fantasy, Thriller | Keanu Reeves, Rachel Weisz, Shia LaBeouf

Do tego filmu przymierzałam się naprawdę bardzo długo. Nie przepadam za filmami o demonach, egzorcystach i tego typu podobnych, ale że uwielbiam Keanu Reevesa, to musiał kiedyś nastąpić ten moment, że postanowiłam go obejrzeć.

I byłam naprawdę w szoku, że okazał się tak dobry i nie przeszkadzał mi fakt, że tematyką raczej odbiega od moich ulubionych filmów.

Główny bohater jest niesamowicie tajemniczy i nie sposób oderwać się od oglądania choć na chwilę by nic nie przegapić. Akcja jest wartka, ale na za bardzo, co sprawia, że film ogląda się naprawdę przyjemnie.

Jest to film nie tylko dla fanów wątków nadnaturalnych. Jestem przekonana, że każdy kto lubi dobre, mocne kino będzie zadowolony.


Interstellar | 2014 | Sci-Fi | Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain

Na taki pomysł na film mógł wpaść tylko Amerykanin. Nie wiem od czego to zależy, ale oni lubują się w takiej tematyce! I jeszcze w tematyce apokaliptycznej.

W każdym razie stworzyli coś pięknego! Zdjęcia i muzyka (stworzył ją Hans Zimmer)  uzupełniają się nawzajem i tworzą klimat iście nostalgiczny i piękny.

Gra aktorska jest naprawdę fantastyczna, aczkolwiek przenikanie się wątków przeszłości, przyszłości i stanu, którego nie potrafię nazwać jest dosyć zagmatwane i dopiero po obejrzeniu filmu trzeci raz udało mi się załapać ogólny sens i przekaz filmu.

Pomimo, że odniosłam wrażenie jakbym oglądała Melancholię von Triera to naprawdę warto obejrzeć ten film, bo uważam, że jest to kunszt filmografii z ostatniego roku.

Polecam!


27 komentarzy :

  1. Mi za to "Wielka szóstka" się podobała bardzo. A skojarzenie z Avengersami słuszne, ponieważ oryginalnie ta historia jest Marvela. Komiks pod tym samym tytułem został wydany w latach '90. Niestety nie zdobył popularności. :)
    W każdym razie ja świetnie się bawiłam podczas seansu :)

    Pozdrawiam, Mz.Hyde

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam żadnego z proponowanych przez Ciebie filmów, chociaż oczywiście kiedyś tam obejrzę sobie "Zbuntowaną". Książka naprawdę mi się podobała, chociaż fanką to nie mogę się nazwać. Zobaczymy co z tego wyniknie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie filmy z serii "Niezgodna" są sto razy lepsze od książek, więc chyba powinni Ci przypaść do gustu :)

      Usuń
  3. Uwielbiam Constantine'a. To jedyny film, na który poszłam do kina dwa razy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ten film na dużym ekranie jest jeszcze lepszy niż w domowym zaciszu. :)

      Usuń
  4. Muszę obejrzeć Interstellar i Zbuntowaną! A Constantine'a oglądałam dobrych parę lat temu - oj, ciężko było mi potem zasnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie większość filmów wprowadza w stan senności, także po Constantine nie miałam problemu zasnąć. :) interstellar koniecznie do nadrobienia!

      Usuń
  5. Obejrzałam jedynie Interstellar, i był baaardzo dziwny. Muzyka genialna, w końcu to Zimmer, ale przez kilka godzin po seansie zastanawiałam się, co autor miał na myśli, szczególnie pod koniec... Ale ogólnie film genialny!
    http://biblioteczka-blanki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero po 3 razie załapałam jako tako przekaz filmu.

      Usuń
  6. Nie oglądałam jeszcze żadnego z tych filmów,ale postaram się to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że coś Ci przypadnie do gustu z tego zestawienia :)

      Usuń
  7. Oglądałam "Wielką szóstkę" i "Zbuntowaną", oby dwa mnie się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja Wielką Szóstkę uwielbiam. a nawet w trakcie się wzruszyłam, nie wspominając, że mój 'twardy' brat się popłakał. :)
    z bajek mogę polecić Dom. świetna animacja! polecam również Więzienia Labiryntu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Dom sama mam ochotę. Co do Więźnia Labiryntu to najpierw chciałabym przeczytać książkę :)

      Usuń
  9. "Annie " oglądałam I z całego serca mogę polecić , naprawdę warto . ;) Chciałabym wybrać się na ten musical , jeśli kiedyś będzie wystawiany .... :) Nowa recenzja : http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/ Przepraszam za kiepski stan bloga , ale sprzęt odmawia współpracy . :c

    OdpowiedzUsuń
  10. Z Niezgodną najpierw planuję się spotkać książkowo, bo ja raczej nie przepadam za filmami, więc ciężko zorganizować jakiś seans ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Tobie książki się w takim razie spodobają znacznie bardziej niż mi :)

      Usuń
  11. Zbuntowaną muszę w końcu obejrzeć! Ja Wielką Szóstką byłam wprost oczarowana. Nawet się popłakałam, ale P. chyba nie przypadła do gustu, bo podsypiał ciągle :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też wolę filmy z serii NIEZGODNA. Książki o wiele mniej przypadły mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie znalazła się taka osoba i nie jestem sama!

      Usuń
  13. Nie widziałam jedynie "Zbuntowanej" i "Annie", z wielką przyjemnością nadrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Constantine to wspaniały film :). Uwielbiam go!
    Niestety reszty nie oglądałam. Ale zainteresowała mnie Zbuntowana. Może oglądnę, jak znajdę chwilę czasu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie widziałam żadnego z nich. ,,Constantine" szczególnie mnie ciekawi i to od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo czekałam na odpowiedni moment. Później żałowałam, że tak długo.

      Usuń
  16. 'Constantine' jest jednym z moich ulubionych filmów ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Intersellera po prostu uwielbiam! Oglądałem raz i zakochałem się w tym filmie, dzięki czemu na pewno w przyszłości do niego powrócę nie raz :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka