Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 4 kwietnia 2015

Stosik 8, czyli co będę czytać przez najbliższe miesiące

Ostatni stosik był bardzo dawno temu, dlatego też postanowiłam zrobić kolejną odsłonę tego, co będę czytać przez najbliższe miesiące. Jeśli pamiętacie, to na pewno skojarzycie kilka książek z poprzedniego stosiku, a to dlatego, że nie udało mi się ich jeszcze przeczytać. Postanowiłam jednak zrobić porządek z tym wszystkim, bo sama już nie wiem, co przeczytałam, a co nie, a tak to będę miała wszystko czarno na białym. Dlatego też zapraszam Was do obejrzenia tego, czego recenzje czytać będziecie na Siostrach w przeciągu najbliższych miesięcy. 


Od góry:

Wielki Gatsby - F. Scott Fitzgerald - kupiona w supermarkecie na promocji za czternaście złotych. Myślałam, że uda mi się ją jeszcze przeczytać do matury, jednak chyba temu wyzwaniu już nie podołam. 

Hamlet - William Shakespeare - chcę przeczytać jeszcze przed maturą i wydaje mi się, że dam radę; pożyczona z biblioteki.

Pani Bovary - Gustave Flaubert - pożyczona z biblioteki szkolnej, również plany na maturę, ale nie wiem, czy mi się uda, bo są stosunkowo małe literki, mimo że książka cieniutka. 

Syreni śpiew - Anne Ursu - zastanawiam się, po co w ogóle będę to czytała po raz kolejny, bo trzeciego tomu, jak nie ma tak nie ma; kupiona jeszcze w gimnazjum.

Bóg zawsze znajdzie ci pracę - Regina Brett - zamierzam przeczytać już po maturach i nie mogę się doczekać, aż to uczynię; kupiona na Święta, jako prezent ode mnie dla mnie.

Gra o tron - George R.R. Martin - serial znam, książki jeszcze nie. Jestem ciekawa, czy mnie zachwyci, tak jak tysiące innych czytelników; należy do mojej siostry.

Przed świtem - Stephenie Meyer - jedna z moich ulubionych części z serii Zmierzch i nie mogę się doczekać aż ponownie ją przeczytam; dostałam ją w trzeciej klasie gimnazjum na Wigilię.




Od góry:


Ostatni Olimpijczyk - Rick Riordan - ostatnia część serii o Bogach Olimpijskich, przeczytałam ją już dawno, ale postanowiłam to zrobić jeszcze raz, żeby napisać recenzję na bloga; dostałam całą serię dwa lata temu na Święta Bożego Narodzenia.

Zdradzona - P.C. Cast + Kristin Cast - nigdy nie udało mi się przebrnąć przez tę serię i zamierzam spróbować jeszcze raz; dostałam na urodziny w 1 klasie gimnazjum.

W dżungli zdrowia - Beata Pawlikowska - dostałam ją od szkoły razem ze stypendium w zeszłym roku za dobre wyniki w nauce, zabrakło jednej 5 do czerwonego paska; nie wiem, czy mi się spodoba i czy w ogóle będę ją recenzować, zobaczymy.

Opowieści z Narnii. Książe Kaspian + Opowieści z Narnii. Podróż "Wędrowca do świtu" C.S Lewis - dostałam całą serię od taty jeszcze w podstawówce; miło wspominam te książki i chcę przeczytać je jeszcze raz. 

Eragon - Christopher Paolini - nie jestem do końca przekonana, czy powinnam jeszcze raz to czytać, bo niezbyt mi się podobała ta książka, ale ugrzęzłam na trzecim tomie, a chciałabym to wreszcie skończyć; kupiona sto lat temu przez mojego tatę.


Od góry:

Black Ice - Becca Fitzpatrick - polecana przez Klaudię z bloga Nic nie zabija czasu tak jak książka, gdy zobaczyłam ją w bibliotece, nie mogłam się powstrzymać; pożyczona z biblioteki

Onyks - Jennifer L. Armentrout - drugi tom serii Lux już przeczytałam, ale jest nieco słabszy od swojego poprzednika, recenzja wkrótce; pożyczona z biblioteki.

Miasto Upadłych Aniołów + Miasto Zagubionych Dusz - Cassandra Clare - nie mogłam się doczekać, aż wreszcie zdobędę te dwie książki w swoje łapki. Odpoczynek od twórczości tej autorki dobrze mi zrobił i teraz ze świeżą energię mogę się zabrać za kończenie trylogii Darów Anioła.

Klucz - Mats Strandberg + Sara B. Elfgren - jedna z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie książek, a jednak dopiero teraz udaje mi się po nią sięgnąć. Opasłe tomisko, za które zamierzam zabrać się w najbliższym czasie; pożyczona z biblioteki.


 Od góry: 

Futu.re - Dimitry Glukhovsky - przerażająca okładka, interesujący opis, no i autor mojego ukochanego Metra 2033, nie mogłam nie przeczytać tej książki; kupiona w supermarkecie.

Alibi na szczęście - Anna Fincer-Ogonowska - chciałam ją przeczytać już wtedy, gdy widziałam ją na półce u mamy mojego byłego chłopaka, teraz mi się to wreszcie uda; otrzymałam ją w ramach wymianki książkowej.

Duchy wiatru + Wodne anioły + Piąta pora roku - Mons Kallentoft - książki jednego z moich ulubionych autorów, najlepsze kryminało-thrillery pod słońcem; kupione w supermarkecie wieki temu.

Greccy Bogowie  - Rick Riordan - zapewne ciekawa pozycja, w dodatku obowiązkowa dla fanów Percy'ego Jacksona; prezent na święta ode mnie dla mnie.

Przepisy Mistrza Pawła Małeckiego - Kuchnia Lidla - książka, której recenzować raczej nie będę (choć kto wie, może z testowaniem przepisów?); otrzymana za naklejki w Lidlu.

 
Od dołu:

Dwie wieże - J. R.R. Tolkien - drugi tom Władcy pierścieni. Dawno temu czytałam pierwszą część, ale wreszcie się zmobilizowałam i zamierzam przeczytać drugą; kupiona sto lat temu przez mojego tatę.

World War Z - Max Brooks - z każdym dniem mam coraz mniejszą ochotę na czytanie tej książki, sama nie wiem dlaczego, ale jakoś mi się przestał podobać ten pomysł, zawarty na kartach tej książki; kupiona w zeszłym roku w supermarkecie.

Kochanek Wielkiej Niedzwiedzicy - Sergiusz Piasecki - dostałam ją w prezencie urodzinowym od Diany z bloga Just one more page; choć nie słyszałam wcześniej o tej książce, to z opisu wydaje się być ciekawa i zamierzam się za nią niedługo zabrać.

Archiwum herosów - Rick Riordan - kupiłam ją jeszcze w gimnazjum; przeczytana, a zagadki rozwiązane, ale chcę ją zrecenzować na blogu, więc muszę przejrzeć ją kolejny raz.

Pamiętniki półbogów - Rick Riordan - jeszcze nie czytałam i nawet nie zaglądałam; dostałam ją w prezencie gwiazdkowym od mojego byłego chłopaka.
 
Zespoły napięć - Janusz L. Wiśniewski + Szkoła aniołów - Oliwia Szadkowska + Łowczyni zagubionych dusz - Isabelle Talbert + Kod przeznaczenia - Magdalena Trubowicz - otrzymane w ramach wymianki książkowej; pierwszy raz słyszę o tych książkach, ale na pewno je przeczytam. Może nawet w najbliższym czasie, gdyż są cieniutkie i szybko je przeczytam.



Od góry: 

Pan Lodowego Ogrodu. Tom IV - Jarosław Grzędowicz - jestem niezwykle podekscytowana zakończeniem tej serii, ale trochę przeraża mnie ilość stron...; pożyczona od kolegi chłopaka mojej siostry.

Hyperversum 2 - Cecilia Randall - już myślałam, że w ogóle nie będzie drugiej części, a tu taka miła niespodzianka; kupiona w Matrasie bardzo dawno temu.

Oddychając z trudem - Rebecca Donovan - drugi tom jednej z moich ulubionych serii, już nie mogę się doczekać, aż wreszcie się za niego zabiorę, bo tu zaraz premiera trzeciej, ostatniej już części; kupiona w prezencie na urodziny dla mnie ode mnie.

Hopeless - Colleen Hoover - kolejny prezent urodzinowy dla mnie ode mnie; jeszcze nie przeczytałam, ale po maturze zamierzam to szybko nadrobić! Jeśli jesteście ciekawi, to po Losing Hope nie zamierzam sięgać.


 Od dołu:

Kamienni strażnicy + Pierwszy klucz + Ukryte miasto - Pierdomenico Baccalario - uwielbiam serię Ulysses Moore i cieszę się, że będę czytać ją jeszcze raz, żeby podzielić się z Wami swoimi wrażeniami; kupione bardzo dawno temu, od razu po premierze.

Harry Potter i Zakon Feniksa + Harry Potter i Książę Półkrwi - J.K. Rowling - dwie książki z mojej ukochanej serii, czytane po sto pięćdziesiąt razy, sama nie pamiętam już ile dokładnie, czytam po raz kolejny, żeby móc zrecenzować; kupione od razu po premierze przez mojego tatę. 

O krok za daleko + Zacznijmy od nowa + Spróbujmy jeszcze raz - Abbi Glines - jestem trochę niepewna, co do tej serii, bo słyszałam o niej dużo różnych sprzecznych opinii, ale liczę na to, że mi się spodoba; seria kupiona na moje urodziny.


Tak więc na dziś to tyle, piszcie, co czytaliście i co polecacie mi przeczytać w pierwszej kolejności! 
Pozdrawiam gorąco i życzę miłej lektury w ten świąteczny czas :)

47 komentarzy :

  1. Ojejku, zazdroszczę Ci tylu genialnych książek :(
    Polecam zabrać się za Dary Anioła, żebym w końcu mogła z kimś o tej serii pogadać :D
    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :3
    http://biblioteczka-blanki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Narnia, Gra o tron i World War Z są świetne ;) Dom nocy raczej średni, tak samo jak dalsze tomy Darów anioła. Hyper Versum nie polecam zdecydowanie, strasznie mnie zirytowała ta książka...
    Udanego czytania życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. same cegły widzę, rzeczywiście czytania na miesiące :D Harry Potter zawsze spoko ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Bovary to świetna książka. Na pewno przeczytasz:) A reszty zazdroszczę. Miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Grę o tron" również mam ochotę przeczytać. Serial obejrzałam do połowy drugiego sezonu. Myślę, że niedługo do niego wrócę.
    Jakoś nie ciągnie mnie do "Zmierzchu". Nie wiem czy warto. Jest tyle negatywnych opinii, że już sama nie wiem co zrobić. Filmy wszystkie oglądałam i muszę przyznać, że mi się podobały, chociaż nie cierpię filmowego Edwarda (a raczej aktora ;__;).
    Cały cykl o Percym Jacksonie mam na półce i jestwm w trakcie jego czytania (niedługo zaczynam trzecią część). ;)
    Na "Eragona" mam ochotę, ale znowu nie wiem czy warto wydawać na nią pieniądze (w bibliotece nie ma :/).
    Widzę wiele dobrych opinii o "Black Ice", dlatego chętnie to przeczytam.
    Bardzo chciałabym przeczytać "Obsydiana". Myślę, że po świętach go kupię :3
    Jak na razie przeczytałam tylko pierwszą część Darów Anioła, ale chętnie przeczytam kolejne.
    Chyba muszę dodać "Metro 2033" do półki "Chcę przeczytać". Wielu osobom się podoba.
    "Alibi na szczęście" czytałam i polecam. Ma niepowtarzalny melancholijny klimat ;)
    "Pan Lodowego Ogrodu. Tom IV" rzeczywiście ilość stron odstrasza. Pewnie jest gdzieś około 1000?
    "Oddychając z trudem" czytałam i bardzo polecam. Jak dla mnie lepsze od "Powodu by oddychać" (który przeczytałam po twojej mega zachęcającej recenzji). Jest mniej Evana. Pojawia się Jonathan, którego pokochałam (ciekawe jak to będzie u ciebie, bo są sprzeczne opinie co do niego) oraz jest więcej matki Emmy.
    "Hopeless" czytałam i jestem pewna, że ci się spodoba. A "Losing Hope" moim zdaniem jest dopełnieniem cyklu. Polecam sięgnąć po jakimś czasie od przeczytania "Hopeless", żebyś nie pamiętała szczegółów. Ale jak nie chcesz czytać, to nie. Twoja strata.

    Jak zwykle się rozpisałam... No trudno. W pierwszej kolejności polecam "Oddychając z trudem" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawie wszystkie książki znam. Zazdroszczę takiego stosika. Polecam serdecznie"Gra o Tron" kocham serial i kocham książki.
    Pozdrawiam !
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że sobie zbierasz lektury po maturze (żółwik, ja też) :D
    Zamierzam wykorzystać te cztery miesiące wolnego na odpoczywanie z książką :D
    Sama zamierzam wziąć się w lipcu/czerwcu za Grę o Tron od początku oraz chodzi mi po głowie "Zmierzch" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety nie będzie aż czterech miesięcy, bo między końcem matur a 13 czerwca mam maraton zajęć przygotowujących do egzaminu na architekturę, ale generalnie zamierzam też troszkę odpocząć i poczytać co nieco :)

      Usuń
    2. A to jest jakiś specjalny egzamin na architekturę? :D
      Wow! :D

      Usuń
    3. Stety, czy niestety, sama nie wiem. Ale tak, jest. Są dwa etapy, pierwszy składa się tak jakby z dwóch testów i żeby przejść do drugiego etapu, należy je "zdać". Tydzień później jest kolejny i dopiero wtedy się, o ile uda mi się do niego przejść, dowiem się, czy dałam radę wyrobić tegoroczną normę i dostać się na architekturę :) Także, będzie ciężko.

      Usuń
  8. Och "Onyks" <3 Masz rację- może i był troszkę gorszy od tomu pierwszego,a le kurczę Daemon <3 "Black Ice" również bardzo chciałabym przeczytać, bo Szeptem mi się podobało, a nawet bardzo. "Hopeless" jest naprawdę cudne, a "Oddychając z trudem" jeszcze nie czytałam, ale po niezbyt zachwycającej jedynce, nie mam pojęcia kiedy to się zmieni. Czytałam też "O krok za daleko" i warto! Dwie następne części dopiero przede mną, ale coś czuję, że będzie ciekawie :))
    Pozdrawiam i życzę Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurka, ale ładne zbiory. Zazdroszczę przynajmniej połowy. Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele wspaniałych książek. Masz bardzo bogatą biblioteke, nie to co moja... "Klucz" za bardzo mnie nie zachwycił, pierwsze cześci były lepsze, ale tak to czesto bywa. Zazdroszcze, że masz takiego tate, który lubi czytać książki. W mojej rodzinie tylko ja to lubie. :) Powodzenia na maturze! :)

    Pozdrawiam serdecznie i wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O matko kochana ile książek - szok :)
    Miłego czytania

    OdpowiedzUsuń
  12. Grę o tron i Black Ice bardzo polecam!
    Obecnie czytam Klucz i jak na razie jest bardzo dobrze :D
    Oddychając z trudem było przeciętne, a O krok za daleko - bardzo słabe. Jednak mam nadzieję, że Tobie bardziej przypadnie do gustu :)
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

    PS. Trzymam za Ciebie kciuki na maturze! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepraszam, ale zatrzymałam się na książce "Onyks", którą uwielbiam. Jednak poczekam na Twoje wrażenia (napisałaś, że trochę słabsza od pierwszej części) :)
    http://pizama-w-koty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, sporo tego :) Życzę wytrwałości i dużo wolnego czasu na czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Stoooooos. Za dużo, zdecydowanie za dużo. Taka ilość może rozbestwić nawet najbardziej wstrzemięźliwego człowieka i sprawić, że już nigdy nie wróci do świata żywych ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rzadko co widzę tak piękne wielkie stosy książek. Szczerzę ci zazdroszczę i życzę miłego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakie stosy ! <3 Będzie w czym wybierać :)
    P.S. World War Z jest świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ile tego! Pierwsze tytuły, czyli "Wielki Gatsby", "Hamlet" i "Pani Bovary", są naprawdę wspaniałe. :) Jeśli zainteresuje cię Fitzgerald, wypożycz może jakąś jego biografię - jego żona, Zelda, fascynuje mnie od dawna, o niej też warto poczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rozrywka w najbliższym czasie gwarantowana. Samych pozytywnych wrażeń! ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. książki C.Clare - polecam!
    Poza tym, słyszałam o sprzecznych opiniach o trylogii Abbli Glines, ale ja chętnie do niej wrócę w wolnej chwili, tak jak i do tych dwóch pozostałych (Przypadkowe szczęście/ Odzyskane szczęście).
    Harrego Pottera mam zamiar wrócić w wakacje, gdy (moze) będe miała więcej wolnego.
    A Black ice, jak i serię Lux, chętnie bym przeczytała po raz pierwszy.
    Ps. Polecasz Hyperversum?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy tom jak najbardziej, drugiego jeszcze nie zaczęłam. Są sprzeczne opinie, więc polecam sprawdzić po prostu, czy Tobie się będą podobać poprzez przeczytanie :)

      Usuń
    2. Napewno (jak znajdę czas) zacznę Hyperversum - słyszłam rózne opinie... a Mam ją od jakiegoś roku.... i leży na półce (jak i inne) i czeka

      Usuń
  21. "Przed świtem" w wersji papierowej jest GENIALNE. To pierwsza z moich grubszych książek, jakie czytałam. Zazdroszczę "Wielkiego Gatsby'ego", "Black ice", "Hopeless" i serii Oddechy. Co do cyklu "Dom Nocy" to ja, dzięki niemu pokochałam czytanie. Zatrzymałam się na 7. tomie, ale jakiś czas temu dokupiłam kolejne 4 i wkrótce się za nie zabiorę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale cudny stosik. Większość tych książek chętnie widziałabym u siebie :) Szczególnie marzę o ''Alibi na szczęście''. Życzę miłej lektury i czekam na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  23. Kiedy Ty to wszystko przeczytasz! :ooo Cudeńka! W moje oczy rzuciło się "hyperversum", które całkiem dobrze wspominam. :) Czytałam w ubiegłym roku tuż przed maturą. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Też mam u siebie na półce do przeczytania Miasto Upadłych Aniołów i Miasto zagubionych Dusz ;) Jednak boję się zaczynać, bo wiem, że wciągną na maksa, a za 2 tygodnie egzamin i należało by trochę powtórzyć :/

    http://czytam-z-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie skończyłam "Miasto Zagubionych Dusz" i zamiast przez Wielkanoc rozwiązywać arkusze maturalne z rozszerzonej matematyki, czytałam dwa tomy "Darów Anioła". Z jednej strony jestem wściekła, a z drugiej przeszczęśliwa. Ale całkowicie Cię rozumiem! :D

      Usuń
  25. Łomatko, ile cudów! *-* Wypatrzyłam mojego ukochanego Kallentofta, to wystarczy żebym uznała stosik za zacny.

    OdpowiedzUsuń
  26. Tyyyyyle książek! Tak bardzo zazdroszczę. Cudo.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ojej... widzę, że następne miesiące zapowiadają się naprawdę zacnie pod względem czytelniczym! *_*

    OdpowiedzUsuń
  28. Ojej, robi wrażenie, nie powiem ;) Życzę przyjemnego czytania, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że tylko na takie się zapowiada patrząc po samych świetnych powieściach w stosiku ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Widzę. że wybrano prawdziwe tomiska. Jedynie znam GRĘ O TRON, świetna.

    OdpowiedzUsuń
  30. Duuużo książek, oj zazdroszczę zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jejku, jejku... Ile książek! Nie za dużo przypadkiem?
    Pozostaje mi nic, jak tylko życzyć miłej lektury! :*
    I oczywiście zdania matury :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Polecam ,,Wielkiego Gatsby'ego", genialna książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamierzam właśnie zabrać się za "Wielkiego Gatsby'ego" w pierwszej kolejności po egzemplarzach książek z biblioteki :)

      Usuń
  33. widzę wiele ciekawych książek, niektóre już przeczytałam,a o niektórych zaraz poczytam więcej w internecie, może coś mnie zaciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że coś Cię zainspirowało i będziesz zadowolona z lektury :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka