Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 14 kwietnia 2015

Pamiętnik nastolatki 8. Julia - Beata Andrzejczuk



Tytuł oryginału (polski): Pamiętnik Nastolatki 8. Julia
Autorka: Beata Andrzejczuk
Data premiery: luty 2014
Wydawca: Dom Wydawniczy Rafael
Liczba stron: 296

Witajcie! Mam na imię Julia i chodzę do pierwszej klasy gimnazjum. Poznałam tutaj cudownego chłopaka – Filipa. Mówię wam, to miłość od pierwszego wejrzenia! Nie wszystko jednak jest takie piękne, okazało się bowiem, że jestem bardzo poważnie chora.
Czy nasza miłość wytrzyma tę próbę? Czy uda mi się wygrać z chorobą? Dlaczego to wszystko przytrafiło się właśnie mnie?
Aha…Zapomniałam wam jeszcze powiedzieć, że wielkim wsparciem dla mnie jest znana wam już moja kuzynka Natka i jej narzeczony Maksym.”
- lubimyczytac.pl

„Pamiętnik nastolatki” z Julką

Tom 1 | Tom 2 | Tom 3 | …

Oczarowana ostatnimi tomami z serii Pamiętnik nastolatki, gdzie główną bohaterką jest Natka, nie mogłam po prostu nie sięgnąć po kontynuację, tylko, że już z inną bohaterką – Julką, która jest kuzynką Natalii. Poza tym w siódmym tomie został poruszony wątek Julii i jej problemów, co mnie bardzo zaciekawiło, nie było więc siły, która mogłaby mnie zmusić do zaprzestania czytania tej serii. Jak się okazało, było warto, choć jest to już zupełnie inna historia, pisana nieco innym stylem, wiadomo, Natka i Julka to dwie różne osoby. Niestety, znów cofamy się do gimnazjum, co nie do końca mi odpowiada, bo nie za bardzo mogę się utożsamiać z bohaterami, niemniej jednak jest to równie ciekawa pozycja, szczególnie dla młodszych czytelniczek.

Julia ma trzynaście lat, chłopaka, który traktuje ją jak księżniczkę i mamę tylko dla siebie z racji, że jest jedynaczką. Jednak jak wiadomo, gimnazjum to okres buntu, miłosnych zawirowań i ogromu nauki. Dlatego też, gdy dziewczynka zaczyna wagarować i dostawać jedynki, jej mama nie jest pocieszona i winą obarcza lenistwo Julki. To jednak nie jest do końca prawda, ponieważ dziewczyna naprawdę chciałaby mieć siły na chodzenie do szkoły i naukę… Jest jednak chora, co znacznie jej tu utrudnia, w dodatku żaden lekarz nie jest w stanie jej pomóc i uważa, że wszystko z nią w porządku.

Z początku obawiałam się, że ta część Pamiętnika nastolatki nie przypadnie mi do gustu ze względu na młody wiek bohaterów. I chociaż wcale nie czuję się tak staro ze swoimi dziewiętnastoma laty to chcę odchodzić już do typowych książeczek dla młodszych nastolatek i zająć się czymś poważniejszym. Jednak choroba, o której jest tutaj mowa zdecydowanie nadaje powagi całej sytuacji, a Natka i Maksym, którzy występują i tutaj również podwyższają moją notę tej książki.

Co mi się również podoba to fakt, że przy czytaniu tej książki, mimo że są naprawdę przykre momenty, to ubawiłam się jak nigdy.  Myślałam że poprzednie tomy były bardzo zabawne, ale się pomyliłam. To tutaj śmiałam się w niebogłosy, gdy czytałam żarty bohaterów. Może to dlatego, że tamte pierwsze tomy, gdy Natalia była w gimnazjum, to ja mogłam utożsamiać ze swoim byciem w podstawówce i nie potrafiłam odnieść swojego pobytu w gimnazjum do tego Natki, ale tutaj jest już inaczej. Żarty i teksty, którymi sypie tamtejsza młodzież jest bardzo zbliżona do tego, co działo się u mnie kilka lat temu, wydaje mi się że to jest zdecydowany plus, bo rzeczywistość nie odbiega od dzisiejszych zachowań nastolatków.

Generalnie póki co wszystko dobrze się kończy a ja mam ochotę sięgnąć po kolejny tom, ale co za dużo to niezdrowo i na jakiś czas odpuszczam sobie spotkanie z Julką, Natalią i Maksymem. Zresztą, matura za pasem i teraz skupiam się już tylko na lekturach i nauce.

Podsumowując, jest to pełna humoru, zabawy i trudów codziennego nastoletniego życia historia, która jeszcze nie zdążyła porządnie rozpocząć. To dopiero pierwszy tom z Julką i wydaje mi się, że każdy kolejny będzie coraz lepszy i wypełniony coraz bardziej wspaniałymi historiami. Nie jest to jednakże literatura bardzo ambitna, dlatego polecam na spokojny wiosenny lub zimowy wieczór, na uspokojenie przed porządną dawką nauki lub przed ważnym sprawdzianem. Czyta się szybko i przyjemnie, a bohaterowie są naprawdę sympatyczni. Jeśli nie Wy chcecie przeczytać, to polećcie młodszemu rodzeństwu lub znajomym, którzy mają dziewczyny w podstawówce lub w gimnazjum, im na pewno się spodoba.

★★★★★★★☆☆☆

Jako że książka jest krótka, to i punkt z Wyzwania Książkowego 2015 nie może być skomplikowany, zatem jest prosty. Jedynie więcej niż 215 stron. W sumie, mogłam dać coś innego, w większości książki, jakie czytam, mają więcej niż taką ilość stron. No ale to pasowało idealnie, w dodatku do innego punktu nie udało mi się dopasować tej książki.






Książka bierze udział w wyzwaniach: 



6 komentarzy :

  1. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała, jak zresztą cała seria. Czytałam też dwie pozostałe części Julii i jednak uważam, że ta jest najsłabsza, może tylko dla mnie, ale po prostu trochę denerwowało mnie, że przez dużą część książki było to samo co w "Pamiętniku nastolatki 7", tylko tutaj z perspektywy Julki, a nie Natki, ale pewnie było to konieczne ;) Dwie kolejne części równiez powinny Ci się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się szybko sięgnąć po kolejne części, ale to już po napisaniu matury :)

      Usuń
  2. świetny blog, z chęcią tu powrócę
    obserwuję i liczę na rewanż :)
    www.zakladkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się u nas podoba :)

      Usuń
  3. Książkę widziałam u mnie w bibliotece, ale chyba nie sięgnę po nią...
    Dawno mnie tutaj nie było(może nawet i bardzo dawno). Zmieniłyście wygląd bloga? Niby prosty, ale ma coś w sobie :) Cudo!
    Pozdrawiam!
    http://pizama-w-koty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to coś, co trzeba przeczytać, jednakże spędziłam przy niej miło czas, szczególnie w okresie ciężkiej maturalnej nauki.
      Cieszymy się, że nowy wygląd Ci przypadł do gustu. Mamy nadzieję, że te 'wiosenne porządki' zostaną z nami na dłużej.

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka