Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

piątek, 10 kwietnia 2015

Diabelskie Maszyny. Mechaniczny Książę - Cassandra Clare

Tytuł oryginału: The Infernal Devices. Clockwork Prince
Tytuł polski: Diabelskie Maszyny. Mechaniczny Książę
Autorka: Cassandra Clare
Data premiery: 9 maja 2012
Wydawca: Wydawnictwo Mag
Liczba stron: 494


„W magicznym podziemnym świecie wiktoriańskiego Londynu Tessa znalazła bezpieczne schronienie u Nocnych Łowców. Jednakże bezpieczeństwo okazuje się nietrwałe, kiedy grupa podstępnych członków Clave zaczyna spiskować, żeby odsunąć jej protektorkę Charlotte od kierowania Instytutem. Gdyby Charlotte straciła stanowisko, Tessa znalazłaby się na ulicy… jako łatwa zdobycz dla Mistrza, który chce wykorzystać jej moc do własnych celów.
Z pomocą przystojnego i autodestrukcyjnego Willa oraz zakochanego w niej Jema Tessa odkrywa, że wojna Mistrza z Nocnymi Łowcami wynika z osobistych pobudek. Mistrz obwinia ich o spowodowanie tragedii, która zniszczyła mu życie. Żeby poznać tajemnice przeszłości, cała trójka odbywa podróże do mglistego Yorkshire, do rezydencji, w której kryją się nieopisane okropieństwa; do londyńskich slumsów i zaczarowanej sali balowej, gdzie Tessa odkrywa, że prawda o jej pochodzeniu jest bardziej złowieszcza, niż przypuszczała. Kiedy troje przyjaciół spotyka mechanicznego demona, który przekazuje Willowi ostrzeżenie, uświadamiają sobie oni, że Mistrz wie o każdym ich kroku… i że ktoś ich zdradził.
Tessa zaczyna zdawać sobie sprawę, że jej serce bije coraz mocniej dla Jema, choć nadal dręczy ją tęsknota za Willem, mimo jego mrocznych nastrojów. Coś jednak zmienia się w Willu, kruszeje mur, który wokół siebie zbudował. Czy odnalezienie Mistrza uwolni Willa od sekretów i da Tessie odpowiedzi na pytania, kim jest i dlaczego się urodziła?
Kiedy poszukiwania Mistrza i prawdy narażają przyjaciół na niebezpieczeństwo, Tessa odkrywa, że połączenie miłości i kłamstw może zdeprawować nawet najczystsze serce.”
- lubimyczytac.pl

Trylogia „Diabelskie maszyny”
Mechaniczny Anioł | Mechaniczny Książę | Mechaniczna Księżniczka

Gdy tylko skończyłam pierwszy tom tej trylogii, nie mogłam się powstrzymać i od razu skoczyłam do biblioteki pożyczyć kolejny. Skończyło się na tym, że w ciągu nieco ponad 24 godzin znów udało mi się przeczytać książkę. Nie wiem, czy powinnam tyle czytać, ze względu na maturę i obowiązek nauki, ale po prostu nie mogłam się powstrzymać! Tak wciągnęła mnie historia Tessy, Willa i Jema oraz pozostałych Nocnych Łowców, szczególnie że Mechaniczny Anioł zakończył się bardzo, ale to bardzo dziwnie i tajemniczo. 

Tessa, wraz ze swoim talentem, jest niebezpieczna, na każdym kroku czyha na nią niebezpieczeństwo. Will ze swoją tajemnicą jest niezwykle irytujący, ale i tak kochany. Natomiast Jem… No właśnie. Bardzo ciężko opisać wydarzenia, które mają miejsce w Mechanicznym Księciu, żeby za wiele nie zdradzić. A musicie uwierzyć mi na słowo: dzieje się bardzo dużo! W dodatku tyle niesamowitych rzeczy, które mogę wielbić, tyle strasznych rzeczy, których się przeraziłam i zakończenie… ACH! Co tu dużo mówić, to trzeba po prostu przeczytać!

Cassandra Clare po raz kolejny dostarczyła mi niesamowitej historii, pełnej akcji i humoru, którą będę jeszcze przez jakiś czas przeżywać. Sama nie wiem czemu, po prostu tak bardzo polubiłam bohaterów, że nie wierzę, że to już półmetek mojej przygody z nimi. Nie wierzę, że niedługo Will, Jem i Tessa będą już tylko w moich wspomnieniach. Ale póki co, muszę się cieszyć, że jeszcze jedna księga przede mną, w dodatku ta najgrubsza. I już nie mogę się doczekać, aż się za nią zabiorę. 

Gdy rozmawiałam z moją przyjaciółką Olą (klik – link do jej bloga), to mówiła, że Tessa bardzo ją irytuje, ja nie odnosiłam takiego wrażenia, ale to chyba wszystko jest spowodowane sprzecznymi poglądami na temat chłopaka, którego powinna wybrać. Ja jestem za Jessą, natomiast Ola za Wessą. A Wy? Jaki jest Wasz OTP z trylogii Diabelskie Maszyny?

W świecie Nocnych Łowców i Podziemnych dzieją się dziwne rzeczy i póki co nikt nie potrafi ich wytłumaczyć. Czy naszym bohaterom uda się w końcu rozwikłać zagadkę niezwykłego talentu Tessy oraz złapać Mortmaina i jego mechaniczne istoty, które mogą rozszarpać zwykłego człowieka na strzępy? A może w końcu uda mu się zapanować nad światem Nefilim i zabić tych, którzy będą chcieli mu się przeciwstawić? To pytania na które jeszcze nie znam odpowiedzi, ale wkrótce je poznam. Muszę!

Nie odczuwam żadnego wrażenia, aby ten tom był lepszy lub gorszy od swojego poprzednika. Jest utrzymany na takim samym, dobrym, poziomie, co mnie w sumie zadowala, bo gdyby ta seria okazała się lepsza niż Dary Anioła, to nie wiem, jakie byłyby moje odczucia co do autorki. Wprawdzie z czasem kształci się pióro i styl staje się coraz lepszy, ale nie chciałabym, że Diabelskie Maszyny wyparły ukochane Dary Anioła. 

Czy Wam polecam Mechanicznego Księcia? Oczywiście, że tak! Ale najpierw zapoznajcie się z poprzednim tomem. I książkami z serii Dary Anioła do części Miasto szkła. Wiem sama, że w kolejnych są spoilery z Diabelskich Maszyn (sprawdzone, otworzyłam któryś z ostatnich tomów na randomowej stronie i przeczytałam fragment… jestem kretynką, tak, wiem to). Tak więc zapamiętajcie ten tytuł, sięgnijcie po niego, ale spełniwszy powyższe warunki. Nie jest to arcydzieło, ale możliwe się Wam spodoba, bo to książka z tych, którą większość lubi, mimo powtarzającego się i przestarzałego już tematu magicznych istot, aniołów, wampirów i wilkołaków. Ale i tak polecam.

Ocena książki: 5/6

 

 Akcja rozgrywa się w miejscu, które zawsze chciałam odwiedzić. Raczej mi to nie wyjdzie, bo chociaż Londyn widziałam, to raczej wiktoriańskiego Londynu już nie będę miała okazji. To miasto jest naprawdę piękne, ale jeszcze dostojniej musiało wyglądać w XIX wieku. Jedyne co mi pozostało to właśnie takie historie :C













Książka bierze udział w wyzwaniach:


"Przeczytam tyle, ile mam wzrostu" (3,1 cm)




 "Klucznik" (Dziewczęta i kobiety oraz Książka w książce)

8 komentarzy :

  1. Jutro będę w bibliotece - postaram się znaleźć tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. jakoś tak po pierwszym tomie, który mnie zupełnie nie porwał, nie mam ochoty na dalsze części...

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę serię - mam w planach, ale obecnie nie brakuje mi powieści do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam całą serie jakieś dwa lata temu i pamietam, że pochłąnełam ją w diabelskim tempie. Ostatnia cześć bardzo mi sie podobała. Tak mi sie zdaje, że chyba sie popłakałam :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też którąś z części umieściłam przy tym punkciku, wiktoriański Londyn to moje marzenie *.*
    I dopiero teraz przypomniałam sobie, że faktycznie Tessa mnie irytuje. Głupie babsko :C
    A książka genialna, tak jak cała seria ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, hej, hej :) Cieszę się, że szablon się spodobał.
    Jak chciałabyś zmienić/zapanować nad czcionką w poście, bo widzę, że chyba zmieniasz to manualnie :)
    Wystarczy w projektancie > zaawansowane > dodaj arkusz CSS dodać kod:
    body {font-size:13px;} - wówczas w każdym poście pojawi się ta czcionka ;)
    Co do stopki, której się nieco zjeżdża na prawo ( szablon nie był aktualizowany, a w starej wersji brak jest dostosowania stopki ) to znowu kod, który temu zaradzi to:
    #footer-2-2 {margin-right:40px;} - 40 może być za mało lub za dużo, dlatego na oko trzeba wpisać tą liczbę. Wierzę, ze sobie poradzisz.
    A i jeszcze tak dla dopełnienia możesz dodać:
    footer h2 { font: 11px times ;color: #272822; letter-spacing: 2px; padding-bottom: 7px;text-align:center;} - tytuły gadżetów w stopce zmienią się na takie same jak w sidebarze. :)

    Cóż, to chyba tyle - w razie problemów, jestem na posterunku :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za cenne wskazówki postaram się to wszystko jakoś ogarnąć :*

      Usuń
    2. Nie ma sprawy. :) Staram się, aby czytelnicy byli w miarę zadowoleni z szablonów, mimo że niektóre niestety posiadają usterki :)
      Zauważyłam jeszcze, że box w nagłówku troszkę jest zbyt prześwitujący. :) Nie wiem czy Ciebie to troszkę męczy, ale mnie strasznie, więc jak coś to kod tutaj wygląda tak:
      #header-inner {opacity:0.9;}
      ;>

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka