Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

piątek, 13 marca 2015

Sklepik Okamgnienie. Mapa przejść - Pierdomenico Baccalario



Tytuł oryginału: La mappa dei passaggi
Tytuł polski: Sklepik Okamgnienie. Mapa przejść
Autor: Pierdomenico Baccalario
Data premiery: 21 stycznia 2015
Wydawca: Firma Księgarska Olejsiejuk
Liczba stron: 256

„Kolejny tom przygód mieszkańców Applecross. Po miasteczku w asyście stada kruków kręci się Semueld Askell, owinięty w lustrzany płaszcz. Czego szuka? I czy to przez niego wściekłe są magiczne stworzenia żyjące w Pustej Ziemi? Finleya, Aiby i Douga znów czekają trudne wyzwania…
- lubimyczytac.pl

Seria „Sklepik Okamgnienie”
Walizka pełna gwiazd | Busola snów | Mapa przejść | …

Jeśli mam być szczera, to byłam niezwykle ciekawa tej książeczki dla dzieci. Niby taka niepozorna, niby taka krótka i cienka. ALE! Jest kilka takich powodów, które odróżniają Mapę przejść od typowych książek dla dzieciaków z podstawówki, których i tak nie czytają. Pierwszym powodem jest to, że genialna oprawa graficzna po prostu zachęca do przeczytania, duże litery i grube strony powodują, że czytelnik na pierwszy rzut oka widzi ile przeczytał, i jak szybko mu się to udało, co dla dzieci również może mieć duże znacznie. Również zaskoczyło mnie kilka spraw w samej akcji, których nie do końca rozumiem, ale liczę na to, że wszystko wyjaśni się w kolejnym tomie, na który czekam z ogromną niecierpliwością. Po więcej informacji zapraszam do reszty recenzji. 

Finley, Aiby i Doug są zmuszeni do rozwiązania kolejnej tajemniczej zagadki. Któregoś, zwyczajnego dnia stara Cumai umiera, co wygląda w sumie na zwyczajny zawał serca. Jednakże dzieciaki domyślają się, że to tylko pozory. Cumai ktoś zamordował. Właśnie wtedy, kiedy na ich drodze pojawił się młody Askell, utrudniający im życie już od pierwszego spotkania. Jakie znaczenie będzie miał on dla tej historii? Czy dzieciakom uda się rozwikłać zagadki, nie tylko te, ale również i te z przeszłości? Ja już wiem, a Wy?

W tym tomie autor zaserwował nam (znowu) dużą dawkę akcji, humoru, no i przede wszystkim, co ważne dla mnie, rozbudował, nie za dużo ale jednak, wątek miłosny! Jestem taka przeszczęśliwa! Ale również zirytowana, jedna sprawa nie daje mi spokoju i ciekawa jestem, jak pan Baccalario rozegra ją w kolejnych tomach, bo póki co… nie jest kolorowo.
Wiecie co jednak mi się nie podoba, nie tylko w Mapie przejść, ale generalnie od początku serii? Uroki, które odczytują nasi bohaterowie. Nikt tego nie tłumaczy, nikt nie pisze, jak to przeczytać, pokazują tylko zawijaski, których nikt nie potrafi odczytać. To mnie drażni, bo chętnie dowiedziałabym się, co to wszystko oznacza! 

Pełne czarno-białych ilustracji stronice są naprawdę nieprawdopodobnie fantastyczne! Jestem pod ogromnym wrażeniem ludzi od grafiki, bo to wychodzi im naprawdę genialnie. Odwalili kawał dobrej roboty i nawet jeśli ta książka byłaby totalnym gniotem, broń Boże nim nie jest (!), to chciałabym mieć ją w swojej biblioteczce choćby ze względu na oprawę graficzną. To naprawdę fantastyczne, że ludzie przejmują się jeszcze takimi rzeczami. 

Jakże mogłabym nie wychwalać jednego z moich ulubionych autorów? To byłby czysty absurd! Tak więc, polecam Wam z czystym sercem tę książkę, ale wcześniej zabierzcie się za inne. Nawet dorosłym mogą się one spodobać, a dzieciom to już w ogóle, przepadną nawet te, które od czytania trzymają się na tysiące kilometrów, tak bardzo wciągają. Pełna akcji i magii historia, choć może nie zapada na długo w pamięci, to jest warta uwagi, szczególnie, gdy ktoś lubi obce światy, nadprzyrodzone przedmioty i magiczne wydarzenia, którym nie sposób się oprzeć. 

★★★★★★★☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach: 



 "Klucznik" (przecinek i kropka - w nazwisku autora)

5 komentarzy :

  1. Ale piękna okładka! Zdecydowanie czuję się zachęcona. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za takimi książkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie ta grafika, ale i treść, fajnie przenieść się do innego świata :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę podsunąć tę książkę bratu. Kiedy byłam młodsza zaczytywałam się w książkach tego autora, dobrze że o nim przypominasz! :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka