Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 3 marca 2015

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy #4. Bitwa w Labiryncie - Rick Riordan



Tytuł oryginału: The Battle of the Labyrinth
Tytuł polski: Percy Jackson I Bogowie Olimpijscy. Bitwa w Labiryncie
Autor: Rick Riordan
Data premiery: 22 września 2010
Wydawca: Galeria Książki
Liczba stron: 364

„Percy Jackson nie spodziewa się niczego dobrego po kursie przygotowawczym, ale kiedy pojawia się jego tajemnicza śmiertelna znajoma prześladowana przez demoniczne cheerleaderki, sytuacja szybko przestaje być zła... Staje się dramatyczna.

Percy nie ma dużo czasu. Zbliża się wojna między bogami a tytanami. Nawet Percy Jackson nie spodziewa się niczego dobrego po dniu otwartym w nowej szkole. Ale kiedy nagle pojawia się jego tajemnicza znajoma śmiertelniczka oraz demoniczne cheerleaderki, sytuacja staje się po prostu dramatyczna. Czas ucieka, a wojna między Olimpijczykami a straszliwym królem tytanów Kronosem zbliża się nieuchronnie. Zagrożony Obóz Herosów z każdą minutą coraz mniej przypomina bezpieczną przystań, ponieważ armia Kronosa szykuje się do ataku na jego dotąd niedostępne granice. Żeby powstrzymać inwazję, Percy i jego przyjaciele muszą wyruszyć na wyprawę przez Labirynt – ogromną podziemną krainę, gdzie za każdym zakrętem czają się potwory i zdumiewające niespodzianki.”
- lubimyczytac.pl

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziejpioruna | Morze potworów | Klątwa tytana | Bitwa w labiryncie | Ostatni Olimpijczyk

Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy należy do moich ulubionych, a Rick Riordan to najlepszy autor na świecie. Byłam więc wniebowzięta, gdy udało mi się wylosować ze słoiczka czwarty tom Bogów Olimpijskich by na nowo poznać tę historię i pochłonąć ją w kilka szybkich wieczorów. Jest mi teraz trochę smutno, że po raz kolejny będę kończyć historię z Percym, ale w sumie to dobrze mi zrobi odpoczęcie trochę od niego, skoro ostatnie kilka miesięcy wyczekiwałam zwieńczenia Olimpijskich herosów.

W tym tomie, Percy musi zmierzyć się z niebezpieczeństwem jakie czyha na niego w Labiryncie Dedala. Razem z Annabeth, Groverem i Tysonem muszą stawić czoła największemu wrogowi herosów, który chce obalić Bogów Olimpijskich i objąć władzę nad całym światem. Czy naszym dzielnym bohaterom uda się wypełnić misję? Czy może polegną w zaciętej walce między dobrem a złem? Tego dowiedziecie się tylko, gdy sięgniecie po Bitwę w Labiryncie.

Chociaż pamiętałam co nieco z tego tomu, to byłam niezwykle podekscytowana możliwością kolejnego przeczytania go. Z wypiekami na twarzy ruszyłam na poszukiwanie przygody z Percym i jego przyjaciółmi. Razem z nimi znów przeżywałam te niebezpieczne momenty, radosne i smutne chwile, odnosiłam z nimi sukcesy i porażki na drodze ku wolności i zwycięstwu. Nie mogłam się doczekać, aż skończę tę książkę. Sama nie wiem czemu. Nie jest to oczywiście w negatywnym sensie, tylko w pozytywnym. Chyba dlatego, że w Ostatnim Olimpijczyku dzieje się tyle, że nawet nie jestem w stanie tego ogarnąć. I tego ostatniego tomu już nie mogę się doczekać.

O ukochanej serii nie jestem w stanie wypowiedzieć się negatywnie, nawet ciężko jest mi znaleźć cokolwiek złego w tych książkach. Zapewne są to historie dla młodszych czytelników, ale wiele starszych osób, tak jak ja, jest w stanie odnaleźć coś miłego i fajnego w przygodach Percy’ego Jacksona.

Ciężko jest mi pisać o ulubionych książkach, które czytam po raz wtóry i o których wcześniejszych częściach już pisałam, bo mam wrażenie, że wszystko już powiedziałam i zawarłam. Także recenzja krótka, ale jakże zachęcająca do sięgnięcia, mam nadzieję. Percy Jackson, choć przewidziany jest dla młodszych czytelników, również może spodobać się tym starszym i jako rozrywkowa książka, i jako troszkę bardziej „mądra”, zależy jak się na nią spojrzy. Wrócę do niej nie raz, bo Ricka Riordana kocham za to, co napisał i za to, ilu emocji mi dostarczył podczas czytania jego książek. To naprawdę wspaniałe historie, a w dodatku edukują w zakresie mitologii. Polecam gorąco!

★★★★★★★☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach: 
 



6 komentarzy :

  1. Moja ulubiona seria!!! I love Percy!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna mam ochotę na tę serie. Może w końcu się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzy mi sie przeczytanie tej serii. Ekranizacja bardzo mi sie podobała ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pan Rick jest świetnym pisarzem, którego ubóstwiam m.in. za stworzenie Percy'iego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej serii, pora będzie to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym Ci polecić książkę "Kleo i ja" autorstwa Helen Brown :) Bardzo przyjemna, wesoła i smutna momentami książka.

    "Prawdziwa historia Helen i Kleo podbije serca tych, którzy kochają koty. Oraz tych, którzy jeszcze o tym nie wiedzą..."

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka