Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 26 marca 2015

Oczy wlepione w ekran #8



 Oczy wlepione w ekran
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8


Nie wiem, jak moja siostra, ale ja, choć nie mam kompletnie czasu na oglądanie filmów i seriali (matura za miesiąc) to i tak oglądam wszystko co popadnie, byleby się tylko nie uczyć. Też tak macie lub mieliście? Niestety, pewnie obudzę się z ręką w nocniku, ale oj tam, przynajmniej będę miała kilka filmów do omówienia na ustnej maturze z polskiego, jeśliby któryś przypasował. 

Zapraszamy Was na kolejne zestawienie filmowe, oglądaliście coś? Zamierzacie? Piszcie!


Gorączka lodu | 2015 | Animacja, Przygodowy, Krótkometrażowy | Kristen Bell, Idina Menzel, Jonathan Groff

Będąc na Kopciuszku w kinie dwa tygodnie temu, przed seansem puścili Gorączkę lodu. Dopóki Klaudia, z którą wybrałam się do kina mi nie powiedziała, że będzie można to zobaczyć, to nie miałam o tym bladego pojęcia. 

Chociaż cały film, a raczej krótki filmik, trwa niecałe dziesięć minut, to uśmiałyśmy się obie niemiłosiernie widząc zmagania Elsy próbującej zrobić przyjęcie urodzinowe dla Anny. 

Po raz kolejny zakochałam się w Krainie lodu i nie mogę doczekać się drugiej części, która jest podobno zapowiadana, ludzie w Internecie tylko o tym krzyczą.

Love, Rosie | 2014 | Komedia romantyczna | Lily Collins, Sam Claflin, Jaime Winstone

O Love, Rosie w wersji papierowej możecie poczytać tutaj, a ja teraz opowiem Wam trochę o ekranizacji.

Chociaż w filmie się zakochałam, to nie mogę powiedzieć, że jest to idealna ekranizacja. Dlaczego? Po pierwsze uważam, że w filmie wszystko zadziało się zbyt szybko, w książce na te fantastyczne momenty trzeba było czekać aż do ostatniej strony. Jednak jeśli mam ocenić ten film, po prostu jako film, a nie jako ekranizację, to jest to bardzo urocza, pełna ciepła, ale i łez historia, którą można obejrzeć z chłopakiem w Walentynki, wiem, bo rozmawiałam z kilkoma chłopakami z mojej klasy i mówili, że Love, Rosie bardzo im się podobało.


Kopciuszek | 2015 | Familijny, Fantasy, Romans | Lily James, Cate Blanchett, Richard Madden, Helena Bonham-Carter

Historię o Kopciuszku chyba każdy zna, ale w tej wersji nie widział jej jeszcze nikt. Gdy tylko usłyszałam o tym, że ekranizacja tej baśni trafi wkrótce do kin, nie mogłam się doczekać aż ją zobaczę. Razem z Klaudią udałyśmy się do kina bardzo podekscytowane i już od pierwszych minut filmu wiedziałyśmy, że nam się spodoba.

Cały seans niemal wybuchałyśmy gromkim śmiechem z naprawdę stosunkowo głupich rzeczy. Efekty specjalne, choć się na nich kompletnie nie znam, były naprawdę fantastyczne, a suknia balowa i szklane pantofelki - żałuję, że ja nie wyglądałam tak na studniówce! Na pewno obejrzę jeszcze nie raz. Może nawet kolejny raz udam się do kina? Tym razem jednak na wersję z napisami, żeby sprawdzić, czy przypadkiem polscy tłumacze nie zrobili nas w konia!

Whiplash | 2014 | Dramat, Muzyczny | Miles Teller, J.K. Simmons

Cały internet huczał, jaki to świetny film. Każdy był zachwycony, każdy twierdził, że to najlepszy film, jaki ostatnio oglądali. Więc dlaczego mi się on nie podobał? Może to za sprawą właśnie tego internetowego zachwytu nabrał nie wiadomo jakich oczekiwań? Faktem jest, że film jest bardzo mocny, jednak nie tak bardzo, jak tego oczekiwałam. Historia młodego muzyka, którego nauczyciel doprowadza na skraj wyczerpania fizycznego i psychicznego jest bardzo interesująca i niesamowita, jednak forma filmu chyba do końca mi nie odpowiada.

Jeśli lubicie filmy, w których akcja nie jest zbyt napięta, a momentami nawet monotonna, to jest film dla Was.

Wilki plus za muzykę i grę aktorską, ale drugi raz już bym go nie obejrzała.

Teoria wszystkiego | 2014 | Biograficzny, Dramat | Eddie Redmayne, Felicity Jones, Charlie Cox, David Thewlis

Słodko-gorzki film o tym jak trudne jest zmaganie się ciężką chorobą ukochanej osoby, ale mimo wszystko trwa się razem, bo inaczej nie można żyć.

Film oparty jest na historii Stephena Hawikinga, znanego na całym świecie fizyka, i tego jak wyglądało jego życie po diagnozie nieuleczalnej choroby. Liczyłam jednak na trochę bardziej rozbudowany wątek jego pracy naukowej.

Film zdecydowanie dla par. :) Osoby, które cenią i lubią Hawkinga za jego osiągnięcia w dziedzinie nauki raczej nic nowego się w tym zakresie nie dowiedzą.



Tajemnice lasu | 2014 | Fantasy, Komedia, Musical | Meryl Streep, Emily Blunt, James Corden, Anna Kendrick, Johnny Depp

Na film poszłam bardzo spontanicznie. Widziałam kiedyś zwiastun, ale na tym się skończyło. Gdybym jednak wcześniej doczytała, że jest to musical w życiu nikt by mnie na niego nie zaciągnął. Fakt, stare musicale, jak Grease czy Cry Baby uwielbiam, ale ten film to totalna porażka!

Każda kwestia wypowiedziana przez bohaterów jest w formie piosenki, które wszystkie jak jeden mąż są niemożliwie irytujące. Bardzo męczyłam się na tym filmie, ze dwa razy nawet zdarzyło mi się usnąć.

I byłby to naprawdę fajny film, pomimo że historia Kopciuszka trochę odbiegała od tej nam znanej (dziewczyna miała złotą sukienkę i szczerozłote, a nie szklane pantofelki), gdyby nie te piosenki.

Nigdy więcej nie wybiorę się do kina, na coś czego wcześniej nie sprawdziłam!

Chappie | 2015 | Thriller, Akcja, Sci-Fi | Sharlto Copley, Dev Patel, Ninja, Yo-Landi Visser, Hugh Jackman

Film mocny, zwłaszcza ostatnie pół godziny gdzie krew leje się non stop, ale jest świetny. Pokazuje świat, w którym początkowo bezmyślne maszyny stają się istotami rozumnymi, mało tego mają swój wkład w rozwój technologiczny.

Chappie jako postać jest uroczy. Jak małe dziecko uczy się porozumiewać, rozpoznawać dobro i zło. Kocha, boi się i zawiera przyjaźnie.

Dawno nie widziałam filmu, który byłby tak bardzo życiowy.
No i moi ukochani Ninja i Yo-Landi z Die Antwoord, którzy świetnie zagrali... siebie. :P

10 komentarzy :

  1. Ja też za miesiąc piszę maturkę i oczywiście zamiast się uczyć czytam książki. Jednak mam podobnie jak ty z filmami. Może będę mogła się do którejś odnieść:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam ,,Teorię Wszystkiego" chociaż jestem singlem, fajny film, chociaż spodziewałam się większej rewelacji, natomiast ,,Whiplash" jak dla mnie genialny, zahipnotyzował mnie do samego końca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kontynuację Krainy lodu w sumie chętnie bym poznała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kopciuszek" oraz "Tajemnice lasu" - koniecznie muszę obejrzeć jak najszybciej :D Jestem też strasznie ciekawa "Gorączki lodu", choć żałuję, że jest taka krótka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam tylko "Love, Rosie", ale reszta wygląda bardzo kusząco. ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Whiplash! Whiplash! Whiplash! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Love, Rosie bardzo mnie zawiódł. Teoria wszystkiego to genialny film, a Kopciuszka i Tajemnice lasu mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam "Into the woods"-"Tajemnice lasu" w oryginale w domu. Wspaniały musical. Aktorzy pierwsza klasa! Film genialny. Zastanawiam się czy byłaś w kinie na wersji z dubbingiem, bo jak tak, to w sumie rozumiem twoje rozczarowanie. Dubbing może zepsuć wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nie lubię filmów z dubbingiem. Byłam na napisach.

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka