Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 4 lutego 2015

Sklepik Okamgnienie. Busola snów - Pierdomenico Baccalario




Tytuł oryginału: La bussola dei sogni
Tytuł polski: Sklepik Okamgnienie. Busola snów
Autor: Pierdomenico Baccalario
Data premiery: 2014
Wydawca: Firma Księgarska Olejsiejuk
Liczba stron: 248

„Od kiedy rodzina Lilych zjawiła się w miasteczku, a było to na początku lata, Applecross stało się areną tajemniczych wydarzeń. Od pewnego czasu znikają owce i ktoś niszczy rybackie sieci. Finley i Aiby zaczynają podejrzewać, że to sprawka Leśnego Człowieka, który krąży po okolicy w poszukiwaniu magicznych dusz… Przyjaciele muszę odnaleźć kolejny niezwykły przedmiot – busolę z Sherwood. Nie wiedzą, że są osoby, które za wszelką cenę będą chciały im przeszkodzić. Po co przyjechał do miasteczka młody mężczyzna w lustrzanym płaszczu? I czego tak naprawdę pragnie dziwaczna Adele Babele? Jak pewnie się domyślacie, wszystko okazuje się bardziej magiczne, niż mogłoby się wydawać…”
- lubimyczytac.pl

Seria „Sklepik Okagmnienie”
Sklepik Okagmnienie | Busola snów | Mapa przejść | …

Pierwszy tom z serii Sklepik Okamgnienie skradł moje serce tak samo, jak poprzednia seria tego autora, czyli Ulysses Moore, o ile nie jeszcze bardziej. Jest tu zdecydowanie o wiele więcej magii, może troszkę mniej akcji, ale to nic. Jest to wspaniała książka, którą można czytać bez względu na wiek – młodszym spodoba się prosty język i tajemnice, starszym – będą mogli wrócić do czasów, kiedy to oni byli dziećmi, ale nie było wtedy takich przygód do przeżycia. W dodatku cudowna oprawa graficzna robi swoje, czyż nie?

Zacznijmy jednak od początku. Druga część ma miejsce po wydarzeniach z pierwszego tomu, które zakończyły się sukcesem. Zdawałoby się, że to koniec problemów młodych bohaterów – Finley’a i Aiby oraz starszego brata młodego chłopaka – Douga. Wydawać by się mogło, że życie dzięki magii jest prostsze. Nic bardziej mylnego, Finley ma przez to dużo problemów – musi radzić sobie z niebezpieczeństwem, pracą wakacyjną oraz… zalotami starszego brata do dziewczyny jego snów. I nagle w Applecross zaczynają dziać się podejrzane rzeczy. Znikające owce oraz owoce morza, zniszczone rybackie sieci i ślady po ogniu w lesie i okolicach to tylko pierwsze oznaki nadchodzącego niebezpieczeństwa. Czy nasi młodzi bohaterowie poradzą sobie z rozwikłaniem zagadki? I czy Finley’owi uda się skraść serce młodej dziewczyny? Tego dowiecie się tylko, gdy przeczytacie Busolę snów, drugi tom Sklepiku Okamgnienie.

Pierdomenico Baccalario znów stworzył coś niesamowitego i magicznego. Ta seria ma szansę przebić mojego ukochanego Ulyssesa Moore’a, ale póki co trzeba jeszcze na to poczekać. Co nie zmienia jednak faktu, że Busola snów to magiczna opowieść. Chociaż akcji jest nieco mniej, albo tylko mi się wydaje, to zgłębiamy dalej działalność sklepiku rodziny Lilych, poznajemy coraz to nowe magiczne przedmioty, spotykamy jeszcze więcej magicznych istot, które chcą pokrzyżować plany głównych bohaterów.

Drugi tom przeczytałam bardzo szybko i od razu chciałam zabrać się za trzeci, ale nie było to możliwe. Gdybym to uczyniła, prawdopodobnie ta recenzja byłaby tylko dwuzdaniową opowiastką, nieoddającą wspaniałości powieści. Dlatego musiałam poczekać do napisania tej recenzji i dopiero teraz mogę z czystym sumieniem zacząć przygodę z Mapą przejść.

Chciałabym Wam polecić Busolę snów oraz całą tę serię, ponieważ jest ona naprawdę fantastyczna. Tak jak zawsze Wam polecam Ulyssesa, tak od dziś będę polecać wam również i tę serię. Zawiera ona dużo wątków, i głównych i pobocznych, ale nie jest się tu łatwo zgubić. Jest owszem kilka tajemnic, których wyjaśnienia oczekuję po kolejnym tomie, ale wydaje mi się, że i tak jestem w pełni zadowolona po przeczytaniu tej, choć krótkiej, to bardzo treściwej opowiastki. Jest ona nieco gorsza od pierwszego tomu, ze względu właśnie na mniej akcji, którą w sobie miała, ale to nie znaczy, że nie jest ona warta przeczytania, a wręcz przeciwnie. Szykujcie się wkrótce na recenzję Mapy przejść, a czuję, że to będzie coś genialnego!

★★★★★★☆☆☆☆







Tę książkę zaliczyłam do punktu z odrobiną magii. Wiem, że tu jest znacznie więcej magii, ale inaczej pewnie nie dałabym jej nigdzie, a chciałam, żeby znalazła się w tym wyzwaniu, gdyż uważam, że jest warta uwagi i może to Was zachęci nie tylko do tej konkretnie książki, ale do całej serii :)







Książka bierze udział w wyzwaniach: 



 "Klucznik" (Wydana w 2014)


Za możliwość przeczytania Busoli snów chciałabym serdecznie podziękować Pani Magdzie z Wydawnictwa Olesiejuk! 



9 komentarzy :

  1. Swego czasu zaczytywałam się w sagę "Ulisses More" i bardzo mi się podobała :) o tej dotąd nie słyszałam.
    Uwielbiam Twoją pościel! <3 zdradź mi proszę, skąd ją masz? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ta pościel jest z Ikei :)

      Usuń
    2. Mam pościele z Ikei, ale takiej nigdy nie widziałam - jest przepiękna! :)

      Usuń
  2. Ja podobnie jak moja przedmówczyni autora znam z "Ulissesa More'a". Nie mogłam się od tej serii oderwać, a napisał ich dość dużo, więc miałam co robić. Widać wena tego pana nie opuszcza :)
    Recenzja świetna i zachęcająca :)
    Pozdrawiam, Mz.Hyde

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej serii, ale wydaje się być bardzo ciekawa. A "Ulysses Moore" czytałam tylko kilkadziesiąt stron :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi dość ciekawie. Być może kiedyś się skuszę, ale raczej dopiero kiedy moja córa troszkę podrośnie :P i zaczną ją interesować takie historie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam tą serię w biblioteczce biedronki xD Chciałam poczytać sobie jej opinie ale oczywiście zaraz po przyjeździe z domu zapomniałam tytułu xD CAŁE szczęście że trafiłam na tę książkę u was :D cóż, czasem lubię poczytać takie książki proste z czymś beztroskim :)
    dzięki za recenzję
    Kliknij by zobaczyć mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka jest przecudowna. Myślę, że pierwsza jak i druga część mogłaby się okazać wspaniałym prezentem, dla kogoś młodszego. :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka