Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

poniedziałek, 2 lutego 2015

Oczy wlepione w ekran #7

Obietnica | 2014 | Dramat, Dla młodzieży | Eliza Rycembel, Mateusz Więcławek, Nikodem Rozbicki

Z dystansem podchodziłam do tego filmu, bo po obejrzeniu Baby blues wiedziałam, że mogę spodziewać się czegoś kiepskiego. Czy się rozczarowałam, czy mile zaskoczyłam? Z początku film mi się nawet podobał, ale potem, co te nastolatki wyprawiały... Może nie jest na tak niskim poziomie jak wcześniej wspomniany film, ale na pewno na podobnie niskim.

Nie wiem, po co tworzyć takie filmy, robią tylko wodę z mózgu i nie wnoszą nic do życia. Chyba, że ktoś jest na tyle głupi, że nie wie, że w razie "zdrady", która w tym przypadku jest po prostu zwykłą rozmową, nie należy prosić swojego chłopaka o zabicie danej dziewczyny. To wtedy go obejrzyjcie i zobaczycie, jakie konsekwencję mogą Was czekać. Ech, szkoda gadać.



Baby Blues | 2012 | Dramat obyczajowy | Nikodem Rozbicki, Magdalena Berus, Klaudia Bułka

Wiedziałam, że sięganie po ten film to samobójstwo. Wszyscy mi powtarzali, że to słabe, że durne, że można się załamać głupotą ludzką. Potwornie się rozczarowałam. Ci bohaterowie to nie bohaterowie, a potwory. Połączenie najgorszych cech, które występują w XXI wieku u nastolatków skończyło się tragedią, nie tylko dla nich, ale i dla mnie.

Straciłam wiarę w ludzkość i to, jak ludzie postępują. Ja wiem, że to nie jest codzienność, ale takie sytuacje mają miejsce i to jest potworne. Że ludzie są zdolni do takich a nie innych rzeczy. Cieszę się, że chociaż w małym procencie jestem normalna (poza czytaniem książek z zawrotną prędkością i oczekiwaniem jak głupia na kolejne tomy z ulubionych serii) i w życiu nie przyszłoby mi do głowy, żeby zrobić takie głupstwo. Choć to już nie jest głupstwo. Głupstwem można nazwać pójście na wagary, albo olanie matury. To jest po prostu nienormalne i chore.


High School Musical 1, 2, 3: Ostatnia klasa | 2006, 2007, 2008 | Familijny, Komedia, Musical | Zac Efron, Vanessa Hudgens, Ashley Tisdale,

O tej produkcji chyba mówić dużo nie muszę. Postanowiłam odświeżyć sobie losy Troy'a, Gabrielli i ich przyjaciół, bo kończę liceum, normalnie życie jak z filmu haha nie.

Chociaż wydaje mi się mało realne życie tych nastolatków, to jak byłam młodsza chciałam być jak oni i być w liceum taka, jak oni wszyscy razem wzięci. Chciałam mieć bal jak z filmu, skończyć szkołę i być super ekstra. Teraz wiem, że licealne życie nieco odbiega od High School Musical, ale i tak uwielbiam oglądać te filmy, najlepiej w maratonie, od dwudziestej pierwszej do trzeciej nad ranem.



If I Stay | 2014 | Dramat | Chloe Grace Mortez, Jamie Blackley, Mireille Enos

Dużo słyszałam o tej książce, ale jakoś mnie do niej nie ciągnęło już od początku. W końcu zdecydowałam się obejrzeć film i był to strzał w dziesiątkę. Bardzo wzruszający i rozczulający film na samotne wieczory (wątpię, by był on dobry dla zakochanych par, ale kto wie). 

Po książkę jednak sięgnąć w najbliższym czasie nie zamierzam, jako że wisi nade mną matura, ale też dlatego, że się obawiam, iż może mi ona zepsuć opinię o filmie i nie chcę się rozczarować, bo w ekranizacji się po prostu zakochałam.




To tylko seks | 2011 | Komedia romantyczna | Justin Timberlake, Mila Kunis

Po pierwsze, muszę Wam powiedzieć, że nienawidzę Justina Timberlake'a. Nie pytajcie czemu, po prostu ten człowiek tak bardzo mnie drażni, że ciężko mi się o nim nawet słucha, co jest naprawdę irytujące, bo moja przyjaciółka po prostu go ubóstwia. Sama więc nie wiem, po jakie licho sięgałam po ten film. Jednak jak się okazało... Nie był on taki zły, a stał się nawet moim ulubionym filmem, jaki obejrzałam w styczniu! To takie nieprawdopodobne! 

Pełen humoru i śmiesznych sytuacji film, który jednak pokazuje również dużo przyjaźni i miłości, że to takie ważne w naszym życiu. Na pewno obejrzę go jeszcze nie raz, bo uśmiałam się i upłakałam przy nim jak nienormalna.


Kocha, lubi, szanuje | 2011 | Komedia, Romans | Ryan Gosling, Steve Carell, Emma Stone

Obejrzałam ten film ostatnio z przyjaciółką podczas wolnego dnia w ferie i jak to zwykle ze mną bywa, gdy oglądam film z kimś, to raczej więcej gadam niż oglądam. Pamiętam, że były momenty, gdy się denerwowałam zachowaniem głównych bohaterów, szczególnie tego, którego grał Ryan Gosling! Tak bardzo irytował mnie ten typ, że gdybym takiego spotkała, to chyba dostałby ode mnie w twarz!

Jednak jest to niezwykle uroczy film, na którym może się nie popłakałam, ale na pewno jeszcze nieraz go obejrzę, bo jak o nim myślę, to jest mi tak ciepło na sercu.





Bezwstydny Mordecai | 2015 | Komedia, Akcja | Johnny Depp, Gwyneth Paltrow, Paul Bettany, Ewan McGregor, Jonny Pasvolsky

   Kilka dni temu wybrałam się na ten film do kina. Właściwie to nie wiedziałam o nim nic, oprócz jakiegoś ogólnego zarysu fabuły. Zależało mi na obejrzeniu tylko ze względu na Johnny'ego Deppa, którego uwielbiam.

   Jednak gorzko się rozczarowałam. Do końca nie jestem w stanie powiedzieć czy film mi się podobał czy nie. Fakt, momentami był śmieszny. Jednak przez cały czas trwania filmu nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że oglądam Piratów z Karaibów. Depp chodził jak Sparrow, mówił jak Sparrow, nawet niektóre reakcje były zbliżone do znanego pirata. I na prawdę nie wiem czy to kwestia tego, że już tak bardzo wsiąkł w tę rolę czy to kwestia nieumiejętności pokierowania aktorem przez reżysera czy jeszcze czegoś innego.

   Prawda jest taka, że być może byłby to dobry film, gdyby ktoś inny wcielił się w główną rolę albo ktoś inny wziął się za reżyserię. Ciekawostką dla mnie był fakt, że film został nakręcony na podstawie książki Kyrila Bonfiglioliego Nie wymachuj mi tu gnatem. Chyba muszę wybrać się do biblioteki.



Melancholia | 2011 | Dramat, Sci-Fi | Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Kiefer Sutherland, Alexander Skarsgård

   Za ten film miałam się wziąć już dawno temu. Jednak dopiero prośba cioci o obejrzenie go, zmusiła mnie do tego, co długo odwlekałam. Był jednak pewien haczyk. Musiałam skupić się na zależności człowiek-wszechświat i pod tym kątem rozpatrywać ten film.

   W porównaniu do innych filmów von Triera ten jest bardzo spokojny, stonowany. I są niektóre sceny, które to dobitnie pokazują, chociażby fakt, że koń Justine nie chce wejść do lasu (akcja Antychrysta dzieje się w lesie). Jest w tym filmie dużo symboliki, odniesień do sztuki, samej melancholii jako stanu psychiki. Muzyka idealnie dobrana do scen. Jednak akcji prawie w ogóle nie ma, dlatego nie przypadnie do gustu każdemu.

   Zakochałam się w tym filmie.



9 komentarzy :

  1. Obietnicę oglądałam - na początku zapowiadało się dobrze, ale im dalej w las...nie polecam, choć lubię Dawida Ogrodnika <3
    Też chcę obejrzeć film z Deppem - lubię go!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam tylko Bejbi blues.... A przede mną Zostan jesli kochasz i Obietnica

    OdpowiedzUsuń
  3. Po obejrzeniu Bejbi blues miałam w głowie myśl ,,co ja właśnie obejrzałam?". I to wcale nie z zachwytu... Z kolei Zostań, jeśli kochasz przypadło mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,baby blues" widziałam. Finał mną wstrząsnął..

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonale rozumiem to rozczarowanie, jak budzisz się pewnego dnia i zdajesz sobie sprawę, że liceum wcale nie wygląda jak to z High School Musical. -.-'

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba wszyscy wiemy, że zachwycę się przy tym poście głownie HSM haha <3 I mimo ze liceum nie wyglada jak to z filmu to ja nadal jestem wierną fanką i znam każdą piosenkę :3 (i jestem przekonana, że ty rownież)

    OdpowiedzUsuń
  7. • Obietnica i Bejbi Blus to jakieś nieporozumienie. Obietnica jest najgorszy i najgłupszy polski film jaki oglądałam w ostatnim czasie ! Bejbi Blus było kilka w miarę śmiesznych momentów ale i tak to jest dziwny film. Jakaś masakra.
    • Zostań,jeśli kochasz - czytałam dużo recenzji książki i mało komu się podobała. Ja jej również nie zamierzam czytać. Film była bardzo przyjemny ;)
    • To tylko seks i Kocha, lubi, szanuje jak dla mnie świetne komedie romantyczne z rewelacyjną obsadą. Mi tam się podobały oba i są również przyjemne :)
    • High School Musical 1,2,3 to filmy dzieciństwa. Kiedyś uwielbiałam je aa teraz wiadomo jestem starsza i inaczej to wszystko postrzegam. Jednakże idzie obejrzeć xd
    •Bezwstydny Mordecai i Melancholia jeszcze nie oglądałam .

    OdpowiedzUsuń
  8. Bejbi blues to faktycznie katastrofa. Kocha, lubi, szanuje- to fantastyczny film, a Ryan jest jednym z moich ulubionych aktorów! Zostań, jeśli kochasz- chcę obejrzeć, kiedy przeczytam książkę. A Melancholię oraz To tylko seks- dopisuję sobie do filmów w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostań, jeśli kochasz to świetny film (lepszy od książki według mnie) :)
    To tylko seks oglądałam i to kilka razy, bo jest po prostu fajny i momentami śmieszny.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka