Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

piątek, 6 lutego 2015

Felix, Net i Nika oraz Bunt Maszyn - Rafał Kosik


Tytuł oryginału (polski): Felix, Net i Nika oraz Bunt Maszyn
Autor: Rafał Kosik
Data premiery: 18 marca 2011
Wydawca: Wydawnictwo Powergraph
Liczba stron: 496


„Co się stanie, jeżeli roboty uznają, że należą im się takie same prawa jak ludziom? Jak Felix, Net i Nika poradzą sobie z buntem maszyn? Jak zwykle w serii Felix, Net i Nika czekają na Was: megadawka humoru, absolutnie szalone przygody i… nowe pomysły dyrektora gimnazjum – magistra inżyniera Juliusza Stokrotki. Przeczytajcie, a dowiecie się, kto odwiedzi Nikę, jaką tajemnicę próbuje odkryć Net i z kim umawia się Felix. Będzie się działo!”
- lubimyczytac.pl

Seria „Felix, Net i Nika”

GangNiewidzialnych Ludzi | Teoretycznie Możliwa Katastrofa | Pałac Snów | PułapkaNieśmiertelności | Orbitalny Spisek | Orbitalny Spisek 2. Mała Armia | TrzeciaKuzynka | Bunt Maszyn | Świat Zero | Świat Zero 2. Alternauci | Sekret Czerwonej Hańczy | Klątwa Domu McKillianów

Seria o Feliksie, Necie i Nice stała się jedną z moich ulubionych, jednakże ósmy tom, zatytułowany Bunt maszyn nie do końca przypadł mi do gustu. Dlaczego? O tym zaraz się przekonacie, ale mam nadzieję, że następny tom wypadnie o niebo lepiej od tego.

W tej części, nasi bohaterowie muszą zmierzyć się z wielkim niebezpieczeństwem w Instytucie Badań, gdzie zostają zaangażowani w akcję ratowania działalności programów sztucznej inteligencji przed „zepsuciem”, czyli zbuntowanie się zasadom robotyki oraz przeciwko człowiekowi. Jednak jak się później okazuje, nie wiadomo komu tak naprawdę pomagali. Jaki więc związek ma ten problem z dzieciakami i czy uda im się odratować ich dawnego „przyjaciela” Konpopoza? Tego dowiecie się tylko czytając „Bunt maszyn”.

Generalnie jestem zachwycona twórczością Rafała Kosika i tak samo tutaj, jestem pod wrażeniem detali i genialnie rozbudowanej fabuły, która łączy ze sobą wszystkie wątki i nie ma w niej żadnych luk. Jednak sam pomysł na ten tom nie przypadł mi do gustu. Może to dlatego, że Konpopoz jest bardzo irytującą „postacią”, której nie chciałabym spotkać w realnym życiu, a może dlatego, że wolę nieco inne historie z tymi bohaterami. A roboty… to jednak roboty. Nie do końca mnie przekonują, szczególnie że sprawa nie jest jeszcze do końca wyjaśniona i to mi się nie podoba.

Pan Kosik jednak postarał się i swoje pióro doskonali cały czas, co bardzo mi się podoba. Wprawdzie rozdziały są nieco za długie i wolałabym, żeby było ich więcej, ale żeby były krótsze, no ale taki mi styl i tego już nie zmienię. Chociaż kto wie, jak jest z kolejnymi częściami.

Cieszę się, że wreszcie poznajmy bardziej „prywatne” życie bohaterów i wątek miłosny, a raczej wątki są nieco bardziej rozbudowane i wzięte pod lupę, bo tego mi brakowało. Ale w sumie nasi bohaterowie mieli wtedy po trzynaście lat.

Polecam wszystkim całą serię „Felix, Net i Nika” gdyż jest ona warta uwagi. Pełna akcji i humoru seria, która pokazuje, że życie nastolatków nigdy nie jest nudne, nawet jeśli takie rzeczy nie mają prawa wydarzyć się w prawdziwym życiu. Zachęci do sięgania po książki małych czytelników i rozwinie wyobraźnię już tych bardziej „doświadczonych”. I chociaż ten tom, nie należy do moich ulubionych, to i tak jest na wysokim poziomie i spodoba się wielu osobom. 

★★★★★★★★★☆
Książka bierze udział w wyzwaniach:



4 komentarze :

  1. Jakoś nie przekonuje mnie ta seria, moja siostra czytała jedną część i nawet jej nie skończyła. Przeraża mnie również ilość części. Podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście kocham serię pana Kosika, ale mi też ta część najmniej przypadła do gustu. Pozdrawiam :)
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się skompletować całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam, że czytałam jedną część z tej serii lata temu. Jednak nie zapadła mi w pamięć, nie jestem nawet pewna czy ją wtedy skończyłam. Wiem, że nigdy więcej już po te serie nie sięgnęłam i tak zostało do dziś. :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka