Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 30 grudnia 2014

Zimowa Kraina Czarów TAG


Zostałyśmy zaproszone do tego tagu przez Dominikę z Czytelni Dominiki za co serdecznie dziękujemy. Ale już nie przedłużajmy i przejdźmy od razu do pytań :)


1. Jaka książka jest tak urocza, że aż robi Ci się ciepło na sercu?

Asia: Przychodzi mi do głowy tylko Wyspa motyli. Nie wiem do końca czy to przez klimat w jakim rozgrywa się akcja czy przez coś innego, ale naprawdę robi mi się ciepło na sercu jak o niej myślę.

Alicja: Chociaż raczej smutna i wzruszająca, to na pewno Gwiazd naszych wina, z którą mam wiele ciepłych wspomnień, a miłość Hazel i Gusa jest niezwykle urocza. Również mogę tu powiedzieć o książce The Perks of Being a Wallflower, Charlie jest naprawdę rozczulającym i uroczym chłopaczkiem.

2. Jaka jest Twoja ulubiona książka z białą okładką?

Asia: Bielszy odcień śmierci! Jak na nią patrzę to od razu mam ochotę zarzucić na siebie kożuch.

Alicja: Nie mogłam sobie przypomnieć, co ja za książki z białą okładką czytałam, nawet nie wiem, czy są takie, ale w końcu zdecydowałam się na Infoszok. Nie należy ona do moich najukochańszych książek, ale podobała mi się na tyle, że muszę dorwać jej kontynuację w 2015 roku.

3. Siedzisz w wygodnym fotelu z kubkiem czekolady. Jakiego giganta czytasz?

Asia: Zdecydowanie którąś z serii "Gra o Tron".

Alicja: Nie giganta, bo na razie takiego wynaleźć nie mogę, ale W śnieżną noc byłoby idealne. Albo Powód by oddychać po raz kolejny. Albo Jesteś cudem, Gwiazd naszych wina albo Hobbit.

4. Zaczyna padać śnieg i decydujesz się zrobić bitwę na śnieżki. Z jakim książkowym bohaterem pragniesz ją stoczyć?

Asia: Atticus z Kronik Żelaznego Druida. Podejrzewam, że przegrałabym z kretesem, ale to jest jedyny bohater, którego akceptuję w 100%, i z którym chciałabym stoczyć bitwę na śnieżki.

Alicja: Gale Hawthrone zdecydowanie! Najprzystojniejszy, najfajniejszy, najbardziej męski, jednocześnie będąc najbardziej uroczym facetem na całej kuli ziemskiej! Ideał faceta na bitwę na śnieżki, kto by chciał kogoś innego, jak pod ręką ma Gale'a?

5. Ogień w kominku przygasa. Z której książki wyrwałabyś kilka ostatnich rozdziałów, żeby wrzucić je w ogień?


Asia: Oj znalazłoby się kilka książek. Jednak jest jedna, którą poświęciłabym bez zmrużenia oka. Mianowicie Wszystkie drogi prowadzą do Mekki. Jest to jedna z tych książek, o których chiałabym zapomnieć.

Alicja: W sumie to nie jestem pewna, czy mogę podać Wierną, chociaż zakończenie mi się nie podobało, bo wyobrażałam je sobie inaczej, to stało się coś, o co błagałam autorkę przez całą tę trylogię... Więc w sumie nie wiem. Bo gdyby to potoczyło się inaczej... Kto wie, może byłabym bardzo zła? Wiem! Krew Olimpu! Chociaż książka nie jest aż taka zła, to mam ochotę udusić Ricka Riordana gołymi rękami za... to coś! co nam sprezentował pod sam koniec. Nie jestem zadowolona z tego zakończenia i na pewno nie tak sobie je wyobrażałam. Rick musi napisać jeszcze coś o tych herosach, inaczej go zamorduję.Wiem. Już wiem na 100%. Kosogłos. Nie, Katniss nie może być z Peetą, to Gale jest jej przeznaczony!

6. Jaka książka jest tak bliska Twojemu sercu, że mogłabyś dać ją w prezencie świątecznym bliskiej Ci osobie, która jeszcze jej nie czytała?

Asia: Zdecydowanie Moc czekolady.. No bo kto jej nie lubi? Książka o czekoladzie, która porusza wszystkie zmysły i czytelnik niemalże czuje smak pysznej wedlowskiej czekolady w ustach.

Alicja: Jest to moja zdobycz z ostatnich dni, a mianowicie Powód by oddychać. Nie wiem, czy jakiś chłopak byłby zadowolony z otrzymania takiej powieści, ale dla chłopaków ciężko znaleźć coś, co byłoby również bliskie mojemu sercu. Jednak jest to idealna książka dla przyjaciółek, koleżanek, mam, koleżanek mam, przyjaciółek przyjaciółek i innych takich. Jeśli jednak miałabym wybrać jakąś powieść bliską mojemu sercu i miałabym ją podarować mojego chłopakowi, którego nie mam, ale którego bym miała, to wybrałabym Hobbita, z którym mam wiele ciepłych i przyjemnych wspomnień, a sama książka jest tak genialna, że aż brak mi słów.



8 komentarzy :

  1. Świetny tag :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna zabawa i widać różnorodne odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolę Gale od Peety!
    Uwielbiam ten cover. Chłopak w 50 sekundzie ma genialny głos, chciałabym usłyszeć jakiś jego utwór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam z kimś prowadzić bloga, ale w moim otoczeniu nikt nigdy nie interesował się aż tak bardzo książkami, by w tej materii ze mną współpracować. Zazdroszczę Wam bardzo i będę często tutaj wpadać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi jednak bardziej do gustu przypadł Peeta, a Gale'owi nie mam nic przeciwko :)

    lovebooks777.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba też postawiłabym na Grę o tron, klimat akuratny ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Atticus, a sądziłam, że nikt tu go nie zna, a to przecież taki młody i sprawny staruszek. ;) Bitwa na śnieżki z nim to moje marzenie. ;) Mógłby też zabrać Oberyna. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby wziął Oberyna to wygrana spadłaby poniżej zera. Ale fakt jest taki, że Atticus i Oberyn to są super bohaterowie :D

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka