Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 2 grudnia 2014

Pretty Little Liars #7: Bez serca - Sara Shepard


Tytuł oryginału: Heartless. A Pretty Litte Liars Novel
Tytuł polski: Pretty Little Liars. Bez serca
Autorka: Sara Shepard
Data premiery: 14 maja 2012
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Liczba stron: 288

„Siódmy tom popularnej serii „Pretty Little Liars”

Ktoś bardzo wam bliski zna wszystkie odpowiedzi.
A.

Emily, Aria, Hanna i Spencer są niemal pewne, że widziały Alison. Rozpoczynają śledztwo, kierując się wskazówkami od A. Ich desperackie działania prowadzą do zaskakującego finału. Czy dziewczyny uwolnią się wreszcie od tajemniczego prześladowcy?”
- lubimyczytac.pl

Seria „Pretty Little Liars”

Kłamczuchy | Bez skazy | Doskonałe | Niewiarygodne | Zepsute | Zabójcze | Bez serca | Pożądane | Uwikłane | Bezlitosne | Olśniewające | Rozpalone | Skruszone| Zatrute | 
Toxic | Vicious


!!! MOGĄ WYSTĘPOWAĆ SPOILERY Z POPRZEDNICH CZĘŚCI!!!



Tę część z serii Pretty Little Liars czytało mi się jak dotąd najprzyjemniej. Jednakże nie bez większych problemów. W ciągu dnia usnęłam na ponad siedem godzin i w rezultacie od północy do piątej rano nie miałam co robić. A więc, jak typowy mól książkowy, zabrałam się za książkę. Co z tego, że powinnam wstać o piątej trzydzieści do szkoły, głowa mi pękała, nie wiedziałam czy mam gorączkę, czy nie. Ale wcale mi to nie przeszkadzało, w ciągu tych kilku godzin skończyłam siódmy tom jednej z najbardziej sprzedających się serii na świecie.

Ten tom był… niesamowity. Pełen niespodzianek, akcji i wyjaśnień dalsza historia przyjaciółek Alison (ale czy na pewno jej?) zapiera dech w piersi, a czasem nawet przeraża. Leżąc w ciemnym pokoju, ciągle tylko rozglądałam się sponad książki po całym pomieszczeniu, w poszukiwaniu czegoś dziwnego. Jestem momentami nienormalna, wiem.

Na każdej stronie towarzyszyło straszne napięcie, nigdy nie było wiadomo, co będzie dalej. Czy Kłamczuchy znajdą odpowiedzi na wiele pytań, które kłębią się w ich głowach. Muszą zmagać się z odrzuceniem środowiska, z byciem niewiarygodnym źródłem informacji… Ale to tylko nieliczne z przeszkód stojących na drodze dziewczynom do normalnego życia. Niepewność o następny dzień, czy są bezpieczne w drodze do szkoły, czy mają prawo do pójścia na odprężające zakupy…Są pod stałym nadzorem, czujnym okiem A., które wcale nie zniknęło na dobre z ich życia. I nie wiadomo, czy kiedykolwiek jeszcze te nastolatki zaznają spokoju. 

Wiem już, o czym nie wspominałam Wam przez te wszystkie recenzje, które pisałam. Chodzi o okładki i tytuły. Czy one jakoś nawiązują do treści? Według mnie nie. Może w niektórych przypadkach (np. w pierwszym tomie), ale zwykle nie potrafię znaleźć żadnego powiązania z tym wszystkim. Niektóre okładki są w dodatku paskudne. Ta nie należy do najgorszych, ale większość… urodą to one nie grzeszą.  

Ta pełna napięcia kontynuacja serii jest naprawdę udana, do tej pory najlepsza z tych, które przeczytałam i wydaje mi się, że każdy kolejny tom będzie albo równie dobry, ale minimalnie lepszy. Taką przynajmniej żywię nadzieję. Chciałabym Was gorąco zachęcić do zapoznania się z tą serią. Ja wiem, że szesnaście tomów to bardzo dużo i nie każdy ma do nich dostęp, ale jeśli tylko nadarzy się Wam okazja do poznania chociaż początkowych losów Kłamczuch… Nie zwlekajcie, bo potem jest tylko lepiej i lepiej! Chociaż straszniej i niebezpieczniej. I wcale nie jest przyjemniej w miarę zagłębiania się w tę historię. Ale warto!


★★★★★★★☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:

"Klucznik" (Kolejna w serii, autor jest kobietą, tomisko NIEopasłe, (wy)pożyczona, wydana w serii, ąćęłńóśźż, mroczny klimat)


Przeczytam tyle, ile mam wzrostu(2 cm)

6 komentarzy :

  1. Na pewno bym się skusiła na tę serię, gdyby nie to, że jest już taka długa....

    OdpowiedzUsuń
  2. Swoją przygodę z PLL rozpoczęłam od serialu... i czytając książkę czuję się źle... bo wszystko jest nie tak jakbym tego chciała... chociażby Ezria... nie jestem zagorzałą fanką książkowej serii, ale może do niej kiedyś wrócę. Jak na przykład serial się wreszcie skończy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. skończyłam niedawno oglądać serial, a przeczytałam jak narazie pierwszą część, ale przeraża mnie fakt czytania n tomów.
    serdecznie pozdrawiam, zwariowana książkoholiczka ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam cały czas tę serię zapisaną na liście. Ale ilość tomów mnie przeraża.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro ta zaskoczyła Cię pozytywnie, poczekaj na 8 i rozwiązanie wątku, jest niezwykle ciekawie i trudno uwierzyć, że coś takiego w ogóle ma miejsce. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi też jak na razie ten tom najbardziej się podobał i tak, też czytając w ciemnym domu ciągle się rozglądałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka