Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

niedziela, 28 grudnia 2014

Oczy wlepione w ekran #6

Śnieg w końcu spadł, więc pogoda raczej nie nastraja na wyjście. Dobrze, że został jeszcze poczciwy komputer i telewizor coby wypełnić jakoś czas pomiędzy czytaniem książek. Jednak nie przedłużając już rzućcie okiem na naszą propozycję filmów, a być może znajdziecie coś dla siebie.

Lucy | 2014 | Akcja, Sci-Fi | Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min-sik Choi

Gdy tylko obejrzałam zwiastun Lucy, wiedziałam, że muszę obejrzeć ten film. Miał on w sobie coś tajemniczego, niesamowitego i genialnego, co przyciągało uwagę i nie pozwoliło ani na moment zapomnieć o sobie. 

Lucy to dziewczyna, która nie chce mieszać się w kłopoty, jednak nie udaje jej się to za sprawą "przyjaciela". Do jej organizmu dostaje się narkotyk, który tak naprawdę narkotykiem dokładnie nie jest. Pobudzony mózg kobiety, pod wpływem niebieskiej substancji zaczyna pracować znacznie szybciej i znacznie lepiej. Co się stanie jeśli z 10%, które wykorzystuje każdy człowiek, ona nagle przeskoczy na 100?

Ja na kinematografii w sumie się nie znam i większość filmów, które mi się podobają, cały świat uważa za straszne gnioty (i odwrotnie). Naczytałam się dużo opinii, mówiących o tym, że film Lucy jest niezwykle słaby. Dla mnie jest inaczej. Sądzę, że jest to genialny film, pełen akcji i niesamowitych rzeczy, które a nuż, może kiedyś będą mogły się wydarzyć? Przecież naukowcy wymyślą pełno takich dziwnych rzeczy... A nawet jeśli nie, to bardzo podobał mi się ten film. Oglądałam go z zapartym tchem, a gdy się skończył, czułam się jak na jakimś pustkowiu. Miałam taką miazgę z mózgu, że nie byłam w stanie normalnie myśleć. Bardzo mi się podobał i fanom tego gatunku filmów, też się raczej spodoba. Polecam gorąco!

Under the Dome | 2013-2015 | Thriller, Sci-Fi | Mike Vogel, Rachelle Lefevre, Alexander Koch

Nie mogłam się powstrzymać i od razu po przeczytaniu książki zabrałam się za oglądanie serialu, który miał być adaptacją "Pod kopułą", w której nawet sam King maczał swoje palce. 

Jaki związek jednak owy serial ma z książką? Prawie żaden. Jedynie imiona i nazwiska bohaterów zostały zachowane, ale cel przyjechania Barbiego do Chester's Mill, charaktery bohaterów, wyjaśnienie istnienia kopuły... Śmiechu warta ta adaptacja. Jako serial, jeśli mam nie patrzeć przez pryzmat książki to jest naprawdę godny uwagi, pełen akcji, ciekawych efektów specjalnych i bohaterów. 

Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszystkim może on przypaść do gustu. Mi się niemal wszystko podoba (z wyjątkiem Pamiętników wampirów!), więc i "Pod kopułą" polubiłam. Spędziłam miło czas i czekam z niecierpliwością na finalny sezon, który ma się ukazać w przyszłe wakacje.

Spróbujcie, a może i Wam się spodoba.


Czarownica | 2014 | Familijny, Fantasy | Angelina Jolie, Elle Fanning, Sharlto Copley, Sam Riley


Za filmem animowanym Disneya Śpiąca królewna nie przepadam. Mało tego to jest chyba jedyna bajka, która mnie irytowała swoją infantylnością i słodkością (aż do mdłości).

Więc nie powinien zdziwić Was fakt, że zapierałam się rękami i nogami przed obejrzeniem Czarownicy.

Ależ byłam w błędzie! Film przecudowny! Cudowane jest w nim wszytko, zaczynając od plakatu, poprzez efekty specjalne i grę aktorską, a kończąc na muzyce.

Polecam! Bo okazało się, że ten film fabularnie ma niewiele wspólnego z filmem animowanym. Spodoba się nie tylko dzieciom, ale i dorosłym. Zdradzę na koniec, że zakończenie jest bardzo zaskakujące.




Szef | 2014 | Komedia | Jon Favreau, John Leguizamo, Emjay Anthony, Scarlett Johansson, Sofia Vergara

Uwielbiam filmy o jedzeniu. Bo nic nie ma lepszego niż dobre jedzenie. Ale ten film, pomimo że jest komedią, i to nawet dość zabawną, jest również czymś więcej. Jest filmem o tym, jak ważne jest spełnianie marzeń, jak ważna jest więź z dzieckiem, lecz przede wszystkim to jak ważny jest fakt, że człowiek jest w życiu szczęśliwy.

Carl Casper jest znanym kucharzem, jednak jego szef nie pozwala mu na eksperymentowanie i spełnianie się w swoim zawodzie. Po zrobieniu z siebie durnia w internecie wraca do miasta, w którym wszystko się zaczęło, czyli Miami. Tam kupuje zdezelowany food truck i wraz z najlepszym kumplem i synem przemierzają Stany Zjednoczone, aby wrócić do miasta rodzinnego, Los Angeles.

Oglądając ten film niemal czułam smak i zapach potraw oraz ciepło słońca (miła odmiana przy aktualnej pogodzie).

Film spodoba się osobom, które lubią filmy o jedzeniu, komedie oraz fabułę, która coś za sobą niesie. Ja jestem zachwycona.

John Wick | 2014 | Thriller, Akcja | Keanu Reeves, Michael Nyqvist, Alfie Allen, Willem Dafoe

Wybrałam się na ten film, bo miałam ochotę na mocne amerykańskie kino akcji. I nie zawiodłam się! Ostatnio nie oglądałam tak świetnie przemyślanego filmu. Muzyka i akcja idealnie się uzupełniają. Akcja filmu dzieje się bardzo szybko, momentami miałam wrażenie jakbym oglądała grę komputerową, która powstała z połączenia GTA i jakiejś gry wojennej. Jest szybko, głośno, ciemno i tajemniczo. Pięknie! A gra aktorska to poezja.

Fabuła jest prosta, ale tak to bywa w amerykańskich filmach. John Wick jest płatnym zabójcą na emeryturze (oczywiście odszedł z zawodu z powodu kobiety). Któregoś dnia włamują się do jego domu Rosjanie, kradną ukochany samochód i zabiją psa, jedyną pamiątkę po żonie. Sprawa robi się personalna, John Wick postanawia się zemścić. Problemem nawet nie wydaje się fakt, że jednym włamywaczy był syn rosyjskiego mafiozy, dla którego Wick pracował w przeszłości.

Film momentami jest nawet zabawny, ale faktem jest, że nie każdemu się spodoba. Naprawdę trzeba lubić filmy mocne i szybkie. Dla mnie rewelacja i nie wiem co mam jeszcze napisać, żeby zachęcić Was do obejrzenia.

9 komentarzy :

  1. Żadnego z nich jeszcze nie widziałam, szkoda... Ale chętnie obejrzę w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od jakiegoś czasu mam ochotę obejrzeć "Czarownicę" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czarownicę i Lucy mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żadnego z tych filmów nie oglądałam. Ciągle brakuje mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czarownica mnie bardzo urzekła, choć się tego nie spodziewałam ;)
    Lucy mnie rozczarowała, głównie dlatego, że przeraziło mnie trochę, kim stopniowo stawała się tytułowa bohaterka, miałam wrażenie, że momentami tej zdolności myślenia jej ubywa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lucy i Czarownice oglądałam recenzje wkrótce

    OdpowiedzUsuń
  7. "Lucy" oglądałam , bardzo dobry film ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie widziałam żadnego z proponowanych przez Ciebie filmów. Fakt faktem, że John Wick najpewniej mi się nie spodoba ;D Ale za to Lucy i Czarownica są filmami, które chciałabym zobaczyć :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie obejrzę Czarownicę :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka