Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

poniedziałek, 17 listopada 2014

Pretty Little Liars #6: Zabójcze - Sara Shepard


Tytuł oryginału: Pretty Little Liars. Killer
Tytuł polski: Pretty Little Liars. Zabójcze
Autorka: Sara Shepard
Data premiery: 19 marca 2012
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Liczba stron: 328

„Szósty tom serii Preety Little Liars.

Każdy ma coś na sumieniu.
- A.

Emily, Aria, Spencer i Hanna mają coraz mniej czasu na odkrycie prawdy.
Dziewczyny muszą rozwiązać zagadkę, bo inaczej A. zacznie realizować swoje groźby.
Jason, starszy brat Ali, chyba coś wie, ale nie chce uchylić nawet rąbka tajemnicy.

Komu uda się odnaleźć brakujący element układanki?”
- lubimyczytac.pl

Seria „Pretty Little Liars”

Kłamczuchy | Bez skazy | Doskonałe | Niewiarygodne | Zepsute | Zabójcze | Bez serca | Pożądane | Uwikłane | Bezlitosne | Olśniewające | Rozpalone | Skruszone| Zatrute | Toxic  | Vicious

!!! MOGĄ WYSTĘPOWAĆ SPOILERY Z POPRZEDNICH CZĘŚCI!!!
 


Spencer, Emily, Hannie i Arii nie jest łatwo. Napiętnowane przez swoją przyjaciółkę Alison Di Laurentis muszą zmagać się z wieloma niebezpieczeństwami, które czyhają na ich życiowej drodze. Jednak co zrobią dziewczyny, gdy się okaże, że tak naprawdę ich dawna przyjaciółka żyje, że tak naprawdę nie umarła? A może to jedynie halucynacje? Pogróżki, szantaże i niepozorne wiadomości od tajemniczego A. świadczą o czyjejś znajomości wszystkich sekretów naszych młodych Kłamczuch. Do czego posunie się nadawca tych wiadomości, żeby te nastolatki zrobiły wszystko, co on (ten nadawca) tylko zechce? Dla mnie, czytelniczki, która z początku nie pałała sympatią do tej serii, teraz jest niemożliwe, zaprzestanie czytania tej historii. Z początku niezbyt polubiłam Pretty Little Liars, mówiąc, że serial, choć tylko lekko bazuje na książkach, jest o wiele lepszy. Teraz mogę powiedzieć, że książki podobają mi się tak samo, a może nawet bardziej? Chociaż i tu, i tu, występuje już powtarzany do znudzenia schemat: wiemy kto jest A. A jednak nie. I znów pojawia się tajemniczy nadawca i tak naprawdę nigdy chyba nie dowiemy się, kto stoi za tym wszystkim, a może się mylę? Oby!

Jak każdy inny tom, tak i ten, zatytułowany Zabójcze, czytało mi się bardzo szybko i przyjemnie. Nawet natłok nauki nie uniemożliwił mi poznania dalszej historii czterech przyjaciółek z Rosewood. Bardzo podoba mi się to, że w jeden wieczór jestem w stanie przeczytać cały taki tomik i zaspokoić swoją ciekawość, choćby minimalnie, byleby tylko nie zwariować w nadchodzących dniach, z powodu niemożności poznania dalszych zdarzeń. Tym razem jednak miałam to szczęście, że kolejne dwa tomy czekały na mojej półce, aż się za nie zabiorę. Ale o tym w dalszych recenzjach.

Chociaż naczytałam się już wielkiej ilości spoilerów dotyczących kolejnych zdarzeń w tej serii, to moje zaskoczenie nie miało końca przy przeczytaniu ostatnich akapitów. Byłam jednocześnie podekscytowana, jak i przerażona nieubłaganie zbliżającą się wizją rozstrzygnięcia całej tej szopki związanej z A. i tajemniczymi wiadomościami.

Osoby, które czytały ten (i kolejne) tomy, prawdopodobnie już wiedzą, jak zakończy się ta seria, gdyż  każdym tomem otrzymujemy coraz to nowe odpowiedzi. Jednak jak mogę myśleć o zakończeniu Pretty Little Liars przy szóstym tomie, jak jest ich jeszcze dziesięć przynajmniej? Ale ja już chyba czuję, co się świeci. Wy także, prawda?

Podsumowując, Zabójcze to bardzo dobrze skomponowana kontynuacja serii, która zbliża nas do poznania najprawdziwszej prawdy. Równocześnie pełna humoru i zwyczajnego życia historia czwórki nastolatek i ich rodzin może się wydawać niezwykle autentyczna. Momentami niektóre zachowania Hanny, Spencer, Arii i Emily mnie drażniły. Tak samo zachowania ich koleżanek z liceum. Niestety, chyba żyję w innym świecie, w świecie, gdzie każde odstępstwo od normy wcale nie jest tak krytycznie traktowane przez rówieśników. Przecież każdy ma swoje dziwactwa, prawda?


★★★★★★☆☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:

Przeczytam tyle, ile mam wzrostu(2,2 cm)

10 komentarzy :

  1. Przeraża mnie nieco ilość tomów w tej serii... Za sobą mam tylko pierwszy, ale kiedyś planuję dokończyć resztę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej części ani nie oglądałam serialu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam ani jednej książki z serii, za to oglądałam serial. Ale tylko 4 sezony, bo później za bardzo się zagmatwał ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książek raczej nie przeczytam (niespecjalnie lubię tak długie serie), ale zamierzam kiedyś w przyszłości oglądnąć serial, może zaciekawi mnie na tyle by sięgnąć chociaż po pierwszy tom... ;)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w wakacje zakończyłam na siódmym tomie i szczerze to nadal chce mi się czytać :D Masz racje, im dalej w las, tym więcej sekretów, a co jak co, ale ja zagadki nierozwiązanej nie zostawię ;) Bardzo trafna i fajna recenzja, faktycznie książki pani Shepard szybko i przyjemnie się czyta :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. A może by tak się w końcu skusić na tę serię... poszukam w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przeczytałam recenzji, bo nie czytałam jeszcze żadnej książki z tej serii, jednak muszę się za to kiedyś zabrać :)

    lovebooks777.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam od dłuższego czasu w planach całą serię. Ale kiedy ją przeczytam, tego nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu zabrać się za tą serię. Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam za sobą osiem części i w sumie na tym już moim zdaniem autorka powinna była skończyć :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka