Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 11 listopada 2014

Felix, Net i Nika oraz Trzecia Kuzynka




Tytuł oryginału (polski): Felix, Net i Nika oraz Trzecia Kuzynka
Autor: Rafał Kosik
Data premiery: 25 listopada 2009
Wydawca: Wydawnictwo Powergraph
Liczba stron: 464

„Felix, Net i Nika jadą na zimowisko do pensjonatu Trzy kuzynki, położonego w lesie, w górach na odludziu, a prowadzonego przez bardzo dziwne starsze panie. Stare meble i przedziwne obrazy tworzą niezwykłą atmosferę, a naprawdę strasznie zaczyna się robić, kiedy nocą ktoś chodzi po domu, pozostawiając przerażonym gimnazjalistom dziwne niespodzianki.

W książce, jak we wszystkich tomach serii Felix, Net i Nika, nie brakuje humoru, przygód z dreszczykiem i nastoletnich perturbacji damsko-męskich.

STRASZNIE smakowity pierwszy polski horror dla młodego czytelnika!”
- lubimyczytac.pl

Seria „Felix, Net i Nika”

GangNiewidzialnych Ludzi | Teoretycznie Możliwa Katastrofa | Pałac Snów | PułapkaNieśmiertelności | Orbitalny Spisek | Orbitalny Spisek 2. Mała Armia | Trzecia Kuzynka | Bunt Maszyn | Świat Zero | Świat Zero 2. Alternauci | Sekret Czerwonej Hańczy

Seria Felix, Net i Nika należy do moich ulubionych i z wielką chęcią zabieram się za czytanie tych książeczek. Odnoszę jednak wrażenie, że autor celowo chciał zrobić mi żart i popchnął mnie do przeczytania akurat tej części w Halloween, gdzie na każdym kroku widzimy straszne postaci i zjawiska paranormalne. A ja, siedząc w ten piątkowy, halloweenowy wieczór, byłam zmuszona do jeszcze większego bania się, niż zwykle. Dziwne zjawiska i kłopoty to dla trójki gimnazjalistów normalna sprawa. Jednak tym razem, nawet im, pensjonat Trzy Kuzynki wydaje się być odrobinę… odbiegający od normy. Ale zaraz sami się przekonacie!

Tym razem Felix wraz z Netem i Niką wybierają się na zimowisko. Jednak z racji tego, że wybrali najtańszą ofertę, autokar, warunki „hotelowe” i atrakcje wcale nie mają odbicia w odpowiednich normach europejskich. W dodatku trójka naszych bohaterów obiecuje sobie, że tym razem będzie normalnie i nie zamierzają wplątać się w żadne zagadki i kłopoty z nimi związane. Czy im się to uda? Jak się domyślacie, na pewno nie. Zmieniające się obrazy, nieodpowiednio zbudowany dom, który również zmienia swoje kształty, no i niepokojące wydarzenia, które dzieją się nie tylko w domu, ale w całej okolicy nie zwiastują nic dobrego. Felix, Net i Nika chcąc nie chcąc muszą zmierzyć się z rozwikłaniem zagadki trzech kuzynek i uratować swoich przyjaciół. Czy im się uda? Ja już wiem, a Wy?

W tej części zdarzyło się tyle nieprawdopodobnych rzeczy, że chyba muszę odpuścić sobie powieści grozy, kryminały i horrory na jakiś czas, co wcale mnie nie raduje, bo jestem w trakcie oglądania serialu Supernatural i chcę go skończyć, wreszcie. Ale wracając do powieści, to chociaż jest ona jak zwykle zabawna, to wypełniona po brzegi nienormalnymi przedmiotami i zdarzeniami, których nikt nie jest w stanie wytłumaczyć. Przerażające kuzynki nie chcą współpracować, a nasza Superpaczka nie ma prawie żadnych narzędzi i sprzętów, które mogłyby się im przydać podczas tej niebezpiecznej misji.

W Trzeciej kuzynce pojawiło się dużo nowych bohaterów, jednak wydaje mi się, że autor nie zamierza kontynuować ich wątków (i bardzo dobrze, bo wcale a wcale ich nie polubiłam). Z wyjątkiem jednej dziewczynki. Mam nadzieję, że będzie ona w następnym tomie, który już czeka na półce na przeczytanie, bo… a zresztą nieważne. Sami musicie się tego dowiedzieć! Ale wydaje mi się, że będzie wystrzałowo. W końcu to Rafał Kosik, co nie?

Ja wątkiem miłosnym nigdy nie pogardzę, a w młodzieżówkach to wręcz go żądam. Tutaj nie było go aż tak dużo, ba, prawie wcale. Ale to co się wydarzyło zaspokoiło moją „romantyczną duszę” na przerwę między tym a kolejnym tomem z serii. Taką mam przynajmniej nadzieję, bo jeśli w Buncie maszyn nic się nie wydarzy… Niech autor lepiej ucieka, gdzie pieprz rośnie!

Jestem oczarowana kolejną częścią z serii o Superpaczce i wydaje mi się, że każdy nastolatek będzie nią oczarowany. Jest tu pełno akcji, humoru, a chłopcy nie muszą się martwić, że będzie im niedobrze od nadmiaru uczuć i miłości. Wiecie jednak czego mi brakuje? Porządnego wątku walentynkowego w szkole! Mam nadzieję, że w którymś tomie jest coś takiego, a jeśli nie, to niech autor dobrze przemyśli umieszczenie tego w którejś ze swoich książek. To byłoby naprawdę zabawne czytać o szkolnych perypetiach bohaterów, nie tylko tych głównych, w trakcie trwania dnia Świętego Walentego.

Podsumowując, Felix, Net i Nika oraz Trzecia Kuzynka to nieco mroczna historia, idealna na Halloween, pełna nowych wrażeń, ale i humoru. Choć przez większą część czytania się bałam, to nie mogę powiedzieć, że nie było zabawnych momentów, przy których śmiałam się do rozpuku, bo były. Zakończenie bardzo mi się podobało, w dodatku pozostawiło przyjemny (!) niedosyt, gdyż nie dostałam wszystkiego od razu na tacy. Teraz na pewno muszę zabrać się za ósmy tom, żeby się dowiedzieć co dalej w takim jednym, bardzo ważnym dla mnie i ciekawym przypadku. 


★★★★★★★★★☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:



 


5 komentarzy :

  1. Ja właśnie jestem w trakcie odświerzania sobie serii i niedługo zabieram się za TK :) a z tego co pamiętam to właśnie siódmy tom należał do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam tylko jedną część tej serii i były to właśnie Trzy Kuzynki. Pamietam, ze ksiazka bardzo mi sie podobała. Aż narobiłaś mi ochoty na przypomnienie jej sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obczaiłam już, że w bibliotece jest ta seria, więc kiedyś na pewno ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie na półce jest jedna część "Felixa, Neta i Niki", ale jakoś mnie do niej nie ciągnie :P
    serdecznie pozdrawiam, zwariowana książkoholiczka

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tą książkę dawno temu i bardzo mi się podobała :>

    lifewithpassionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka