Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

piątek, 24 października 2014

Pretty Little Liars #5: Zepsute - Sara Shepard


Tytuł oryginału: Wicked. A Pretty Little Liars Novel
Tytuł polski: Pretty Little Liars. Zepsute
Autorka: Sara Shepard
Data premiery: 9 stycznia 2012
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Liczba stron: 315

„Piąty tom serii Pretty Little Liars.

Podejrzany o zabójstwo Alison przebywa w areszcie, ale Emily, Aria, Spencer i Hanna jeszcze długo nie będą mogły spać spokojnie. Im więcej sekretów wychodzi na jaw, tym więcej rodzi się pytań.

Nagle stare szkolne wspomnienia nabierają nowych znaczeń.

Kto tak naprawdę jest ofiarą, a kto zabójcą w tej grze?”
- lubimyczytac.pl

Seria „Pretty Little Liars”

Kłamczuchy | Bez skazy | Doskonałe | Niewiarygodne | Zepsute | Zabójcze | Bez serca | Pożądane | Uwikłane | Bezlitosne | Olśniewające | Rozpalone | Skruszone| Deadly


!!! MOGĄ WYSTĘPOWAĆ SPOILERY Z POPRZEDNICH CZĘŚCI!!!

Byłyście kiedyś przerażone na śmierć za każdym razem, gdy Wasz telefon wydawał dźwięk, który oznaczał nadejście SMSa? Czy z przerażeniem i duszą na ramieniu wyczekiwałyście go, po tym, jak zrobiłyście coś bardzo złego? Cztery przyjaciółki, Spencer, Emily, Hanna i Aria, właśnie tak robią i tak się czują. Osaczone przez niebezpiecznego mordercę Ali (tak im się przynajmniej wydaje), zastanawiają się, kiedy ten cały koszmar się skończy. O ile, w ogóle się skończy. Gdy Mona okazała się zdrajczynią, która przez pewien czas wysyłała im groźby i ostrzeżenia, myślały, że cały ten horror dobiegł końca. Jednak źle im się wydawało. Dziewczyny dalej są przerażone, a SMS nie przestają przychodzić. W dodatku Ian Thomas trafia do aresztu, a jego była dziewczyna Melissa zachowuje się, jakby coś ukrywała. Czy to oni są odpowiedzialni za początkowe zniknięcie, a później morderstwo Alison DiLaurentis? Ja po skończeniu tej książki dalej nie wiem, ale na pewno kiedyś się dowiem. Na razie autorka i mnie, i Was (o ile nie macie za sobą kolejnych tomów) trzyma w niepewności. Nie podoba mi się to, ale i nastraja bardzo dobrze do zabrania się za Zabójcze, które czekają cierpliwie na półce na swoją kolej.

W tej części wiele rzeczy się zmieniło, dziewczyny zaczęły zachowywać się inaczej. Nie wiem, czy drażni mnie to ze względu na fakt, że oglądam serial i tam wszystko jest inne, czy po prostu mnie to denerwuje, ale tak jest. Nie podoba mi się to, chociaż autorka dalej stosuje świetne zabiegi, żeby grać na emocjach czytelnika. Dziewczyny już niczego nie są pewne, a A. miesza im w głowach i wspomnieniach, co powoduje jeszcze więcej konfliktów z rówieśnikami. Dziewczyny po raz kolejny wystawiane są na próby, ich przyjaźń jest zagrożona, tak samo jak życia i dobra reputacja, której i tak zostały im już tylko resztki. Czy wreszcie dowiemy się, kto tak naprawdę nęka te biedne nastolatki?

Jak każdą część Pretty Little Liars i tą przeczytałam w zastraszającym tempie. Bardzo lubię takie książki, szczególnie jeśli jest duża liczba tomów w serii, a ja mam do nich szybki dostęp. Choć nie należą do najdłuższych i najambitniejszych, to spędzam przy nich niezwykle przyjemny czas, a o to w czytaniu chodzi, prawda? Styl autorki niewiele się zmienił, ale pozostał odpowiedni dla tej serii i bardzo mi się to podoba. Nieważne, że nie jest on na najwyższym poziomie, ja i tak go lubię.

Sara Shepard stworzyła coś naprawdę fajnego, jednak nie wykorzystuje całego potencjału tego pomysłu. Chciałabym, liczę na to, że kolejne tomy, tak jak wszyscy zapowiadają są o niebo od tych lepsze. Nie mówię, że Zepsute są złe, nie są wystarczająco dobre, jeśli chodzi o moje wymagania, jednak nie przeczy to temu, że bardzo lubię o Kłamczuchach czytać. Dalej jednak upieram się przy swoim stanowisku, że zdecydowanie lepszy jest od wersji papierowej serial, który mogłabym oglądać godzinami.


★★★★★☆☆☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:

5 komentarzy :

  1. Oglądałam chyba ze 4 sezony serialu na podstawie książek, ale wszystko za bardzo zaczęło się mieszać i przestałam. Książek na pewno nie przeczytam :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Serię raczej sobie odpuszczę - przeraża mnie ilość części ;)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tej serii przeczytałam jedynie pierwszą część, może kiedyś się zbiorę i ruszę z pozostałymi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przeczytałam jeszcze żadnej książki z serii, ale myślę, że w przyszłości muszę to zrobić. Chociaż wolę mitologię skandynawska.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nadal nie znam serii. Serial mnie nie zaciekawił i wydaję mi się, że z książkami będzie podobnie ;/ Chociaż okładki są piękne.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka