Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 10 września 2014

Oczy wlepione w ekran #3

W związku z tym, że wakacje to czas nadrabiania filmowych, serialowych i książkowych zaległości, poszalałyśmy w oglądaniu filmów. Nie tylko tych nowych, ale i starszych, które widziałyśmy już niezliczoną ilość razy. 
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia którejś z naszych propozycji w jesienny, samotny wieczór.

Oczy wlepione w ekran
#1 | #2 | #3


Now is good | 2012 | Dramat | Dakota Fanning, Kaya Scodelario, Jeremy Irvine, Paddy Considine

Ten film obejrzałam gdzieś na początku lipca, gdy byłam na wakacjach i jedna koleżanka została na noc. Opowieść jest fakt faktem smutna, ale ani razu nie doprowadziła mnie do łez, a gra aktorska Dakoty Fanning wcale nie przypadła mi do gustu. Znam ją z wielu filmów, jednak największe wrażenie zrobiła na mnie w Sadze "Zmierzch".

Nawet przystojny Jeremy Irvine nie sprawi, że obejrzę ten film po raz kolejny, gdyż postać Kayi Scodelario zbytnio kojarzy mi się ze Skinsami, którzy tak mi się już przejedli, że nie chcę powtórki z rozrywki sprzed kilku lat.




Jinxed | 2013 | Komedia, Familijny | Ciara Bravo, Burkely Duffield, Jack Griffo, Andrea Brooks

Pechowców obejrzałam ze względu na Burkely'a Duffielda, którego uwielbiam z serialu Tajemnice Domu Anubisa, jednak okazało się, że wcale go tam tak dużo nie ma. No ale cóż.

Film całkiem śmieszny, typowa komedia familijna, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Lubię takie filmy, więc chętnie Wam go polecam. Jeśli macie wolny deszczowy wieczór, a książka nie zapełni Waszego wolnego czasu, to obejrzyjcie sobie Jinxed.

Fałszywa dwunastka | 2003 | Komedia, Familijny | Steve Martin, Bonnie Hunt, Piper Perabo, Hilary Duff

Nie pamiętam nawet, kiedy oglądałam ten film po raz pierwszy. Prawdopodobnie jakoś w podstawówce, gdy istniały jeszcze wypożyczalnie filmów na kasetach VHS.

Zwariowana historia dwunastki dzieciaków, które nigdy nie dają o sobie zapomnieć rodzicom jest niesamowita i odpowiednia dla każdego! Niezależnie od wieku.

Przezabawne sytuacje, które również mają na celu pokazanie jak ważne jest wsparcie rodzinne i że miłością rodzice darzą każde dziecko, a nie tylko wybrane.






Fałszywa dwunastka II | 2005 | Komedia, Familijny | Steve Martin, Bonnie Hunt, Eugene Levy, Alyson Stoner, Taylor Lautner

Druga część opowiada o tej samej rodzinie, która jedzie na wakacje nad jezioro, gdzie kiedyś bywała bardzo często. Okazuje się, że po drugiej stronie jeziora w bardzo bogatym domu mieszka rodzina przyjaciela Toma, ojca.

Tu również dostajemy dużo humoru, który zadowoli nawet tych starszych. Jest to typowa familijna komedia, co tu dużo mówić.




Drive | 2011 | Akcja | Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Ron Perlman, Albert Brooks

   Uwielbiam Ryana Goslinga. Za jego talent aktorski i muzyczny (dla zainteresowanych nazwą zespołu - Death Man's Bones). Dlatego nie dziwne, że w końcu obejrzałam zachwalany przez wszystkich film Drive. I co? I gorzko się rozczarowałam. Nie grą aktorską, bo ta jest świetna. Nie efektami specjalnymi, bo te są fenomenalne. I nie muzyką, bo ta naprawdę była dobrana w przemyślany sposób. No więc czym? A no cała fabułą. Film o ile dobrze jest zrobiony, to w ogóle jakoś nie zachęcał mnie do oglądania. Pod względem fabularnym ciekawie zrobiło się dopiero 15 minut przed końcem.

   Ponieważ film jest znany większości społeczeństwa. Napiszę tylko jedno zdanie na temat fabuły. Tajemniczy Driver za dnia pracuje jako kaskader filmowy, a w nocy jest kierowcą przestępców. Gdy mąż jego sąsiadki (oczywiście ma z nią romans) wychodzi z więzienia i okazuje się, że ma długi, postanawia mu pomóc. Jednak nie wszystko układa się według planu.

    Film świetnie zrobiony, ale jak już pisałam, fabularnie mnie nie zachwycił. Bolesny jest fakt, że powstał na podstawie książki.

Bling Ring | 2013 | Dramat, Kryminał | Katie Chang, Israel Brossard, Emma Watson, Claire Julien, Taissa Farminga

   Bez ogródek napiszę, że ten film to jest największa porażka jaką kiedykolwiek miałam okazję obejrzeć. I nie piszę tego tylko w swoim imieniu, bo oglądałam go z siostrą.

   Film nudny jak flaki z olejem. Po obejrzeniu miałam niesmak, który pozostawił super zwiastun, który nie przełożył się na cały film. Jednym słowem świetny PR, który nie niesie nic za sobą. Najśmieszniejsze jest to, że cały ten film powstał na kanwach prawdziwej historii pięciorga nastolatków, którzy postanowili obrabiać domy najbogatszych sław.

   Filmu nawet nie uratowała Emma Watson, po której, szczerze powiedziawszy spodziewałam się lepszego doboru filmów. Stać ją na wiele więcej.

22 Jump Street | 2014 | Akcja, Komedia kryminalna | Jonah Hill, Channing Tatum, Ice Cube

   Poszłam z siostrą jakiś czas temu do kina na ten film. Jako, że razem widziałyśmy pierwszą część, to i razem obejrzałyśmy drugą. I muszę przyznać, że kontynuacja przebiła swoją poprzedniczkę. Momentami było tak komicznie, że o mało nie posikałam się ze śmiechu.

   Tym razem nasi bohaterowie, Schmidt i Jenko, dostają zlecenie rozpracowania dilerów w koledżu. Wywołuje to sytuacje momentami tragiczne, momentami komiczne, oczywiście nie może też zabraknąć wątku romantycznego. Wszystko jest zrobione w taki sposób, aby zapewnić widzowi jak najlepsze spędzenie niecałych dwóch godzin.

   Nie jestem tylko przekonana czy dobrze zrobiłam, że wydalam pieniądze na bilet do kina, skoro w domu bawiłabym się równie dobrze. Minus tylko taki, że musiałabym trochę poczekać aż film wyszedłby na DVD.

Grand Budapest Hotel | 2014 | Dramat, Komedia | Ralph Fiennes, Tony Revolori, Adrien Brody, Willem Dafoe, Saoirse Ronan, Jude Law, Edward Norton, Tilda Swinton, Bill Murray

   W poprzednim poście o filmach pisałam Wam o Kochankach z Księżyca oraz Fantastycznym Panie Lisie. Oba filmy mnie oczarowały. Dlatego nic dziwnego, że sięgnęłam po kolejny film autorstwa Wesa Andersona. Dodatkowym bodźcem było przekonywanie przez koleżankę, która zachwalała film i mówiła, że koniecznie muszę go obejrzeć.

       Film opowiada historię pewnego hotelu. Grand Budapest Hotel. Chociaż tak właściwie to historia jak właściciel hotelu się nim stał. Jest to historia chłopaka o imieniu Zero i o tym jak konsjerż, pan Gustave, wprowadził go w tajniki hotelarstwa i stał się jego powiernikiem, przyjacielem.

   Jednak ja bardzo się rozczarowałam. Fakt, momentami był śmieszny. Fakt, jest pięknie zrobiony. Fakt, ma świetną obsadę aktorską. Jednak zabrakło mi tego czegoś. Jakoś bardziej fascynowała mnie gra na tablecie niż to, co dzieje się na ekranie.

7 komentarzy :

  1. Żadnego nie widziałam jeszcze :( Przede wszystkim mam chęć na ,,Now is good"!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z powyższych oglądałam tylko Drive i mam podobne odczucia. Jak dzieliłam się wśród ludzi swoją opinią, to tylko wlepiali we mnie oczy z miną znawców, sugerującą, że na czym jak na czym, ale na filmie to ja się chyba nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam "Fałszywą dwunastkę" pierwszą i drugą część ! :D
    W "Now is good" odstrasza mnie postać Dakoty. Jakoś nie lubię tej aktorki :(
    Oglądałam "21 jump street" i uwielbiam ten film. Z niecierpliwością czekam, aż oglądnę dwójeczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Drive zasnęłam chyba trzy razy, nie polecamy, nie polecamy!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja na "Drive" byłam nawet w kinie,ale zgodzę się z Tobą w pełni, film zupełnie nie powala na kolana. A o "Bling Ring" cieszę się, że napisałaś, bo chciałam obejrzeć właśnie ze względu na rolę Emmy Watson. Teraz jednak sobie daruję:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja oglądałam tylko Now is good, który nie dorównuje książce do pięt (książka "Zanim umrę").

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka