Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 2 sierpnia 2014

Oczy wlepione w ekran #2

   Przyszedł czas na nowy post z serii Oczy wlepione w ekran. Jako, że ostatnio pogoda nie zachęcała do wyjścia, trzeba było znaleźć sobie coś do roboty.

   Mamy nadzieję, że posty z tej serii będą Was cieszyły, ale i również zachęcały do obejrzenia polecanych przez nas filmów bądź dania sobie spokoju z jakąś naprawdę kiepską produkcją. Chętnie również usłyszymy Wasz zdanie o omawianych filmach, ale również czekamy na propozycje. Co byście nam polecili tym razem?



Oczy wlepione w ekran
#1 | #2 

Kochankowie z Księżyca. Moonrise Kingdom | 2012 | Dramat, Komedia, Romans | Bruce Willis, Bill Murray, Tilda Swinton, Jared Gilman, Kara Hayward

  O tym filmie dowiedziałam się przeglądając bloga Tavi Gevinson. Zachwyciły mnie zdjęcia w stylistyce retro. Film ma bardzo ciepłą kolorystykę, fabularnie jest dosyć naiwny, ale mimo to jest piękny!

  Akcja dzieje się w Ameryce w latach sześćdziesiątych XX wieku. Dwójka zakochanych nastolatków - chłopak-sierota-skaut o imieniu Sam oraz dziewczyna z dobrego domu o imieniu Suzy postanawiają razem uciec. Sprawą młodych uciekinierów zajmuje się kapitan Sharp. Pomagają mu rodzice dziewczyny Walt i Laura Bishop. Jest dużo śmiesznych sytuacje, ale tych mniej radosnych też się kilka znajdzie.

Film P-R-Z-E-P-I-Ę-K-N-Y!!!! Kończy się dobrze, choć nie zanosiło się na to przez cały film. Momentami brak dialogów, ale widz wtedy chłonie całą atmosferę.

Fantastyczny Pan Lis | 2009 | Animacja, Familijny, Komedia | George Clooney, Meryl Streep, Bill Murray, Willem Dafoe

  Kocham lisy, więc nic dziwnego, że w końcu obejrzałam ten film. Dodatkowym atutem jest to, że animacja powstała na podstawie książki Roalda Dahla. Wyreżyserował go zresztą ten sam człowiek co wyżej wymienionych Kochanków.

  Film opowiada historię lisa, który ma problem z ustatkowaniem się, i pomimo posiadania żony i syna nadal w głowie mu rozboje i kradzieże. Problem pojawia się w momencie, gdy lis, po przeprowadzce z nory do drzewa, zaczyna rabować farmy trzech złych przemysłowców, Boggisa, Beana i Bunce'a. Ci ostatni postanawiają go wytropić i zabić. Jednak jak to w bajkach bywa wszystko kończy się dobrze.

  Niby bajka dla dzieci, ale myślę, że dużo bardziej ta animacja spodoba się tym trochę starszym.

Smak curry | 2013 | Dramat | Irrfan Khan, Nimrat Kaur, Nawazuddin Siddiqui

  Obejrzałam ten film w dzień kiedy lało jak z cebra. Film bardzo kolorowy, smakowity, niemalże czujesz te zapachy i promienie słońca. Film o przyjaźni, która zrodziła się w samotności, o dążeniu do szczęścia, ale przede wszystkim o próbie odpowiedzi na pytanie czym to szczęście jest.

   Historia przyjaźni pomiędzy kobietą a mężczyzną. Ona - żona, która codziennie wysyła mężowi kankę z domowym jedzeniem. On - księgowy w dużej firmie, który te kanki otrzymuje w wyniku pomyłki kuriera. Tak zaczyna się historia przyjaźni listownej, gdzie kanka pełni funkcję skrzynki pocztowej.

Warto obejrzeć chociażby ze względu na walory wizualne, choć wiem, że tematyka nie każdemu może podejść. Jednak kino indyjskie to nie tylko Bollywood.

Przychodzi facet do lekarza | 2014 | Komedia | Dany Boon, Alice Pol, Kad Merad, Jean-Yves Berteloot, Judith El Zein

  Czasami potrzebuję takiego filmu, że śmiechu nie mogę wytrzymać. Jak tylko zobaczyłam zwiastun i głównego aktora wiedziałam, że będzie srogo. I kilka dni temu wybrałam się do kina. Jest to komedia przez duże 'k'. Dzieje się bardzo dużo. Momentami jest niebezpiecznie i nostalgicznie.

   Głównym bohaterem jest Romain Faubert, który na co dzień zajmuje się fotografowaniem objawów chorób do, nazwijmy to, lekarską wikipedią. I nie byłoby w tym nic dziwnego, że Romain jest hipochondrykiem, i to w tak zaawansowanym stadium, że potrafi budzić swojego lekarza w środku nocy osobiście.

   Jeśli postanowicie obejrzeć ten film gwarantuję Wam dobrą zabawę i szybki bieg do ubikacji po nim. :) Naprawdę warto.


Iluzja | 2013 | Kryminał, Thriller | Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Isla Fisher

Już kiedy w kinach reklamowali ten film, zamierzałam go obejrzeć, ale jakoś nie udało mi się tego zrobić. Pożyczyłam film od kolegi i razem z siostrą i tatą obejrzeliśmy go, ciekawi co to takiego. W życiu bym nie pomyślała, że to thriller.

Czwórka iluzjonistów okrada bank, innych ludzi, a nawet swojego "pracodawcę", sponsora. Ścigani przez FBI i Interpol nie dają się złapać. Ale jak długo potrafią utrzymywać taki stan?

Niesamowite efekty specjalne, dobra gra aktorska i przystojny Dave Franco - to mówi samo przez się. Ten film trzeba obejrzeć, koniecznie!


Tajemnice Domu Anubisa: Kamienny Dotyk Ra | 2013 | Komedia, Fantasy | Alexandra Shipp, Burkely Duffield, Brad Kavanagh, Jade Ramsey

Tak właściwie, to nie wiem do końca, czy można nazwać to filmem, jednak na wielu stronach jest właśnie tak nazywany ostatni odcinek serialu Tajemnice Domu Anubisa. Nie wiem, czy wiecie, słyszeliście lub oglądaliście, ale jest to serial o grupce nastolatków, którzy chodzą do szkoły z internatem i w Domu Anubisa, gdzie akurat śpią, dzieją się niesamowite rzeczy od przyjazdu pewnej Amerykanki, Niny Martin. Wprawdzie w dalszych odcinkach tej dziewczyny już nie ma, to jednak dalej jest on ekscytujący. 

Jeśli lubisz tajemnice i zagadki oraz starożytny Egipt, musisz zacząć oglądać ten serial, żeby później dobrnąć do niesamowitego zwieńczenia całej historii i zamknięcia (prawdopodobnie) największej tajemnicy na świecie. Bardzo ciepły i magiczny film (jak i serial), ale nie oglądajcie, jeśli nie wiecie co działo się wcześniej. Musicie obejrzeć przynajmniej trzeci sezon, żeby zrozumieć Kamienny Dotyk Ra.


Gwiazd Naszych Wina | 2014 | Dramat, Romans | Shailene Woodley, Ansel Elgort, Nat Wolff, Willem Dafoe

Najbardziej wyczekiwana ekranizacja 2014 roku! I ja czekałam niecierpliwie, aż film ten trafi do kin, gdyż historia, którą zaserwował nam John Green po prostu podbiła moje serce.

Zakochałam się po prostu w miłości Hazel i Gusa na ekranie. Płakałam prawie całą książkę, z filmem było troszkę inaczej, ale jednak też wzruszenie było i to wcale nie małe! Aktorzy świetnie sprawdzili się w swoich rolach, naprawdę. Polecam, jeśli jeszcze nie widzieliście, ale zacznijcie od książki, bo bez niej można się troszkę rozczarować. Typowy wyciskacz łez, ale od czasu do czasu przydaje się takie coś właśnie obejrzeć.
Bękarty wojny | 2009 | Wojenny | Brad Pitt, Melanie Laurent, Christoph Waltz, Eli Roth

Nigdy nie byłam przekonana do filmów wojennych, ale moja przyjaciółka bardzo nalegała, więc obejrzeliśmy wszyscy ten film. Czy mi się podobał? To mało powiedziane!

Niesamowicie śmieszny, choć nie jestem do końca pewna, czy powinien taki być, z genialnymi aktorami, których miny i zachowania naprawdę momentami powalały.

Najbardziej do gustu przypadła mi rola Brada Pitta, ale mam wrażenie, że nie tylko mi.

Nie potrafię myśleć o tym filmie, jako o filmie wojennym, bardziej uważam Bękarty wojny za karykaturalną komedię dotyczącą wydarzeń z przeszłości, ale i tak warto go obejrzeć.

9 komentarzy :

  1. Kiedy będzie seria książkowo-zdjęciowa ? miała być w piątek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po długich i burzliwych konsultacjach, doszłyśmy do wniosku, że ten post pojawi się później. Najwcześniej pod koniec przyszłego tygodnia. :)

      Usuń
  2. "Gwiazd naszych wina" to fil, który koniecznie muszę zobaczyć. A "Kochankami z księżyca" bardzo się zainteresowałam po Waszym poście.

    JA polecam film pt. "Charlie" reż. Stephen Chbosky

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią obejrzałabym o "Iluzję".

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Iluzji byłam w kinie. Film nie zrobił na mnie jakiegoś piorującego wrażenia, ale sceny z Dave'em muszę przyznać, niesamowite <3 A co do "Gwiad Naszych Wina" nie mam słów. Płakałam już zanim film sie zaczął :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy film mnie zainteresował, wcześniej o nim nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gwiazd naszych wina widziałam - piękny film. Interesuje mnie Smak curry - lubię indyjskie kino :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Iluzja" jest niesamowita! Chętnie obejrzałabym ponownie :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka