Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

niedziela, 20 lipca 2014

Szeptem: Finale - Becca Fitzpatrick




„Nora jeszcze nigdy nie była tak pewna swej miłości do Patcha. Upadły czy nie, to on jest tym jedynym. I choć wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ta dwójka stanowi dla siebie śmiertelne zagrożenie, dziewczyna nie ma zamiaru rezygnować z ukochanego. Teraz muszą połączyć siły, by stoczyć ostateczną walkę o życie.

Starzy wrogowie powrócą, pojawią się nowi, a ktoś zaufany okaże się zdrajcą. I choć role zostały rozdzielone, Nora i Patch nie wiedzą, po której stronie przyjdzie im walczyć.

Czy istnieją takie przeszkody, których nawet miłość nie pokona?”
- lubimyczytac.pl

Seria „Szeptem”
Szeptem | Crescendo | Cisza | Finale



!!! RECENZJA MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY Z POPRZEDNICH CZĘŚCI !!!

Z serią „Szeptem” zapoznałam się jeszcze w trakcie nauki w gimnazjum, miałam wtedy może maksymalnie czternaście lat i od pierwszej strony zakochałam się w historii, którą stworzyła Becca Fitzpatrick. Swoje ostatnie spotkanie z tym cyklem miałam w ostatniej klasie gimnazjum, tuż przed egzaminem gimnazjalnym. Nie pamiętam prawie nic z „Ciszy”, która jest trzecią, przedostatnią częścią cyklu. Wtedy byłam zakochana. A teraz? Czar chyba prysł, albo przestałam lubić paranormale (choć to niemożliwe, bo te, które czytam teraz jakoś mi się podobają), albo Nora i Patch przestali być tak uroczy jak byli kiedyś i stali się Najbardziej Irytującą Parą Roku. Serio.

Nora i Patch muszą zmierzyć się ze złem, które rozpętał na Ziemi Hank Millar i jego świta. Nefilka oraz Upadły Anioł nie mają dużo czasu, gdyż zbliża się cheszwan, czyli okres podczas którego upadłe anioły przejmują ciała Nefilów. Jak wcześniej nie wydawało mi się to dziwne, tak teraz się wydaje i szczerze? Nie mam bladego pojęcia o co w tym wszystkim chodzi.

Dalsza część historii głównych bohaterów, a tym samym zakończenie serii „Szeptem” wcale mnie nie zachwyciły. Nora ciągle zmieniała zdanie, ja nie wiem już, czy ona się bała, czy chciała zgrywać idiotyczną bohaterkę, ale do niej ta rola całkowicie nie pasuje, nie wiem, dlaczego pani Fitzpatrick tak wykreowała jej postać w tym tomie. W dodatku pojawił się Dante (nie pamiętam, czy był w poprzednich częściach), który odwrócił życie Nory do góry nogami. Chociaż nie odgrywa jakiejś wielkiej rólki, to był jednym z najlepiej wykreowanych postaci, przynajmniej mi się spodobał. Zdecydowanie lepszy od Patcha, który jest jak rozgotowane kluchy: Boże, Nora, jak ja cię kocham, nie dam cię zabić, chcę z tobą być do końca! No nie wierzę. Kto w takich czasach tworzy takie postaci!

Zakończenie tego tomu byłoby znośne, gdyby nie fakt, iż jest to ostatnia część w serii i spodziewałam się czegoś… efektowniejszego. Jak na mój gust, autorka po prostu już nie wiedziała co pisać i napisała byle co, byleby wydać finalną powieść historii o Norze i Patchu i skończyć z nimi na zawsze. Nie wiem, co myśleć, naprawdę. Pani Fitzpatrick mnie zawiodła i to bardzo.

Jeśli wiedziałabym, że pod sam koniec autorka zaserwuje nam coś tak słabego, to prawdopodobnie te kilka lat temu nie zabrałabym się za czytanie pierwszego tomu. Chociaż nie uważam tego czasu za jakoś szczególnie zmarnowany, to jednak nie była to lektura najwyższych lotów i równie dobrze mogłam spędzić ją przy czymś innym.

Chciałabym powiedzieć, że znalazłam coś pozytywnego w tej powieści, a więc powiem bez żadnego ściemniania, że chociaż „Finale” nie należy do najlepszych i moich ulubionych powieści, to czytało się go bardzo szybko, a i język nie był taki zły (pomijając momenty Nora-Patch, gdzie chciało mi się po prostu wymiotować). Jeśli macie ochotę na lekką lekturę nie najwyższych lotów to polecam zabrać się za serię „Szeptem”. Uprzedzam jednak, że możecie rozczarować się zakończeniem, które, naprawdę, jest do kitu.

★★★★★☆☆☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:






9 komentarzy :

  1. Nawet choćbym chciała, nie mam czasu na rozpoczynanie kolejnych, dość przeciętnych serii paranormal romance...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytanie recenzji na razie sobie odpuszczam, bo planuję wreszcie sięgnąć po Crescendo. Mimo, że Szeptem było raczej słabe to i tak jestem ciekawa kontynuacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę przeczytac tą serię raz jeszcze, ponieważ kiedyś była moją ulubioną, ukochaną najcudowniejszą. Z utęsknieniem wypatrywałam kolejnych tomów, ale obecnie zmienił się mój gust czytelniczy i jestem ciekawa, czy ponowna lektura utwierdzi mnie w przekonaniu, że jest to niezła seria, czy uważam, tak tylko za sprawą sentymentu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Finale wciąż przede mną, ale 3 poprzednie części były ok. Chociaż czytałam jej już tak dawno, że mało co pamiętam... ale myślę, że jak sięgnę po finał serii to sobie przypomnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z lepszych serii obecnie na rynku książkowym, a i tak wszyscy mają o niej złe zdanie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam, ale seria nie zrobiła na mnie takiego wrażenia, jakiego się spodziewałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja z chęcią przeczytałabym całą serię jeszcze raz. U W I E L B I A M.

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmm ja właśnie niedawno przeczytałam 1 część i bardzo mi się spodobała, miałam nadzieje że pozostałe będą równie dobre... szkoda :(
    ... ale mimo to przeczytam ;)

    http://kot-w-bibliotece.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. wow musze jakos zdobyc te ksiazke

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka