Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 29 lipca 2014

Posłaniec - Markus Zusak


Tytuł oryginału: The Messenger

Tytuł polski: Posłaniec

Autor: Markus Zusak

Data premiery: 23 września 2009

Wydawca: Nasza Księgarnia
Liczba stron: 346
„Nowa powieść autora bestsellerowej "Złodziejki książek"!

Poznajcie Eda Kennedy’ego – przeciętnego taksówkarza, kiepskiego karciarza, pechowca w miłości. Mieszka w ruderze na przedmieściach, dzieli się kawą ze swoim psem Odźwiernym i darzy uczuciem koleżankę Audrey. Jego życiem rządzą spokojna rutyna i brak perspektyw – do chwili, gdy pewnego dnia niechcący powstrzymuje napad na bank.

I wtedy pojawia się pierwszy as.

Wtedy Ed zostaje Posłańcem.

Tak oto wybrany, wędruje przez miasto, pomagając i cierpiąc (jeśli to konieczne), aż pozostanie już tylko jedno pytanie – kto stoi za jego misją? Posłaniec to tajemnicza wędrówka w poszukiwaniu przeznaczenia. Porusza i trzyma w napięciu aż do ostatniego zdania

Mocna, dynamiczna, ciekawie napisana... upajająca i intrygująca lektura. Reading Time”
- lubimyczytac.pl



Uwielbiam Markusa Zusaka za Złodziejkę książek, o której możecie przeczytać tutaj -> klik. Spodobało mi się jego pióro i podejście do czytelnika, które naprawdę jest niesamowite. Czytając kolejną książkę tego autora czułam się, jakby została ona napisana specjalnie dla mnie. To naprawdę fantastyczne uczucie, gdy poznaje się bohatera i myśli o nim: już go skądś znam. Tyle że tak naprawdę się go nie zna, nie wiem, czy rozumiecie. Nie oskarżam Markusa Zusaka o skopiowanie Eda (głównego bohatera), Boże broń! Chodzi o to, że gdy poznajemy jego historię, to mamy wrażenie, że jest on naszym starym przyjacielem, z dzieciństwa, ze szkoły, z wakacji. Nieważne skąd, po prostu się go zna. Też uwielbiacie to uczucie? Tak? To musicie koniecznie przeczytać „Posłańca”! I to w te pędy.

Ed Kennedy ma dziewiętnaście lat i okropnie pachnącego psa o imieniu Odźwierny. Jego życie ogranicza się do pracy taksówkarza (tutaj musiał skłamać na temat swojego wieku, gdyż nie zatrudniają osób poniżej 20 wieku życia), picia taniego alkoholu i grania w karty z Ritchiem, Marvem i Audrey. Poza tym chłopak jest na zabój zakochany w swojej pięknej koleżance, która i tak odrzuca jego miłość. Jak jego życie zmieni się pod wpływem jednego, niewinnego napadu na bank, w którym będzie brał udział jako świadek, nie do końca ofiara? Wydawałoby się, że taka sytuacja po prostu odejdzie w zapomnienie. Jednak nie. Ed stanie się niemal superbohaterem, któremu zostanie wyznaczone zadanie, ale na to trzeba będzie poczekać. Chcecie wiedzieć, co to za zadania wypisane na plastikowych kartach do gry? To musicie sami przeczytać „Posłańca”, a jest tego warty, naprawdę.

Markus Zusak po raz kolejny oczarował mnie swoim lekkim piórem, które idealnie dopasowało się do mojego szybkiego czytania. Łatwość, z jaką przychodzi mu opowiadanie o kolejnych przygodach głównego bohatera jest naprawdę zadziwiająca, szczególnie, że nie są to rzeczy łatwe.

Jeśli lubicie powieści, z których można nauczyć się dobroci dla drugiego człowieka albo po prostu lubicie nietuzinkowe przygody wplecione w zwyczajne życie całkiem niezwyczajnego chłopaka, to polecam sięgnięcie po „Posłańca”. Obiecuję Wam, że oczaruje Was on już od pierwszych stron. Ed Kennedy to zwyczajny człowiek z całkiem zwyczajnymi marzeniami, tylko że z niezwyczajnym podejściem do świata. Chcecie być jak on? Zacznijcie od razu.

★★★★★★★★☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:



"Klucznik" (Tomisko NIEopasłe)




OD AUTORKI: Wiem, jest zastój na blogu, ale postanowiłam w te wakacje popracować nad sobą jak tylko mogę i robię co w mojej mocy, żeby osiągnąć zaplanowane cele. Zapisałam się na kurs rysunku architektonicznego dzięki mojej siostrze ciotecznej i zmieniłam plany na studia, więc muszę pracować za dwie osoby! Ale tak mi się ten rysunek podoba, że nie żałuję czasu ani pieniędzy. W serii książkwo-zdjęciowej, która ukaże się w piątek może wstawię fragment mojej "większej" pracy, to sami ocenicie :) Poza tym... NIE WIERZĘ, ŻE MINĘŁA JUŻ POŁOWA WAKACJI! 
Niedługo ukaże się recenzja "Bóg nigdy nie mruga", a potem nie wiem, bo jak na razie nic nie czytam, jestem zbyt zajęta. Od rana do wieczora mnie nie ma w domu, więc wybaczcie :c jestem okrutna, bo od września będę w klasie maturalnej i będzie jeszcze mniej postów :c
Ale damy radę :D Co czytacie aktualnie? Wakacje pełną parą? Piszcie wszystko! 

10 komentarzy :

  1. Muszę przeczytać tę książkę, jak i "Złodziejkę książek"

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do tej pory nie przeczytałam "Złodziejki książek", może kiedyś się skusze i na opiniowaną też :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo że Posłańcowi daleko do mistrzowskiej Złodziejki książek, to nadal jest to bardzo dobra książka. Czytałam i podobnie jak Tobie, bardzo mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym miesiącu miałam okazję spotkać się z "Posłańcem" i jestem nim oczarowana. Jedna z lepszych książek, które przyszło mi czytać. Wprawdzie nie wiem, jak wypada na tle "Złodziejki...", ale zamierzam po nią niedługo sięgnąć, bo jestem ciekawa dalszej twórczości tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie ostatnio mi ta książka mignęła przed oczami i mówię "ooo autor Złodziejki!" :D Z chęcią sięgnę ponownie po jego twórczość :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie sięgnę po tę powieść, gdy tylko skończę czytać "Złodziejkę książek" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę zapoznać się z książkami tego autora - najpierw będzie Złodziejka książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przede mną Złodziejka jeszcze, ale już mam ochotę na tę książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś przeczytałam kilka kolejnych recenzji Złodziejki... a u Was Posłaniec... To Plaga jakaś:-D Ale takich plag więcej się chce:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej! Jestem nowa na Waszym blogu ale cóż, co tu wiele mówić, od razu go pokochałam. :)
    Bardzo podobają mi się zdjęcia które robicie i czy macie może Instagrama?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka