Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 9 lipca 2014

Oczy wlepione w ekran #1

    Oczy wlepione w ekran to nowy cykl na naszym blogu. Jak się pewnie domyślacie jest on związany z filmami. Taka notka nie będzie pojawiać się regularnie, będzie zależało to tylko od ilości filmów przez nas obejrzanych i chęci pisania o nich (nie zawsze jest co napisać, prawda?).

      Nie będą to jednak tak długie posty jak recenzje książek, bo nie taką tematykę ma nasz blog. Ale chciałyśmy urozmaicić Wam, naszym czytelnikom, książkową rzeczywistość. Nie zawsze jest czas na czytanie, a film obejrzeć można prawie zawsze. Na początek pójdzie kilka filmów. Zapraszamy do czytania!

Oczy wlepione w ekran
#1

 
Wredne dziewczyny | 2004 |
 Komedia obyczajowa | Lindsay Lohan, Rachel McAdams, Tina Fey, Johnatan Bennett

Już od dłuższego czasu czaiłam się, by obejrzeć film w tym stylu. W końcu nadarzyła się okazja i obejrzałam go z przyjaciółką. Czy był fajny? Zależy, co się komu podoba. Historia nastolatki, która idzie pierwszy raz do szkoły i zmienia się w okropną zołzę to dosyć oklepany temat. Typowe amerykańskie liceum, czyli podzieleni na grupki uczniowie, to dla Cady (Lindsay Lohan) zupełnie nowy świat. 

Zabawny, ale do bólu przewidywalny. Polecam na spokojne wieczory, kiedy nie ma się czasu, chęci i siły na zawiłe wątki. Dobry na spotkanie z przyjaciółmi.

Wredne dziewczyny 2 | 2011 | 
 Komedia | Meghan Martin, Maiara Walsh, Jennifer Stone, Diego Boneta

Druga część, choć nijak powiązana z pierwszą, jest prawie o tym samym. Nowa dziewczyna, Jo (Meghan Martin) pojawia się niespodziewanie w szkole i od razu zachodzi za skórę licealnym plastikom. Odstająca od grupy nastolatka jeszcze nie wie, co ją czeka, ale nie jest taka jak inne - jest przygotowana na wszystko i niesamowicie przebiegła. 

Zdecydowanie lepszy film od poprzedniego, przynajmniej w moim mniemaniu. Więcej się dzieje, jest śmieszniej, ale to i tak nie jest film, który mogłabym oglądać na okrągło. Preferuję innego rodzaju produkcje.


Złodziejka książek | 2013 | 
 Dramat, Wojenny | Geoffrey Rush, Emily Watson, Sophie Nelisse, Ben Schnetzer

"Złodziejka książek" to jedna z tych powieści, które po prostu TRZEBA przeczytać. Dowiedziawszy się o filmie, skakałam pod sufit. Zwiastun wydawał mi się genialny, gra aktorska zapowiadała się świetnie. Co obejrzałam? Kiepską imitację naprawdę fantastycznej książki, której nie można nazwać nawet ekranizacją. Nie podoba mi się. Było zbyt wiele zgrzytów, kilka rzeczy się nie zgadzało, a małą Liesel Meminger wyobrażałam sobie zupełnie inaczej.

Polecam, jeśli ktoś chce się rozczarować. Mnie film nie urzekł i oglądać go po raz kolejny zamiaru nie mam.



Niezgodna | 2014 | 
 Akcja, Sci-Fi | Shailene Woodley, Theo James, Jai Courtney, Ray Stevenson

Zachwycona pierwszą częścią "Niezgodnej" byłam bardzo szczęśliwa, gdy dowiedziałam się o ekranizacji. Nie mogłam wysiedzieć w domu tego dnia, gdy zdecydowałam się iść z siostrą do kina. 

Oglądałam go dosyć dawno, więc teraz ledwo co pamiętam, ale wiem, że mi się spodobał. Shai, która wcieliła się w rolę Tris, najpierw mnie drażniła, ale potem przyzwyczaiłam się do niej i nawet mi się podobała. Natomiast Theo w roli Cztery sprawił się idealnie! Po prostu podbił moje serce

Jeśli przeczytaliście książkę, ale nie widzieliście jeszcze filmu - polecam. Choć nie jest to idealnie odzwierciedlenie wersji papierowej, to jednak warto obejrzeć jako uzupełnienie do powieści, gdyż nie jest ona wysokich lotów (zauważyłam to z perspektywy czasu). 

Hardkor Disko | 2014 |
 Dramat | Marcin Kowalczyk, Jaśmina Polak, Agnieszka Wosińska, Janusz Chabior

Bardzo rzadko chodzę na polskie filmy. Dlaczego? Bo polskie kino, według mnie, stoi na bardzo niskim poziomie. Oczywiście są wyjątki. Do takich wyjątków z pewnością należy ten film. Ciekawostką jest, że reżyser jest aktorem i w całości sfinansował swój film. Został ona nakręcony za 100 tys. i muszę przyznać, że jak na tak mały budżet efekt końcowy jest fenomenalny. Efekty specjalne i muzyka momentami są na dużo wyższym poziomie niż hollywoodzkie szmiry.

Bardzo ciężko jest opisać fabułę. Jakbym chciała to zrobić to zdradziłabym za dużo zwrotów akcji i nie byłoby zaskoczenia. Napiszę tylko tyle, że na samym początku widz poznaje Marcina, który szuka pewnego małżeństwa. Nie zastając ich w ich mieszkaniu zaczyna spędzać czas z ich córką, Olą.

W filmie nie ma super dużo rozmów, ale bardzo dużo się dzieje. Seks, dragi i całonocne imprezy to tylko czubek góry lodowej. Plusem tego filmu jest to, że daje bardzo duże pole do popisu dla wyobraźni widza, właściwie wyszłam z kinowej sali z tyloma pytaniami i dopiero po przeanalizowaniu filmu odpowiedziałam sobie przynajmniej na część z nich.

Film mocny, ale jeśli zdecydujecie się go obejrzeć nie pożałujecie.

Wilgotne miejsca | 2013|
 Dramat, Komedia | Carla Juri, Christoph Letkowski

Zupełnie nie rozumiem dlaczego ten film nazywany jest współczesną Amelią? Przede wszystkim główna bohaterka jest, krótko mówiąc, bardzo wyzwolona - nie każda z nas wymieniłaby się z przyjaciółką używanymi tamponami albo chodziła boso w zalanym publicznym szalecie. Helen jednak nie przejmuje się higieną - im brudniej, tym lepiej. Zaraz po zapoznaniu bohaterki widz przypatruje się jej wypadkowi, zacięła hemoroid podczas depilacji stref intymnych, i pobycie w szpitalu. I właśnie ten pobyt jest ważny, ponieważ Helen próbuje pogodzić rozwiedzionych rodziców, przypomina sobie pewne aspekty swojego życia oraz poznaje wymarzonego faceta, który jest pielęgniarzem. I zdaje się, że bezpośredniość i otwartość Helen mu inponuje.

Przerażające jest to, że film jest na podstawie książki. Już on sam momentami dla mnie był zbyt niesmaczny, więc boję się sięgać po książkę. FILM DLA LUDZI O MOCNYM ŻOŁĄDKU!

Do zaliczenia | 2013 |
 Komedia | Aubrey Plaza, Johnny Simmons, Bill Hader, Rachel Bilson

Są takie chwile kiedy potrzebuję typowego amerykańskiego odmóżdżacza, najlepiej w stylu American Pie. Jednak ile razy można oglądać to samo? Tak trafiłam na ten film, który opowiada o dziewczynie, która postanawia pozbyć się dziewictwa i nabrać doświadczenia w łóżku zanim pojedzie do koledżu. I zaczyna się eksperymentowanie. Oczywiście wszystko kończy się znalezieniem tego właściwego faceta. Temat powtarzany do porzygu, ale idealnie oczyszcza umysł.





I jak Wam się podoba pomysł na posty? Chcielibyście czytać co sądzimy o filmach, które oglądałyśmy? Piszcie.

10 komentarzy :

  1. Super cykl - liczę na więcej :D
    Będę brała pod uwagę wasze propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam "Wredne dziewczyny" już jakiś czas temu, ale pamiętam, że nawet mi się podobało. Tak, żeby się wyluzować :) "Niezgodna" fajny film, oczywiście wersja papierowa lepsza, ale cóż... Mówisz, że "Złodziejkę książek" trzeba przeczytać? :) Hm... Rozejrzę się za nią, a film sobie odpuszczę. Pomysł na posty o filmach jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie się "Złodziejka książek" bardzo podobała. Oczywiście nie tak, jak książka, ale spłakałam się solidnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam "Niezgodną", całkiem niezły film. Aktorka w roli Tris dobrze sobie poradziła i przyjemnie się na nią patrzyło, ładnie tam wyglądała :) (choć ona sama w wywiadach nie robi najlepszego wrażenia, niestety).

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny cykl. Kilka filmów znam, jeden z wyżej wymienionych nawet dzisiaj obejrzę. Czekam na kolejną część cyklu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cykl bardzo ciekawy, sama mam podobny, jednak opisuję jeden film w całości :D
    ''Niezgodną'' bardzo chętnie w przyszłości oglądnę, ale co do ''Złodziejki''... Nie, zniechęciłaś mnie :P
    ''Wredne Dziewczyny'' oglądałam - przyjemny film na nudne wieczory :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny cykl, a z tych filmów to ewentualnie może obejrzałabym Złodziejkę książek. reszta nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cykl fajny :) z tych filmów widziałem chyba "Wredne dziewczyny" ale to dawno i już nie pamiętam :P "Złodziejki książek" na pewno nie obejrzę bo książka za bardzo mi się podobała i mam swoje wyobrażenie postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na cykl, bardzo mi się podoba! :)
    Muszę oglądnąć "Niezgodną" ale najpierw chcę ją przeczytać. No i to samo ze "Złodziejką książek". A oprócz tego, ciekawa jestem filmu "Do zaliczenia" - może oglądnę sobie w jakiś nudny wieczór. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam kilka filmów z tej listy, w tym "Złodziejkę książek", która mi osobiście się podobała. Co prawda niektóre wątki w filmie nie zgadzały się z fabułą książki, ale i tak myślę, że film był bardzo dobry.
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka