Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 12 lipca 2014

Jesteś cudem - Regina Brett


Tytuł oryginału: Be the miracle. 50 Lessons for Making the Impossible Possible

Tytuł polski: Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym

Autorka: Regina Brett

Data premiery: 6 listopada 2013

Wydawca: Wydawnictwo Insignis

Liczba stron: 354
 
„Nowa książka autorki bestsellera Bóg nigdy nie mruga, cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem czytelników na całym świecie. Tym razem Regina Brett dzieli się z nami opowieściami o tym, że szczęście zależy od nas samych – naszych wyborów i decyzji, które najczęściej nie są aż tak trudne, jak się z pozoru wydają. A każda próba zmiany świata wokół siebie na lepsze sprawia, że dokonujemy cudów. Cudów, które są osiągalne dla każdego z nas. Codziennie. Regina Brett nie stawia przed swoimi czytelnikami zadania ponad ich miarę. Niezależnie od tego, czy humorystycznie, czy refleksyjnie, zawsze pisze z niezachwianą wiarą w człowieka, w dobro, które w nim tkwi i które sprawia, że niemożliwe staje możliwe. Jesteś cudem to zbiór inspirujących lekcji o tym, jak niewiele trzeba, by zmienić coś na lepsze. To 50 felietonów, które obudzą w czytelniku natchnienie. Choć każdy z nich to zupełnie inna historia, zebrane razem tworzą przewodnik pomagający dostrzec i docenić siłę zmian na lepsze – małych cudów. Regina Brett pisze od 1986 roku. Za felietony drukowane na łamach największej gazety w Ohio, „The Plain Dealer”, otrzymała wiele krajowych i stanowych nagród. Była też dwukrotnie nominowana do nagrody Pulitzera w dziedzinie reportażu. Jej ostatnia książka, Bóg nigdy nie mruga, trafiła na listę bestsellerów „New York Timesa”. Regina Brett prowadzi swój własny talk-show oraz stale wspomaga organizacje non profit.”

- lubimyczytac.pl


Czy zawsze jesteście pełni pozytywnej energii, która pobudza Was do działania? Czy nigdy nie macie gorszych dni, podczas których najlepiej byłoby żebyście nie wychodzili z łóżka, a pizza to Wasz jedyny towarzysz? Chyba każdemu zdarza się na kogoś obrazić, z kimś pokłócić, czy kogoś zranić. Jednak najważniejsze to umieć sobie z tym radzić. Wybaczać, kochać i dawać z siebie wszystko – tak można opisać idealne życie według Reginy Brett, autorki bestselleru pod tytułem Bóg nigdy nie mruga. Wprawdzie nie miałam jeszcze okazji przeczytać tej książki, ale czeka już na swoją kolej w mojej skromnej biblioteczce.



O czym tak właściwie jest „Jesteś cudem”? A więc, jest to zbiór pięćdziesięciu felietonów dotyczących dosłownie wszystkiego. Dalsza część tytułu brzmi 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym. Dla mnie jest to trochę przesadzone, bo w felietonach zawarte są raczej zwyczajne, prozaiczne mądrości, o których w wirze pracy, nauki czy po prostu zwyczajnego, szarego życia człowiek zapomina. Każda lekcja jest zatytułowana. Czasem jest to krótka fraza, czasem dłuższe zdanie, zależy jak ciężko (bądź łatwo) jest opisać dany felieton. Jest to o tyle przydatne, że można szybko znaleźć jakiś „rozdział”, który akurat nas interesuje, bądź po prostu zacząć od tego, co spodoba nam się najbardziej.

Kiedy na blogach huczało o książkach tej autorki, nie byłam do końca przekonana. Dlaczego? Nienawidzę felietonów. A przynajmniej tak myślałam do tej pory. Teraz, po lekturze Jesteś cudem, wiem, że będę szukała ciekawych felietonów w sieci, ale nie tylko. Może jeszcze nie mogę powiedzieć, że kocham ten „gatunek” literacki, ale stał mi się on bliższy, właśnie ze względu na tę książkę. Mam nadzieję, że i dzięki Bóg nigdy nie mruga, jeszcze chętniej będę czytywała felietony.

Ciężko jest mi wybrać którąś ulubioną lekcję, gdyż wszystkie są naprawdę wartościowe i zapadające w pamięć. Można wiele z nich wynieść, nawet jeśli ma się jakąś świadomość tego wszystkiego. Ja po przeczytaniu każdego „rozdziału”, że tak powiem, czułam jakiś przypływ energii i miałam ochotę zmieniać świat! To naprawdę pouczająca książka, która może wiele zmienić nie tylko w naszym światopoglądzie, ale całym życiu, a nawet w życiu innych.

Uważam, że jest to książka warta przeczytania i kupienia. Ja początkowo pożyczyłam ją od mojej koleżanki ze szkoły, po czym tego samego dnia zakupiłam i Jesteś cudem i Bóg nigdy nie mruga. Tak mnie oczarowała ta autorka i jej felietony! Można się wiele nauczyć i zrozumieć, a starsi czytelnicy na nowo odkryją co to radość z życia i pomocy innym. Naprawdę polecam.
 
★★★★★★★★★★

Książka bierze udział w wyzwaniach:



"Klucznik" (Tomisko NIEopasłe)

OD AUTORKI: Jeszcze nie wróciłam z wakacji, ale znalazłam chwilkę i do Was piszę. Ciężko było mi napisać cokolwiek o tej książce, więc jest krótko, ale mam nadzieję, że i tak skusicie się na przeczytanie "Jesteś cudem". Piszcie, co Wy aktualnie robicie i czytacie. U mnie pogoda pochmurna, deszcz nawet padał, więc czas spędzam z laptopem i książką w ciepłym mieszkaniu, ale nie martwię się, bo jeszcze dużo czasu wolnego będę miała.

8 komentarzy :

  1. Mnie ta książka kusi już od dłuższego czasu :D Teraz jest/albo będzie w promocji z jakąś gazetką chyba :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również książka przypadła do gustu :)
    Naprawdę wartościowa pozycja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, ale jakoś nie kusi mnie ta pozycja, więc raczej sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi się wydaje, że ta książka to takie pitu pitu o tym, że trzeba być pozytywnie nastawionym i takie tam. Serio? W ogóle mnie to nie przekonuje :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za takimi ""wymądrzającymi się" książkami. Wydaje mi się, że człowiek zamiast czytać o takich rzeczach, powinien je odkrywać samemu. Wtedy ma to jakiś sens.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fabuła brzmi interesująco. Rozejrzę się za nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę i już nie mogę się doczekać, kiedy zacznę ją czytać! Ale niestety na razie musi ustąpić miejsca stosikowi z biblioteki ;)

    Tu Dori, dawna autorka bloga czyteniaa. Powróciłam z kolejnym blogiem -> http://minsjel.blogspot.com/. Niedługo powinny pojawić się pierwsze recenzje, a na razie zapraszam do proponowania, co mogłabym tam oprócz nich publikować :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka