Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 10 czerwca 2014

39 wskazówek: Złodziej miecza - Peter Lerangis




Tytuł oryginału: The 39 Clues: The Sword Thief

Tytuł polski: 39 wskazówek: Złodziej miecza

Autor: Peter Lerangis

Data premiery: 4 grudnia 2012

Wydawca: Wydawnictwo Initium

Liczba stron: 154

„W pościgu za trzydziestoma dziewięcioma wskazówkami obowiązuje tylko jedna zasada: NIE UFAJ NIKOMU. Lecz kiedy w poszukiwaniu trzeciej wskazówki czternastoletnia Amy Cahill i jej młodszy brat Dan trafiają do Japonii, są zdani na pomoc niesłownego wuja Alistaira Oh. Czy będą tak naiwni, by podjąć z nim współpracę? Gra toczy się o najwyższą stawkę, więc Amy i Dan mogą nie mieć wyboru. W rodzinie Cahillów sojusze z krewnymi bywają jednak śmiertelnie niebezpieczne…”
- lubimyczytac.pl

39 wskazówek
Labiryntkości | Fałszywa nuta | Złodziej miecza | Sekret grobowca | Czarny krąg | In Too Deep | The Viper’s Nest | The Emperor’s Code | Storm Warning | Into The Gauntlet |Vespers Rising


Dużo czasu minęło od przeczytania przeze mnie drugiego tomu serii 39 wskazówek. Sporo już zapomniałam, nie wiedziałam czego spodziewać się po tej części. Jednak krótka analiza opisu książeczki przypomniała mi to i owo, również recenzje i opinie na lubimyczytac.pl mi pomogły. I teraz jestem zwarta i gotowa do napisania tej recenzji! Choć nie do końca… Długo zwlekałam z zabraniem się za pisanie, bo ciężko mi pisać o historiach, które można zamknąć ledwie w 150 stronach! No ale spróbuję. 

Dzieciaki wraz ze swoją opiekunką najpierw lądują w Japonii, a potem z wujkiem Alistairem przemieszczają się Korei, gdzie rzekomo jest ukryta kolejna wskazówka. Oczywiście po drodze nie odbywa się bez wielu mrożących krew w żyłach spotkań i wypadków, które mogą doprowadzić do prawdziwego nieszczęścia. 

Styl autora upodabnia się do tego Riordanowego z pierwszego tomu 39 wskazówek, ale tutaj zaczyna mi już coś zgrzytać. W drugiej części nie dało się wyczuć różnicy w autorze, tutaj natomiast tak. Nie wiem, czy to dobrze czy to źle. Ciężko ocenić, bo w sumie klimat jest utrzymany prawie ten sam, a ja muszę zrozumieć, że całości nie pisze Rick Riordan. Ogólnie nie jest źle, wręcz przeciwnie, jest dobrze. Książkę przeczytałam w mgnieniu oka i nie wyłapałam powtórzeń, błędów i takich tam istotnych szczegółów, ale czegoś mi zabrakło. Może to dlatego, że Złodziej miecza jest taki króciutki? Ale w sumie każdy poprzedni tom tej serii również taki był. No… tyle że byłam młodsza, gdy je czytałam. To może być powód. 

Akcja pędzi na złamanie karku i nie czeka na czytelnika, który czasem może się pogubić. Nie wiadomo kto jest dobry, a kto zły, komu można ufać, a komu nie. Czasem nawet największy wróg może okazać się przyjacielem, a najlepszy przyjaciel najgorszym wrogiem. I to mi się podoba, często jesteśmy trzymani w niepewności (o ile można tak powiedzieć biorąc pod uwagę malutką liczbę stronic) i ciężko przewidzieć również, co stanie się dalej. 

Książka jest pełna akcji, humoru, ale i niebezpiecznych sytuacji i wyzwań, które musi podjąć rodzeństwo Cahill. Zdecydowanie polecam fanom przygodówek, które rozciągają się na kilka czy nawet kilkanaście tomów. Nic rewelacyjnego, ale czas miło przy niej płynie.

★★★★★☆☆☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach:


"Klucznik" (Autor jest mężczyzną)


 OD AUTORKI: Wiem, że recenzja krótka, ale nic więcej nie udało mi się napisać. Zdecydowanie książka jest za krótka na 1000-słowną recenzję. Ale mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe :)  


!!! NA RAZIE WRACAMY DO STAREGO SZABLONU, GDYŻ CZAS OCZEKIWANIA NA NOWY MOŻE SIĘ NIECO WYDŁUŻYĆ. MAM NADZIEJĘ, ŻE TO WAM NIE PRZESZKADZA I JAKOŚ WSZYSCY PRZEŻYJEMY TEN ZAMĘT !!!

2 komentarze :

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka