Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 20 maja 2014

30-Day Book Challenge 21-30

No i to będzie już ostatni post z serii 30 dniowego wyzwania. Mamy nadzieję, że miło się "bawiliście" wszyscy razem z nami. Piszcie swoje propozycje, do poszczególnych dni. Chętnie poczytamy! :)




Day 21 - Favorite book from your childhood
Dzień 21 - Ulubiona książka z dzieciństwa

Asia: Dziwne jest to, że lektury z roku na rok robią się coraz nudniejsze. Pamiętam jak czytałam Chłopców z placu broni. Do tej pory wspominam ją jako naprawdę fajną książkę. Teraz boję się po nią ponownie sięgnąć, bo obawiam się, że jestem już na nią za stara, a nie chcę niszczyć sobie wspomnień.

Alicja: Ciężko mi wybrać ulubioną książkę z dzieciństwa, bo mało, co pamiętam. Dzieci z Bulerbyn to taka klasyka, że nawet nie wypada ich wymieniać. Ale pamiętam taką jedną serię książek o rudowłosej dziewczynce, przeczytałam każdy tom! A są to mianowicie Zdumiewające przygody Abby Hayes.

Day 22 - Favorite book you own
Dzień 22 - Ulubiona książka, którą posiadasz 

Asia: Ponieważ nie jestem fanką pożyczania książek, dlatego posiadam większość książek, które czytam. Również te swoje ulubione, o których mogliście przeczytać w poprzednim poście tego wyzwania.

Alicja: Wszystkie książki, które mam, są moimi ulubionymi, nie potrafię wybrać. Ale jeśli najbardziej ulubione książki mierzyłoby się miarą zniszczeń, to zdecydowanie byłaby to seria o Harrym Potterze.


Day 23 - A book you wanted to read for a long time but still haven’t
Dzień 23 - Książka, którą chciałeś przeczytać już od dawna, ale dalej tego nie zrobiłeś

Asia: Długo myślałam nad odpowiedzią na to pytanie. Ale w końcu dotarło do mnie, że mam dwie takie książki. Pierwsza to To Stephena Kinga, której nie przeczytałam do tej pory, bo panicznie się jej boję (w tajemnicy napiszę, że przerażają mnie klauny). Druga z książek, którą mam na myśli to Koralina Neila Gaimana. Chcę ją przeczytać o momentu zobaczenia filmu, który urzekł mnie całkowicie i nigdy mi się nie znudzi. I bogowie mi świadkami, że szukałam jej w księgarniach i bibliotekach, ale niestety nie dane mi było do tej pory jej znaleźć, nad czym bardzo ubolewam.

Alicja: Wcześniej chciałam tu mówić o Gwiazd naszych wina, ale, na szczęście (lub nie) już ją przeczytałam. Zastanawiałam się więc długi czas, co by tu pasowało i jednogłośnie z moją własną osobą zgodziłam się na trzy książki! Szukając Alaski, Papierowe miasta oraz Dom Hadesa. Już długo stoją na mojej półce, już długo chce po nie sięgnąć, ale jakoś nie ma ku temu odpowiedniej okazji.


Day 24 - A book that you wish more people would’ve read
Dzień 24 - Książka, którą chcesz, aby przeczytało więcej osób

Asia: Wiecie co? Nie przychodzi mi do głowy jakaś konkretna książka. Właściwie to życzyłabym sobie, aby większy odsetek ludzi na świecie w ogóle czytał. Mam na myśli oczywiście osoby spoza grona fanatyków książek, jakim jest każdy z Was, osób z blogosfery książkowej. :) Mam wrażenie, że większość osób w mniej więcej w moim wieku bardziej zainteresowana jest tym, co dzieje się w ich telefonie bądź komputerze. Oglądają filmy i nawet nie wiedzą, że część z nich może być na podstawie książek.

Alicja: Jedyne książki, które wpadły mi do głowy, podczas czytania tego zdania wyżej to powieści Monsa Kallentofta, nie mam konkretnie jednej wybranej, ale wszystkie. Mało osób widziałam, żeby je czytało a tak się cudownie czuję, gdy mogę o nich porozmawiać z innymi lub gdy widzę kogoś w metrze, mającego w rękach którąś z części o Malin Fors.

Day 25 - A character who you can relate to the most
Dzień 25 - Bohater, z którym najbardziej się utożsamiasz

Asia: Pewnie zabrzmi to dziwnie, ale najbardziej utożsamiam się z Tyrionem Lannisterem z Pieśni Lodu i Ognia. Pomijam fakt, że różni nas płeć, wzrost, a nawet stan majątkowy, ale jego sarkazm jakoś do mnie przemawia (i wcale nie chodzi mi o to, że sama nadużywam sarkazmu).

Alicja: Dokładnie jak moja siostra, mam postać, która nie jest do mnie podoba płcią, wyglądem i innymi tymi rzeczami. Gdy tylko poznałam Quentina Jacobsena z Papierowych miast i czytałam o jego zachowaniu i takich tam rzeczach, myślałam sobie: jestem jego damską wersją!


Day 26 - A book that changed your opinion about something
Dzień 26 - Książka, która zmieniła Twoją opinię na temat czegoś

Asia: Zdecydowanie jest to Jedz, módl się, kochaj. Ta książka uświadomiła mi jak ważne jest to, aby żyć ze sobą w zgodzie, mieć jakieś cele. Trzeba podążać za tym, co podpowiada ci serce, a nie za tym, czego oczekują od ciebie inni. Niby proste, ale mi potrzeba było przeczytania tej książki, aby ta teoria spadła na mnie jak grom z jasnego nieba.

Alicja: Jest to zdecydowanie Gwiazd naszych wina. Znaczy, może nie tyle, że ta książka zmieniła moją opinię, ile w większej mierze uświadomiła o poważności sytuacji ludzi chorych na raka. Mnie to nie dotyczy, tak, więc myślę sobie: a po co mam się martwić. Ale czy rzeczywiście tak jest, czy musi tak być? Oczywiście, że nie. Ciężko jest mi mówić o tej powieści, bo wywarła na mnie tak ogromne wrażenie, nie potrafię ubrać nawet w słowa, jak piękna, a zarazem smutna jest ta powieść. Ciężko mówić o przekazie, jeśli połowa nie będzie go rozumiała ze względu na nie przeczytanie tej książki.


Day 27 - The most surprising plot twist or ending
Dzień 27 - Najbardziej zaskakujący zwrot akcji lub zakończenie
Asia: Jakiś czas temu przeczytałam Domek z piernika Carin Gerhardsen. Tam takiego zakończenia się nie spodziewałam.

Alicja: Ostatnio skończyłam czytać Papierowe miasta. Gdybym powiedziała, że zakończenie mnie zaskoczyło, to byłoby to po prostu okropne niedomówienie.


Day 28 - Favorite title
Dzień 28 - Ulubiony tytuł

Asia: Bóg nosi dres i Śnieżka musi umrzeć. Nie wiem dlaczego, ale tytuł pierwszej pozycji rozbawił mnie do łez, a tytuł drugiej niezmiernie rozradował. Już wyjaśniam dlaczego. Czy nie sądzicie, że wizja Boga, który zamiast swoich prześcieradeł zawala dresik i popyla w nim po niebie nie jest zabawny? Z drugim sprawa ma się tak, że nigdy nie lubiłam Królewny Śnieżki i sądzę, że lepiej byłoby gdyby książę jej nie uratował. Niestety to bajka.

Alicja: Jest dużo ciekawych tytułów. Każdy autor dzięki niemu przekazuje nam "cząstkę" tej historii. Najbardziej podobają mi się tytuły Johna Greena, ale to może dlatego, że aktualnie jest on moim najulubieńszym autorem? Ciężko stwierdzić.

Day 29 - A book everyone hated but you liked
Dzień 29 - Książka, której wszyscy nienawidzą, ale Tobie się podobała

Asia: Walnę tu tytuł, który pewnie nie wiele z Was miało okazję czytać. Ba! Nawet pewnie o nim nie słyszeliście! Ja trafiłam na tę pozycję tylko ze względu wyboru zajęć na uczelni. Była to lektura obowiązkowa do zaliczenia tego przedmiotu. Wiem, że chyba nie było nikogo na tych zajęciach, kto mówiłby o tej książce, że mu się podobała. Jednak uważam, że autor ma niezwykły talent pisania, który interesuje i czytelnik chce czytać dalej, mimo że są to same suche fakty historycznie. Ale zaraz. Nie napisałam o jaką książkę mi chodzi. Ogień i krew. Historia Ameryki Łacińskiej - książka o burzliwej historii kontynentu, ale naprawdę napisana w taki sposób, że czytelnik odnosi wrażenie, że jest to powieść akcji, a nie zbiór historycznej paplaniny. Jeśli interesujecie się tym regionem polecam sięgnięcie po tę książkę.


Alicja: I jest to zdecydowanie nie książka, a cała saga. Zmierzch podbił moje serce i mimo że wiem, iż to wcale nie jest arcydzieło, to i tak kocham powieści o Belli, Edwardzie i Jacobie. Nie ma dla mnie znaczenia to, czy ktoś ją lubi, nienawidzi, jest mu obojętna. Lubię wracać do tej serii i na pewno zrobię to jeszcze nie raz.





Day 30 - Your favorite book of all time
Dzień 30 - Twoja ulubiona książka ever

Asia: Zdecydowanie Portret Doriana Graya Oscara Wilde'a. Mroczna, tajemnicza i do bólu prawdziwa (no prawie).

Alicja: Chyba się powtarzam, ale zdecydowanie jest to Gwiazd naszych wina. Zaskarbiła sobie moją sympatię od pierwszej strony. Bohaterowie są naprawdę niebanalni i szczerzy do bólu. Nie irytowało mnie dosłownie (!) nic! To książka idealna, na pewno do niej wrócę i to nie raz. Zakochałam się, po prostu wpadłam po uszy.

9 komentarzy :

  1. Hej, nominowałam Was do wyzwania "Jakim jesteś czytelnikiem". Jeżeli nie macie ochoty brać w nim udziału to oczywiście to rozumiem i szanuję, a jeżeli macie to bardzo gorąco zapraszam :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chętnie wezmę udział, tylko tak właściwie nie wiem na czym ono polega. Wiem, że krąży na wielu blogach od jakiegoś czasu, ale czy są do niego jakieś pytania na które trzeba odpowiedzieć, czy po prostu wymienia się rzeczy "Jakim jest się czytelnikiem"? :)

      Usuń
    2. Po prostu pisze się o swoich nawykach czytelniczych :)

      Usuń
  2. oo popieram wybór Monsa - bdb pisarz i naszym kraju stanowczo za mało doceniany!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej :) Wiem, że szablon, który widnieje na waszym blogu, został zrobiony na zamówienie przez Szablonownicę i chciałabym zapytać, czy miałybyście coś przeciwko, gdybym go wrzuciła u siebie? Dosłownie na kilka dni, jest mi potrzebny blog dla poparcia projektu, który przygotowuję na studia, później zostałby usunięty i szablon byłby wyłącznie wasz :) Po prostu ciężko jest znaleźć taką tematyczną grafikę. Z góry przepraszam za to całe zawracanie gitary.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojejku, czy ja dobrze widziałam - czy to Wy robiłyście te zdjęcia? Macie Harry'ego Pottera w oryginale? :D

    Tak często wspominacie o "Gwiazd naszych wina" - muszę przeczytać <3

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka