Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 6 maja 2014

30-Day Book Challenge 11-20

Przyszedł wreszcie czas na drugą odsłonę 30-Day Book Challenge. Mam nadzieję, że spodoba się Wam i ten post :)


Day 11 - A book you hated
Dzień 11 - Książka, której nienawidzisz

Asia: Pod tą kategorię podchodzą głównie lektury. -.- Ale najbardziej znienawidzona ze znienawidzonych książek to Krzyżacy. Boże! Jak ja się męczyłam, żeby ją przeczytać. Oczywiście nie udało mi się przebrnąć nawet przez sto stron. Nawet przez film nie udało mi się przebrnąć. Zasnęłam po niespełna 30 minutach.

Alicja: Lalka, Krzyżacy oraz wiele innych lektur, których nie udało mi się przeczytać. Ale nie mówię, że każda lektura jest zła, co to, to nie!

Day 12 - A book you used to love but don’t anymore
Dzień 12 - Książka, którą kiedyś kochałeś, ale teraz już nie kochasz

Asia: Chyba Seria Niefortunnych Zdarzeń. Czytałam ją jeszcze w podstawówce, ale jak ostatnio zaczęłam czytać po raz kolejny to nie zastanawiam się, co mi się w tych książkach podobało.

Alicja: Jest to zdecydowanie seria Błękitnokrwiści. Kiedyś naprawdę podobały mi się te historie elitarnych wampirach bla, bla, bla, ale teraz? Nie widzę w nich nic nadzwyczajnego. Tak samo z Pamiętnikami wampirów. Pierwszy raz czytałam je bez wytchnienia z wypiekami na twarzy, a teraz? Jedna z ksiąg TVD to książka z najniższą oceną na blogu. Nie uważam, że są to złe powieści, ale już nie w moim guście.

Day 13 - Your favorite writer
Dzień 13 - Twój ulubiony autor

Asia: George R.R. Martin i Joanne Fluke. Za fantastyką nie przepadam i uważam, że to naprawdę coś, skoro w moich ulubionych autorach znalazł się autor fantastyki. A pani Fluke pisze fantastyczne kobiece kryminału z wypiekami w tle. Mniam!

Alicja: Ciężko mi jest tu wybrać, bo mam ich trzech. J.K. Rowling, Rick Riordan i Micheal Grant. Wszyscy mają cudowne książki i naprawdę nie wiem, jak to rozstrzygnąć. Autorkę Pottera kocham za to, że zmieniła moje dzieciństwo w coś magicznego. Za to dzięki Rickowi poznałam siłę prawdziwej przyjaźni i że nawet w obliczu największego niebezpieczeństwa jest czas na pozytywne uczucia. Natomiast Grant pokazał, że podział na ludzi dobrych i złych to tylko umowne rozważania, każdy ma prawo się zmienić i dojrzeć do przejścia na drugą stronę. EDIT: Na tę chwilę moim ulubionym autorem jest John Green, którego twórczość po prostu pokochałam. Na razie mam na swoim koncie tylko Gwiazd naszych wina, ale jest to tak piękna powieść, a Green pisze wprost niesamowicie, że grzechem byłoby go tu nie wymienić.

Day 14 - Favorite book of your favorite writer
Dzień 14 - Ulubiona książka Twojego ulubionego autora

Asia: Starcie królów Geroge'a R.R. Martina. I Śmierć za cukiernią Joanne Fluke.

Alicja: Od Rowling będą to Insygnia Śmierci, od Riordana Ostatni Olimpijczyk, a od Granta GONE. Faza szósta: Światło. Wszystkie te książki są ostatnimi w serii i nie będę się nad nimi zbyt długo rozwodzić. Czemu akurat te? Wywołały we mnie najwięcej emocji, śmiech, radość i płacz i po prostu są tak cudowne, że grzechem ich byłoby nie wybrać. EDIT: I Gwiazd naszych wina Johna Greena. Przeczytajcie, a dowiecie się, czemu ją pokochałam.

Day 15 - Favorite male character
Dzień 15 - Ulubiona męska postać

Asia: Właściwie to długo by wymieniać. Bo tych postaci jest od groma. Ale najulubieńszy to zdecydowanie Draco Malfoy z serii o Harrym Potterze. Ten bohater nie jest do końca taki czarny jakbym chciała, ale mimo wszystko go najbardziej lubię. Podejrzewam, że niemałą rolę w tym wszystkim odegrał Tom Felton, którego blond (farbowane) włosy idealnie komponowały się z czarnym strojem. <3

Alicja: Tutaj nie będę się nawet zastanawiać. Augustus Waters (Gwiazd naszych wina), niesamowicie przystojny, niesamowicie inteligentny i niesamowicie ironiczny. Mimo przeciwności losu stara się żyć normalnie, szczery do bólu, kochany, nieprzyzwoicie uroczy. Czego chcieć więcej?

Day 16 - Favorite female character
Dzień 16 - Ulubiona żeńska postać

Asia: Nie pałam szczególna sympatią do żadnej bohaterki. Zwykle są albo przemądrzałe (Hermiona Granger), albo głupie i naiwne (Annastasia Steele), albo żałosne (Bella Swan). Strasznie mnie takie postacie denerwują.

Alicja: Jest tyle ciekawych żeńskich postaci w książkach, że tu naprawdę ciężko cokolwiek wybrać. Ale jedną z moich faworytek na pewno jest Hermiona z Harry'ego Pottera. Zawsze lubiłam jej zaciętość, pewność siebie i zapał do nauki (w dodatku mamy podobne włosy haha). Jeszcze jedną postacią, którą mogę podać to Diana z GONE. Uwielbiam ją od samego początku, mimo że nie należała do tej grupy, której kibicowałam. Również wiele przeszła i musiała poświęcić dużo dla dobra innych. EDIT: Również Hazel z GNW to bardzo ciekawa dziewczyna, podchodząca do życia z ironicznym dystansem, mimo wielu przeciwności losu. Pokochałam ją od pierwszej strony!

Day 17 - Favorite quote from your favorite book
Dzień 17 - Ulubiony cytat z Twojej ulubionej książki

Asia: Słyszałem, że odwaga i szaleństwo są kuzynami. - Starcie królów George R.R. Martin.

Alicja: Świat nie jest instytucją zajmującą się spełnianiem życzeń. - Gwiazd naszych wina John Green

Day 18 - A book that disappointed you
Dzień 18 - Książka, która Cię zawiodła

Asia: O ho ho! Znalazłoby się tego trochę. Jednak najbardziej zawiedziona byłam książką Wszystkie drogi prowadzą do Mekki. A wszystko to dzięki TVN i ich błędnemu nazwaniu książki kryminałem.

Alicja: Na pewno jest to Atlas chmur, z którym wiązałam ogromne nadzieje. Więcej przeczytacie tu: klik. Kolejną taką książką są Piękne Istoty, ale z tym to jest dziwna sytuacja. Bo najpierw obejrzałam film i mi się podobał, a potem przeczytałam książkę i również niby mi się podobała. Ale teraz tak sobie myślę, że oczekiwałam czegoś innego. Nie wiem, ciężko stwierdzić.

Day 19 - Favorite book turned into a movie
Dzień 19 - Ulubiona książka, która ma swoją ekranizację

Asia: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Stiega Larssona! Zaskoczyło mnie to, że film potrafił trzymać tak samo w napięciu jak książka. No i oczywiście fantastyczna gra Daniela Craiga!

Alicja: Mimo wszystko, że Harry Potter to moje ulubione książki, to ekranizacje wcale nie są moimi ulubionymi. Owszem, kocham je i są cudowne, ale tutaj muszę wspomnieć o Intruzie po raz kolejny. Jest to jedna z książek, które plasują się wysoko w moich ulubionych, a film (mimo że wszyscy krytykują) mi się podobał. Wprawdzie obejrzałam go PRZED przeczytaniem (zabijcie mnie, błagam), to nie zmienia to faktu, że według mnie był mega! Chciałabym kontynuację.

Day 20 - Favorite romance book
Dzień 20 - Ulubiony romans

Asia: W moim przypadku to romansidła! Jestem wielką fanką książek Harlequina! Nie potrafię wymienić tytułów konkretnie, bo od kilku lat już ich nie czytam, ale pamiętam, że każda miała w sobie coś magicznego. Mimo że były totalnie kiczowate.

Alicja: Nie czytam dużo romansów, a jeśli już to są to historie młodych nastolatków przeplatane miłością i fantastycznymi stworzeniami. Uwielbiam całą sagę Zmierzch, choć mało komu się to podoba. Również przypadła mi do gustu Ostatnia Piosenka Nicholasa Sparksa. Jest to jedyna jego książka, jaką przeczytałam, ale zamierzam to niedługo zmienić i może znajdę coś innego?



9 komentarzy :

  1. Świetny post, fajnie się czytało : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy dodasz post ze zdjęciami swojej biblioteczki ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się to zrobić jak najszybciej, ale pożyczyłam ostatnio sporo książek, więc czekam aż do mnie wrócą :)

      Usuń
  3. Widzę, że mamy kilka wspólnych typów: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet, Hermiona, J.K.Rowling :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również zawiodłam się na "Pięknych istotach". Miało być tak fajnie, a wyszło jak wyszło :)
    Poza tym każdy zachwala GNW, a ja nie czytałam :(
    Asiu- ja również lubię Harlequinowskie książeczki. Mała, niepozorna, nic nie wnosząca, a jednak fajnie się czyta (oczywiście z kilkoma wyjątkami ) :D

    Chciałabym jeszcze napisać, że mail co do wymianki, doszedł :) Tak żebyś się nie martwiła :) I dziękuję za umieszczenie banerka. Od razu go widać :))

    OdpowiedzUsuń
  5. O, a ja uwielbiam "Lalkę"! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lektury, potrafią być niesamowicie nużące. Aktualnie muszę przeczytać "Dwanaście prac Herkulesa" Christie, więc nie narzekam :) "Błekitnokrwiści" to był dla mnie koszmar. Mogę śmiało powiedzieć, że to najgorsza książka jaką czytałam. "Serii niefortunnych zdarzeń" nie znam. J.K. Rowling również moje dzieciństwo uczyniła magicznym i wspaniałym. Rick Riordan jest przewspaniałym pisarzem i dzięki niemu odżyła moja miłość do mitologii, więc jestem mu szalenie wdzięczna. Do Michaela Granta dopiero się przekonuję :)
    GNW jest wręcz niebiańskie. Hermiona też jest jedną z moich ulubionych postaci. A Augustus? Genialny. "Ostatnia piosenka" jest według mnie bardzo ciekawa i wzruszająca, choć rzadko czytam takie książki, podobała mi się :)
    Świetne odpowiedzi, a cytaty cudowne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oficjalnie zabijam za obejrzenie "Intruza" przed przeczytaniem książki!!!! BŁĄD!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojejku! Mamy wiele wspólnego!! :D
    Będę musiała w takim razie poznać autorów, których wymieniłyście jako ulubionych! Niektórych kompletnie nie znam...
    No i jestem serio zmuszona przeczytać "Gwiazd naszych wina"!!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka