Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

30-Day Book Challenge 1-10

W końcu zdecydowałyśmy się z Asią, by zrobić dla Was 30-Day Book Challenge. Nie chciałyśmy jednak wrzucać na blog postów codziennie, więc zebrałyśmy wszystko razem i tak oto, teraz możecie czytać ten post :) Piszcie również swoje typy, dla poszczególnych dni!


Day 01 - Best book you read last year
Dzień 1 - Najlepsza książka, którą przeczytałeś w zeszłym roku

Asia:  Zanim znalazłam odpowiedź musiałam sprawdzić, co ja tak właściwie czytałam w zeszłym roku. I chyba z tego wszystkiego najlepsze były dwie. Ojciec chrzestny i Wyspa motyli. Ciężko mi zdecydować, która była lepsza bo są one tak od siebie różne. Jedna to klasyka literatury gangsterskiej, a druga subtelna książka o poszukiwaniu własnej historii. Jednakże wybrać muszę. Ene Due Like Fake... Ojciec chrzestny!

Alicja: W zeszłym roku przeczytałam stosunkowo dużo dobrych książek, ale na miano najlepszej książki roku zasługuje chyba Złodziejka książek, która tak mnie urzekła, że musiałam mieć własne wydanie. Jest to jedna z powieści, która wywołuje u mnie silne sprzeczne uczucia, jest koszmarna, ale i piękna. Tak, to zdecydowanie najlepsza książka zeszłego roku.
 
Day 02 - A book that you’ve read more than 3 times
Dzień 2 - Książka, którą przeczytałeś więcej niż 3 razy

Asia: Aż wstyd przyznać, ale nie mam takiej książki. Oczywiście są pozycje, do których na pewno kiedyś wrócę, ale do tej pory tego nie zrobiłam.

Alicja: Nie będę owijać w bawełnę, rzadko kiedy zdarza mi się czytać książki wielokrotnie, a jeśli już to nie są to niebotyczne ilości, góra dwa razy. Jednak mam serię, której pierwsze przeczytanie zajęło mi niecały tydzień, a kolejne razy może nawet szybciej. Tak, mowa tu o serii Harry Potter, która kocham, uwielbiam, ubóstwiam. Mam na swoim koncie 7 razy przeczytanie całej sagi, jakiś czas temu zaczęłam czytać po raz kolejny, żeby wszystko Wam zrecenzować.

Day 03 - Your favorite series
Dzień 3 - Twoja ulubiona seria

Asia: Nie przepadam za seriami, bo po pewnym czasie zaczynają mnie nudzić. Ale tak jak moja siostra wybrałam Harrego Pottera. 

Alicja: Tak jak w poprzednim pytaniu, odpowiedź ta sama - Harry Potter. I choć uwielbiam dużo różnych serii książkowych, to ta jedna jest taką moją faworytką. Nie od niej się zaczęło zamiłowanie do czytania, ale mam ogromny sentyment i przeżywałam wszystko z bohaterami tak, jakbym tam była. Coś niesamowitego.

Day 04 - Favorite book of your favorite series
Dzień 4 - Ulubiona książka z ulubionej serii

Asia: Moją ulubioną książką w serii Harry Potter jest Książę Półkrwi. Nigdy jakoś nie przepadałam za Snapem, ale mój stosunek do niego zmienił się po lekturze tej książki. Okazało się, że za zasłoną tajemniczości i gburowatości kryje się w gruncie rzeczy człowiek zdolny do miłości i pewnego rodzaju sympatii.

Alicja: Moją ulubioną częścią z Harry'ego Pottera jest zdecydowanie ostatnia, czyli Insygnia Śmierci. Wszystko zaczęło się tak właściwie od Voldemorta, którego jest tam bardzo dużo. Grubaśna, ale nie najgrubsza. Wspaniała część, gdzie wszystko, co się zaczęło, teraz się kończy. Choć płakałam przy niej niemiłosiernie i było mi smutno, że to koniec, to i tak jest to mój ulubiony tom.

Day 05 - A book that makes you happy
Dzień 5 - Książka, która sprawia, że jesteś szczęśliwy

 Asia: Zdecydowanie Księga o Niewidzialnym Erica-Emmanuela Schmitta. Większość z Was kojarzy na pewno Oskar i pani Róża. Oprócz tej pozycji jestem również kilka innych, po których lekturze stwierdziłam, że nigdy nie jest tak źle, żeby nie było perspektyw na wyjście z sytuacji. Jestem pewna, że będę wracać do tej książki za każdym razem jak będę miała dołka.

Alicja: Ciężko mi wybrać tę książkę, ale wydaje mi się, że jest to The Perks Of Being A Wallflower, czy jak kto woli - Charlie. Momentami jest to smutna historia, to fakt, ale jest to taka chwytająca za serce opowieść o nastolatku, który na sam koniec znajduje szczęście. Uwielbiam, uwielbiam i jeszcze raz: UWIELBIAM! Od siostry dostałam nawet wydanie po angielsku i niedługo zamierzam się za nie zabrać.


Day 06 - A book that makes you sad
Dzień 6 - Książka, która sprawia, że jesteś smutny

Asia: Może nie do końca się to wpisuje w to, ale uczucie smutku towarzyszyło mi podczas czytania Serii Niefortunnych Zdarzeń.                                   
   
Alicja: Nie książka, a cała seria i jest to zdecydowanie seria GONE. Jedna z moich ulubionych sag się skończyła dla mnie jakiś czas temu, gdy doczytałam ostatni tom. Uwielbiam ją, uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam! Ale nieraz przyprawia mnie o łzy w oczach i kłucie w sercu, że wszystko dobiegło już końca. W moim sercu na zawsze pozostanie niebezpieczny ETAP i wszystkie historie, które się tam rozegrały. Wspaniała lektura z happy endem, ale nie do końca takim, jakiego oczekiwałam. Oczywiście, nie dla wszystkich skończyło się to dobrze, ale nie można oczekiwać cudów, prawda?


Day 07 - Most underrated book
Dzień 7 - Najbardziej niedoceniania książka

Asia: Nie dam rady podać tu żadnej książki konkretnie. napiszę tylko tyle, że w Polsce prym wiodą amerykańskie i brytyjskie dzieła. Nie jest w ogóle głośno o literaturze, np z Portugalii czy Czech. Może w niektórych przypadkach jest ona lepsza od tych śmieci, które przybywają do nas zza Oceanu.

Alicja: Nie wiem, czy najbardziej, ale spotkałam się z wieloma negatywnymi recenzjami na temat Bezdomnej, która swojego czasu była w czołówce moich ulubionych powieści. Może racja, nie jest to książka z niecodzienną historią, ale właśnie dlatego jest cudowna (w dodatku taka smutna).

Day 08 - Most overrated book
Dzień 8 - Najbardziej przeceniana książka

Asia: Oj zdecydowanie Pięćdziesiąt twarzy Greya. Nie wiem dlaczego wszyscy się tak ekscytują czytają o losach głupiej i naiwnej dziewczyny i charyzmatycznego, ale zmieniającego się w ciepłe kluchy faceta.

Alicja: Rzadko kiedy zdarza mi się przeczytać książkę, o której uważam, że jest gorsza, niż wszyscy uważają. U mnie taką powieścią jest Atlas Chmur. Nie wiem, co inni w niej widzą, mi się nie podobała, może jedynie momentami, ale nie na tyle, by jej nie krytykować. Zbyt długa i nudna niekończąca się historia bez większego sensu.

Day 09 - A book you thought you wouldn’t like but ended up loving
Dzień 9 - Książka, o której myślałeś, że jej nie polubisz, ale pokochałeś

Asia: Dużo prostsze byłoby pytanie odwrotne, bo takich książek mam mnóstwo, ale jest jedna jedyna książka, która wpisuje się w to zdanie. Mianowicie książki Dana Browna. Sięgnęłam po nie, bo wszyscy je czytali i się nimi zachwycali, włącznie z moim tatą. Nie sądziłam, że mi się spodobają, ale chciałam je przeczytać. I duże było moje zdziwienie jak okazało się, że są bardzo ciekawe.

Alicja: Wydaje mi się, że tutaj nie mam żadnej książki. Jakby się uprzeć, mogłabym wpasować Intruza. Książki pani Meyer lubiłam tylko te z sagi Zmierzch, a Intruz wydawał mi się niefajny. Poszłam jednak na film i po prostu się zakochałam. Bałam się, że książka zniszczy mój zachwyt ekranizacją, albo odwrotnie i się zawiodę. Powieść jednak jest tak genialna, że nie da się tego opisać, a duża objętość nie jest przeszkodzą. Rzeczywiście, najbardziej myślałam, że jej nie polubię, ale się myliłam i teraz znajduje się ona na liście moich ulubionych historii.

Day 10 - Favorite classic book
Dzień 10 - Najlepsza książka z klasyki

Asia: Z polskiej literatury Granica Zofii Nałkowskiej. Z literatury zagranicznej Kochanek lady Chatterley Davida Herberta Lawrence'a.

Alicja: Nie czytałam ich dużo, ale jeśli zaliczyć do klasyki Zabić drozda, to zdecydowanie będzie to właśnie ta książka. A jeśli nie to wybieram Pana Tadeusza i Zbrodnię i karę, dwie lektury które naprawdę zaskarbiły sobie moją sympatię.


ODAUTROSKO
Na dziś do tyle, ale już niedługo dużo, dużo recenzji, bo...WOLNE! <3 Ja dalej męczę "Wampira Lestata", ale czas na "Wesele" i "Chłopów" już niedługo :c A Wy co teraz czytacie?

14 komentarzy :

  1. A ja upolowałam 5 książek za ok. 20 zł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Delikatesach Centrum jest akcja tania książka (przynajmniej u mnie) :)

      Usuń
  2. Oooo widzę, że kilka dni w jednym :D Ja Złodziejkę książek niedawno przeczytałam, a wczoraj obejrzałam ekranizację - piękna historia. Intruza natomiast pokochałam od pierwszych stron!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo kilka dni w jednym :) Ja Złodziejkę książek przeczytałam niedawno, a wczoraj obejrzałam ekranizację - piękna historia. Natomiast Intruza pokochałam od pierwszych stron!

    OdpowiedzUsuń
  4. "Intruz" jest według mnie niesamowity, choć film był gorszy, ponieważ nie mogłam podziwiać rozwijający się uczuć, jak to było w książce. "Złodziejka książek" jest po prostu...wow!
    "Bezdomna" mi tam się podobała. Była takim kuksańcem dla tych "matek".
    Moją ulubioną częścią Harry'ego jest "Czara ognia", natomiast ekranizacja- "Komnata Tajemnic". Harry to całe moje dzieciństwo. Na samo wspomnienie, aż ściska mnie w gardle i ledwo opanowuję łzy. Dzięki J.K. Rowling miałam najwspanialsze dzieciństwo jakie mogłabym sobie wymarzyć.
    Z serii GONE pierwszy tom tak bardzo mi się podobał, że od razu kupiłam drugi i nie mogę przez niego do tej pory przebrnąć :/ Też tak może miałaś, Ala? Myślisz, że warto się przełamać i jednak spróbować jeszcze raz?
    Asia, ja też zazwyczaj nie czytam dwa razy jednej książki :) Jakoś zepsułoby mi to całe zaskoczenie i magię, które towarzyszą mi za pierwszym razem.
    Bardzo fajne wybory ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, z drugim tomem dużo osób ma problemy, jest chyba najgorszy z całej serii, ale według mnie warto! To co Grant prezentuje w kolejnych, a głównie w 5 i 6 to po prostu coś niesamowitego! *.* Koniecznie spróbuj jeszcze raz :D

      Usuń
    2. Czyli nie stanowię wyjątku. Muszę wreszcie się przełamać, skoro kolejne części są takie dobre :)

      Usuń
  5. O wow, gdybym miała odpowiadać na te pytania, to na wiele z nich udzieliłabym odpowiedzi takich samych, jak wasze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo intryguje mnie Intruz, bo wiele słyszałam na temat tej książki (same pozytywy!) a wstyd się przyznać - jeszcze się za nią nie zabrałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda, ,,Złodziejka książek" jest rewelacyjna!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile propozycji do czytania. Moja lista się nie kończy, a jeszcze chętnie dołożyłabym więcej książek wartych uwagi. :D
    Zapraszam na rozdanie książkowe :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka