Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 27 lutego 2014

Ulysses Moore #3: Dom Luster - Pierdomenico Baccalario

Tytuł oryginału: Ulysses Moore. La casa degli specchi
Tytuł polski: Ulysses Moore. Zeszyt trzeci: Dom Luster
Autor: Pierdomenico Baccalario
Data premiery: 7 lutego 2007
Wydawca: Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk
Liczba stron: 258

„Dziwne rzeczy dzieją się w Kilmore Cove. Jest tam pomnik króla, który nigdy nie panował i tory, które nigdzie nie prowadzą. Nie można się połączyć z Internetem, a komórki nie mają zasięgu. Wygląda na to, że miasto zostało oczyszczone z wszelkich map, aby ochronić jakąś tajemnicę. Śledztwo Jasona, Julii i Ricka rozpocznie się w Domu Luster. Tu, w tajemniczym domu Petera Dedalusa, nic nie jest tym, czym się wydaje...”
- lubimyczytac.pl
Seria „Ulysses Moore”

WrotaCzasu | Antykwariat ze starymi mapami | Dom Luster | Wyspa Masek | Kamienni Strażnicy | Pierwszy Klucz | Ukryte Miasto | Mistrz Piorunów | Labirynt Cienia | Lodowa Kraina | Ogród Popiołu | Klub Podróżników W Wyobraźni

Tyle razy już rozpisywałam się na temat książek Pierdomenica Baccalario, że już nie pamiętam, co pisałam, a czego nie. Tak więc nie przejmujcie się, gdy będę powtarzała to samo ciągle i ciągle. 
W Domu luster akcja również nie jest rozłożona na wiele dni, jest to bodajże tylko jedno popołudnie? Albo dwa dni, dokładnie nie pamiętam (nie ta pamięć już, a książkę czytałam ostatnio haha). Nie jest więc to dużo, ale za to ile się dzieje! Jason i Rick wrócili z Egiptu, gdzie mieli odnaleźć tajemniczą mapę Kilmore Cove, natomiast Julia została w Willi Argo, gdzie również wiele się działo podczas nieobecności chłopców. Gdy wreszcie cała trójka zbiera się razem i odkrywa kolejne tropy prowadzące do odnalezienia Ulyssesa (tak się im przynajmniej wydaje). jednakże każda kolejna wskazówka wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, ale i niebezpieczeństwem, które będzie czyhało na młodych poszukiwaczy. Czy uda im się powstrzymać paskudną Obliwię Newton, która za wszelką cenę chce odnaleźć Petera Dedalusa? I kim właściwie jest ten mężczyzna, o którym wszyscy mówią, że był genialny? Dlaczego uciekł z miasteczka i pytanie najważniejsze: gdzie też uciekł? Na te i wiele innych pytań otrzymacie odpowiedź w trzecim tomie wspaniałej serii Ulysses Moore, ale uprzednio należy zapoznać się z „Wrotami czasu” i „Antykwariatem ze starymi mapami”. Tak więc: do dzieła! 
Tym razem nasi bohaterowie nigdzie nie znikają, no chyba że z miasteczka. Rodzice bliźniąt nie mają bladego pojęcia o przygodach swoich dzieci i ich przyjaciela, ale chyba lepiej dla nich, bo inaczej mogliby się nieco przerazić. Jedynie Nestor, czyli ogrodnik w Willi Argo zachęca dzieciaki do dalszych poszukiwań. Bez namysłu cała trójka podejmuje się postawionego przed nimi zadania i nie marnuje czasu. Już od pierwszej strony jest ciekawie, a potem jest jeszcze lepiej! 
Styl autora pozostaje niezmienny. Prosty, ale nie za bardzo, łatwy w odbiorze i oczywiście szybki do czytania. Mogłoby się wydawać, że taka stara dziewczyna jak ja, nie odnajdzie się w książeczce dla dzieci i młodzieży do lat trzynastu. A tu proszę, kolejny raz zachwyca mnie ta książka, tak samo, jak w podstawówce. To naprawdę niesamowite, że można stworzyć coś, co przypadnie do gustu każdej osobie, niezależnie od wieku. 
Rzeczą, która za każdym razem sprawia, że jest mi przyjemniej, jest oprawa graficzna nie tylko tego tomu, ale całej serii. Kolorowe, zdejmowane obwoluty ze skrzydełkami są bajeczne, a twarda okładka stylizowana na stary i zniszczony dziennik jest obłędna! 
Na zakończenie: jeśli jeszcze nie mieliście styczności z tym autorem, bo:
a)      Uważacie, że jesteście za starzy;
b)     Myślicie, że to lektura nie dla Was;
c)      Sądzicie, że 12 tomów to naprawdę dużo.
Zmartwienia odłóżcie na bok. Nie ma co zwlekać! Żadna z tych rzeczy nie jest przeszkodą, aby przeżyć wspaniałą przygodę z Jasonem, Rickiem i Julią, a potem z innymi bohaterami, którzy jeszcze bardziej ubarwiają tę historię. Nie warto sugerować się tym, że to z szufladki oznaczonej tagiem: literatura dla dzieci i młodzieży. Czytać każdy może, co tylko mu się podoba, a tę lekturę, naprawdę warto. 

★★★★★★☆☆☆☆

Książka bierze udział w wyzwaniach: 
 
(2,3 cm)

ODAUTORSKO
Dość późno dodaję tę recenzję (miała być jeszcze później, ale nieważne). Ostatnia feriowa recenzja, nie mam już co dodawać (poza recenzją filmu i zdjęciami - na dniach posty), ale nawet nie mam czasu na czytanie, a przynajmniej nie dla przyjemności. Zmogłam się z Lalką, a teraz staram się skończyć Zbrodnię i karę. Mam nadzieję, że wybaczycie mi ten mały zastój. Zaraz trzeba wracać do szkoły - znów nie będzie kolorowo, ale coś na to trzeba będzie poradzić.
A co Wy teraz czytacie? :) Gorąco pozdrawiam w ten chłodny wieczór i głowy do góry - niedługo przyjdzie wiosna! :D

13 komentarzy :

  1. Teraz czytam serię "Century". Gorąco polecam! ;) Mogłabyś zrobić post o swoim pokoju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę serię też mam na uwadze i nie jest wykluczone, że pożyczę ją przy następnej wizycie w bibliotece :)
      A co do posta o moim pokoju, to muszę się zastanowić, ale może zrobię :)

      Usuń
  2. fajny blog ;)
    Obserwuję ;)
    http://kosmetykoweszalenstwo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy blog, podoba mi się tutaj. Przeczytałam tylko pierwszą część serii "Ulysses Moore" niestety zawsze kiedy byłam w Empiku nie było dalszych i w każdym razie darowałam sobie dalsze poszukiwanie. Zwłaszcza, że chyba jestem już za stara na tego typu książkę teraz. Jednak miło ją wspominam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. ..I znowu wylądowałam u Cb.. ;) Świetna recenzja , tyle tomów to rzeczywiście dużo , ale na chwilę obecną nie będę zaczynać tej serii , bo już kilka mam zaczętych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zagłębiałam się kiedyś w tę serię i bardzo mi się wtedy podobała, lecz teraz nawet nie pamiętam na której przerwałam ;) Może znajdę czas by ją sobie odświeżyć.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tę serię, gdy wychodziła w takich cieniutkich tomikach i w sumie nawet nie pamiętam, na którym tomie przerwałam ;) Ale za to zabawa była przednia.

    OdpowiedzUsuń
  7. I dzieciństwo znowu powraca. Czytałem "Antykwariat ze starymi mapami". Było fajnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Może przeczytam, bo jak czytam, ma wiele plusów :)
    Dodatkowo - przyciągająca oko, kolorowa okładka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na tę serię mam ochotę od bardzo, bardzo dawna, jednak brak zapału do czytania. Postaram się w końcu po nią sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nominowałam Was do Liebster Blog Awards :-) Więcej info tu : http://biblioholiczka.blogspot.com/2014/02/nominacja-liebster-blog-awards.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie zamierzam zaczynać tej serii, nie ciągnie mnie do niej :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, wpadam a tu Ulysses, kompletnie zapomniałam o tej sadze, czytałam tylko 1 cz., ale bardzo mi się podobała, może kiedyś przeczytam do końca:D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka