Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 1 marca 2014

Seria książkowo-zdjęciowa #10

Seria książkowo-zdjęciowa
#1 | #2 | #3 | #4 | #5 | #6 | #7 | #8 | #9 | #10
Ferie już za mną. Jeszcze tylko weekend i znów do szkoły. Powiedzcie mi, kiedy to minęło? Czuję się, jakbym dopiero piętnaście minut temu znalazła się w domu po wyjściu ze szkoły, a tu znów muszę wracać. Gdzie mi ten czas zniknął?! Nie zrobiłam prawie nic konstruktywnego. Jedynie lekcje i notatki na sprawdziany, ale i tak zostawiłam to na ostatnią chwilę. Tak to tylko czytała, czytałam i... tak, zgadliście, czytałam! :D Och, jakie to było przyjemne nie martwić się tym, co będzie jutro w szkole, jakie mam klasówki. Ale trzeba wrócić, bo już marzec mamy, trzy miesiące i koniec roku O.O Kiedy mi ten rok szkolny minął, bo ja nie wiem, znów! Ech... Nie przedłużam już i zapraszam na oglądanie zdjęć :)
 
Pierwsza sklejka to typowo jedzeniowe zdjęcia. Moje odkrycie - tosty z patelni. Naprawdę dobre. Siostra była taka kochana, że zrobiła mi pankejki czekoladowe na śniadanie - mniami! Lasagne ze szpinakiem nie wygląda apetycznie, ale jest wspaniała, musicie wierzyć mi na słowo! I na końcu pyszniutki murzynek z polewą czekoladową mojej mamy, szkoda, że ciasto się już skończyło :<

Tutaj typowo książkowo. Dwa razy Zbrodnia i kara (już prawie kończę!) oraz Lalka (już skończyłam, wreszcie!). No i stosik książek z ostatniego stosiku. Domu Luster nie ma, bo recenzja już czeka na dodanie. Jeszcze tylko przebrnę przez lekturę i te tu oto perełki i dodaje nowy, jeszcze większy i fajniejszy stos, niż był ostatnio.

Książki między kotem. On ma wzrok, jakby chciał kogoś zamordować. Na pewno nie mnie, bo mnie kocha hihihihi (żarcik -.-).

 Te zdjęcia książkowe są wcześniejsze, niż te pierwsze, ale tak się dodało, a że jestem leniem to nie chciało mi się już zmieniać. Dom Luster, Zwiadowcy oraz początek drugiego tomu Lalki. Tak się cieszę, że mam ją już za sobą. Teraz trzeba tylko zaliczyć sprawdzian ze znajomości lektury -.-

 Sklejka zdjęć kociakowych. Zdawałoby się, że ten mój Lemmy to taki słodziak, a tu nie. To bestia najgorsza na świecie! Patrzcie jak się gapi na drugim zdjęciu!

 Zbitek randomowych zdjęć. Pierwsze - hura hura hura, przekułam wreszcie uszy. Bolało mniej, niż myślałam. Mam je od dwóch tygodni, jeszcze cztery i będę mogła wymienić kolczyki na inne! Nie mogę się doczekać, bo mam śliczne złote, które dostałam od przyjaciółki na urodziny.
Lektur przedstawiać chyba nie muszę. Trzecie - pocztówki do wysłania. Ostatnio strasznie mało kartek dostaje :c I ostatni kocio. Śpi sobie tak słodko, że aż żal go budzić. 

 Te trzy zdjęcia dodałam na swój profil Google+, więc Ci co mnie obserwują pewnie widzieli. Chciałam jednak pokazać Wam również na blogu. Postanowiłam zrobić swój własny The Book Jar, który za mnie będzie wybierał, co aktualnie Wam recenzować. Widziałam ten pomysł już u jednej blogerki książkowej i postanowiłam, że sama też zrobię. I stało się :) Podoba się Wam? Jak więc widzicie, następna w kolejce do recenzji, po Domu Luster, jest Ostatnia piosenka!

Na dziś to tyle. Po weekendzie dodam recenzję Domu Luster oraz filmu Złodziejka książek. Wiem też, że Asia planuje dodać post o Stukostrachach. Nie będziecie się więc nudzić, a ja, mam nadzieję, że uporam się ze wszystkim i na nowo zacznę się oddawać lekturom dla przyjemność (oby moja polonistka nie zapowiedziała nam kolejnej obowiązkowej powieści, która mnie zabije podczas czytania). 
Pochwalcie się, co Wy aktualnie czytacie i co sądzicie o zdjęciach? 
Gorąco pozdrawiam i życzę przyjemnej lektury w ten weekend! :)

23 komentarze :

  1. Masz fantastyczna zakładkę! A kot, faktycznie- ma wzrok mordercy. Może udzielił mu się nastrój jakiejś książki, którą przy nim czytałaś? :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak słodko mieliście!! <3
    A jaki śliczny kicia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia. Naprawdę, masz talent :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe podsumowanie miesiąca :D :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dokładnie robisz te tosty na patelni, podziel się przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc, należy przygotować chleb tostowy (albo taki zwykły, ja użyłam akurat tostowego pieczywa z ziarnem), ser, szynkę (lub to, z czym masz ochotę zjeść swoje tosty, może być wszystko!), masło i zioła prowansalskie/oregano.
      Na patelni topimy odrobinę masła i w między czasie smarujemy kromki chleba masłem (tylko z jednej strony), posypujemy ziołami i żeby się nie odkleiły smarujemy jeszcze odrobiną masła.
      Następnie wkładamy do tosta dodatki. Ja włożyłam dwa plastry sera (mierzwionego gouda), potem pokrojoną w kostkę szynkę i posypałam to znów ziołami, po czym przykryłam kolejnymi plasterkami żółtego sera. Kładziemy górną kromkę i postępujemy tak jak w przypadku dolnej. Masło i zioła mają być na zewnątrz!
      Na rozgrzane już masło kładziemy naszego tosta i przyciskamy go delikatnie do spodu patelni, żeby przypiekł się równomiernie. Co kilka chwil sprawdzamy, czy jeszcze nam się nie spalił (polecam smażyć na małym ogniu, chyba, że ktoś naprawdę lubi spalone kanapeczki :)
      Gdy pieczywko nam się zarumieni przekładamy widelcem lub specjalną łopatką na drugą stronę. Należy uważać, gdyż ser nie stopił się jeszcze do końca i część tosta może nam gdzieś odpaść.
      Postępujemy tak samo, jak z pierwszą kromeczką.
      Gdy wypiekliśmy tost wedle naszego uznania, przekładamy ostrożnie na talerz, kroimy po przekątnej (albo wzdłuż, albo wszerz, jak kto lubi) albo nie kroimy wcale. Najlepiej smakują z keczupem i ciepłą herbatką.
      Smacznego! :)

      Usuń
  6. Też mam swój book jar! Mój jednak ma inne zadanie - gdy nie mogę się zdecydować, jaką książkę aktualnie czytać, nurkuję łapką do słoiczka :) Cudny kotek, strasznie chciałabym mieć własnego i zazdroszczę wszystkim molom książkowym, którzy są jednocześnie kociarzami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha kocham to kocisko :D Słodziak z niego, ale wzrok ma faktycznie zabójczy. :3 Eh ja czytam "Jutro 3. W objęciach chłodu" ale jak ma się tyle sprawdzianów w szkole to jest problem jeśli chodzi o wygospodarowanie czasu... Zdjęcia bardzo fajne, a lektur szkolnych Ci nie zazdroszczę. (tak taaaak, pewnie za rok sama będę musiała je czytać...). Świetny pomysł z tym losowaniem tytułów czy co tam masz, ja tam nieraz miałam problem, jaką książkę wybrać do przeczytania, więc może Ci go kiedyś podkradnę. :3 O, i dwa pierwsze dania bym sobie zjadła. Omomom *o* Żeby tak mi ktoś takie zrobił. :C No i miłego powrotu do szkoły! :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się pomysł z book jar, ale u mnie oprócz książek do recenzji stałby, "co czytać". A poza tym jak ładnie wyglądające jedzonko, zrobiłaś mi ochotę na lasagne ze szpinakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocia zakładka jest cudna! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ten cykl, ciekawie stworzony. Co do lektur mam podobnie, tyle, że mnie czeka poznanie lektur z okresu średniowiecza czyli Kwiatki św. Franciszka, Roland, Izolda i Tristan... Że też szkoła wymusza na nas znajomość tak dziwnych lektur.
    Powodzenia w nowym tygodniu!
    Pozdrawiam, Macy
    PS zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie ten czas leci tak szybko. Ani się obejrzymy a będą upragnione wakacje :)
    Świetne foty. Super masz kociaka!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super sklejki, szczególnie ta z kotkiem rozwala :)
    A i ja jestem właśnie w trakcie czytania "Zbrodni i kary"!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mina kota jest bezbłędna. Ja bym się na niego nie patrzyła bo faktycznie może krzywdę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Prosze prosze prosze o szybką odpowiedź Alicji na moje pytanie na asku odnośnie postcrossingu! Proooosze :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana, dziękuję za list <3 ! I pomimo Twoich zmartwień - doszedł w urodziny! Jestem teraz po zabiegu, ale jak tylko będę mogła chodzić to wyślę Ci odpowiedz <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dotarł na czas! :3 Mam nadzieję, że Ci się wszystko podoba :)
      Wracaj szybko do zdrowia oczywiście! <3

      Usuń
  16. Witaj!
    Chciałabym serdecznie zaprosić do udziału w moim autorskim czytelniczym wyzwaniu pt. KLUCZNIK.
    W skrócie - polega ono na czytaniu książek posiadających zaproponowane comiesięczne kluczniki, czyli hasła-klucze.
    Szczegóły tutaj: http://recenzjeami.blogspot.com/2014/03/wyzwanie-czytelnicze-klucznik.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwsze zdjęcia palce lizać! Te pankejki wyglądają świetnie. :) Fajny pomysł z tym książkowym słoikiem, chociaż ja akurat nie mam problemu z wyborem książek do recenzowania, teraz piszę tylko o tych, które mi się naprawdę spodobały i które chciałabym polecić innym. Niby na początku miałam ambitny plan opisania każdej lektury, ale w praktyce okazało się to nierealne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszne zdjęcia, naprawdę ślicznie wyglądają. Pomyślcie w przyszłości o jasnym tle i ciemnych literach, bo tak trochę ciężko się czyta.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka