Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 8 stycznia 2014

Ulysses Moore #2: Antykwariat ze starymi mapami - Pierdomenico Baccalario




Tytuł oryginału: Ulysses Moore. La bottega delle mappe dimenticate
Tytuł polski: Ulysses Moore. Zeszyt drugi: Antykwariat ze starymi mapami
Autor: Pierdomenico Baccalario
Data premiery: 13 października 2006
Wydawca: Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk
Liczba stron: 257

„Jason, Julia i Rick przechodzą przez Wrota Czasu i znajdują się w Krainie Puntu. Chłopcy każą uciekać Julii z powodu nagłych, przerażających dźwięków walącej się ściany. Dziewczynka ucieka zaś chłopcy postanawiają zbadać sprawę. Po niedługim czasie poznają Maruk, która oprowadza ich po archiwum i pomaga w odnalezieniu mapy.

Dla orientacji będziesz potrzebował
szczęścia i dobrych gwiazd.
Szukaj mapy w wieży
Czterech Kijów.
- Ulysses Moore”
- lubimyczytac.pl

Seria „Ulysses Moore”

Wrota Czasu | Antykwariat ze starymi mapami | Dom Luster | Wyspa Masek | Kamienni Strażnicy | Pierwszy Klucz | Ukryte Miasto | Mistrz Piorunów | Labirynt Cienia | Lodowa Kraina | Ogród Popiołu | Klub Podróżników W Wyobraźni

Serię „Ulysses Moore” darzę ogromną sympatią, która pojawiła się u mnie jeszcze za czasów podstawówki. Wtedy było tylko sześć części i nawet nie śniło mi się o kolejnych. Z czasem pojawiały się kolejne, ale kiedy ostatni tom trafił do księgarni, czyli dwunasty, czar tych książek wcale nie prysł. Trwa we mnie do dziś i bardzo lubię wracać do tej lektury. 

Pierwsze sześć książek kupiła moja siostra. Z początku ja nie chciałam ich czytać, ale potem sytuacja się odwróciła. Kiedy ja dokupiłam pozostałe tomy, ona nie chciała dokończyć tej serii. Do tej pory chyba tego nie zrobiła. Nieważne. Ja czytam ją po raz kolejny i na pewno nie ostatni, mimo że jest to typowa seria dla dzieci. 

Jason, Rick i Julia znaleźli klucze i Wrota Czasu. Znaleźli Metis, na której postanowili popłynąć do Egiptu. Tak przynajmniej sobie wymyślili. Ale co, jeśli się okaże, że to jest najprawdziwsza prawda? Wtedy już nie będzie tak śmiesznie, prawda? Nasze rodzeństwo zostaje jednak rozdzielone, a dziewczynka znów znalazła się w Willi Argo wraz z Nestorem (rodzice dzieciaków wybrali się do Londynu). Jednak i w Kilmore Cove, i w starożytnym Egipcie wiele się dzieje. A co takiego? Tego musicie się dowiedzieć już sami, gdyż zdradzając Wam zbyt dużo szczegółów, nie byłoby sensu sięgać po tę powieść. 

Jest ona stosunkowo cienka, pisana dużą czcionką – idealna do czytania dla młodszych dzieci oraz dla tych, którzy muszą odpocząć po wymagającej lekturze. Idealna na wszystkie okazje, pozwalająca oderwać się od zwykłej codzienności. W ciągu dwóch godzinek można ją spokojnie przeczytać i na pewno, po jej przeczytaniu, nie będzie się ani zmęczonym, ani znudzonym. To Wam mogę zagwarantować. 

Nie pamiętam, czy w recenzji Wrót czasu wspominałam o tej kwestii, ale teraz ją poruszę (może znowu). Jest to kwestia oprawy graficznej i rysunków. Zdecydowanie bardziej podobają mi się okładki pod papierową osłoną, ale i te są również kolorowe i ciekawe zrobione. Twarda oprawa stylizowana na stary i zniszczony dziennik… Mogę umierać. W dodatku rysunki w środku są nieziemskie. Naprawdę można się zakochać. 

Będę powtarzała Wam to do znudzenia (spokojnie, jeszcze tylko 10 tomów), ale jestem oczarowana stylem autora. Jest taki lekki, przyjemny i dostosowany do młodszych czytelników, ale ta niewymagająca większej uwagi lektura przenosi nas w inne światy, tak inne od zwyczajnej rzeczywistości, z którą musimy się  codziennie zmagać. Za to chyba najbardziej kocham książki Baccalario. Potrafi zahipnotyzować czytelnika i nie pozwoli mu ani na chwilę oderwać się od lektury. 

Gdybym mogła, pewnie czytałabym te książki na okrągło. Ale jest jeszcze tyle innych pozycji, które czekają na swoją kolej. Niemniej jednak, na pewno siegnę po serię “Ulysses Moore”. Kiedyś na pewno. 

★★★★★★☆☆☆☆


Książka bierze udział w wyzwaniach:
Czytam fantastykę”. 


ODAUTORSKO

Nie mam dobrych wieści. Znów zaczęła się szkoła, ja znów muszę się uczyć, a co za tym idzie? Mniej czasu na książki, czytanie i blogowanie. Mam w zanadrzu jeszcze jedną recenzję. Więc może jakoś przeżyjemy.
Czekamy z siostrą również na nowy szablon na bloga. Mam nadzieję, że mała zmiana nie zaszkodzi.
Oby Wam czytanie szło lepiej, a nauka w niczym nie przeszkadzała. Gorąco pozdrawiam i życzę przyjemnej lektury :3

6 komentarzy :

  1. Okładka rzeczywiście piękna! A co do samych książek, to nie są w moim stylu, ale cieszę się, że Tobie tak się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak ty, lekturę serii rozpoczęłam w podstawówce, przeczytałam do 9-tej książki, a potem przestałam, bo nie kupiłam kolejnej. :-) Bardzo mi się podobała i były to pierwsze takie grube książki, jakie przeczytałam!

    http://shelf-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, to lektura z podstawówki, ale nic nie szkodzi. Kompletowałam części sukcesywnie, i najpóźniej tydzień po premierze musiałam je mieć :) Ta seria to zaraz po Harry'm Potterze najlepsza tego typu seria, i zaraziłam nią swoją młodszą siostrę, która jest na etapie kompletowania jej, i przeżywania wszystkiego! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również lubię te książki, jednak dawno je czytałam i nie mogę do nich powrócić (wypożyczone z biblioteki) :D

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam na razie tylko pierwszą część tej serii i bardzo mi się podobała. Chętnie przeczytam resztę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze chciałam tą serię przeczytać. Boję się jednak, że jeśli teraz bym się za nią zabrała, to już by mi się nie podobała jak wtedy, gdy czytałam fragmenty (czyli pare lat temu). :|

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka