Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 8 sierpnia 2013

Pretty Little Liars: Doskonałe - Sara Shepard



 Tytuł oryginału: Perfect. A Pretty Little Liars Novel
Tytuł polski: Pretty Little Liars: Doskonałe
Autorka: Sara Shepard
Data premiery: 3 października 2011
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Liczba stron: 294

Myślałyście, że wam odpuszczę? Przez cały czas mam was na oku. I może nawet patrzę na was w tej chwili.
A.

Do mediów trafia film z ostatnich wspólnych wakacji Emily, Hanny, Arii, Spencer i Ali. Wspomnienia t a m t e g o lata wracają ze zdwojoną siłą, a tajemniczy nadawca SMS-ów zaczyna realizować swoje groźby. Sekrety czterech przyjaciółek już wyszły na jaw, teraz gra toczy się o najwyższą stawkę. A. popełnia jednak błąd. Czy to wystarczy by zdemaskować A.?”
- od wydawcy
Seria „Pretty Little Liars”

Kłamczuchy | Bez skazy | Doskonałe | Niewiarygodne | Zepsute | Zabójcze | Bez serca | Pożądane | Uwikłane | Bezlitosne | Olśniewające | Rozpalone | (dotychczas jeszcze nie wydane w Polsce) - Crushed | Deadly

                     Seria Pretty Little Liars podbiła miliony czytelników na świecie, serial – jeszcze więcej. Jak tu więc nie oprzeć się urokowi okładek i pięknych opinii na temat każdej części na blogach? Nijak. Każdego kiedyś dopadnie szał na tę serię, gwarantuje Wam i prędzej czy później na pewno każdy sięgnie po te książki. Po pierwszym tomie stwierdziłam, że: ano książka fajna, ale o kolejne tomy zabijać się nie będę. Po drugiej już nie mogłam się doczekać trzeciego, ale pomyślałam, że ta część mogłaby być lepsza. Po trzecim – o mamusiu kiedy dostanę w swoje łapki kolejną część?!  No ale żeby za bardzo się na ten temat nie rozwodzić… Przejdę już do konkretnej recenzji tej powieści.

                     Aria, Spencer, Emily i Hanna to pozornie cztery zwykłe nastolatki chodzącego do tego samego liceum: Rosewood Day, w mieście Rosewood w stanie Pensylwania. Łączy je jedna rzecz – przyjaźń z piękną i popularną Alison, skrywającą niemałe tajemnice. Pewnego lata spotyka je straszna rzecz, Ali, dziewczyna która zrobiła z nich czterech najlepsze przyjaciółki a zarazem najpopularniejsze dziewczyny w całym liceum zaginęła. Potem znajduje się jej ciało. Dziewczyna jest martwa.
                     Każda z nich zmaga się ze swoimi problemami, każda jest inna, jednak wszystkie są pod ostrzałem A. Tajemniczej nadawczyni bądź tajemniczego nadawcy strasznych wiadomości, których treść sugeruje, że osoba, która je wysyła zna wszystkie brudne sekreciki naszych kłamczuch. W ich życiu dzieje się tyle, że nie wiedzą jak sobie z tym poradzić. Czy sprostają trudnym wymaganiom, które stawia im prześladowca? Czy po drodze nie zwariują? Może. Ale tego dowiemy się czytając dalsze tomy. Tutaj nic już nie wskóramy.

                     Trzeci tom wcale mnie nie zaskoczył. Owszem, przyjemnie mi się go czytało, chciałam już poznać rozwiązanie całej zagadki, jednak na dłuższą metę nie jest to książka górnych lotów. Autorka nie zaskakuje nas nowymi zabiegami literackimi. Opisy są dalej takie same, co z czasem pewnie wyda mi się niezwykle nudne, ale nieważne. Wprowadzenie nowych wątków jest jak najbardziej pożądane, czyta się przez to szybciej i z większą radością sięga się po kolejne części. Ale jak już powiedziałam – nie jest to żadna klasyka, którą można się zachwycać, ani powieść fantasy, która może zaskoczyć nas nowymi pomysłami współczesnych autorów. Lekka i przyjemna lektura na jeden bądź dwa wieczory, zostawiająca pewien niedosyt – według mnie – jednak zachęcająca do dalszego czytania.

                     Sara Shepard jak zwykle skończyła powieść w nieodpowiednim momencie i dlatego czuć pewien niedosyt, jak już wspomniałam. Jednak to nie jest jakimś tam ogromnym minusem, nie. To raczej plus, bo wtedy zachęca do sięgnięcia po kolejny tom, a potem jeszcze jeden i następny ten po nim. „Doskonałe” to książka, którą polecam wszystkim – jeśli ktoś jest niepewny czy spodobają mu się dalsze losy Arii, Spencer, Emily i Hanny to zdecydowanie mówię TAK, a jeśli ktoś waha się nad zaczęciem serii – również wielkie TAK. Arcydziełem to to nie jest, bohaterki czasem wkurzają swoją naiwnością, ale intryga i zawiłość tajemnic i nowych sekretów to jest coś przy czym nie można się nudzić.

★★★★★★★☆☆☆


ODAUTORSKO

              Dzisiaj na początku chciałabym Was serdecznie przeprosić. Moja nieobecność na blogu była widoczna i to znacznie. W ciągu wyjazdu przeczytałam prawie 4 książki i teraz zmagam się z pisaniem ich recenzji, w szczególności, że jedna to czeka już bardzo długo, z dni jeszcze przed moimi wakacjami nad jeziorem. Mam nadzieję, ze wybaczycie mi te utrudnienia, ale nie tylko te, bo jeszcze te, które następują teraz i nastąpią niebawem, a mianowicie… Moje recenzje niestety nie są takie, jakie bym chciała, jednak zapomniałam jak obsługiwać się słowem pisanym i czasem mam z tym jakieś trudności. Muszę znów wdrożyć się w rytm blogowo-książkowego życia, więc mam nadzieję, że nie jesteście bardzo źli i wybaczycie. Każdy jest człowiekiem i błędów nikt nie uniknie :) Piszcie co tam u Was, co czytacie, jak spędzacie wakacje i Wy, uczniowie – jak się czujecie, że za niecały miesiąc wracamy do szarej, szkolnej codzienności?

8 komentarzy :

  1. Jakoś nigdy nie lubiłam tej serii : /
    Twoje recenzje i tak są wspaniałe ; )


    Pozdrawiam, obserwuje i zapraszam do siebie.
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach całą tę serię. :)
    A z powrotem do szkoły źle sie czuję. :c I siedzę całe wakacje w domu. To się nazywa moc atrakcji ;_;

    Obserwuję i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt, arcydziełem ta seria nie jest, ale czyta się przyjemnie, łatwo no i wciąga ;) Ja za sobą mam 11 tomów i niestety, ale dalej poziom spada z tomu na tom. Szkoda ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka zupełnie nie dla mnie, jakoś nie daże sympatią tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W końcu na moją półkę przywędrowała pierwsza część i na pewno niebawem zabiorę się za nią. Myślę, że ta seria jest idealna na takie dni, jak teraz, kiedy człowiek nie chce zanadto wytężać szarych komórek. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie chętne bym sięgnęła po PLL, ale przeraża mnie ilość tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wypadałoby w końcu przypomnieć sobie pierwsze tomy, choć do piątego czytałam je już dwukrotnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w tej chwili czytam pierwszą część ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka