Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 10 sierpnia 2013

Felix, Net i Nika oraz Pułapka Nieśmiertelności - Rafał Kosik



Tytuł oryginału (polski): Felix, Net i Nika oraz Pułapka Nieśmiertelności
Autor: Rafał Kosik
Data premiery: 2007
Wydawca: Powergraph
Liczba stron: 529

„Trójka warszawskich gimnazjalistów powraca, by w czwartej części powieści zmierzyć się z zadaniem, które muszą podjąć wbrew sobie. Podczas szkolnej imprezy halloweenowej pojawia się tajemniczy Ponury Żniwiarz, który będzie od tej pory prowadził z Felixem, Netem i Niką niebezpieczna grę, wyznaczając im kolejne zadania. Choć przyjaciele spróbują je ignorować, splot zdarzeń dotknie bezpośrednio ich rodzin i będą musieli podjąć wyzwanie. Zaangażują się w poszukiwania grasującego w podziemiach Warszawy stwora, okrzykniętego Bazyliszkiem, trafią do opuszczonego domu pewnego konstruktora, poszukają legendarnego skarbu. Kolejne wyzwania będą czekać na przyjaciół w szkole, gdzie razem z klasą wezmą udział w międzyklasowych zawodach. W tej części książki bohaterowie będą musieli także uporać się z problemami rodzinnymi: Felix z chorobą babci Lusi, Net z oczekiwaniem na bratosiostrę, a Nika po raz kolejny z ukrywaniem przed światem swojej tajemnicy.”
- lubimyczytac.pl
Seria „Felix, Net i Nika”

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 (planowana na listopad 2013)

                  Seria Felix, Net i Nika oraz… to seria, która mnie oczarowała. Zakochałam się w niej, tak jak w Harrym Potterze – od pierwszego tomu. Na razie to jest czwarty przeczytany przeze mnie tom, jednak na pewno nie ostatni. Ten jednak jest tomem, który podobał mi się ze wszystkim najmniej. Czemu? A zaraz Wam to powiem.

                  Nasi gimnazjalni bohaterowie tym razem zostają wplątani w nieprzyjemną sprawę na Halloweenowym balu w swojej szkole. Zaczynają otrzymywać dziwne, czarne koperty od Ponurego Żniwiarza, który wymyśla coraz to nowe zadania, które nasza trójka musi wykonać. W tym samym czasie w wiadomościach zaczynają pojawiać się informacje o Bazyliszku, który buszuje w kanałach. Nikt nie ma pojęcia co to jest, ludzie zaczynają go szukać, ponieważ zostaje zaoferowana nagroda za jego znalezienie. Felix wraz z Netem i Niką zamierzają podjąć się tego zadania i odszukać „to coś”. Czy im się uda? Ja wiem, a Wy?

                  Rzeczą, która od razu zniechęciła mnie do tej historii jest Bazyliszek, wiadomo czemu, prawda? Ja jednak wychowana na Harrym Potterze to tym książkom jestem wierna, więc to mnie w oczy kole i niezbyt mi się podoba. Jest to jednak nieco inna historia. No trudno, Felixa, Neta i Nikę bardzo lubię więc mimo że to wydaje się być nieco podobne to jakoś to przebolałam i naprawdę mi się podobała ta książka.

                  W powieściach Rafała Kosika lubię to, że on nigdy nie przedobrza. Wszystko jest świetnie… wywarzone, że tak powiem, niczego nie brakuje, wszystko jest na swoim miejscu, nie ma za dużo wydziwiania, a niektórzy naprawdę czasem potrafią przesadzić. Nie zmienia zanadto Felixa, Neta i Niki, znaczy oni dorastają, zmagają się ze swoimi problemami, jednak to nie jest złe. Podoba mi się to, że oni są nieprzeciętni, choć czasem tacy oryginalni i niezbyt schematowi również nie są pożądani, bo wtedy występuje zjawisko przerostu formy nad treścią. No ale tutaj jest inaczej i bardzo się z tego cieszę.

                  Książkę czyta się bardzo, bardzo szybko i niezwykle lekko. Styl jest bardzo przyjemny, dostosowany do młodszych czytelników, jednak bardziej wyrafinowani również nie będą zawiedzeni, gdyż w połączeniu z całą historią jest to ciekawa książka. Bardzo podoba mi się to w książka z tej serii, że bohaterowie nie żyją tylko tą fantastyczną akcją, ale również zwyczajnym życiem zwyczajnych uczniów zwyczajnego gimnazjum w zwyczajny mieście. Ale o tym to ja już pisałam w poprzednich trzech recenzjach to nie ma czego roztrząsać.

                  Podsumowując, Felix, Net i Nika oraz Pułapka Nieśmiertelności to kolejna fajna i sympatyczna książka Rafała Kosika. Niestety podoba mi się  - jak na razie – najmniej z tych co przeczytałam i mam nadzieję, że już się to nie zmieni, gdyż chcę czytać równie dobre książki co wcześniej. Polecam wszystkim, nie tylko małym, ale i dużym, nie tylko tym co lubią ten gatunek, ale tym co go nie lubią – niech spróbują i zobaczą, że to może być fajne!

★★★★★★☆☆☆☆


Książka bierze udział w wyzwaniu "Czytam fantastykę" - science fiction.


ODAUTORSKO

   Powoli już wygrzebuję się z tych recenzji zaległych, właściwie to już kończę. Bo po tej jest tylko jeszcze 3 tom „Błękitnokrwistych” i koniec! Teraz czytam Piękne istoty i jestem zachwycona i niezrażona tym, że film widziałam pierwszy. Już niedługo szkoła – tak, ktoś musiał to wreszcie powiedzieć. Ja już prawie jestem gotowa, choć przed rozpoczęciem roku mam jeszcze jeden wyjazd, a mianowicie nad morze. Jadę za 11 dni, więc między 21 a 25 raczej nic nie dodam, ale to tylko mały kawałek czasu, więc liczę na to że wytrzymacie i moja siostra Wam starczy :D Na razie to tyle, co miałam do powiedzenia. Czekajcie na nowe recenzje i bawcie się jeszcze, póki wakacje są (u mnie pogoda na razie nie dopisuje, ponuro i deszczowo, ale liczę że to się zmieni).

10 komentarzy :

  1. Może jestem na to troszkę za stara, ale uwielbiam tę serię i mam parę książek z niej we własnej biblioteczce : )

    Pozdrawiam, obserwuje i zapraszam do siebie.
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Znowu macie tu recenzję książki której poprzedniczkę mam na półce w kolejce do czytania. :) Słyszałam wiele pozytywnych recenzji i postanowiłam wyporzyczyć pierwszą część tej serii. :) Zobaczymy co z tego wyniknie. A Tobie życzę miłego wypoczynku ! :))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest chyba moja ulubiona seria z czasów pięknej młodości ;) No i stoi sobie cała dumnie na mojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem po pierwszy tomie tej serii i bardzo mi się podobał. Kolejny tom czeka już na półce. Ciekawe, co ja będę sądzić o tym tomie. Może nie spodoba mi się tak, jak Tobie, a może wręcz przeciwnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm... Mam trzy części, to muszę się zabrać za czytanie :D

    weronine-library.blgospot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałem wiele dobrego o tym pisarzu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę",
    pozdrawiam :)
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć bardzo lubię fantastykę, to jednak jakoś mnie nie ciągnie to do tej serii. :P Ale sama recenzja bardzo ciekawa i fajnie napisana :D
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam jeszcze żadnej książki tego autora, a słyszałam, że ma być na Targach Książki w Katowicach. Trzeba nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka