Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Błękitnokrwiści #3. Objawienie - Melissa de la Cruz



Tytuł oryginału: Blue Bloods. Revelations.
Tytuł polski: Błękitnokrwiści. Objawienie.
Autorka: Melissa de la Cruz
Data premiery: 16 czerwca 2010
Wydawca: Wydawnictwo Jaguar
Liczba stron: 300

„Trzeci tom bestsellerowej serii o nowojorskich wampirach.

Wygnani z Niebios, przeklęci przez Boga, stali się wampirami…
Nieśmiertelnymi, którzy umierają.

Schuyler Van Alen – w jej żyłach płynie krew ludzi i archaniołów. Jeszcze nie wampirzyca, ale już nie człowiek. Nadzieja Błękitnokrwistych czy marionetka Lucyfera? Jej czas niedługo się dopełni.
Tam właśnie zbiera się Rada. I tam może dojść do najbardziej ohydnej zdrady w dziejach znanego świata.

RAZ ROZPĘTANEJ APOKALIPSY NIE DA SIĘ POWSTRZYMAĆ.”
- od wydawcy
Seria „Błękitnokrwiści”

Błękitnokrwiści | Maskarada | Objawienie | Dziedzictwo | Zbłąkany Anioł i Krwawe Walentynki | Zagubieni w czasie | Bramy Raju | Klucze do Repozytorium

                      Pisałam już o poprzednich tomach z tego cyklu, więc wątpię, bym napisała tym razem coś lepszego i sensowniejszego. Będzie to raczej króciutka recenzja i bardziej luźna. Choć zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak na razie nie mam pomysłu na to, co pisać. Więc wszystko idzie na żywioł i nie do końca musi być dobre. Mam nadzieję, że mi to wybaczycie, ale wiecie – nie lubię pod rząd pisać o książkach z jednej serii  - już mówiłam.

                      Ach ci Błękitnokrwiści! Ile z nimi zamieszania i niepożądanych przygód. Któż by tego chciał? Na pewno ci z Was, którzy lubią dziwne przygody, zwroty akcji i nietuzinkowych bohaterów. Smutno mi jednak, że nie mogę Wam szczerze powiedzieć, że to wszystko znajduje się w tym trzecim tomie o Schuyler Van Alen i całej reszcie. Znaczy, dziwne przygody – odhaczone, bo są, zwroty akcji – odhaczone, także. Nietuzinkowi bohaterowie – niestety, tacy są wszędzie i z tym trzeba się pogodzić. Mimo że dwie trzecie naszej krótkiej listy to rzeczy będące w tej powieści, to niestety – nie wiem co właściwie powiedzieć. To jakaś żenada jest, jeśli o mnie chodzi. Nie wiem, może jestem jakaś dziwna, i seria „Jutro” przestała mnie rajcować i „Błękitnokrwiści”, a za nimi pewnie jeszcze inne serie. No ale nieważne, zbaczam już z tematu.

                      Tym razem – choć niby którym razem było? – nie było najlepiej w świecie Błękitnokrwistych. Nie wiadomo kto z nich ukrywa Croatana, kto może nim jest i kto jest odpowiedzialny za cały ten bałagan, który ktoś w tym wcieleniu całej rasy wampirów stworzył. Podejrzanych jest cała masa, jednak jak udowodnić swoje racje? Nijak, no właśnie.  

                      Bohaterowie dalej są tacy sami, mnie nie zachwycili, choć czytałam szybko i chciałam sięgnąć po kolejną część od razu. Nie wiem czym jest to spowodowane, przecież w większej mierze jestem nastawiona do tej powieści, a raczej całej serii, nieco sceptycznie. No ale jednak, piszę tę recenzję długo po tym, jak skończyłam ten tom, więc… może trochę mi się ułożyło wszystko w głowie i nie jest takie złe? Może.

                      Nie wiem co jeszcze mogę napisać. Czy polecam? Jeśli ktoś lubi takie powieści to oczywiście, jeśli nie – zastanówcie się czy chcecie marnować czas. Nic nowego w niej raczej nie znajdziecie, bo wszystko zostało zawarte w innych paranormal-romance’ach, tak mi się przynajmniej wydaje. Fajna lektura może nie tylko na lekkie wakacje, co i na pracowity rok szkolny dla uczniów, bo wtedy przynajmniej nie trzeba się skupiać, tak jak przy lekturach wszelkiego rodzaju, które zostajemy zmuszeni przeczytać. Fajne, ale nie do końca zachwycające – tak można określić to, co recenzuję Wam właśnie teraz. Bohaterowie czasem są upierdliwi, czasem żałośni. Nie wydawajcie na to pieniędzy, broń Boże! Ale z biblioteki pożyczyć nie zaszkodzi. Ale kto wie – Wam się może spodoba bardziej niż mi.

★★★★★☆☆☆☆☆

ODAUTORSKO

                      No i wreszcie wygrzebałam się z wyjazdowych recenzji! Ta wprawdzie marna, ale cóż poradzić. Każdy ma czasem zastój w pisaniu (albo to książka powoduje ten zastój w nas). No nic. Na razie czytam „Infoszok” i szczerze Wam powiem, że nie wiem co myśleć. Może ja się nie znam na tego typu książkach, ale jakoś na razie niezbyt mnie zachwyciła. Zobaczymy co będzie dalej. W środę znów wyjeżdżam, ale w niedzielę wrócę. Książkę przeczytam na wyjeździe może jedną, może dwie. Raczej będę odpoczywać przed rokiem szkolnym (który w sumie już bardzo chce i nie mogę się doczekać jesieni!). Jadę do Sopotu, może się nie poopalam na plaży, bo pogoda nie dopisze, ale co tam. Przynajmniej zwiedzę kawałek Polski :D A Wy jedziecie gdzieś jeszcze? Co czytacie aktualnie? Czytaliście Błękitnokrwistych? Co sądzicie?


Książka bierze udział w wyzwaniu "Czytam fantastykę". 



15 komentarzy :

  1. Czytałam całą serię, od biedy ujdzie, ale są o wiele lepsze pozycje.
    Ja obecnie jestem nad morzem i sobie wypoczywam c;
    W sumie jestem niedaleko Spotu i też mam zamiar jeszcze do niego w te wakacje jechać : )

    Pozdrawiam, obserwuje i zapraszam do siebie.
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie wiem, miałam kiedyś chętkę na pierwszą część, ale raczej sobie odpuszczę...

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja i tak mam chęć na tą serię :DD

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + Jesteś nominowana do Liebster Blog :)

      Usuń
  4. Muszę wreszcie za tę serię zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie ciągnie mnie do tej serii więc podziękuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam serię i była okej, ale nic ponad to :) Wkurzałam mnie Schuyler, to doskonale pamiętam. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i mam o niej podobne zdanie ; D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Maskaradę" i jakoś więcej po serię nie sięgnęłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za tą serią.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    serdecznie pozdrawiam :)
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś nie ciągnie mnie do tej serii...

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam wszystkie części i nie byłam do końca zachwycona.

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może kiedyś przeczytam serię, ale na razie mnie do niej nie ciągnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaczęłam czytać serię, ale ugrzęzłam chyba na trzecim tomie, teraz już w sumie nie pamiętam. Nie wciągnęło mnie jakoś specjalnie ;)
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka